• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo będzie większe i bezpieczniejsze

Michał Stąporek
20 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Choć terminal pasażerski nie ma jeszcze roku, już zapowiedziano jego - planowaną od dawna - rozbudowę. Choć terminal pasażerski nie ma jeszcze roku, już zapowiedziano jego - planowaną od dawna - rozbudowę.

To nie koniec inwestycji w bezpieczeństwo i komfort obsługi pasażerów - zapowiadają władze lotniska po podsumowaniu ubiegłego roku, w trakcie którego port lotniczy w Rębiechowie obsłużył prawie 3 mln pasażerów i zarobił na czysto prawie 12 mln zł.



Trójmiejskie lotnisko było jednym z beneficjentów ogromnych inwestycji w transport, jakie zafundował nam rząd w związku z organizacją Euro 2012 oraz dzieleniem miliardów euro z pierwszego budżetu Unii Europejskiej, z którego czerpaliśmy pełnymi garściami. Dlatego przez ostatnie 2-3 lata Rębiechowo było placem budowy: budowano nową drogę kołowania, płytę postojową, stanowiska odladzania, a przede wszystkim nowy terminal pasażerski T2. To tylko przykłady największych inwestycji, których w sumie było kilkanaście i które pochłonęły łącznie prawie 400 mln zł.

Tuż przed rozpoczęciem najważniejszych lotniskowych inwestycji, w zarządzie portu lotniczego doszło do sporych zmian. Wiosną 2010 roku odszedł prezes Włodzimierz Machczyński, a w fotelu prezesa zasiadł wieloletni zastępca Machczyńskiego - Tomasz Kloskowski. Do zarządu dobrał sobie debiutującą w branży lotniczej, ale mającą duże doświadczenie w zarządzaniu inwestycjami budowlanymi Marzennę Krefft.

Wygląda na to, że rola wiceprezes Krefft na lotnisku nie kończy się wraz z największą w historii Rębiechowa przebudową. Zarząd portu lotniczego właśnie ogłosił kolejne plany inwestycyjne, które będą realizowane w tym roku.

Nowe inwestycje: bezpieczeństwo i przepustowość

Wśród najistotniejszych będzie rozbudowa terminalu pasażerskiego T2 o ok. 30 proc. powierzchni i połączenie nowej części z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która powstanie przed terminalem (inwestycja spółki Pomorska Kolej Metropolitalna).

Dzięki powiększeniu terminalu T2 przejmie on także pasażerów przylatujących do Trójmiasta (dziś obsługuje wyłącznie odloty). W terminalu dobudowane zostaną rękawy, które wprowadzą pasażerów wprost z hali odlotów na pokład samolotów, bez konieczności wychodzenia na płytę lotniska. Powstanie tu także funkcja tranzytowa, która umożliwi pasażerom przesiadki bez przechodzenia kontroli celnej i paszportowej oraz nowy terminal cargo, do obsługi ruchu towarowego.

Jednak najważniejszą inwestycją wydaje się podwyższenie kategorii lotniska z pierwszej do drugiej, poprzez zwiększenie możliwości lądowania w trudniejszych warunkach, także podczas ograniczonej widoczności.

- Podwyższenie kategorii lotniska wiąże się z koniecznością rozprucia drogi startowej, żeby móc w niej umieścić tzw. lampy osiowe. Będzie to o tyle trudne, że chcemy przy tym utrzymać obsługę ruchu lotniczego - zapowiada Marzenna Krefft.

Niemożliwe do zrobienia? A jednak, choć wymaga wybrania takiej technologii, przy której będzie możliwe założenie instalacji podczas kilkugodzinnych prac nocnych.

- To musi być instalacja z jednej strony nowoczesna, z drugiej zaś sprawdzona i bezpieczna, bo przecież ingerujemy w istniejącą nawierzchnię - tłumaczy wiceprezes Krefft.

Ta inwestycja prawdopodobnie pochłonie ok. 40 mln zł, ale ponieważ została wpisana na listę indykatywną programu Infrastruktura i Środowisko, ma zapewnione rządowe wsparcie w wysokości 20 mln zł.

Jak oceniasz siatkę połączeń z Rębiechowa?

Jest zysk, choć mniejszy

Plany inwestycji na lotnisku nie byłyby możliwe, gdyby port na siebie nie zarabiał. A zarabia, i to sporo. W zeszłym roku gdańskie lotnisko wypracowało zysk netto na poziomie blisko 12 milionów złotych. Choć było to wyraźnie mniej niż w roku 2011 (18,5 mln zł), to zarząd lotniska tłumaczy, że wynika to z inwestycji i konieczności ich amortyzacji. Na lotnisku wyraźnie wzrosło też zatrudnienie - o ponad 21 procent. Związane jest to jednak z tym, że o bezpieczeństwo, w tym kontrolę pasażerów, dba od tego roku Służba Ochrony Lotniska, a nie Straż Graniczna.

- Rzeczywiste wpływy, jakie w zeszłym roku osiągnęła nasza spółka, pozwalają nam spłacać zarówno zaciągnięty kredyt, jak i całe koszty naszego programu inwestycyjnego oraz finansować bieżącą działalność, bez konieczności wyciągania ręki do naszych właścicieli - tłumaczy prezes portu lotniczego Tomasz Kloskowski.

2,9 mln pasażerów i trzecie miejsce w Polsce

Zyski lotniska nie wzięły się znikąd, tylko z rekordowej liczby obsłużonych pasażerów. Przez Rębiechowo przewinęło się ich w ubiegłym roku 2,9 mln, co stanowi wzrost o 440 tys. w stosunku do roku 2011. Taka liczba pozwoliła trójmiejskiemu lotnisku przegonić katowickie Pyrzowice i zająć drugie - po krakowskich Balicach (3,44 mln pasażerów) - miejsce wśród regionalnych portów lotniczych w Polsce.

- W ubiegłym roku zwiększyliśmy pasażerską przepustowość lotniska z 600 pasażerów mogących wylecieć w ciągu jednej godziny, do ponad 2200 pasażerów na godzinę. Obecnie w ciągu jednej godziny może być wykonane przynajmniej 30 operacji lotniczych, w miejsce wcześniejszych 12 operacji startu/lądowania w ciągu godziny. Także wzrosła ilość miejsc postojowych dla samolotów. Maszyn kodu C (np. Airbus 320, Boeing 737) zamiast wcześniejszych 19, teraz możemy w jednym momencie zaparkować aż 35 - wylicza Marzenna Krefft.

Dokąd latamy najchętniej?

Wzrost liczby pasażerów zawdzięczamy rozwojowi siatki połączeń lotniczych z Trójmiasta. Z naszego lotniska można dolecieć do 47 miast, w 15 krajach, na pokładach samolotów należących do ośmiu przewoźników.

Dokąd najchętniej lataliśmy w ubiegłym roku? Pierwsza trójka to Warszawa (405 tys. pasażerów), Londyn (328 tys.) i Oslo (198 tys.).

Życie po Euro i OLT

Szybki wzrost liczby obsłużonych pasażerów w dużej mierze jest zasługą dwóch czynników, które miały charakter sezonowy i które już się nie powtórzą. Chodzi o barwny, ale krótki epizod z liniami lotniczymi OLT, które na kilkanaście wiosennych i letnich tygodni zaraziły miłością do taniego latania tłumy Polaków, oraz Euro 2012, które sprawiło, że na lotnisku w Rębiechowie lądowały dodatkowe samoloty ze spragnionymi piłkarskich wrażeń kibicami z Irlandii, Hiszpanii, Włoch i Niemiec.

Co by się stało, gdybyśmy od ogólnej liczby pasażerów odjęli tych, którzy przewinęli się przez Rębiechowo wyłącznie w związku z jednym z tych wydarzeń? Okazuje się, że liczba pasażerów i tak by wzrosła.

- Organizacja UEFA EURO 2012 w Gdańsku oraz działalność linii OLT pozwoliły nam podnieść dynamikę wzrostu ilości obsługiwanych pasażerów o niemal 10 punktów procentowych. Pamiętajmy jednak, że rok 2012 zakończyliśmy wzrostem na poziomie ponad 18 proc. Tak doskonały wynik zawdzięczamy kondycji naszego regionu i mobilności jego mieszkańców oraz strategii biznesowej prowadzonej przez nasze lotnisko - zwraca uwagę Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Rykoszet po aferze Amber Gold

Ale w ubiegłym roku nie wszystko na lotnisku szło jak po maśle. Władze Portu Lotniczego musiały się tłumaczyć ze współpracy z linią OLT Express, a konkretnie z udziału jej samolotu w imprezie promocyjnej lotniska z okazji zakończenia sześciu inwestycji. Już po upadku tego przewoźnika i wybuchu afery Amber Gold, całą Polskę obiegło zdjęcie, na którym pomorscy samorządowcy i prezes lotniska ciągną na linie samolot linii OLT.

Tomasz Kloskowski musiał się też tłumaczyć przed radą nadzorczą z zatrudnienia w dziale marketingu portu lotniczego syna premiera Donalda Tuska oraz jego współpracy z linią OLT.

Wyjaśnienia zostały zaakceptowane przez Radę Nadzorczą, która w działaniu zarządu lotniska nie znalazła nieprawidłowości.

Miejsca

Opinie (189) 9 zablokowanych

  • (2)

    Podobno w Modlinie są dobrzy fachowcy od budowlanki lotniczej.

    • 132 6

    • SOL (1)

      najpierw zobaczcie ile zarabiają pracownicy S.O.L i potem pomyslcie jaki jest ich w wkład w wasze bezpieczeństwo gdy dostaja na reke 1600 zł.

      • 2 8

      • IMPEL

        i trzeba sie tylko modlić do boga żeby nie zmieniły sie przepisy pozwalające takim firma jak Impel ( 99 procent inwalidow,trepow,emerytow ) na to by to one były firmami ochrony na lotnisku zamiast Sol

        • 13 0

  • Pytanie po raz setny. (41)

    Po co lotnisko w Kosakowie za 100 mln? Lepiej byloby oplacac latami darmowy autobus z Gdyni na lotnisko w Gdansku. Wszyscy byliby zadowoleni, szczegolnie pasazerowie.

    • 238 49

    • nie wszystkie inwestycje maja racjonalne uzasadnienie (12)

      Gdańsk trwoni kasę na ECS, Gdynia na Kosakowo. Ani jedno, ani drugie nie ma sensu.

      • 105 22

      • Amen

        • 34 5

      • A dlaczego uważacie, że ECS nie ma sensu?

        Kosakowo rozumiem - zwłaszcza, że PKM ma być podpięta do Gdyni...

        • 18 24

      • czepiliscie sie tego ECS dajcie juz spokoj (1)

        ale to lotnisko w sledziowie, nie ma racjonalnego wytlumaczenia

        • 28 11

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • No widzisz to samo mówili przed wojną niemcy (7)

        i argumentowali podobnie. Powstanie Gdyni nie ma sensu!!!

        To tak dla przypomnienia.

        • 20 32

        • Tak dla przypomnienia (6)

          Gdańsk i Gdynia przed II wojną leżały na terenie innych państw (wrogich jak się okazało).

          • 23 6

          • (3)

            a do jakiego państwa należał Gdańsk, hę? ;-)

            • 8 2

            • Własnego :) (1)

              • 20 4

              • Gdańsk nie był państwem

                Tak samo jak Triest.

                • 5 4

            • do szfabów, co dzisiaj wyłazi, choćby na tym forum gdzie wywyższają się faszyści z gdańska

              bo im się wydaje ze są lepsi

              • 0 0

          • Tak dla przypomnienia (1)

            To przedwojenna Gdynia miała swoje lotnisko w Rumi. Tam na rozległych terenach znajdowało się lądowisko i niezbędne techniczne zabudowania. Tam mieścił się też Aeroklub ,szkolono pilotów i skoczków spadochronowych, a nawet montowano samoloty sprowadzane w elementach z USA.

            Dlaczego obecna Gdynia ma być gorsza od tej przedwojennej?

            • 8 5

            • Nie "gorsza", tylko inna.

              Przed wojną były nawet loty międzynarodowe Gdynia Rumia - Gdańsk Zaspa. Tylko po co, skoro teraz szybciej SKM?

              • 17 1

    • Prezio Gryzoń realizuje w ten sposób swoją nicość (2)

      ot taka megalomania w stylu bunkrów na Skwerze lub hali targowej

      • 36 12

      • A Prezio Legumina buduje za to bunkry

        Bunkier ECS, bunkier Muzeum II Wojny, bunkier Teatr Szekspirowski. Hale Targowe też z lubością stawia, a to GB, a to nowa Galeria Hevelius, a to jeszcze parę innych pomniejszych. O dwa razy za dużym stadionie nie wspomnę, bo zaraz lechijka mnie opluje. A potem dziwi się bidulek, że miasto koło tych hal targowych zakprkowane i buduje estakady przecinające żywą miejską tkankę na pół, jak piszą co niektorzy na SSC.

        • 19 30

      • ale was to boli frustraci z gdańska, normalnie boki zrywać, co za pajace :-D

        • 0 0

    • Nie zrozumiesz jednostek wybitnych i wielkich, ich dokonania są na tyle istotne w dziejach narodu, że owoce zbierane będą przez naszych prawnuków.

      • 7 9

    • To nie taki głupi pomysł (11)

      Proszę zwrócić uwagę iż w wielu miastach innych państw jest kilka lotnick- i to nienowość.Jak wszędzie monopolista winduje ceny. Zdrowa konkurencja ma jak najbardziej sens. Dotyczy to również branży lotniczej

      • 11 25

      • nie wiesz o czym piszesz (6)

        Jeśli chcesz argumentów - to spójrz na nierentowne lotnisko w Bydgoszczy. Tym bardziej trudno będzie lotnisku w Gdyni...

        Aktualnie ludzie z kujawsko-pomorskiego śmigają autostradą do Gdańska... Są nawet firmy przewozowe, które świadczą taki przewóz :)

        • 32 4

        • (5)

          coś takiego, a lotnisko w Bydgoszczy świętuje właśnie zajęcie w styczniu 1 miejsca w Polsce za najszybciej rozwijające się lotnisko.

          • 6 17

          • wysoki wzrost gdy jest się niszowym lotniskiem nie jest niczym nadzwyczajnym...

            jeśli mamy 50 połaczeń i dodamy jedno to mamy 2% wzrostu. Jesli mamy jedno połączenie i dodamy drugie mamy 100% wzrostu. Rozwój Bydgoszczy cieszy, ale jeszcze przez wiele lat będzie to mikro lotnisko na skalę Europejską i przez wiele wiele lat będzie deficytowe.

            • 25 3

          • super tyle ze znowu spadli na ostatnie miejsce w kraju...

            wspanialy rozwoj! Szczecin znowu ich wyprzedzil w tym roku, az sie boje sukcesow Kosakowa wymyslonych przez tegie glowy UM Gdynia

            • 21 3

          • Lotnisko w Bydgoszczy (2)

            Ląduje 1 samolot na tydzień - jak wylądują dwa - już masz wzrost o 100% - czyż nie?
            To samo w Świdniku czy Szczecinie

            • 8 1

            • Uwokaki - czy twoimi przodkami nie są makaki? (1)

              Tak samo bez sensu gaworzysz

              • 2 5

              • Hodowco pawianów

                Wiem że marzy się Tobie Kosakowo na miarę Heathrow, no może - w innej epoce, następnym wcieleniu

                • 7 1

      • (3)

        nigdzie w Europie nie ma w aglomeracji tej wielkosci dwóch lotnisk, w dodatku w odleglosci 25 km od siebie. Nawet w W-wie drugie lotnisko (Modlin) potrzebne było tylko dlatego ze Okecie było zbyt drogie dla low-costow (u nas tak nie jest).
        Dodam, ze konkurencja jest gdy konkuruja podmioty prywatne, tu mamy dwa podmioty publiczbe, w dodatku udziałowcem obu lotnisk jest Gdynia!
        a na nowym lotnisku (za 100 mln zł) na razie nie wyląduje nawet ATR42 (zabierajacy do 44 pasazerów) bo...jest za duzy - takie lotnisko na ktorym mogą lądowac samoloty na 6-8 osob,ale ma terminal (nikt nie wie po co). Przebudowa do kodu C (umozliwiajacego lądowanie np ATR czy B737) to kolejen 50-70 mln zł
        To lotnisko jest tak sensowne ze UE nie chciała dac na to pieniedzy uznając za bezzasadne, a nawet ekspertyza zrobiona dla UMarszałkowskiego przez PwC zakładała sens budowy Kosakowa najwczesniej w 2020 roku i to tylko jesli Rebiechowo nie bedzie rozbudowane (a juz jest).
        Teraz skonczy sie na tym ze Gdynia bedzie licytowac sie z Rebiechowem na dopłaty tzn Gdynia aby ktos latał stamtad np na wyspy bedzie płacic np Ryanair'owi za to latanie (taki Rzeszów płaci za samo latanie 7 mln zł rocznie) - pytanie tylko po co? dla pasazerów nic sie nie zmieni, zarobia linie na dopłatach, Gdynia bedzie dopłacac kolosalne pieniadze do funkcjonowania, Rebiechowo bedzie mniej zarabiac - pytanie po co?

        • 52 7

        • Jak przeczytasz co napisałeś to sam stwierdzisz, że lotnisko w tym miejscu jest OK

          Za kilka lat deweloperka wepchnęła by się na łąki i ogródki działkowe. Spowodowało by to protesty mieszkańców. Teraz przy zakupie mieszkania w tym rejonie muszą brać pod uwagę istnienie lotniska z jego uciążliwościami. Na tym polega planowanie i patrzenie w przyszłość.

          • 6 15

        • Ale za to jest szansa, że kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, którzy

          mieszkają w promieniu kilku kilometrów od tego lotniska będzie miało zatrute życie. I najfajniejsze krajobrazowo i rekreacyjnie tereny na północ od Gdyni zostaną zdewastowane przez hałas. Centrum Gdyni też niech się nie cieszy - to tylko 7km w linii prostej. A jak udawali, że robią "konsultacje społeczne" co do tego lotniska, to wypowiedziało się 200 osób w anonimowej sondzie internetowej... Welcome to Gdynia-ziemia obiecana...

          • 17 5

        • buhahaha udzialowiec gdynia

          gdynia moze jedynia sprzatac nasze lotnisko

          • 7 10

    • no Gdynia na to się nigdy nie zgodzi ponieważ lotnisko nie ma, nie miało i nie będzie miało w swojej nazwie słowa Gdynia.

      • 11 4

    • Pytanie po co .trojmiasto.pl przedrukowuje (2)

      propagandę opracowaną na lotnisku. Nowy model
      dziennikarstwa?

      Józef Bąk wrócił?

      • 11 23

      • to taka wprawka przed niedalekimi wyborami

        jak najwięcej zamotać ludziom w głowach

        • 4 7

      • też mnie to zastanawia... ale generalnie trojmiasto.pl to taka POwska szmata do podłogi, wiec pewnie dlatego...

        szczególnie mnie rozbawiło zdanie "całą Polskę obiegło zdjęcie, na którym pomorscy samorządowcy i prezes lotniska ciągną na linie samolot linii OLT" ani słowa o tym że byli to WYŁĄCZNIE samorządowcy PO, ani słowa o tym że był tam prezydent budyń z PO.

        • 0 0

    • Kiedy lotnisko będzi esię nazywać Lecha Wałęsy a nie lecha Walesy bo takiego gościa nie znam

      dbajmy o swój język i uczmy sie od francuzów tam lotnisko nie nazywa się DEGOLA

      • 17 1

    • zapomnieliście (1)

      Zapomnieliście, jak się nazywa lotnisko w Gdańsku, czy to specjalnie nazywacie Rębiechowo?

      • 4 6

      • no fakt, nazywia się imienia agenta bolka, dobrze towarzyszu że zachowaliście czujność!

        • 0 0

    • większe koszty mają sens

      trzeba umieć się do nich podłączyć

      • 2 1

    • odpowiedz jest zawarta w tytule artykuł¨

      ¨ponieważ adamowiczowe planowania gigantomaniackie musi zostać w końcu zastopowane

      • 1 2

    • Po co dopłacać na darmowy autobus z Gdyni na lotnisko, skoro za 2 lata będzie połączenie kolejowe?

      • 0 1

    • Ale ono ma sens.

      Gdzieś przecież trzeba się zahaczyć po odejściu od władzy, sam infobox wszystkich darmozjadów z UM nie pomieści.

      Przecież Gdańsk z tego samego powodu buduje ECS, by tam upchnąć emerytowanych urzędników/polityków.

      • 0 1

    • lepiej zacznij zbierać na bilet do Gdyni na lotnisko, gdański frustracie i menelu :-D

      • 0 2

  • Czynsze (5)

    Wiadomo z czego te 12 mln na czysto. masakryczne czynsze na lotnisku za wynajem pomieszczeń dają takie zyski dla lotniska

    • 39 18

    • czynsze to kilka procent z tego (3)

      co lotnisko zarabia na obsłudze pasażerów. 5 euro od sztuki daje 15 mln euro rocznie ;)

      • 10 2

      • (2)

        ale 15 tys za pomieszczenie 4m x 4m to jakaś przesada

        • 8 3

        • Jeśli nie będzie chętnego to lotnisko przesadę dostrzeże i obniży cenę. Jeśli natomiast chętny się znajdzie to wszystko jest w najlepszym porządku :)

          • 18 2

        • Jak postawisz Kantor skupujący euro po 3 złote to się opłaca :P

          • 7 1

    • 80 000 to mega czynsz za kawiarke

      • 3 1

  • ...rada nie znalazla nieprawidłowości (2)

    swój u swego nie stwierdzi. Nepotyzm. Kręcenie lodów.

    • 48 24

    • Chcesz w ryja? (1)

      • 5 10

      • Podaj adres i miejsce to przyjadę.

        Tylko ochroniarzy tatulka wyślij na przepustkę bohaterze, a właściwie mały tchórzu bez godności własnej, o ile w Twojej rodzinie ktokolwiek wie, co to pojęcie oznacza.
        I przypomnij sobie wreszcie swoje prawdziwe imię i nazwisko. Normalni ludzie mają je w dowodzie osobistym Michale Tusk.

        • 8 7

  • Lotnisko Gdynia Kosakowo górą !!! (3)

    Brawo Szczurek

    • 39 99

    • Chyba KURĄ. (To taki nielot) (2)

      Już my mu podziękujemy za niepotrzebne sprowadzanie hałasu lotniczego nad Gdynię. Tylko większość ma problemy z wyobraźnią i musi usłyszeć na własne uszy... Ale co się odwlecze, to nie uciecze.

      • 18 4

      • Jaki tam hałas.

        7-8 osobowe prywatne samolociki zbytnio nie hałasują. A według obecnego planu na to lotnisko tylko takie będą stamtąd latać. Najszybciej w 2020 jakieś zmiany może nastąpią.

        • 0 1

      • po co odpowiadasz idiocie-trollowi z gdańska, który tylko próbuje prowokować???

        • 0 1

  • No i niech mi ktoś powie, że (6)

    Michał Tusk jest złym PiaRowcem, co tydzień info o sukcesie Rębiechowa. Mimo, ze znacznie mniejszym niż planowano obiektem i bez rękawów - było tak naprawdę porażką.

