• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni

Michał Sielski
20 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła. Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła.

Półtora roku przebudowy, rok utrudnień dla kierowców i całe lata bez korków i z bezpiecznym przejściem dla pieszych w centrum miasta - tak, według władz miasta, ma wyglądać zaczynająca się w poniedziałek przebudowa Węzła Wzgórze w Gdyni.



Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś... Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś...
...a tak będzie wyglądał po przebudowie. ...a tak będzie wyglądał po przebudowie.
Prace, które prowadzi firma MTM, zaczęły się już w czwartek, ale utrudnienia czekają kierowców od najbliższego poniedziałku. I nikt nie ma złudzeń, że nie będą duże. - Nie ma jednak nad czym deliberować. Przebudowę trzeba zrobić i pocierpieć przez rok, bo gdyby nie to, męczylibyśmy się przez długie lata - przekonuje wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od poniedziałku i potrwa do końca maja. W tym czasie utrudniona będzie jazda do Centrum z kierunku Witomina. Wyłączona zostanie tzw. pierwsza nawrotka - aby skręcić w ul. Władysława IV, będzie trzeba dojechać do skrzyżowania ul. Świętojańskiej z Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni i stamtąd skręcić w prawo, w ul. Władysława IV.

Ruch z Gdańska w kierunku Gdyni będzie odbywał się tą jezdnią, którą do tej pory prowadzony był w kierunku przeciwnym. Jadący do Gdańska będą kierowani na objazd, poprowadzony ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. W maju zakończy się pierwszy etap prac i organizacja ruchu zostanie zmieniona.

- Remont zakończy się w marcu 2011 roku, ale kierowcy odetchną już za rok. Wtedy zostanie nam już tylko budowa chodników i małej architektury, co nie będzie wiązało się z zamykaniem dróg - pociesza kierowców Marek Stępa. - Bez wątpienia będzie to jednak rok poważnych utrudnień - zastrzega.

Po przebudowie znacząco wzrośnie przepustowość węzła. Dziś w ciągu godziny przejeżdża nim ponad 3,6 tys. pojazdów. Po przebudowie przepustowość zwiększy się niemal o połowę, do ponad 5 tys. aut.

Będzie także sporo bezpieczniej dla pieszych. Od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana będzie można dojść tunelem aż do Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego. Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu pod torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. W istniejącym dotychczas tunelu ruch będzie jednokierunkowy i będzie można nim jechać tylko na zachód.

Opinie (290) 9 zablokowanych

  • Naprawdę

    bedzie ciezko

    • 0 0

  • co to ma być

    moim zdaniem zkopali zna calej linii,
    jak juz cos robia to pozadnie,
    co za idiota to projektowal !!??

    dlaczego nie zrobili zkrzyzowan bez kolizyjnych,
    nie moga zrobic wszedzie przejsc podziemnych ??
    bez tego cala przebudowa nie ma najmniejszego sensu !!

    • 0 0

  • przekręt jak zwykle! (1)

    ile dopłacił inwestor centrum handlowego amber czy jak to się miało nazywać?
    to przejście podziemne jakieś kładki są tam w ogóle nie potrzebne. Jak ktoś jest biedny i nie ma samochodu to niech jeździ autobusem a nie spacery po mieście. Parę kładek mniej, chodniczków krócej a może znalazłyby się pieniądze na przyczynę korków w centrum - słaby dojazd na witomino i tragiczny węzeł na chwarznie!

    • 0 3

    • nie szukaj przekrętów bo sam się przekręcisz

      • 0 0

  • Skrzyżowanie drogi różowej z ul.Kielecką

    Z rys.wezła Wzgórze po przebudowie wynika ,że w/w skrzyżowanie będzie kolizyjne.Czy nie mozna w tym miejscu zbudować tunelu lub ronda , lub innej formy skrzyzowania bezkolizyjnego ?

    • 0 0

  • Szczurek na Prezydenta RP !!!

    • 0 1

  • przydałaby się powtórka z matmy

    Jeśli 5000 równa się niemal 7200, to artykuł został napisany przez niemalże inteligentną osobę.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane