• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wróciły na Błędnik

ms
29 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik. W sobotę rano, po ponaddwuletniej przerwie, pierwsze tramwaje wjechały na Błędnik.
W sobotę rano, po ponad dwuletniej przerwie, tramwaje wróciły na Błędnik. To był ostatni z całej fali remontów, które w ostatnich miesiącach przetoczyły się przez gdańskie torowiska. Przed nami już tylko otwarcie nowej linii tramwajowej na Chełm.

Remont sieci tramwajowej w Gdańsku:

Od soboty Błędnikiem jeżdżą ponownie tramwaje linii 2, 6, 11, 12 i 13.

Dwie pierwsze linie nadjeżdżając al. Zwycięstwa wjeżdżają pod wiadukt i jadą świeżo wyremontowanym torowiskiem w ciągu ul. 3 Maja. Następnie zawracają na Okopowej i mijając Dworzec Główny PKP wjeżdżają na Błędnik, by wrócić na al. Zwycięstwa.

Z kolei 11,12 i 13 pokonują Błędnik zarówno przy wjeździe, jak i wyjeździe ze Śródmieścia w kierunku al. Zwycięstwa.

- Pasażerowie odczują poprawę komfortu podróży, a także dostaną się do Śródmieścia o kilka minut szybciej, niż w czasie trwania remontu - przekonuje Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Przed nami już tylko otwarcie linii tramwajowej na Chełm. Torowisko jest już gotowe, podobnie rzecz się ma z pętlą tramwajową na skrzyżowaniu al. Sikorskiego i ul. Witosa na Chełmie. Wieszana jest sieć trakcyjna. Prace zakończą się przed 30 listopada, ale w związku z odbiorami technicznymi tramwaje linii nr 1 pojadą na Chełm dopiero w połowie grudnia.

Tramwaj Bombardier Tramwaj Bombardier
Przebudowa gdańskich torowisk i budowa linii tramwajowej na Chełm realizowana jest w ramach tzw. II etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Obejmuje on:

- modernizację ok. 19,9 km torowisk tramwajowych wraz z siecią trakcyjną i zasilaniem,

- budowę linii tramwajowej długości 2,9 km na Chełm, wraz z siecią trakcyjną, zasilaniem, węzłem autobusowo-tramwajowym,

- kupno trzech tramwajów Bombardier do obsługi nowej linii oraz 28 autobusów niskopodłogowych.
ms

Opinie (70) 8 zablokowanych

  • Do Pana Michała

    chodzi o "Chełm numer dwa" - to istniejący równolegle byt fizykalny - tam pętla już istnieje i jest w pełni wykończona - teoria "równoległego bytu fizykalnego" została stworzona w latach 30 XX wieku na Uniwersytecie w Upsali przez grono skandynawskich fizyków pod kierownictwem prof. Svena Emila Jongborga

    • 0 0

  • Koniec remontu torowisk! Jaki koniec!?

    • 0 0

  • JAKI KONIEC?!

    Dzisiaj stałem w korku poniewać zaczęły się jakieś prace remontowe torowiska na Rzeczpospolitej, pomiędzy Hynka a Kościuszki!!!

    • 0 0

  • www.tramwajnachelm.psstm.glt.pl

    Znalazłam właśnie tę stronkę, można tam poczytać i zobaczyć jak wygląda budowa trasy na Chełm.

    • 0 0

  • Hehe ja już zdążyłam zapomnieć, że one w ogóle tam kiedyś jeździly ;D

    • 0 0

  • A ja się cieszę

    ze starych tramwajów. te nowe są jakoś dziwnie zaprojektowane w środku. Niby dużo miejsca, a jednak mało. A te niektóre za stopniami w środku to już całkowite nieporozumienie

    • 0 0

  • Powyższy post adresowany do Joli

    • 0 0

  • Wkońcu normalna jazda...

    teraz przynajmniej przyjemniej jeździ sie przy dworcu nie wspominając o tym ze jest czysciej...

    • 0 0

  • zmiana trasy

    Super, a gdzie sie podzialo polaczenie Wrzeszcz- Stogi?? Kiedys mozna bylo dojechac tam 1 tramwajem, a teraz...

    • 0 0

  • BEZSENS

    no i co z tego ze bede tramwaje na chelm skoro bede jezdzic tylko do lotu?
    juz jak sie robi remonty to trzebabylo odrazu pomyslec zeby zrobic chociazby do dworca...masakra. Niestety ci ktorzy bede chcieli sie przesiasc do innej lini tramwajowej aby dojechac do dworca bede musieli chyba skasowac nowy bilet bo karta miejska nie bedzie obowiazywac poniewaz jest na wybrane linie...po prostu brawo dla ludzi bezmyslnych ktorzy to robili...ŻAL!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane