• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego do remontu: za 6 mln zł!

Michał Sielski
6 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych. Jedna przeładowana ciężarówka niszczy estakadę jak milion samochodów osobowych.

Ponad 6 milionów zł będzie kosztował remont gdyńskiej estakady Kwiatkowskiego. Wszystko przez przeładowane ciężarówki, które niszczą nie tylko nawierzchnię, ale nawet podtrzymującą ją konstrukcję.



Raport NIK: polskie drogi remontuje się bez ładu i składu

Jak rozwiązać problem przeładowanych cieżarówek?

Kilka miesięcy temu rozpędzona ciężarówka uderzyła w barierkę na początku starego fragmentu estakady zobacz na mapie Gdyni. Policja odnalazła kierowcę, który będzie miał nie lada kłopot, bo straty oszacowano na 200 tys. zł.

Okazało się, że samochód był przeładowany i wskutek uderzenia naruszył konstrukcję belki, podtrzymującej przęsło estakady. Biegli zalecili natychmiastowe zwężenie drogi do jednego pasa i wprowadzenie na kilkunastometrowym odcinku ograniczenia prędkości do 30 km/h.

Na drodze postawiono barierki i znaki, ale od czasu wypadku nic się tam nie dzieje. Robotników, remontujących trasę nie widać. - Ze względu na wysoki koszt naprawy, musieliśmy ogłosić przetarg. A żeby to zrobić, wcześniej trzeba było zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dokumentacji. Na szczęście wszystko jest już gotowe, jeśli zgłoszą się wykonawcy i nie będzie protestów, naprawa powinna się niedługo zacząć. Nam także zależy, by zrobić to jak najszybciej - tłumaczy Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Dużo większym problemem będzie jednak naprawa trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. Tu także przyczyną usterek są przeładowane TIR-y.

- Ostatnio na jednym z sympozjów ogłoszono wyniki badań, które stwierdzają, że jedna przeładowana ciężarówka niszczy nawierzchnię w równym stopniu co milion samochodów osobowych. Trzeba pamiętać, że w Gdyni mamy dwie bazy kontenerowe, a nie wszyscy przewoźnicy przestrzegają przepisów - dodaje Benkowski.

Właśnie z tego powodu co roku przeprowadza się przegląd estakady, a raz na pięć lat inspektorzy robią to bardzo szczegółowo. Wynikiem tegorocznej kontroli jest właśnie remont przegubów, który według wstępnych szacunków będzie kosztował minimum 6 mln zł.

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • (9)

    już od godziny siedze nad artykułem i ograniczam sie do czytania komentarzy
    sam nie wiem co mam sądzić o jego treści
    z jednej strony hurrra bedzie remont za 6 milionów
    czytam dalej i mój zapał zamienia sie w bezgraniczne zdziwienie
    złe TIR-y niszczą nasze dobre drogi:-) te resztki co jeszcze są!!
    pisało tu juz przede mną paru mądrych ludzi, że wagi przed wjazdem na estakade skutecznie uniemozliwiłyby przejazd przeciążonym samochodem
    powoli do świadomości kierowców dotarłby czytelny i wymierny finansowo sygnał, że tędy sie nie opłaca kombinować
    chyba jednak zostaniemy przy tym smutnym fakcie, że wiemy jak zaradzić, tylko nam nie wychodzi i dlatego bedziemy co pare lat dopłacać do kombinatorów po 6 milionów

    • 4 4

    • (4)

      Zastanawia mnie osoba, która dała w tym miejscu minusa g@alluxowi.
      Co jest błędnego w jego myśleniu?

      • 0 1

      • podpis:-)

        • 0 0

      • (1)

        Nic.
        Problem polega na tym, ze 62% doroslych Polakow nie rozumie tego co czyta. Tekst byl dla kogos zbyt skomplikowany, wiec prewencyjnie dal "minusa".

        • 1 0

        • i na tym właśnie polega demokracja, że mogę iść i na złość PiS-owi zagłosować na PełO:-)

          zobaczyć ich miny po dwóch latach rządów cieniasów - bezcenne:-) teraz to chyba babcie schowają wnusiom dowody:-)
          no cóż, trzeba wypić, nieprawdaż, te czare goryczy, ten puchar karnawał cudów, ten pijar i te słupki
          każdy głupek ma swój słupek

          • 0 3

      • "Zastanawia mnie osoba, która dała w tym miejscu minusa g@alluxowi.
        Co jest błędnego w jego myśleniu?"

        Jak sądzę to, jakoby to kierowca odpowiadał za to, co mu załadują na skład.

        • 2 0

    • (1)

      A co ma kierowca do przeładowanego auta? A niby jak ma to stwierdzić?
      Jak nie wiesz o czym piszesz to nie rób słowotoku tylko znajdź sobie forum na swoim poziomie. Jakies ''domowe przedszkole'' albo coś podobnego.

      • 0 0

      • to akurat może stwierdzić - nowe ciągniki siodłowe mają możliwość zważenia nacisku na siodło oraz osie - to wystarczy aby oszacować masę ładunku

        • 0 0

    • oo hurrra łajza galuś żyje!! jak było na prodigy z bombardierem (twierdził, że idziecie na openera!), trzymaliście się za rączki?

      • 1 0

    • Panie g@lux

      Najlepiej budować z sensem - po co komu estakada łącząca port jeśli nie może po niej jechać zestaw większy niż 44 t ??? Jak port w Gdyni ma być konkurencyjny jeśli jest problem z wyjazdem ciężkich zestawów np z konstrukcjami gabarytowymi ?? Najlepiej zawsze powiedzieć ,że kierowcy winni itd.... co da wstawienie wag aby skutecznie uniemożliwić przejazd nieświadomym kierowcą ?? Chyba tyle tylko że od razu po tym najlepiej zamknąć port .... Kierowcy są bardzo świadomi - ale Ci co tak piszą chyba nie bardzo. Najlepiej niech firmy nie zamawiają elementów ciężkich , bo i tak nie można ich będzie z Gdyni wywieźć ... lepiej ciągle narzekać zamiast zbudować porządną estakadę i dać możliwość rozwoju dla portu w Gdyni - obecnie duża część ładunków niestandardowych omija Gdynię z powodu estakady ... a kaska ucieka i zarabiają inni - a my narzekajmy na tych złych kierowców co niszczą nasze wspaniałe drogi .... zamknijmy port i będzie spokój - nikt nie będzie nam niszczył estakady - fajnie :)

      • 1 0

  • A drogi poniemieckie do dzisiaj bez remontu i wstanie doskonałym,!!

    a te które sa budowane unich sa jeszce lepsze mamy drogi z epoki kamienia łupanego!!Ale co siedziwic nawet chodnika niepotrafia normalnie połozyc a scierzki rowerowe w gdyni czy sopocie jeszce robia z kostki brukowej która po roku rozłazi sie i wystaje!

    • 2 0

  • wielka policja powie że ludzi nie ma , no i prawda bo 70 % wielkich funkcjonariuszy jest schorowanych!

    i za 100% płatnego L-4 mają wszystko w dupie!

    • 1 0

  • nie rozumiem sensu budowy takich dróg

    Na Kwiatkowskiego jest ograniczenie wagi do 30t. Pusty zestaw do przewozu kontenerów (ciągnik plus naczepa) to 16 t. Kontener 40ft waży 4 t. Więc na towar w kontenerze zostaje tylko 10t. 50 procent kontenerów przekracza wagę. TO PO CO BUDOWAĆ TAKIE DROGI??

    • 6 0

  • lipna droga a wina TIR...

    drogi robi sie po przetargach, a wygrywa ten kto zrobi najwieksza lipe i konstrukcje ktora wytrzyma najkrocej. nie ma na kogo zrzucic winy - zrzucmy na TIRy

    • 3 0

  • Niech zainwestują jeszcze dodatkowy milion w 2 wagi na końcach estakady (5)

    I słone mandaty każdemu truckerowi debilowi za nadładunek - szybko się skończy problem kolein na jezdni.

    • 6 1

    • (3)

      te polizmaeister zatrudnij sie i jak ci pryncypal powie ze masz to zaladowac i mu powiesz ze nie to juz sobie szukaj pracy i wtedy zaczxniesz inaczej mowic niech sie zabiora za dupe innym z nie tylko kierowcom

      • 0 3

      • kulaj beret szoferaku (1)

        • 0 0

        • sam se kulaj beret prostaku jakie Ty masz pojecie o jezdzie ciezarowka

          • 0 0

      • jak 2-3 razy zapłaci po 40.000 kary

        to kolejny raz się dobrze zastanowi, zanim każe przeładować naczepę. Jeśli przewoźnik nadal chciałby ryzykować własne pieniądze to już ból nie Twojej głowy. Poza tym łącze się w bólu, ze masz takiego pryncypała, pewnie jednego z tych co nabrali ciągników w leasingu i teraz psują rynek i stawki jeżdżąc po kosztach.

        • 2 0

    • o jeny co za znawca tematu - pewnie specjalista d/s transportu - brak słów ....

      • 0 1

  • Zdecydowanie lepiej pobudować trwalsze nawierzchnie (1)

    Piszecie karać, karać, karać. Zgoda ale: TIR, który wyjedzie przeładowany i pokona z 500 km już zniszczy drogę i mandat zaboli kierowcę ale nie naprawi drogi, niech nikt nie liczy, że te pieniądze z mandatu pójdą na remont. Pod warunkiem jeszcze, że go Inspekcja złapie i ukarze. Nie wiem ilu by musiało pracować inspektorów, żeby kontrolować choć połowę Tirów. A to grozi rozdymaniem niepożądanej biurokracji i wydaniem na nią sporych pieniędzy. Lepiej zaostrzyć normy i budować trwalsze na-wierzchnie z myślą o możliwym dopuszczeniu jeszcze cięższych pojazdów. Pewnie kiedyś to nastąpi.

    • 0 2

    • też jestem za, jednak betonowe drogi są znacząco droższe

      i w takim tempie i przy określonym budżecie na inwestycje infrastrukturalne w drogi to w ciągu całego pokolenia nie osiągniemy choćby przyzwoitego poziomu.

      • 0 0

  • (1)

    A ciężarówki Wakozu wożące ziemie z terenu przyszłej baltic arteny, to myslicie , co?
    Nikt ich nie kontroluje bo przecież woża dla Baltic Areny i miasta , buduja nam stadion jak głosza dumne napisy na samochodach.
    szkoda tylko, ze po tej budowie zostana nam rozjezdzone drogi, i ta nieszczęsna Słowackiego i marynarki Polskiej, o innych nie wspominając.
    za kilka lat poczytamy o tym co teraz pisza o Kwiatkowskiego.
    I kolejna kasa, i kolejne remonty.
    I sie kręci

    • 2 0

    • Ciężarówki tej firmy niszczą drogi nie tylko w Trójmieście ale i na całych Kaszubach:(

      • 0 0

  • (4)

    Czy zauważyłes kiedyś jakie sa koleiny na przystankach-zatoczkach autobusowych???
    Czy ktoś to zauważył?? Autobusy jeżdzą przepełnione i może ktoś obliczyć ile wazy autobus pełny ludzi który ma tylko dwie osie i jaki jest nacisk na jedną oś?? ale do autobusów nikt nic nie ma bo jeździmy prawie wszyscy nimi do pracy........ Kierowca zabiera pełny autobus który przekracza na oś ale do nich nic nie mamy bo jeżeli kierowca nie zabrał by nas to spóxnili bysmy się do pracy....Najlepiej złożyć wszystko na TIRy!!
    Drogi mamy super ale te TIRy....
    Ale czy ktoś z was wie że jak jest wysoka temperaturaw lato to jest zakaz jazdy TIRów bo jezdnie dosłownie rozpływaja się?????
    Ale wszystko na TIRy bo to ich wina a jezdnie mamy dobre....

    • 1 0

    • Autobus moze byc przeładowany o pare osob, czyli góra jakieś 200 kilogramów, a nie 5-7 ton !

      • 0 0

    • (1)

      Długi ikarus przegubowy załadowany do pełna + 10 osób - 170 osób łącznie.
      Przyjmijmy średnią wagę 85kg na osobę (osoby + bagaż), mamy więc koło 14,5 tony. Masa samego pojazdu to 12,5 tony - łącznie 27 ton.
      Są trzy osie, więc nacisk na oś średnio wynosi 9 ton.

      • 2 0

      • średnio 85kg na osobę ? Co ty hipopotamy wozisz ?

        • 0 0

    • dziękuje :)

      Jedna osoba wyliczyła nam pięknie jaka jest masa załadowanego autobusu :)
      Dopuszczalny nacisk na oś to 8 ton (to jest wzgledne gdyż o dopuszczalnym obciążeniu osi pojazdu reuluja inne jeszcze czynniki ) więc autobus tez przekracza dopuszczalne obciążenie :) stąd te koleiny na zatoczkach. Choć będą głosy że nie wszystkie autobusy jeżdza przepełnione ale paytrząc na ten przykład nie składajmy wszystkiego na TIRy bo tak nam wygodnie....nawierzchnia naszych jezdni jest do pupy!
      Dodam jeszcze że w czasie upałów ciężarówki mają zakaz jazdy w godz 11-23 (jeżeli sie mylę co do godzin to prosze mnie poprawić) oprócz ADR, żywności, zwierząt i WP. Nasze drogi wczasie upałów rozmywają się i tworzą sie koleiny!! Ale nasi urzędnicy nic nie robia sobie z tego bo łatwiej wprowadzić zakaz jazdy dla Cięzarówek niż pomyśleć nad lepszymi nawierzchniami naszych dróg .
      Pozdrawiam
      JaJarek

      • 0 0

  • TIRY na Tory!!!!! (1)

    j.w.

    • 2 0

    • Taaa

      Ale na tory to chyba tylko te co jeżdza transitem przez Polske???
      Bo ja ty sobie wyobrażasz transport krajowy na "torach"
      hehehe

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane