- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (32 opinie)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Tunel w Sopocie pod Monciakiem otwarty
7 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat)
aktualizacja: godz. 10:43
(7 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat
Czyste chodniki w Sopocie. Kurort kupił nową zamiatarkę
14 miesięcy i 4,6 mln euro trzeba było, by ułatwić spacerowiczom przejście z Monciaka na Molo. W niedzielę otwarcie tunelu u zbiegu ulic Monte Cassino, Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy w Sopocie.
Wszystko zaczęło się 22 kwietnia 2007 r., kiedy to to ruch samochodowy w Dolnym Sopocie zamarł. Na ul. Grunwaldzkiej pojawiły się ekipy budowlane i szybko wydrążyły w jezdni ogromną dziurę. Tak wyglądał początek robót drogowych mających na celu odkorkować miasto, a co za tym idzie, usprawnić ruch na drogach Sopotu.
Niedzielnemu otwarciu tunelu (godz. 15) towarzyszyć ma kawalkada pojazdów na dwóch i czterech kółkach. Udział zapowiedzieli spotykający się tego dnia w Sopocie harleyowcy. Dla najmłodszych zapowiedziano występy szczudlarzy, oraz symboliczny poczęstunek dla wszystkich chętnych..
-Przez tunel przejadą rowery, motory, samochody od najmniejszych do największych, mamy nawet autobus, który ma udowodnić że tunel jest przystosowany również dla większych aut - mówi Marta Dulkiewicz z wydziału promocji sopockiego magistratu, nawiązując przy tym do wcześniejszych doniesień mediów, że w tunelu nie zmieszczą się niektóre autobusy komunikacji miejskiej.
- Projektanci i wykonawcy zadbali o to, aby tunel pozwolił na swobodny przejazd autobusów komunikacji miejskiej, także tych z klimatyzacją oraz zbiornikami gazu na dachu - tłumaczy Marta Dulkiewicz.
Ta inwestycja spowodowała połączenie miasta z plażą i molem, które do tej pory były odcięte od Monciaka ruchliwą ulicą miejską, uniemożliwiając w ten sposób swobodne przejście turystom i mieszkańcom Sopotu.
Tunel w ciągu ulic Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy jest jednym z elementów projektu rozbudowy Centrum Sopotu. Zjazd do tunelu od strony Gdańska zaczyna się na wysokości ulicy Ogrodowej, zaś od strony Gdyni na wysokości ulicy Morskiej. Długość tunelu wraz ze zjazdami wynosi 191 m, w tym części krytej 70 m. Szerokość wynosi 8,80 m, a wysokość 3,60 m. W tunelu poprowadzona będzie jedna dwupasmowa jezdnia z niewielkimi poboczami. Wnętrze tunelu będzie oświetlone i wentylowane. Jego budowa kosztowała 4,6 mln euro. Pracowało przy niej w sumie 70 robotników.
bm
bm
Marcin Jakusz-Dygulski
Opinie (255) ponad 10 zablokowanych
-
2008-07-01 14:42
Chciałbym pogratulować budowy tunelu przez który nie może przejechać straż pożarna bo brakuje jej kilka centymetrów. Super pomysł ten tunel. Teraz trzeba zakupić latające samochody Strażakom. Składam Brawa Prezydentowi, architektom projektującym i robotnikom. Już gorzej nie mogło być .
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.