• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści mają zniknąć z chodników w Gdyni

Patsz
14 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na razie w centrum Gdyni przybyło stojaków, ale urzędnicy chcą, by pojawiło się tu więcej rowerzystów. Na razie w centrum Gdyni przybyło stojaków, ale urzędnicy chcą, by pojawiło się tu więcej rowerzystów.

Urzędnicy, rowerzyści i mieszkańcy będą dyskutowali w środę o propozycjach dla ruchu rowerowego na Kamiennej Górze i w centrum Gdyni. Otwarte spotkanie ma pokazać, że cykliści w śródmieściu mają szansę jeździć bezpiecznie poza chodnikami.



Czy proponowane rozwiązania dotyczące rowerzystów są dobre?

O problemie ruchu rowerowego w centrum Gdyni mówi się od dawna, jednak jeszcze niedawno ten temat był poruszany tylko przez cyklistów. W końcu dostrzegli go także urzędnicy, którzy w kwietniu zlecili przygotowanie koncepcji ruchu rowerowego dla centrum i Kamiennej Góry. To skutek audytu w formule Bypad. Na jego zakończenie władze miasta na czele z prezydentem Wojciechem Szczurkiem postawiły sobie za cel: dziesięciokrotny wzrost liczby rowerzystów w ciągu 10 lat.

O tym, czy pomysły w zaproponowanej formie zostaną zrealizowane, zdecyduje m.in. środowe spotkanie, które rozpocznie się o godz. 16 w Urzędzie Miasta. Tam przygotowane przez poznańskie biuro projektowe Stadtraum projekty po raz pierwszy ujrzą światło dzienne. Dyskusja będzie dotyczyła tylko w małym stopniu lokalizacji nowych dróg rowerowych, bowiem na nie albo brakuje w centrum Gdyni miejsca, albo są już nakreślone przez planistów. Realizację opóźnia brak środków.

- Chodzi o to, by rozsądnie korzystać ze sprawdzonych w Europie wzorców. Budowa nowych dróg nie jest jedynym sposobem na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie liczby rowerzystów w mieście - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni, zapraszając na wznowioną po przerwie Gdyńską Radę Rowerową, w ramach której odbędą się konsultacje.

Priorytetem ma być wyznaczanie kontrpasów, przebudowa istniejących dróg i ograniczenie prędkości do 30 km/h na części ulic. Na spotkaniu zostaną zaprezentowane propozycje lokalizacji nowych rozwiązań.

Swoje uwagi będą mogli przekazać także kierowcy, którym z powodu rowerowej ofensywy z pewnością ubędzie miejsc parkingowych i piesi, często ścierający się na chodnikach z rowerzystami, a także mieszkańcy śródmieścia i okolic. Pomysły mają zostać wdrożone do końca 2016 roku.

- Chcemy zaproponować rozwiązania systemowe, które usuną rowerzystów z chodników w centrum, ale jednocześnie poprawią ich bezpieczeństwo, zmniejszą hałas i uspokoją ruch. Jednym z elementów jest stworzenie Strefy Tempo 30, wzbudzającej zawsze spore emocje, dlatego liczymy na udział sporej grupy mieszkańców - dodaje Studziński.
Patsz

Wydarzenia

Konsultacje koncepcji tras rowerowych dla Środmieścia i Kamiennej Góry (1 opinia)

(1 opinia)
spotkanie

Miejsca

Opinie (298) 3 zablokowane

  • Co za wesołek z UM Gdynia

    wymyślił pas dla rowerów w ciągu ulicy Starowiejskiej kierunek od dworca PKP. Nikt tym pasem nie jeździ bo może być potrącony przez kierowcę samochodu cofającego się z miejsca parkingowego na ulicę.

    • 11 3

  • Pro-rowerowa Gdynia. (3)

    Kosztem pieszych, kosztem kierowców. Co to ma być, że idąc chodnikiem ul. Władysława IV mam się ciągle rozglądać czy nie wpadnę na rowerzystę, kiedy mu się strona z czerwoną kostką zmieni? Albo budujcie całkowicie oddzielne drogi rowerowe, nie zabierając przy tym chodników pieszym i ulic kierowcom, albo przestańcie promować rower jako alternatywny środek transportu, bo obecne rozwiązania są bezsensowne i niebezpieczne.

    • 28 8

    • do poprawy jakości życia w mieście (2)

      które nie musi być zdominowane przez ruch i parkowanie samochodów

      • 3 8

      • ...za to musi być zdominowane przez małe, ale hałaśliwe rowerowe lobby, prawda?

        • 7 3

      • dziel i rządź. stara zasada w Gdyni się sprawdza.

        • 0 0

  • Rowerzyści to w większości banda oszołomów (1)

    Święte krowy nie znające przepisów, oczekujące specjalnego traktowania zarówno przez pieszych jak i kierowców. Rowery tak, ale w lesie - zdrowo, bezpiecznie i spokojnie.

    • 24 19

    • Dojeżdzam rowerem do pracy matołku. Szybko, zdrowo i nie wiem czy bezpiecznie.

      Dla mnie to środek komunikacji a nie leśny relaks. Nie wszyscy muszą wozić swój tył w samochodzie prawda?

      • 7 8

  • Zajmijcie się odcinkami gdzie kończy się ścieżka i jest tylko chodnik z zakazem jazdy na rowerze.

    Tak jest np w Orłowie przy technikum kolejowym, tak jest przy Shellu w Redłowie, tak jest za skrzyżowaniem na Zwycięstwa z Wielkopolską w stronę Centrum, (chodnik ma 1 metr) Tak jest wzdłuż Wielkopolskiej od Zwycięstwa aż do Łowickiej.. Jak się tam prawidłowo poruszać?? Na Zwycięstwa jest zakaz poruszania się rowerem, poza tym strach przed wariatami za kółkiem. Skandal. O DZIURACH BRAKU KOSTEK NA KOLIBKACH NIE WSPOMNĘ. Felgi do wymiany.

    • 16 3

  • Szczurek niech drogi rowerowe zostawi swojemu następcy

    Przez 16 lat już pokazał, że nie bardzo mu to idzie

    • 12 3

  • No to czas obowiązkowe oc i oświetlenie!

    pod takimi samymi rygorami mandatu jak kierowcy aut

    • 15 3

  • O na zdjęciu widzę rower tego opalonego grubasa z plaży,co przyjeżdża rowerem na plażę, cały dzień łoi tam winsko a potem warca napruty rowerem do domu, u góry kamera i nikt nic nie widzi.To po co ten monitoring

    • 9 1

  • dajcie spokoj

    Komu przeszkadza spokojnie jadący rowerzysta chodnikiem? Pieniaczom?

    • 8 13

  • 10x w ciągu 10 lat. Jak za Stalina: 300% normy! Za chwilę wybory więc "hulaj dusza piekła nie ma". Dla każdego coś miłego! A co robiono wcześniej w tych sprawach przez te lata? Konkretnie proszę.

    • 9 2

  • bendo rozdawać czapki niewitki tak jak kedyś lampki i wtedy zniknom na tszy cztery (1)

    typu wszystko po 4 złote, co się mało nie pozabijali.

    • 6 2

    • jak nie "niewitki' to może Stasie?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane