• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą: GIK i FCC Construction dogadały się

Maciej Naskręt
13 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Maszyna TBM. Tego rodzaju urządzenie wydrąży tunel pod martwą Wisłą. Maszyna TBM. Tego rodzaju urządzenie wydrąży tunel pod martwą Wisłą.

Konsorcjum budowlane, które od kilku miesięcy blokuje podpisanie umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą, częściowo porozumiało się z miejską spółką GIK. Inwestor musi jednak jeszcze raz przeanalizować zwycięską ofertę w tym przetargu.



Jak oceniasz spór między GIK a firmą FCC Construction?

Jeszcze w poniedziałek popołudniu na wokandzie Wydziału Gospodarczego Sądu Okręgowego w Gdańsku wisiała sprawa z powództwa miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne przeciwko orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie. Miała się ona odbyć we wtorek o godz. 10. Rano jedno okazało się, że sprawa została odwołana.

- Doszło do ugody - powiedział nam kilka minut po godz. 10 Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK), która jest inwestorem budowy tunelu pod Martwą Wisłą.

Władze GIK i firmy FCC Construction, która w kwietniowym przetargu na budowę tunelu pod Martwą Wisłą zajęła drugie miejsce, porozumiały się w trwającym już kilka miesięcy konflikcie.

Przypomnijmy: w odwołaniu do Krajowej Izby Odwoławczej z maja tego roku firma FCC Construction, wskazywała na rażącą niską cenę zwycięskiej oferty (885 mln zł) złożonej przez konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa. Firma, która wniosła odwołanie do KIO złożyła drugą w kolejności najbardziej korzystną ofertę opiewającą na 1,16 mld zł.

Na czym polega ugoda? - FCC Construction nie będzie składać kolejnych odwołań od wyników tego przetargu, a także nie będzie domagać się od gminy jakichkolwiek kwot zasądzonych wyrokami Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). W zamian za to GIK wycofa skargę złożoną do Sądu Okręgowego w Gdańsku - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

To jednak nie koniec sporów o wynik przetargu, bo GIK musi jeszcze zrealizować wytyczne KIO w innym wyroku z sierpnia tego roku. Komisja przetargowa musi więc unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu, wezwać zwycięskiego konsorcjum do złożenia wyjaśnień w sprawie technologii wykonania elementów tunelu, a po ich złożeniu po raz kolejny dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty.

Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami ma mieć długość 2,4 km i połączyć ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.

Opinie (82) 6 zablokowanych

  • Mam pomysł

    Jeden tunel robi jedna firma a drugi TA druga - i od razu wszyscy będą to oglądać

    • 1 1

  • Jeśłi okaże się żąe w ciągu najbliższych 10 lat firma FCC Construction będzie chciała

    cokolwiek budować w Trójmieście to mieszkańcy zorganizują taki bojkot, że będzie to NIEMOŻLIWE.

    • 4 0

  • Radzę GIK aby sprawdził dwie rzeczy:

    - czy przypadkiem w KIO są osoby opłacane przez FCC- czy przypadkiem w KIO są osoby popierające PiSO ile w pierszym przypadku motywacja jest oczywista, to w drugim, po analizie wypowiedzi pan Andrzeja Jaworskiego, chodziłoby o skompromitowanie PO-wskich władz Gdańska. Tuż przed wyborami. Coś mi się wydaję, że ta druga wersja jest bardziej prawdopodobna. Wystarczy przeanalizować KTO doradza firmie FCC. I tutaj jest otwarte pole dla dziennikarzy. Przed wyborami jest to wdzięczny temat !!!

    • 8 2

  • I jest sukces wyborczy, bydyń sie puszy, premie w ruchu , tylko kierowców ch............... jasny strzela w korkach. To miasto jest niereformowalne i nalezy je zburzyc albo oddac we władanie PISu jako jak być nie powinno

    • 1 4

  • Czyli że FCC miało rację. (4)

    • 0 8

    • JAKĄ RACJĘ ??? (1)

      Gdyby mieli rację nie zrezygnowali by z zasądzonych kosztów spraw i podjęli by rękawicę w sądzie, a tak spękali

      • 2 0

      • Zobaczymy jaki będzie kolejny wynik przetargu

        po weryfikacji oferty złożonej przez dotychczas zwycięskie konsorcjum. Czasem warto zrezygnować z niewielkiej kwoty, żeby dostać lukratywny kontrakt.

        • 0 1

    • Miało, nie miało - d**ę ochroniło.

      • 2 0

    • czyli nie do końca:)

      • 0 0

  • zanim zaczną budowę, jeśli w ogóle.., to realny koszt tej inwestycji będzie- mając na uwadze zawirowania na rynkach, które jutro się nie skończą - niższy, niż pierwotnie założył i GIK, i oferenci.. :)A że sam tunel jest ważny, to jest jasne, zarówno dla samej infrastruktury = korytarza transportowego, jak i w perspektywie budowy hub-u, w ramach PCL.

    • 3 0

  • Jak wiercić

    to aż do Gdyni.

    • 3 2

  • Szkoda!

    Na ten tunel szkoda tak wielkich pieniędzy. Są ważniejsze inwestycje. Owszem tunelem popłynie cała masa samochodów, w tym ciężarowych, być może nawet odciążając jakąś ulicę w śródmieściu i tworząc ogromne korki na Zaspie.

    • 1 11

  • PO CO TA MACHINA?

    zanim sie dogadaja to juz by wykopali lopatami ten tunel-a tak jeszcze gruba kase straca

    • 1 2

  • Na Euro tunel miał być gotowy, a nawet nie wiadomo kto kiedy i za ile go wybuduje.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane