• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Mariusz Kurzyk
18 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni. Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni.

Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.



Kto powinien sfinansować budowę OPAT?

OPAT to 14-kilometrowa droga, która ma zaczynać się na przedłużeniu Obwodnicy Trójmiasta. Miałaby odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 6, między Gdynią a Redą, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.

- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.

Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.

- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.

Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.

Proponowane warianty OPAT różnią się przede wszystkim przebiegiem trasy na terenie Redy


Choć OPAT to przedsięwzięcie niezwykle poważne, wśród użytkowników internetowych forów dyskusyjnych wywołuje też uśmiechy i docinki. Powód? Jedna z najdłuższych w polskim internecie nazw domen: www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl. Adres długi, ale użyteczny i warty zapamiętania.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • plaża na Karwinach (1)

    Nie wiedziałem, że na Karwinach jest plaża! Ech, to globalne ocieplenie...

    • 2 1

    • a ja nie wiedziałem, że mamy nowe "wyznanie"

      KOMUNIKACYJNE
      och to się redaktor KK naraził:))

      • 0 0

  • Wariant E (4)

    wydaje się być najlepiej skonfigurowany dla płynnego rozprowadzenia ruchu w Redzie na kierunek pucki i wejherowski.

    • 2 3

    • Wariant A

      Reda już dawno wybrała wariant A do przejścia obwodnicy.Było to chyba ze 2 lata temu

      • 2 0

    • Warianty BE są bee (2)

      dlatego, że przechodzą przez środek Redy.

      • 2 0

      • (1)

        i przez srodek osiedla semeko nad rzeka ;)

        • 2 0

        • niestety też

          • 0 0

  • Prezydencie nasz kochany (2)

    przy rozbudowie Centrum Komunikacyjnego Gdynia Główna Osobowa i konsolidacji transportu przy dworcu na który idą fundusze m.in. z warszawskiego centralnego prosimy o wybudowania tunelu, łączącego ul. Morską z ul. Janka Wiśniewskiego na wysokości dzisiejszego skrzyżowania pierwszej z tych ulic z ul. Śląską i Warszawską. Te tunele rozwiążą wiele problemów komunikacyjnych i miałyby bardzo wiele zalet. Przede wszystkim byłoby przedłużeniem Drogi Różowej w stronę Obłuża i Pogórza, bo zaraz po wyjeździe z tej arterii i wjeździe na ul. Śląską i Morską, można byłoby przedostać się bezpośrednio pod torami do poszerzonej ul. Janka Wiśniewskiego. Trzeci tunel to Pucka itd. A zaczynamy w tym roku pod "Wzgórzem".

    • 4 1

    • Wiwat nasz PREZYDENT

      Drogi są najważniejsze!

      • 1 1

    • Błazny.

      • 0 0

  • warianty A C D :)

    Warianty B E rozcinają Redę na pół i to jeszcze wzdłuż rzeki Redy - obecnie terenów jeszcze niezabudowanych. Warianty ACD są też korzystniejsze ze względu na płynniejsze "wypuszczenie" ruchu kołowego na Półwysep, co nie powinno mieć większego znaczenia dla kierunku na W-wo, mimo wyprowadzenia - z konieczności - OPAT-u na północ Redy.

    • 1 1

  • OPAT jest nam bardzo potrzebny i dzięki niemu nie trzeba budować Trasy Kaszubskiej. (1)

    No chyba, że Unia będzie dalej sypać kasą to na wszystko kiedyś starczy.

    • 1 4

    • ROTFL

      To mogła napisać osoba, która w życiu nie jechała do Lęborka czy Słupska.

      • 2 0

  • Trasa całkiem fajna i potrzebna

    w każdym z wariantów. Tylko po co się rozdrabniać? Obwodnica Aglomeracji Trójmiejskiej? Stać nas na więcej. Czas pokazać, że Polak potrafi, niech od razu zbudują most (tak ze 2 pasy w jedną stronę wystarczy) z Redy lub Rumii powiedzmy do Jastarni (no dobra, do Kuźnicy). To by było dopiero odkorkowanie półwyspu i Gdyni także ! Zatoka jest dość płytka, więc dadzą radę chłopaki, jak myślicie?

    • 1 1

  • normalnie domena na nobla !!!

    ludzie tego nie idzie zapamietac!!! PORAŻKA dla tego co ja założył

    • 0 1

  • po co?

    przeciez na helu drogi sie nie poszerzy, auta beda staly ale na szerokiej drodze

    • 5 1

  • Sorry... .ale jadąc nawet nieprzepisowo nie ma szans żeby samochodem z Chyloni na półwysep dojechac ''w kilkanascie minut'.

    • 1 2

  • Nieprawda!!

    Sorry... .ale jadąc nawet nieprzepisowo nie ma szans żeby samochodem z Chyloni na półwysep dojechac ''w kilkanascie minut'. Przecież OPAT będzie prowadziła tylko do Redy a to dopiero może z 1/3 trasy na półwysep, także nieźle będą ściemniac na tym spotkaniu

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane