• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na Havla pojadą co ok. 2,5 minuty

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Jak informuje ZTM, większa częstotliwość kursowania tramwajów przez al. Havla to efekt rosnących potrzeb przewozowych na Południu. Jak informuje ZTM, większa częstotliwość kursowania tramwajów przez al. Havla to efekt rosnących potrzeb przewozowych na Południu.

Od najbliższego poniedziałku, wraz z zakończeniem ferii zimowych, zwiększy się liczba tramwajów jadących w kierunku gdańskiego Południa. Tramwaje na al. Havla zobacz na mapie Gdańska będą kursowały z częstotliwością prawie co 2,5 minuty.



Czy sprawdzasz rozkład jazdy przed wyjściem na przystanek?

Od 30 stycznia na liniach organizowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku będą obowiązywały rozkłady jazdy ważne w dni powszednie w okresie nauki szkolnej.

Na swoje stałe trasy ponownie wyjadą autobusy linii 161 oraz 574, a także częściej niż w trakcie ferii zimowych będą kursowały autobusy linii 126, 154, 156, 174, 175, 178, 269 i 295.

Nowością jest zwiększenie częstotliwości, z jaką będą jeździły w dni powszednie w okresie nauki szkolnej tramwaje w kierunku Południa do pętli Łostowice Świętokrzyska zobacz na mapie Gdańska.

- Ze względu na rosnące potrzeby przewozowe w południowych dzielnicach Gdańska w godzinach szczytu porannego i popołudniowego zostanie podwojona częstotliwość kursowania linii 4. Łącznie z liniami 2, 6 i 7 w ciągu al. Havla tramwaje będą kursować prawie co 2,5 minuty - zapowiada Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Na zmianach skorzystają również mieszkańcy Zaspy i Przymorza, ponieważ linie 2, 4 i 8 będą kursowały ze wspólną częstotliwością co 4 minuty zamiast co 5 minut, jak podczas ferii zimowych.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji mobilnej.

Wcześniej, bo już w sobotę 28 stycznia, uruchomiona zostanie linia 268 w Kokoszkach. Pierwotnie jej start zaplanowano na połowę stycznia, ale ze względu na potrzebę dopracowania szczegółów rozkładu jazdy w uzgodnieniu z lokalną radą dzielnicy, termin ten przesunięto o dwa tygodnie.

Czytaj też: Autobusy dowiozą mieszkańców Kokoszek do przystanku PKM

Miejsca

Opinie (162) 3 zablokowane

  • no i co ze co 2 minuty jak po tem bede stał w korku tramwajowym

    bo jeden za drugim będzie czekał na przejazd przez skrzyżowanie pare minut a jak jeden stanie to już będzie tramarmagedon

    • 7 2

  • (1)

    nareszcie włączą zwrotnice przy um ??

    • 3 0

    • żart

      • 1 0

  • I co jeszcze

    Co 3 minuty tam jedzie tramwaj, a na 3 i 8 ciągle się czeka 15 minut.

    • 2 1

  • Przerobka /Stogi (1)

    Wszytkie tramwaje na Świętokrzyska a inne dziennice to co ? Byla 4 na Siedlce teraz ona jest tam nie potrzebna? Głupota ! Przecież czesto na Łostowice jada puste tramwaje.. Nie wspomnę o Stogach i Przeróbce, gdzie 3/8 co 10 min a 9 co 20? jeszcze taki rozkład ,ze szkoda słow w godzinach 14 jeden na godzine ;/ gratulacje i ambicji układania rozkladów. A może tak zabrać z Łostowic (dzielnica skomunikowana najlepiej - ma wszedzie- nie za dobrze? ;/ Wrzeszcz, Oliwa, Zaspa, Przymorze, Jelitkowo a nawet Nowy Port ) i dac na Morene i na Stogi tramwaj ..
    Przeróbka i Stogi jako jedyne dzielnice maja polączenie z Plazy do plazy ... Inteligencja..

    • 3 7

    • bredzisz

      Porównaj liczbę mieszkańców Przeróbki i Stogów z tak zwanym Gdańskiem Południe, to może zrozumiesz że tam potrzeba więcej.
      Zobacz także tzw. migracje wewnątrz miasta - na Przeróbce i Stogach ubywa mieszkańców! Na "południu" mocno przybywa. Tam jest już ponad 1/4 mieszkańców miasta!

      • 4 0

  • Fatalna komunikacja na morele. (2)

    Można czekać i 20 minut. Brak autobusów 142 i 183 się odzywa.Częstotliwość jest gorsza niż autobusów przed budową linii tramwajowej! Gorszy serwis to obniżcie ceny biletów!

    • 3 2

    • Dziwne (1)

      142 i 183 kursowały co 15 minut w szczycie i co 30 minut w soboty i niedziele. Teraz masz 10 i 12 co 10 minut w szczycie i co 20 minut w soboty i niedziele.
      To jakim cudem jest mniej, skoro jest więcej!

      Rano w tramwaju z Moreny mam miejsce siedzące, w 142 nie było to możliwe.

      • 2 1

      • Dziwne ale ja miejsce miałem jak 12 jeździła z siedlec

        Na odcinku Siedlce - Dworzec Główny miejsca nie uświadczasz. Do tego zlikwidowali 2 wspomniane autobusy plus nie jada juz autobusy 168. (Zmiana trasy)Wymieniać dalej?

        • 0 0

  • Ciekawe komentarze czasem bardzo trafne

    niestety i tak nie mają żadnego wpływu na rzeczywistość bo rozkład będzie tak ułożony jak zechce urzędnik a plebs niech się dostosuje.

    • 6 2

  • to południe to już psychoza

    na południu miasta czyli Oruni Św. Wojciechu Lipcacvh czy Olszynce nie ma linii tramwajowych

    • 1 3

  • Bardzo dobrze

    Jeszcze by dać 3 i 9 na łostowice bo się przyda taką mam słuszną koncepcję.

    • 5 1

  • pytania są tendencyjne

    • 0 0

  • komunikacja w dzielnicach południowych Gdańska- podsumowanie co jest nie tak ?!

    1. Kto mieszka w dzielnicach południowych to wie że większość musi się przesiadać z autobusu do tramwaju. Co z tego że tramwaj będzie jechał częściej jak autobus jedzie rzadko . Musi być zmieniony rozkład autobusów, częstsze kursy szczególnie w weekendy, w godzinach szczytu i bliżej wieczora. Często się czeka na autobus 20,30min. Musi być koordynacja, często przy przesiadkach z autobusu, tramwaj z pętli Świętokrzyska odjeżdża. Autobus 262 powinien jechać także w sobotę,niedziele, częściej linia bezpośrednia 256, 175 zmienić trasę jak było. 295,155,255 częściej niż 20,30min. 295 powinien jechać normalnie w ferie a nie rzadziej.

    2. często tramwaje jadą jeden po drugim a potem długo nic. To samo z autobusami . Co powoduje że są autobusy i tramwaje zapełnione i długo się czeka. Jak się przesiada to czekanie wydłuża znacznie czas podróży.

    3. Złe zmiany w rozkładzie, kończenie trasy autobusów 156, 175,174 na pętli Siedlce to tragedia. Przez to ludzie muszą się przesiadać na tramwaj, powodując dodatkowo większy tłok. Wcześniej jak jeździli bezpośrednio to był krótszy czas jazdy i nie zapychali tramwaju. Rozwiązanie przywrócić trasy poprzednie autobusów. Te autobusy są puste np 175 bo wszyscy jadą do Gdańska a nie do samych Siedlec. Jak mają się przesiąść to na Świętokrzyskiej to robią a nie na Siedlcach.

    4. Pętla na Siedlcach jest wąska, nieprzystosowana do przesiadek i większej ilości osób, wózków.

    5. Aby usprawnić komunikację z dzielnicami południa muszą być nowe linie tramwajowe tam gdzie ich nie ma. Osiedla się budują na potęgę. Tramwaje będą jeszcze bardziej zapełnione. Już dziś widać że osoby mieszkające w tych dzielnicach wolą auto bo nie mają wyboru. Pomijam że korki są tam tragiczne. Rozwiązanie linia tramwajowa z Gdańska przez Armii Krajowej do Warszawskiej, Jabłoniowej i Szadółek. Druga linia w kierunku Maćkowych i Kowal. Trzecia przez Wrzeszcz, Morenę i Jasień do Szadółek.

    6. Kolejna sprawa to trasa tramwajowa z Wrzeszcza, Oliwy na Łostowice jest długa, na około, przepełniona, więcej kursów 6. Wydłużyć trasę 11 do Łostowic. Najlepiej by była trasa przez Morenę ale jeszcze poczekamy na nią. Ale i ona będzie na na około. Dlatego mieszkańcy wolą auta, bo tramwaj jedzie długo, na około,choć nie stoi w korkach.

    7.Ci co mają bliżej i nie mają przesiadek wybiorą tramwaj. Ci co mają dalej i muszą się przesiadać wybiorą auto. Są osoby które nie mają wyboru i muszą jeździć komunikacją nawet jeśli jest beznadziejne połączenie i przesiadki. Puki co ci co kupują mieszkania na Południu to wolą auta. Jest więcej aut bo ludzie nie tylko jeżdżą do pracy, ale po drodze odbierają lub zawożą dzieci do szkoły, przedszkola, robią zakupy...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane