- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (257 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (78 opinii)
- 3 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Tunel pod Martwą Wisłą: GIK i FCC Construction dogadały się
Konsorcjum budowlane, które od kilku miesięcy blokuje podpisanie umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą, częściowo porozumiało się z miejską spółką GIK. Inwestor musi jednak jeszcze raz przeanalizować zwycięską ofertę w tym przetargu.
- Doszło do ugody - powiedział nam kilka minut po godz. 10 Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK), która jest inwestorem budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
Władze GIK i firmy FCC Construction, która w kwietniowym przetargu na budowę tunelu pod Martwą Wisłą zajęła drugie miejsce, porozumiały się w trwającym już kilka miesięcy konflikcie.
Przypomnijmy: w odwołaniu do Krajowej Izby Odwoławczej z maja tego roku firma FCC Construction, wskazywała na rażącą niską cenę zwycięskiej oferty (885 mln zł) złożonej przez konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa. Firma, która wniosła odwołanie do KIO złożyła drugą w kolejności najbardziej korzystną ofertę opiewającą na 1,16 mld zł.
Na czym polega ugoda? - FCC Construction nie będzie składać kolejnych odwołań od wyników tego przetargu, a także nie będzie domagać się od gminy jakichkolwiek kwot zasądzonych wyrokami Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). W zamian za to GIK wycofa skargę złożoną do Sądu Okręgowego w Gdańsku - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
To jednak nie koniec sporów o wynik przetargu, bo GIK musi jeszcze zrealizować wytyczne KIO w innym wyroku z sierpnia tego roku. Komisja przetargowa musi więc unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu, wezwać zwycięskiego konsorcjum do złożenia wyjaśnień w sprawie technologii wykonania elementów tunelu, a po ich złożeniu po raz kolejny dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty.
Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami ma mieć długość 2,4 km i połączyć ul. Marynarki Polskiej z ul. Ku Ujściu .
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Opinie (82) 6 zablokowanych
-
2011-09-13 16:33
Mam pomysł
Jeden tunel robi jedna firma a drugi TA druga - i od razu wszyscy będą to oglądać
- 1 1
-
2011-09-13 16:38
Jeśłi okaże się żąe w ciągu najbliższych 10 lat firma FCC Construction będzie chciała
cokolwiek budować w Trójmieście to mieszkańcy zorganizują taki bojkot, że będzie to NIEMOŻLIWE.
- 4 0
-
2011-09-13 16:54
Radzę GIK aby sprawdził dwie rzeczy:
- czy przypadkiem w KIO są osoby opłacane przez FCC- czy przypadkiem w KIO są osoby popierające PiSO ile w pierszym przypadku motywacja jest oczywista, to w drugim, po analizie wypowiedzi pan Andrzeja Jaworskiego, chodziłoby o skompromitowanie PO-wskich władz Gdańska. Tuż przed wyborami. Coś mi się wydaję, że ta druga wersja jest bardziej prawdopodobna. Wystarczy przeanalizować KTO doradza firmie FCC. I tutaj jest otwarte pole dla dziennikarzy. Przed wyborami jest to wdzięczny temat !!!
- 8 2
-
2011-09-13 17:34
I jest sukces wyborczy, bydyń sie puszy, premie w ruchu , tylko kierowców ch............... jasny strzela w korkach. To miasto jest niereformowalne i nalezy je zburzyc albo oddac we władanie PISu jako jak być nie powinno
- 1 4
-
2011-09-13 17:51
Czyli że FCC miało rację. (4)
- 0 8
-
2011-09-13 21:14
JAKĄ RACJĘ ??? (1)
Gdyby mieli rację nie zrezygnowali by z zasądzonych kosztów spraw i podjęli by rękawicę w sądzie, a tak spękali
- 2 0
-
2011-09-14 05:49
Zobaczymy jaki będzie kolejny wynik przetargu
po weryfikacji oferty złożonej przez dotychczas zwycięskie konsorcjum. Czasem warto zrezygnować z niewielkiej kwoty, żeby dostać lukratywny kontrakt.
- 0 1
-
2011-09-13 21:17
Miało, nie miało - d**ę ochroniło.
- 2 0
-
2011-09-14 07:14
czyli nie do końca:)
- 0 0
-
2011-09-13 18:39
zanim zaczną budowę, jeśli w ogóle.., to realny koszt tej inwestycji będzie- mając na uwadze zawirowania na rynkach, które jutro się nie skończą - niższy, niż pierwotnie założył i GIK, i oferenci.. :)A że sam tunel jest ważny, to jest jasne, zarówno dla samej infrastruktury = korytarza transportowego, jak i w perspektywie budowy hub-u, w ramach PCL.
- 3 0
-
2011-09-13 18:47
Jak wiercić
to aż do Gdyni.
- 3 2
-
2011-09-13 20:13
Szkoda!
Na ten tunel szkoda tak wielkich pieniędzy. Są ważniejsze inwestycje. Owszem tunelem popłynie cała masa samochodów, w tym ciężarowych, być może nawet odciążając jakąś ulicę w śródmieściu i tworząc ogromne korki na Zaspie.
- 1 11
-
2011-09-13 22:20
PO CO TA MACHINA?
zanim sie dogadaja to juz by wykopali lopatami ten tunel-a tak jeszcze gruba kase straca
- 1 2
-
2011-09-13 22:25
Na Euro tunel miał być gotowy, a nawet nie wiadomo kto kiedy i za ile go wybuduje.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.