• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel w Sopocie pod Monciakiem otwarty

Marcin Jakusz-Dygulski
7 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 10:43 (7 czerwca 2008)
Zmieści się, czy nie? Zmieścił się - w tunelu sprawdzano, czy zmieszczą się w nim autobusy z zainstalowaną klimatyzacją oraz zbiornikami gazu zamontowanymi na dachu. Zmieści się, czy nie? Zmieścił się - w tunelu sprawdzano, czy zmieszczą się w nim autobusy z zainstalowaną klimatyzacją oraz zbiornikami gazu zamontowanymi na dachu.

14 miesięcy i 4,6 mln euro trzeba było, by ułatwić spacerowiczom przejście z Monciaka na Molo. W niedzielę otwarcie tunelu u zbiegu ulic Monte Cassino, Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu w Sopocie.



Wszystko zaczęło się 22 kwietnia 2007 r., kiedy to to ruch samochodowy w Dolnym Sopocie zamarł. Na ul. Grunwaldzkiej pojawiły się ekipy budowlane i szybko wydrążyły w jezdni ogromną dziurę. Tak wyglądał początek robót drogowych mających na celu odkorkować miasto, a co za tym idzie, usprawnić ruch na drogach Sopotu.

Niedzielnemu otwarciu tunelu (godz. 15) towarzyszyć ma kawalkada pojazdów na dwóch i czterech kółkach. Udział zapowiedzieli spotykający się tego dnia w Sopocie harleyowcy. Dla najmłodszych zapowiedziano występy szczudlarzy, oraz symboliczny poczęstunek dla wszystkich chętnych..

-Przez tunel przejadą rowery, motory, samochody od najmniejszych do największych, mamy nawet autobus, który ma udowodnić że tunel jest przystosowany również dla większych aut - mówi Marta Dulkiewicz z wydziału promocji sopockiego magistratu, nawiązując przy tym do wcześniejszych doniesień mediów, że w tunelu nie zmieszczą się niektóre autobusy komunikacji miejskiej.

- Projektanci i wykonawcy zadbali o to, aby tunel pozwolił na swobodny przejazd autobusów komunikacji miejskiej, także tych z klimatyzacją oraz zbiornikami gazu na dachu - tłumaczy Marta Dulkiewicz.

Ta inwestycja spowodowała połączenie miasta z plażą i molem, które do tej pory były odcięte od Monciaka ruchliwą ulicą miejską, uniemożliwiając w ten sposób swobodne przejście turystom i mieszkańcom Sopotu.

Tunel w ciągu ulic Grunwaldzkiej i Powstańców Warszawy jest jednym z elementów projektu rozbudowy Centrum Sopotu. Zjazd do tunelu od strony Gdańska zaczyna się na wysokości ulicy Ogrodowej, zaś od strony Gdyni na wysokości ulicy Morskiej. Długość tunelu wraz ze zjazdami wynosi 191 m, w tym części krytej 70 m. Szerokość wynosi 8,80 m, a wysokość 3,60 m. W tunelu poprowadzona będzie jedna dwupasmowa jezdnia z niewielkimi poboczami. Wnętrze tunelu będzie oświetlone i wentylowane. Jego budowa kosztowała 4,6 mln euro. Pracowało przy niej w sumie 70 robotników.
bm
Marcin Jakusz-Dygulski

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • Chciałbym pogratulować budowy tunelu przez który nie może przejechać straż pożarna bo brakuje jej kilka centymetrów. Super pomysł ten tunel. Teraz trzeba zakupić latające samochody Strażakom. Składam Brawa Prezydentowi, architektom projektującym i robotnikom. Już gorzej nie mogło być .

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane