- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (148 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (344 opinie)
Trzy ważne trójmiejskie inwestycje komunikacyjne z dofinansowaniem
Projekt przebudowy przystanków PKP SKM w Trójmieście i budowa dwóch węzłów przesiadkowych - na Karwinach i w Sopocie Kamiennym Potoku - otrzymały dofinansowanie ze środków unijnych. W sumie na wspomniane inwestycje trafi do nas z Brukseli ponad 110 mln zł.
Największe dofinansowanie otrzyma projekt PKP SKM, czyli budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250. Jego wartość określono na kwotę 139 mln zł, a zostanie on wsparty kwotą 61 mln zł ze środków UE.
W ramach projektu przewiduje się m.in. budowę systemu zarządzania informacją pasażerską, z monitoringiem, kontrolą dostępu, kontrolą pracy urządzeń i systemem przeciwpożarowym oraz stworzenie sygnalizacji włamań i napadów.
- Oprócz prac w Gdyni Głównej, zaplanowano też modernizację ośmiu przystanków lub stacji kolejowych SKM. Chodzi o Rumię Janowo, Gdynię Chylonię, Gdynię Leszczynki, Gdynię Grabówek, Gdynię Stocznię, Gdynię Redłowo oraz Gdańsk Stocznię i dostosowanie ich infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy UMWP.
Drugie pod względem wysokości dofinansowanie unijne otrzyma Gdynia, która realizuje projekt pn. "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny ". Projekt o wartości 68 mln zł otrzyma 34,6 mln zł wsparcia z RPO.
Celem realizacji projektu jest zwiększenie liczby pasażerów transportu zbiorowego w Gdyni, oszczędność czasu przejazdu, spadek emisji zanieczyszczeń, spadek hałasu i zmniejszenie liczby wypadków. Projekt będzie realizowany do końca 2021 r. i przewiduje m.in. budowę wielopoziomowego parkingu typu Park&Ride, Kiss&Ride oraz Bike&Ride w sąsiedztwie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny.
Ponadto przedsięwzięcie przewiduje rozbudowę i przebudowę ulic w bezpośrednim otoczeniu węzła integracyjnego oraz nowych tras rowerowych i chodników, a także stworzenie niezbędnej infrastruktury do obsługi pasażerów oraz ułatwień dla osób niepełnosprawnych.
Sopot będzie z kolei realizować projekt budowy węzła integracyjnego w Sopocie Kamiennym Potoku o wartości 23 mln zł przy unijnym dofinansowaniu 14,5 mln zł. Inwestycja będzie integrować pasażerów transportu publicznego - autobusowego, trolejbusowego i kolejowego - z użytkownikami samochodów osobowych (taxi, samochody prywatne) oraz z rowerzystami i pieszymi.
W ramach inwestycji odbędzie się również kampania informacyjno-edukacyjna promująca transport zbiorowy.
Inwestycje w Kamiennym Potoku i Karwinach zostaną przeprowadzone najpóźniej do 2020 r. Natomiast przedsięwzięcie spółki SKM zostanie zrealizowane do 2023 r.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2017-04-26 11:36
Słupsk
A może tak drugi tor do Słupska i dalej,wówczas słupszczanom będzie łatwiej o pracę.Pamiętam takie czasy jak na zakupy do Gdyni ze Słupska jechało się pospiesznym 1godz.25min.
- 5 1
-
2017-04-26 12:55
P&R Gdynia Karwiny
No i w Gdyni od razu z głową - parking wielopoziomowy a w GD "wypierdki" na 10 samochodów przy węzlach z PKM
- 1 1
-
2017-04-26 13:48
komunikacja
Jak widać po sądzie nic dla mieszkańców lecz dla kolesi i deweloperów!
- 1 1
-
2017-05-27 12:26
pieniądze wyrzucone w błoto, dlaczego???
spójrzcie na ''niesamowitą'' modernizację SKM Gdynia Cisowa. Naprawiono schody, zrobiono windę, zamieniono asfalt na peronie na polbruk. Wszystko za grube miliony. W nagrodę nie działają wyświetlacze na peronie co zakrawa na absurd. Wiata peronu wali komuną, bo nawet nie została tknięta, aż wstyd. Podjazd na schodach dla wózków zrobiono z 2 drewnianych koślawych dech położonych na schody. Kto nie wierzy niech przyjedzie i zobaczy to cudeńko. Pytam się więc skąd te olbrzymie ceny za modernizację peronów, skoro standard modernizacji jest po prostu biedny.
- 0 0
-
2017-06-01 21:23
Unia daje?
Unia daje ? Unia niczego nie daje. Niemcy powiedzieli oficjalnie , że z każdego zainwestowanego w Polsce € , 89 centów wraca do Niemiec. A może wiecie ile wywożą z 2400 sklepów Lidla i iluś tam Kauflandu? Ja tego nie wiem. Jankeski policzyli ,ze z Polski oficjalnie zachodnie firmy transferują średnio rocznie 5 miliardów dolarów ( 2003-2013). Ile wywozi się nielegalnie tego nikt nie wie.
Rocznie płacimy zachodnim bankom 50-52 miliardy złotych samych odsetek o wszystkich kredytów zaciąganych przez kolejne warszawskie (nie)rządy na zatykanie corocznych dziur budżetowych. Samych tylko ODSETEK, bo mamy w naszej Konstytucji z 1997 roku art.220, pkt 2.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.