- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (140 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (710 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (136 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (100 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą można budować!
Zobacz, kto podpisywał umowę na budowę tunelu pod Martwą Wisłą.
Dziś nastąpiło zwieńczenie wysiłków wielu lat i wielu ludzi - mówił prezes Gdańskich Inwestycji Komunalnych Ryszard Trykosko podczas uroczystego podpisania umowy na budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt wykona konsorcjum firm Obrascon Huarte Lain i Hydrobudowa Polska. Budowa tunelu potrwa trzy lata i zakończy się w ostatnim kwartale 2014 r.
Tunel pod Martwą Wisłą z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wyniesie 2,4 km. Z kolei sam podziemny obiekt inżynieryjny mierzyć będzie ponad 1370 m. Jego najtrudniejszy odcinek o długości 1072,5 m zostanie wywiercony maszyną TBM (Tunel Boring Machine).
- Tunel będzie wiercony najpierw w jednym kierunku. Następnie maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę Wisły i wykonany zostanie drugi tunel - wyjaśniał Jacek Król, dyrektor ds. robót realizacji robót inżynieryjnych PRG Metro.
Zgodnie z projektem najpierw powstanie północna nitka tunelu. Drążenie rozpocznie po wschodniej stronie Martwej Wisły, w pobliżu ul. Ku Ujściu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Samochody poruszać się będą w dwóch rurach tunelu - po jednej dla każdego kierunku ruchu.
- Od dzisiaj mamy 36 miesięcy na wykonanie zadania. Jeśli nie napotkamy na jakieś niespodzianki pod Martwą Wisłą, to zdążymy z harmonogramem prac - zapowiadał Jerzy Ciechanowski, prezes Hydrobudowy Polska.
Jak dodaje prezes GIK, odbiory tunelu mają rozpocząć się w ostatnim kwartale 2014 r. - Dlatego dopuszczenie do eksploatacji powinno nastąpić w pierwszym kwartale 2015 roku - wylicza Ryszard Trykosko.
Koszt budowy tunelu pod Martwą Wisłą to 885 mln złotych.
Zobacz jak maszyna-kret dojechała do Warszawy, a następnie drążyła tam tunel.
Tak Trasa Słowackiego pobiegnie przez Gdańsk.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (259) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-15 00:13
Tunel (1)
Nie wiem jak to zrobiliście, ale chłopcy ze Świnoujścia mogliby się uczyć od Was jak dorwać kasę na budowę tunelu.
- 7 0
-
2011-10-15 08:35
Niech się uczą...
Gdańsk ma po prostu dobrych GOSPORARZY, których nie zrażają nawet niewybredne epitety,
- 4 0
-
2011-10-15 00:43
pOZDRAWIAM NIEWTAJEMNICZONYCH...
A-1. Nasza Bursztynowa autostrada jest do Miasta Kopernika...
- 6 0
-
2011-10-15 00:45
ten portal jest na "czasie"- buractwo do bólu...
- 2 3
-
2011-10-15 01:10
ciekawe... (3)
zastanawia mnie po kiego grzyba po wywierceniu pierwszego tunelu maszyna będzie przetransportowana z powrotem na drugą stronę tunelu... a nie mogłaby "przewiercić" się z powrotem do ul. ku ujściu?? wg mnie to jest marnotrawstwo pieniędzy.... ale ja się nie znam, mógłby mi ktoś wyklarować sens tej operacji??
- 0 5
-
2011-10-15 08:50
Bo się nie znasz... (2)
Operacja demontażu i powtórnego montażu (w drugą stronę) była by droższa niż transport na drugą stronę Martwej Wisły.
- 1 1
-
2011-10-15 18:43
Nie trzeba demontować wystarczy ją obrócić o 180 st. No chyba że maszyna może wiercić tylko ze wschodu na zachód.
- 1 0
-
2011-10-15 19:05
czegoś tu nie rozumiem...
jak może demontaż - transport - i ponowny montaż tańszy niż sam demontaż i ponowny montaż bez transportu?? ja chyba faktycznie się nie znam i za głupi jestem... chyba, że specjalistyczna firma transportowa na tyle kocha wozić to ustrojstwo, że dopłaca byleby móc sobie tylko potransportować...??
- 0 2
-
2011-10-15 01:16
brawo Miasto Gdańsk
... Nie czujesz sieę z PO, to zamknij drzwi. zgaś światło..
- 5 0
-
2011-10-15 01:24
jeszce raz Chcesz mie obraźic...
jestem synem KriegsmarineE.. uważaj Palancie...
- 0 2
-
2011-10-15 06:34
??? (5)
A ja się pytam co z odcinkiem od al Rzeczpospolitej do Hallera ? Czy cała ta kawalkada samochodów będzie podążać obok tramwajów ulicą Mickiewicza ? To będzie ubaw...
- 7 4
-
2011-10-15 10:00
(3)
Tez sie o to pytalem, ale niektorym wielbicielom 4 kolek tak podniecenie uderzylo w glowe, ze chyba nie potrafia sobie zwizualizowac tego szczegolu. Genialna inwestycja dla Brzezna i Nowego Portu. Utrapienie dla Wrzeszcza i Zaspy.
- 3 2
-
2011-10-15 10:17
Jaki z ciebie zaspianin ? (2)
Skoro piszesz, że to utrapienia dla Zaspy ??? Żadne utrapienie. Skracasz wyjazd na Warszawę o pół godziny, podobnie powrót. Człowieku zastanów się co ty wpisujesz jak zaspianin. No chyba, że z ciebie taki zaspianin jak z koziej ...
- 2 3
-
2011-10-15 10:28
ogarnij się i zacznij myśleć (1)
dwupasmówka do Rzeczypospolitej i dwupasmówka od Hallera a pomiędzy Hallera a Rzeczypospolitej?????Którą drogę wybierzesz... po dziurach Jana Pawła czy już i tak mocno obciążoną Kościuszki???
- 1 2
-
2011-10-15 11:06
Dokładnie
Rzućcie okiem na plan Gdańska i zobaczcie którędy będą jeździć kierowcy dojeżdżając np. ze stadionu do ulicy Hallera. Co dalej? Hallera, Kościuszki? Czarny Dwór, Jana Pawła, Legionów? Pomyślcie jaki tam będzie burdel!
- 2 3
-
2011-10-15 19:01
To zupełnie tak jakby zbudować kolej wielkiej prędkości z Gdyni do Berlina tylko że odcinek Piła- Poznań przesiadka na wąskotorówkę.
- 1 0
-
2011-10-15 07:21
Gdańsk się cieszy
Sopot pewnie też.
- 3 0
-
2011-10-15 08:31
Fantastyczne!!!
Trzymam kciuki za sukces. Gratuluję Prezydentowi Gdańska determinacji. Budyń by tego nie zrobił.
- 5 4
-
2011-10-15 09:12
(1)
czyli jeden tunel bedzie gotowy wcześniej niż drugi! czy juz w 2012 puszczą nim strumień aut, albo w obie strony, albo raz w jedną a raz w drugą? albo choćby tylko w jedną, i tak bedzie super!!!
- 1 0
-
2011-10-15 09:14
i chyba na dobre zamknieto dyskusje nt kłódka na Motławie.... na szczęście
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.