    Uczcie się forumowicze jak z niepełnego sukcesy zrobić HiperSukces, czy pracować w dwóch konkurencyjnych firmach, bez stosownej adnotacji w umowie i "NIEwiedzy" obydwu pracodawców? Do tego ten ciągniony samolot......:))

    Prognozuje, że syn znacznie przeskoczy a może przefrunie ojca;))

    • 52 41

    • Zwłaszcza, że jak wystartuje w wyborach pod przybranym nazwiskiem to nikt go nie pomyli z Pinokiem (1)

      • 10 3

      • Bąk też fruwa!!

        ale i żądli - co wszyscy widzimy

        • 9 1

    • nie czepiaj się chłopaka, (2)

      jest tak samo mądry czy głupi jak większość w jego wieku i z jego kwalifikacjami, z tym, ze stary mu załatwił fajną fuchę, Twój stary też by Ci załatwił jakby mógł i Ty byś skorzystał, ale pewnie nie może, bo sam jest tylko gdzieś wyrobnikiem, więc nie czepiaj się chłopaka.

      • 10 17

      • Mnietek, do gnoju wracaj i nie męcz kompa szefa, bo Ci łapy poobrywa!!! (1)

        Bidaku, piszesz z autopsji widzę.

        • 9 6

        • bo kto nie z Mieciem to go zmieciem;))

          POlityka, polityka ... Rębiechowa w stosunku do Kosakowa

          • 7 3

    • Jak pierwsza awionetka wyląduje w Kosakowie, to

      zrobisz z tego taki HiperSukces, że zbledną wszystkie wyczyny Józefa Bąka i jego ojca razem wziętych, a nawet (potraktuj jako komplement, choć zabrzmi ci jak herezja) przygasisz PR samego dr. Słońce Gdyni...

      • 1 2

  • Znowu za małe wybudowali tak jak w 1997r !!!! Gdzie tu planowanie?? (8)

    Jak bym tych wszystkich urzedników zwolnił. Tak sie kończy jak się kumpli politycznych zatrudnia to co kilka lat rozbudowa a może robia to celowo bo ciągle jest kasa do wydania a wydana kasa to kolejne przetargi hihih :)) I znowy się kolesie pobawią na wspołnym sylwestrze w Holu za free tak jak w 1999 się bawili co mam napisac nazwiska heheheh

    • 24 44

    • Nikt nie wybudował za małego! (5)

      Po prostu ze względu na spór o działkę i zbliżający się termin Euro2012 docelowy projekt został podzielony na dwa etapy - 1 mamy za sobą a drugi to dobudowanie części przylotowej. To co zostało wybudowane rok temu jest przygotowane do dalszej w miarę bezbolesnej i bezstratnej rozbudowy. Trochę temat zgłębiałem i wygląda naprawdę na przemyślaną operację...

      • 25 4

      • Rękawy też były na spornej działce Rafałku? (3)

        Czy Ziutek Bąk to Twoja poprzednia ksywa?

        • 4 16

        • a czemu miałby by być? (2)

          Jeśli posiadasz jakieś wiadomości i fakty to się podziel.

          • 11 2

          • Marczyński w 1995 mówił a potem w 2004 powtórzył że rękawów nigdy nie będziez uwagi na przepustowość

            a potem kilka nascie lat kierował lotniskiem , może wykładowca z rzutnika jest dobrym ale menadżerem słabym.

            • 4 5

          • Ale ty niekumaty jesteś Rafałek

            Jak zaczęto budowę T1 to było halo, że będzie najnowocześniejszy w Polsce, że będą rękawy i ludzie nie będą mokli na deszczu ani łazili po płycie. I co?
            Wyszło jak zwykle. Po drodze trochę kasy poszło pewnie na jakieś niespodziewane dodatkowe roboty (czyli bokiem) a na podstawy współczesnego lotniska zabrakło. Ale trzeba obtrąbić sukces, a jakze, a Ty jełopie dmiesz w te propagandową tubę bez zastanowienia się nad tym co piszesz. Żal mi Ciebie biedaku.

            • 2 10

      • Rafałek też sie tam bawiłeś bo chyba cię ruszyło !!!

        no to może napiszemy teraz o niskich czynszach dla znajomych?? w porównaniu z dzisiejszymi 5 cyframi to była symboliczna złotówka a ruch większy :) Nie przejmuj się......... zbieram to wszystko do jednej książki i wydam jak kilku moim spowiedników umrze bo tak sobie zastrzegli. Wtedy wyjdzie cała prawda o latach 90 , imieniny w biurach poselskich, weekendy w willach i ośrodkach developerów , będzie HIT :)

        • 4 1

    • sam masz za malego ale tu gorzej bo zadna rozbudowa nie jest przewidziana;)

      • 1 2

    • tak ma byc

      A nigdy nie slyszalesz ze duze projekty realizuje sie etapami? To jest podstawa do dobrego planowania i kontroli postepu prac.

      • 1 0

  • Wielomilionowe inwestycje a.... (2)

    część podwykonawców nie doczekała się zapłaty za wykonane roboty. To niestety Portu Lotniczego nie interesuje, w końcu mają na głowie świętowanie sukcesu w postaci 12 mln zysku itp. więc co im po szarakach, którzy na Lotniskowych Inwestycjach utopili pieniądze.

    • 24 14

    • Jak podpisali umowy to tak mają. (1)

      Czy ktoś sobie wyobraża aby Port Lotniczy podpisywał umowę z właścicielem wywrotki, czy koparki?

      • 10 4

      • Jest w KC ...

        coś takiego jak odpowiedzialność Inwestora, który jeśli miał wiedzę o działaniu podwykonawcy w ramach realizacji inwestycji, to powinien dopilnować, żeby podwykonawcy zostali wynagrodzeni za wykonane prace, w przeciwnym razie wobec niewypłacalności generalnego wykonawcy Inwestor powinien przejąć zobowiązania. Ponadto w tej chwili większość inwestycji współfinansowanych przez UE objęta jest programem FIDIC, który częściowo chroni podwykonawców, tu ten program nie został wdrożony.

        @KierKaz: zanim się zabierze głos warto zdobyć odpowiednią wiedzę na dany temat.

        • 1 5

  • (5)

    dlaczego zniesli SG z kontroli bezpieczeństwa?przezes oszczedza jak moze,pracowników SOL jak na lekarstwo,ostatnio mało ni zdązylem na samolot ,kolejka jak cholera a tylko 2 stanowiska pracowały!!!

    • 27 10

    • Głupio pytasz

      Straż Graniczna to instytucja państwowa, nie przyzwyczajeni komuś w łąpę dawać, zawsze to im dawali, a poza tym

      • 5 4

    • (2)

      a tak narzekali na SG to teraz maja, jeszcze będą prosili żeby wrócili funkcjonariusze SG! A kierownictwo SOL poco ma zatrudniać dodatkowych pracowników skoro im się to nie opłaca, niech se będą kolejki...

      • 6 6

      • :) debilu (1)

        ale z was głupki założe sie ze to jakis pograniczniak napisał bo go stamtad wywalili hehehehhehehe

        • 3 4

        • Gdakać to jedyne co potrafisz kokodaczku

          Gorzej z pisaniem na temat. Gospodarka ledwo zipie, nawet służby poukrywane w różnych agencjach ochrony mają coraz gorzej, więc wyższa ranga zdecydowała, iż trzeba kolegom z niższej półki pomóc. Dawaj kazali uchwalić ustawę i chłopcy powoli odżywają.
          Gorzej jak już nie będzie co sprzedać ani "sprywatyzować" - z czego wszystkie te nasze biedne biznesmeny i POlitycy będą żyli. Przecież jak nie będą mieli do zaofewrowania żadnego towaru, to dla nikogo już nie będą partnerami. Trzeba będzie wziąć nożyczki i odcinać chłopców z karuzeli.

          • 1 1

    • Nie lotnisko znioslo tylko ustawa :)

      • 9 0

  • Błąd (2)

    Na liście miast do których można dolecieć z Gdańska brakuje Bergamo w Italy, wiem bo tam latam....

    • 14 13

    • bergamo jest podciagniete pod mediolan!:) i jest na liscie.

      • 6 0

    • Gdzie jest "Italy"?

      Czyżby Amerykanie je "podbyly' i nazwę pod siebie "zmienyly" ?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane