- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (228 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (87 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (708 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (62 opinie)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (108 opinii)
Trasa W-Z bliżej obwodnicy
Auta ruszyły: w piątek otwarto kolejny fragment al. Armii Krajowej w Gdańsku, nazywanej często Trasą W-Z. Ale to jeszcze nie koniec inwestycji, bo trasa nie dochodzi do obwodnicy Trójmiasta. Cała droga ma być gotowa do 2010 r.
"Wuzetka" to jedna z głównych arterii komunikacyjnych Gdańska. Zaprojektowano ją w latach 70., ale do dziś budzi emocje. Jedni uważają ją za lekarstwo na korki, inni krytykują za to, że - zbudowana jako droga szybkiego ruchu - sztucznie dzieli dzielnice, przez które przechodzi (tak, jak wybudowane po II wojnie światowej Podwale Przedmiejskie).
Jej budowa ciągnie się od lat 80. Najpierw wybudowano odcinek od ul. 3 Maja do ul. Sikorskiego (1,8 km). Kolejny odcinek - oddany do ruchu w 1998 r. - wydłużał trasę od ul. Sikorskiego do ul. Łostowickiej (1,3 km). W 2001 r. gotowy był już kolejny fragment: od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. W piątek kierowcy ruszyli po kolejnym odcinku "wuzetki", rozpoczynającym się przy skrzyżowaniu z ul. Jabłoniową i kończącym przy skrzyżowaniu z Kartuską. To najdłuższy z otwieranych do tej pory odcinków - 2,4 km.
Oprócz dwóch jezdni (każda ma po dwa pasy ruchu) drogowcy wybudowali tam m.in. rondo, trzy mosty, ścieżki rowerowe i ponad kilometr ekranów akustycznych.
Pieniędzy na inwestycję nie byłoby, gdyby Polska nie stała się członkiem UE. Koszt budowy tego odcinka wyniósł 59 mln zł, a 37 mln miasto dostało z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Ale to nie koniec pracy, bo do połączenia "wuzetki" z obwodnicą brakuje jeszcze około kilometra drogi oraz potężnego węzła na skrzyżowaniu obu tras w Karczemkach. Drogę wybudować ma miasto, a za węzeł odpowiedzialna ma być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Według wstępnych planów, obie inwestycje mają być gotowe w 2010 r.
Wtedy będzie można mówić o ostatecznych korzyściach z Trasy W-Z, czyli dogodnemu dojazdowi z centrum Gdańska do obwodnicy i autostrady A1, a także wyrzuceniu tranzytowego ruchu z ul. Kartuskiej.
Opinie (132) 4 zablokowane
-
2007-12-22 09:14
(1)
Przyłączam sie do uwag o skrzyżowaniu AK z Łostowicką. Tam po południu jest dramat, a swiatła ustawioe sa tak głupio, ze przejeżdza 40 samochodów z Łostowickiej i 10 z AK. SUPER DROGA SZYBKIEGO RUCHU !!!!!!!!!!!!!! HAHAHAHA
- 0 0
-
2007-12-22 10:45
rozwiązanie
NIEDUŻYM KOSZTEM MOŻNA BY ZROBIĆ DODATKOWY PAS TYLKO DO SKRĘTU W LEWO NA WARSZAWSKA - TAKI SAM JAK DLA SKRĘCAJĄCYCH W ŁOSTOWICKĄ.
- 0 0
-
2007-12-22 09:26
sikorskiego
Gdzie jest ulica Sikorskiego ?
- 0 0
-
2007-12-22 09:28
Dziwne
Ja jeszcze nie skończyłem studiów a zarabiam więcej od informatyka....To źle, czy dobrze?Prosze informatyka o odpowiedź!
- 0 0
-
2007-12-22 09:33
Europejczyku,
moze to niewygodna prawda dla niektorych, ale lista inwestycji tow. Edwarda Gierka jest znacznie dluzsza: Port Pólnocny, Rafineria Gdańska, gruntowna modernizacja wszystkich trojmiejskich stoczni... wlasciwie lepiej tego nie kontynuowac,
a osiagniecia tzw liberalow: slimaczace sie w nieskonczonosc remonty ulic niemozliwe zreszta do przeprowadzenia bez dotacji unijnych, linia tramwajowa na Chelm i kilkanscie kolorowych hipermarketow... zalosne,
ale za to jaka PR-owska oprawa medialna- 0 0
-
2007-12-22 09:39
nie ma
ulicy Sikorskiego bo jest aleja Sikorskiego
- 0 0
-
2007-12-22 10:06
2800?? słabiutko, i nie ważne czy brutto czy netto.
- 0 0
-
2007-12-22 10:11
CO to za wielka trasa skoro co kawałek jest skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i trzeba się zatrzymywać. DO tego na Armii Krajowej ustawią się miśki z suszarką i powoduja kolejne korki.
- 0 0
-
2007-12-22 10:14
budowlaniec
Ja jestem tylko po zawodówce prowadzę własną firmę budowlaną i dla mnie 2800 to śmiech
- 0 0
-
2007-12-22 10:25
Widać na zdjęciu już są pierwsze ofiary
Krzyż z wieńcem chyba nie jest dobrym prognostykiem dla drogi?
- 0 0
-
2007-12-22 11:04
(1)
o tak dziękujmy gierkowi że zrobił tyle kredytów dzięki którym co roku jakieś 10% budżetu mamy z głowy na samą OBSŁUGĘ długu zagranicznego nie mówiąc już o hipotetycznej spłacie. Za te 15-25mld co rok to na upartego można sfinansować co rok : całą autostradę, jedną superszybką ogólnopolską trasę kolejową: dajmy na to gdynia-zakopane przez warszawę i kraków, jedną porządną dzielnicę mieszkaniową(powiedzmy ze 40tyś mieszkań), koszt likwidacji podstawowego podatku dla osób prawnych, porządne becikowe w wysokości dajmy na to rocznej pensji, parę elektrowni atomowych, i takie tam i takie tam.
nawet 10 propozycji nie wymieniłem, co możnaby sfinansować za obsługę długu zrobioną głównie przez gierka. A z tym długiem pieprzymy się już wiele dłużej.
Podziękujmy jeszcze raz Gierkowi!! !! !!- 0 0
-
2007-12-22 19:11
BREDNIE
oCZYWIŚCIE ŻE TOW. GIEREK ZROBIŁ STRASZNE DŁUGI
( I WCALE NIE TESKNIĘ ZA TYM CZASEM), ALE OBECNIE MAMY DLUGI 10 KROTNIE WIĘKSZE I JA SIĘ PYTAM CO POWSTAŁO ZA TE PIENIĄDZE ????- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.