• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wyemituje obligacje za 55 mln zł na remont kolejek

Piotr Weltrowski
19 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanek SKM Wzgórze niemal gotowy
Pieniądze uzyskane przez SKM z emisji obligacji posłużą do remontu 22 składów jeżdżących po Trójmieście. Pieniądze uzyskane przez SKM z emisji obligacji posłużą do remontu 22 składów jeżdżących po Trójmieście.

Szybka Kolej Miejska porozumiała się z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w sprawie emisji wartych 55 mln zł obligacji. Uzyskane w ten sposób pieniądze zapewnią SKM wkład własny potrzebny do wyremontowania 22 składów jeżdżących po Trójmieście.



Inwestujesz w papiery wartościowe?

Już wcześniej rozstrzygnięto przetarg na modernizację kolejek. Wygrała go firma Newag SA. Koszt inwestycji to aż ponad 139 mln zł. Co więcej, jest ona tylko częścią większego projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", który wyceniany jest na 351 mln zł. SKM ma jednak zagwarantowane pieniądze UE - przynajmniej 131 mln zł - na jego realizację. W jego ramach, poza modernizacją składów, ma m.in. powstać przystanek Gdańsk Śródmieście, nowa linia światłowodowa i układ sterowania ruchem kolejowym.

SKM brakuje jednak pieniędzy na wkład własny. Stąd pomysł na obligacje. - Planowany termin ich emisji to lata 2011-2012, a termin spłaty ostatniej transzy wyemitowanych obligacji, to koniec 2020 roku. Planowany termin zakończenia procesu przygotowania ich emisji, to z kolei koniec listopada bieżącego roku - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Przedstawiciele SKM i banku już podpisali tzw. list mandatowy dotyczący emisji obligacji.

Opinie (122) 2 zablokowane

  • Nie ma żadnej różnicy między zmodernizowanym składem, a nowym. A skoro nie ma różnicy, po co przepłacać? (2)

    Pamiętacie taką reklamę proszku do prania?

    • 3 0

    • a jechałeś kiedyś nowym? (1)

      czy masz tylko klapki na oczach założone przez głuszki i inne spece od plecenia bzdur

      • 0 2

      • Tak, w Warszawskiej SKM.

        Na zewnątrz mają ciut inny kształt. W środku są takie same. Tyle że ten w Warszawie miał przewagę miejsc stojących nad siedzącymi. U nas tylko jeden taki jest. Tak samo fajnie odjeżdża bez szarpania.

        • 1 0

  • tak zróbcie (1)

    żebyśmy wysiadali a nie wyskakiwali z wagony!nigdzie na świecie nie ma takiej przepaści między wagonem a peronem

    • 2 2

    • To Pani Turystka chyba w Indiach nie była, ani nigdzie indziej gdzie niema przynajmniej 3 gwiazdkowych hoteli

      • 1 0

  • wiesniaki mieli miec nowe sklady na Euro i wielkie g...taki wstyd bedzie jak pokaza te stare,zdezelowane szamba ktore jezdza po (1)

    torach

    • 4 0

    • Racja

      Tu się zgodzę... ale dodam niestety jeszcze że nie tylko za tabor będziemy się wstydzić... Za drogi (których praktycznie nie ma), za brak hoteli, albo chociaż by za "nowoczesną" okolicę stadionu ^^ Ważne że wszystkie Vip-y na specjalnych lożach na stadionie będą mieli najnowsze garniturki od armaniego :0

      • 1 0

  • kiedyś było takie powiedzenie...

    "z g...wna bata nie ukręcisz"...i tyle w tym temacie

    • 1 1

  • To nie z g.....a madralo!!!!

    Powiedzenie, a właściwie przysłowie funkcjonuje do dziś i brzmi "Z piasku bicza nie ukręcisz"Z PIASKU mądralo. I tyle na ten temat

    • 1 2

  • Kiedy?

    a kiedy te remonty się rozpoczną i skończą ?? bo od 4 lat o tym piszecie...w 2025 pewnie wyjedzie pierwsza.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane