- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (87 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (117 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (254 opinie)
- 4 Remont przed budową Drogi Zielonej (158 opinii)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (14 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Rozstrzygnięto konkurs na kładkę św. Ducha
W konkursie na nową kładkę nad Motławą , która ma połączyć północny cypel Wyspy Spichrzów z Długim Pobrzeżem, przyznano dwie równorzędne pierwsze nagrody. O tym, który z tych projektów będzie realizowany, zdecydują osobne negocjacje.
Wpłynęły na niego prace z siedmiu zaproszonych przez inwestora zespołów projektowych, które oceniał 12-osobowy sąd konkursowy złożony m.in. z urzędników, architektów, konserwatora zabytków i przedstawicieli inwestora.
Po analizie prac pod kątem techniczno-użytkowym, ochrony dziedzictwa kulturowego, wartości architektonicznych i bezpieczeństwa żeglugi oraz dyskusji, postawiono przyznać dwie równorzędne nagrody po 25 tys. zł każda. Otrzymali je ASA Sp. z. o.o. Autorskie Studio Architektury z Rzeszowa oraz Studio Bednarski Ltd z Londynu. Przyznano też trzecią nagrodę w wysokości 10 tys. złotych dla AIM Ireneusz Maksymiuk z Białegostoku.
Kiedy poznamy zwycięskie prace?
- Obecnie ze zwycięskimi pracowniami architektonicznymi będziemy prowadzić negocjacje, zmierzające do wyłonienia biura, które zaprojektuje kładkę św. Ducha. Po tym okresie zaprezentujemy więcej szczegółów związanych z tą inwestycją i to, jak ma wyglądać - wyjaśnia Wojciech Ciurzyński, prezes spółki Multibud.
Konkurs to wstęp do realizacji jednego z celów publicznych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, zawiązanego między Gdańskiem a Konsorcjum Immobel&Multibud na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku.
Poza budową kładki nastąpi też przebudowa mostu Stągiewnego, rozbudowana będzie również marina w kierunku południowym. Zmodernizowane będzie Długie Pobrzeże i układ drogowy.
Prace budowlane przy komercyjnej części inwestycji rozpoczną się w listopadzie 2016 roku i po ok. dwóch latach zakończą się oddaniem do użytku w pierwszej kolejności hotelu ze 180 pokojami, budynków mieszkalnych i usługowo-handlowych oraz podziemnego parkingu na 700 aut.
Całość inwestycji na działce o powierzchni 18,3 tys. m kw. ma być zbudowana w ciągu ośmiu lat, a jej koszt szacuje się na 400 mln zł.
Opinie (47) 4 zablokowane
-
2015-10-21 07:52
Nie dla kładki blokującej wpływanie statków jak dotychczas turystycznych pod Żuraw- to główna atrakcja dla turystów!!!! (1)
- 3 2
-
2015-10-21 09:34
nie będzie blokowania
nie krzycz zanim nie przeczytales o co chodzi... :(
- 0 0
-
2015-10-21 08:41
Kładka ??
Jeżeli Miasto chce ułatwić komunikacje na Wysp Spichrzów to powinno odbudować zniszczone mosty w ciągu ul. Ograna-Chmielna oraz Żytnia-Szopy.Podpory w Motławie już sa wiec koszty będą znikome.
- 2 1
-
2015-10-21 08:54
(1)
Wygląda na to, że kładka będzie obrotowa. Jeżeli będzie ustawiona na osi po środku kanału, wzdłuż nurtu to będą mogły przepływać statki i tramwaje białej floty. Obawiam się, że takie, podobne konstrukcje były przed wojną w Szczecinie i Gdańsku a teraz to za skomplikowana konstrukcja dla naszych fachowców.
- 1 2
-
2015-10-21 09:29
Smerf
Maruda... :(
- 0 0
-
2015-10-21 10:33
Pachnie jałowcową wędzoną w kłamstwach
na kilometr...
- 1 0
-
2015-10-21 11:04
te w grafice sie jeszce zatrudnij!
bravo! h... widać na tym obrazku , tylko pogratulować pani K!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.