- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (189 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (95 opinii)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (671 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (358 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (194 opinie)
Trasa W-Z bliżej obwodnicy
22 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat)
Auta ruszyły: w piątek otwarto kolejny fragment al. Armii Krajowej w Gdańsku, nazywanej często Trasą W-Z. Ale to jeszcze nie koniec inwestycji, bo trasa nie dochodzi do obwodnicy Trójmiasta. Cała droga ma być gotowa do 2010 r.
"Wuzetka" to jedna z głównych arterii komunikacyjnych Gdańska. Zaprojektowano ją w latach 70., ale do dziś budzi emocje. Jedni uważają ją za lekarstwo na korki, inni krytykują za to, że - zbudowana jako droga szybkiego ruchu - sztucznie dzieli dzielnice, przez które przechodzi (tak, jak wybudowane po II wojnie światowej Podwale Przedmiejskie).
Jej budowa ciągnie się od lat 80. Najpierw wybudowano odcinek od ul. 3 Maja do ul. Sikorskiego (1,8 km). Kolejny odcinek - oddany do ruchu w 1998 r. - wydłużał trasę od ul. Sikorskiego do ul. Łostowickiej (1,3 km). W 2001 r. gotowy był już kolejny fragment: od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. W piątek kierowcy ruszyli po kolejnym odcinku "wuzetki", rozpoczynającym się przy skrzyżowaniu z ul. Jabłoniową i kończącym przy skrzyżowaniu z Kartuską. To najdłuższy z otwieranych do tej pory odcinków - 2,4 km.
Oprócz dwóch jezdni (każda ma po dwa pasy ruchu) drogowcy wybudowali tam m.in. rondo, trzy mosty, ścieżki rowerowe i ponad kilometr ekranów akustycznych.
Pieniędzy na inwestycję nie byłoby, gdyby Polska nie stała się członkiem UE. Koszt budowy tego odcinka wyniósł 59 mln zł, a 37 mln miasto dostało z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Ale to nie koniec pracy, bo do połączenia "wuzetki" z obwodnicą brakuje jeszcze około kilometra drogi oraz potężnego węzła na skrzyżowaniu obu tras w Karczemkach. Drogę wybudować ma miasto, a za węzeł odpowiedzialna ma być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Według wstępnych planów, obie inwestycje mają być gotowe w 2010 r.
Wtedy będzie można mówić o ostatecznych korzyściach z Trasy W-Z, czyli dogodnemu dojazdowi z centrum Gdańska do obwodnicy i autostrady A1, a także wyrzuceniu tranzytowego ruchu z ul. Kartuskiej.
Opinie (132) 4 zablokowane
-
2007-12-24 12:29
Co z tego ze połączą WZ z obwodnicą - będzie większy ruch
ale co z tego jak na dole w Sródmieściu nie ma porzadnego skrzyżowania. W tej chwili korki sięgają 2 wiaduktu na AK a co będzie jak połaczy sie z obwodnicą????
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.