• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Cisowa wreszcie na ukończeniu

Patryk Szczerba
13 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większość prac na stacji SKM Cisowa została wykonana i w końcu dworzec przybiera zaprojektowany wcześniej kształt. Większość prac na stacji SKM Cisowa została wykonana i w końcu dworzec przybiera zaprojektowany wcześniej kształt.

Kiedy zakończy się trwający od jesieni 2014 roku remont przystanku SKM Cisowa zobacz na mapie Gdyni? Terminów było już kilka, żadnego nie udało się dotrzymać, bo teren nie został wcześniej zinwentaryzowany. Wszystko wskazuje na to, że latem wreszcie uda się go zakończyć.



Jak oceniasz stan wyremontowanych stacji SKM?

O remoncie przystanku SKM Cisowa pisaliśmy już kilkukrotnie. Po raz pierwszy we wrześniu 2014 roku, kiedy Szybka Kolej Miejska pochwaliła się planowanym remontem, pokazując przy okazji, jak stacja będzie wyglądała po zakończeniu prac, które miało nastąpić w kwietniu 2015 roku.

Brakowało pozwoleń

Gdy sprawdziliśmy, jak postępują prace, okazało się, że właściwie w ogóle się nie zaczęły. Na peronie udało się rozebrać jedynie pochylnię. Na prace rozbiórkowe co prawda pozwolenie było, ale na budowlane już nie.

Jak tłumaczyli przedstawiciele wykonawcy, firmy INEX, pozwolenia na budowę nie można było uzyskać, bo działki, gdzie miały trwać prace albo nie są objęte planem miejscowym, albo niedawno go zmieniono. Urzędnicy musieli więc wydać decyzje lokalizacyjne pozwalające na "realizację inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym". Przewoźnik nie zaprzeczał, a kolejnym obowiązującym terminem zakończenia prac stała się jesień 2015 roku.

W listopadzie ponownie zajrzeliśmy na stację, gdzie prace, zgodnie z obietnicami, powinny się już kończyć. Tymczasem pełną parą ruszyły dopiero kilkanaście dni wcześniej, co oznaczało kolejne przesunięcia.

- Inwestycja jest realizowana w systemie "zaprojektuj i wybuduj" i z tego powodu nie było też gotowej dokumentacji dla tej inwestycji. Jej stworzenie zajęło więcej czasu, niż było w planach - bronili się przedstawiciele SKM, dodając, że opóźnienia wynikają też z problemów z montażem windy.
Do wykończenia pozostał przede wszystkim tunel i dojścia do peronu.  Do wykończenia pozostał przede wszystkim tunel i dojścia do peronu.
Nikt dokładnych terminów tym razem nie chciał podawać, ale pierwszy kwartał, jak przekonywała Szybka Kolej Miejska, to termin realny dla zakończenia prac.

- Mamy maj, a końca remontu nie widać. Pytałem, czy SKM zna termin zakończenia prac. Otrzymałem nieoficjalną odpowiedź, że nie są w stanie takiej daty podać - zauważa pan Paweł, jeden z pasażerów.
Za dużo beneficjentów prac?

W oficjalnych wypowiedziach przedstawiciele przewoźnika przyznają, że problemem był brak pozwolenia na budowę i uzgodnień dokumentacji wykonawczej branży teletechnicznej.

- W trakcie realizacji prac wykonawca "natknął się" na niezinwentaryzowane utrudnienia występujące w obszarze tunelu i torowiska, które spowodowały potrzebę dodatkowych prac projektowych oraz pozyskania uzgodnień, m.in. z gestorami sieci - wyjaśnia Sławomir Pijet, specjalista ds. marketingu SKM. - W obszarze peronu występuje kilku beneficjentów prac modernizacyjnych, to jest m.in. PKP PLK S.A. Gdynia, Zarząd Dróg i Zieleni, co spowodowało potrzebę przeprowadzenia szeregu uzgodnień i pozyskania akceptacji dla zaproponowanych rozwiązań z ramienia tych instytucji - dodaje.
Na peronie prace zostały właściwie zakończone. Na peronie prace zostały właściwie zakończone.
Przewoźnik zapewnia, że prace budowlane są na ukończeniu - 90 proc. z nich zostało wykonanych. Najbardziej prawdopodobnym terminem zejścia z placu budowy robotników są miesiące letnie - czerwiec lub lipiec. Końcowa data zakończenia prac wciąż nie jest jednak ustalona.

- Pozostały do wykonania drobne prace wykończeniowe w przejściu podziemnym i na peronie, takie jak elementy balustrad i pochwytów, balustrada na końcu peronu, prace związane z zagospodarowaniem terenu, m.in. tłuczeń na międzytorzu oraz prace związane z uruchomieniem Systemu Informacji Pasażerskiej, związane z wykonaniem instalacji i zabudową urządzeń w nastawni Gdynia Cisowa - dodaje Pijet.
Przypomnijmy, że w ramach prac wymieniano oświetlenie tunelu. Zaplanowano oczyszczenie, odmalowanie i uszczelnienie wiaty na peronie, który zyskał już nową nawierzchnię. Całości inwestycji miało dopełnić nowe oświetlenie na peronie oraz system nagłaśniający, a także monitoring i ekrany z godzinami odjazdów pociągów.

Remont wart 3,6 mln zł jest finansowany z budżetu SKM, Funduszu Kolejowego i środków miasta.

Miejsca

Opinie (67)

  • kamerka

    zamontować porę ukrytych kamer i bardzo szybko rozwiąże się problem tych artystów.

    • 0 0

  • Z czego ta radość?

    To, że prosty remont przystanku trwa dwa lata to powinna być sprawa dla prokuratora, bo jak widzę wykonawca leci w kulki, a SKM nie wywiązuje się ze swoich obowiązków jako inwestora posługującego się środkami publicznymi.

    Panowie na budowie odwalają fuszerkę, przez nową farbę na peronie już przebija rdza, instalacje niezabezpieczone, a na nowych kaflach już powstało graffiti.

    Gdyby to był biznes, to firma INEX już by miała pozew o odszkodowanie za opóźnienia. Ale to w końcu pieniądze podatnika, więc nie ma się czym martwić!

    • 9 3

  • piekny remont

    troche remont trwał ale jest piękne wyjście w stronę hutniczej prosto na złomowisko, zlikwidowane zejście na piaskową, pięknie tylko jak zwykle pytam po co w takim razie?

    • 1 2

  • Dojście do Hutniczej

    A co z dojściem do Hutniczej dla setek pracowników? Dalej przez krzaki wzdłuż strumyka...?

    • 6 0

  • Moz (1)

    Dla mnie jest niepojętym jak w takim mieście jak Gdynia stacje Gdynia Grabówek, Gdynia Stocznia itd. nie są przystosowane dla niepełnosprawnych i matek z wózkami. O zakupie biletów w automacie już nawet nie wspominam

    • 3 2

    • A dla mnie pojęte.

      To wszystko osoby, których miejsce jest w domu. Ewentualnie niech zmienią fundację na oferującą podopiecznym mikrobusy.

      Spełnianie ich zachcianek to dużo wysiłku, czasu i pieniędzy, których nigdy nie zwrócą.

      Więc, jak coś dostają niech dziękują. A czegoś chcą, niech mówią "proszę:.

      • 0 1

  • No to chłopaki , szykować spraye bo już niedługo...

    • 1 1

  • remont jaja jakies a nie remont (1)

    Witam
    Jeżdżę z tego przystanku o 6 lat i sporo widziałem ale to co jest tam to marnowanie kasy przez skm
    Po 1 kostka została przelozona a nie wymieniona nawet krawędzie peronu są stare ruszają sie a nie nowe
    Po 2 dach w kilku miejscach przecieka jak są deszcze i to byl remont tylko pomalowanie zalepienie szpar zwykla szmata
    Po 3 kable kable kable jak tak zostaną to hmmm będzie co zrywac mam nadziwje ze jeszcze je pochowają
    Po 4 mam nadzieje ze ta osoba co będzie to odbierala jakos sie postara porządnie skontrolować peron a nie pominie wiele miejsc jakby ich nie bylo

    • 2 2

    • dokładnie

      nawierzchnia stara, jak pada to dach przecieka, oczywiście stropy przy automacie dalej puszczają wodę i wgle jakaś masakra

      no, ale co zrobić...

      cieka jestem jak długo windy będą działały :)

      • 1 0

  • Kiedy te ku>>>yy zrobią przejazd kolejowy na puckiej?

    bo niszczą nam szma...rze zawieszenia w samochodach

    • 1 0

  • a kiedy remont na skm Chylonia

    windy nie ma , schody są stare i krzywe, brak udogodnień dla matek z wózkami , i jest brudno ,no i te gołębie........

    • 1 0

  • eeeeeeeeeeee

    gdynię razem z tym jej szczurkiem to powinni zaorać albo wypieprzyc w kosmos gdynia to jeden wielki kibel

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane