- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (337 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (451 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (68 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Sunie estakada na Południowej Obwodnicy Gdańska
Zobacz, jak powstaje Południowa Obwodnica Gdańska.
Portal Trojmiasto.pl odwiedził plac budowy największej estakady w Polsce - powstającej w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. Budowa bardziej sunie do przodu, niż pnie się w górę.
Budowa największej estakady w Polsce (o długości 2,8 km), która powstanie w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska, sunie do przodu. Budowlańcy przez kilka miesięcy przygotowywali płytę żelbetową (przęsło) o ciężarze ok. 5 tys. ton i długości ok. 200 metrów, a teraz na podporach zaczęli ją przesuwać. Proces odbywa się tuż obok ul. Niegowskiej .
Pomagają im w tym cztery specjalne hydrauliczne popychacze. Każdy może pokonywać siłę tarcia wynoszącą ok. 190 ton (~19 tys. kN).
Płyta żelbetowa, po której w przyszłości pojadą samochody, w ciągu tygodnia przesuwana jest o 20 metrów. W sumie musi ona zostać przemieszczona na odległość pół kilometra. Ta metoda budowy to tzw. nasuwanie podłużne.
- Estakada ma być gotowa późną jesienią. Wtedy będą mogły rozpocząć się prace wykończeniowe [m.in. wylewanie nawierzchni asfaltowych - przyp. red.]- wyjaśnia Maurycy Niklas, inspektor nadzoru budowy Południowej Obwodnicy Gdańska.
Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Gdańska jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą przedsięwzięcia firma Bilfinger Berger Budownictwo S.A. jako lider, a partnerem jest spółka Wakoz z Luzina. Za realizację 18-kilometrowej drogi otrzymają ok. 1,133 mld zł. Łączna wartość projektu to 1,5 mld zł. To największa inwestycja na Pomorzu realizowana przy udziale środków Programu Infrastruktura i Środowisko, która będzie gotowa już w maju 2012 r.
Południowa Obwodnica Gdańska wg projektu to dwujezdniowa droga szybkiego ruchu, która będzie przedłużeniem drogi krajowej nr 7 od Koszwał w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Ma ona odciążyć od ruchu drogowego wiodącą przez centrum Gdańska Trasę W-Z.
Miejsca
Opinie (227) ponad 10 zablokowanych
-
2011-03-29 12:08
Każdy może pokonywać siłę tarcia wynoszącą ok. 190 ton (~19 tys. kN). (1)
190 ton to "tylko" 1900 kN !!!!! 19 tys kN to 1 900 000 ton.
Do szkoły redaktorze !- 3 1
-
2011-03-29 17:55
190 ton to jak piszesz 1900 kN, ale 19 tys kN to 1900 ton, a nie 1 900 000
- 2 0
-
2011-03-29 13:46
Viva Gdańsk (3)
Często podróżuje po świecie i serce mi rośnie za każdym razem ,gdy jak wracam widzę ile się zmienia w Gdańsku.Parę dni temu miałem "nieprzyjemność " być w W-wie, i ponownie utwierdziłem się w przekonaniu ,że warszawka jest daleko,daleko w tyle za nami.
Widzę po wpisach ,że jest sporo osób niezadowolonych - może to i dobrze, krytyka motywuje i jeśli konstruktywna to może pomagać, ja w każdym razie jestem dumny z mojego miasta.
Jeśli komuś nie podobają się nasze drogi i prace drogowe ,niech jedzie gdziekolwiek indziej niż do Wrocławia,Poznania czy Krakowa, a przekona się ,że bywa gorzej i biedniej- 8 5
-
2011-03-29 14:32
W wawie gorzej? (2)
Chłopie, skala przedsięwzięć wogóle nieporównywalna! Sam węzeł Ostrobramska/Płowiecka zawstydza wszystkie inwestycje drogowe razem wzięte. Południowa Obwodnica Warszawy to też zupełnie co innego, niż nasza POG - trasa min 3 pasy, wielopoziomowe węzły, sam Most Siekierkowski w jej przebiegu kładzie te nasze dwópasmówki. Jest jeszcze most północny w budowie i wiele, wiele, wiele innych...
- 4 3
-
2011-03-29 14:50
o co ta dyskusja (1)
zamres inwstycji w Warszawie i Gdańsku jest nieporównywalna, gdyż nieporównywalne są potrzeby obu miast. warszawa z przyległościami to ponad 2 mln. ludzi ,zaś całe Trójmiasto nie ma nawet miliona. To przekłada się na ilośc samochodów i potrzeby ruchowe. Moim zdaniem jednak zakończenei wszytskich inwestycji w Gdańsku - czyli WZ , południiowa obwodnica , Trasa Słowackiego i Sucharskiego , ewentualnei nowa Wałowa rozwiąże problemy komunikacyjne Gdańska na długie lata. I to to chodzi , nie zaś o licytowanie się gdzie jaki rozjazd jest bardziej skomplikowany.
- 4 1
-
2011-03-29 14:58
Mi chodzi o co innego - u nasz włodarze szczycą się budową węzła Kartuska/Nowolipie budując go w jednym poziomie. A W Warszawie takie skrzyżowania właśnie przerabia się na węzły wielopoziomowe, bezkolizyjne. To jest etap, na którym my powinniśmy być, zamiast przechodzić do niego za 5-7 lat i przerabiać wtedy zakorkowane węzły jednopoziomowe...
- 4 2
-
2011-03-29 14:22
Znow Wakoz?
Cztery miesiace po terminie a nie skonczyli jeszcze Powstancow Warszawskich,,, a sie biora za tak duzo budowe ,,,, ALE TO MA TEZ SWOJE PLUSY ,,,, POLIWKO OD NICH MOZNA NA TONY KUPOWAC Z RABATEM 30% W STOSUNKU DO CENY NA STACJACH...
- 4 3
-
2011-03-29 14:41
Wystarczy jedna niepoprawnie przewożona koparka i
będzie po estakadzie :/
- 9 1
-
2011-03-29 16:54
kierunek nasuwania
generalnie mogli wiecej szczegolow podac, np z jakiego kierunku nasowaja i czy najpierw dolewaja fragment betonu a potem nasuwaja czy dzwigami wciagaja i potem nasuwaja ??
- 1 0
-
2011-03-29 17:06
Jaki OPIAt ? Czy chodzi o obiat ?
Prezio Wojekt był doradcą prezia z PiS i co zalatwił poza tym, że udzielił ślubu p. Marcie ??? No jeszcze przekwailifikowanie lotniska w Kosakowie na cywil Babie Doły .
- 1 2
-
2011-03-29 17:09
spokojnie zmieni się władza (2)
zmienią się ludzie w GDDKiA i sprawdzimy czemu nie znalazły się pieniądze na OPAT
- 3 1
-
2011-03-29 17:21
i tu sie mylisz (1)
I tu sie mylisz.
Te nieroby, oszuści i wydrwigrosze będą wieczni.
Są nie do ruszenia.
A drogie drogi to jest najwiekszy przewał III-ciej i IV-tej RP.- 2 0
-
2011-03-29 17:43
ty się mylisz
rotacja jest spora, po każdych wyborach ;)
- 1 0
-
2011-03-29 17:18
strasznie nie nowoczesny sposób budowy (2)
na świecie - przodują w tym akurat Chińczyki
budują prefabrykowane elementy mostów w fabrykach nastepnie specjalnymi transporterami przywożą te elementy na miejsce nawet kilka tys ton
+ specjalny dźwig - suwnica typu: Bridge girder crane (poszukajce na google - robią naprawde wrażenie !!!)
który przesuwa te elementy na podobnej zasadzie co ten w Gdańsku - wszystko szybko i pod pełną kontrolą i tak budują różne wiadukty długie nawet kilkanaście na km w dowolnym terenie
a nie taka prowizorka- 2 3
-
2011-03-29 20:31
discovery sie naoglądałeś,
- 1 0
-
2011-03-29 21:28
co to za porownanie?
zamiast sie cieszyc ze wreszcie buduja bardzo wazna dla trojmiasta trase tranzytowa to porownujesz polske do tak wielkiej potegi gospodarczej jaka sa chiny...
- 1 0
-
2011-03-29 18:34
troche wiedzy
-estakada ma przekroj poprzeczny na bazie szerokiej skrzynki sprezonej kablami
-podzialy przesel zostaly zoptymalizowane do technologii nasuwu podluznego
-budowa pojedynczego segmentu: w etapie I buduje sie plyte dolna i sciany skrzynki, po dojrzaniu betonu nastepuje etap II - budowa plyty gornej i wspornikow
-wysuw poszczegolnych segmentow nastepuje po sprezeniu podluznym, segment musi zrobic miejsce na nastepny nowobudowany wiec jest wypychany ze stanowiska gdzie sa deskowania
-na estakadzie sa 3 stanowiska nasuwania- 0 0
-
2011-03-29 18:43
(1)
- na estakadzie są 4 stanowiska a nie 3
- to nie jest kubuś play tylko plyn do naczyn przelany do butelek po kubusiu , plyn do naczyn zmniejsza tarcie, a zużyte butelki znalazły zastosowanie wtórne (ekologiczny punkt widzenia)
- na całej budowie POG pracuje ponad 1000 osób- 1 0
-
2011-03-29 19:11
skoro jestes znawca to mam pytanie do napisania referatu: czy w technologii kable poprzeczne sprezajace sa naciagane na ruszcie przed zabetonowaniem plyty gornej ? czy maja izolacje w postaci oslonki gumowej (nie chodzi mi o podluzne rury oslonowe na sploty), jaki jest ich roztaw (30cm), jaka otulina (7cm) ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.