- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (302 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (246 opinii)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (245 opinii)
Tymi ulicami pojedziemy po oddaniu Trasy Słowackiego
Zobacz okiem kierowcy drogę, którą będziemy jeździć między Trasą Słowackiego a Drogą Zieloną.
Po oddaniu Trasy Słowackiego więcej samochodów pojedzie alejami Rzeczypospolitej i Jana Pawła II. Powód? Zabraknie przedłużenia ul. Nowej Kościuszki do al. Hallera. Dlatego miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość i bezpieczeństwo na obu alejach. Zmiany już widać.
Budowa Trasy Słowackiego to cztery inwestycje. Gotowy od zeszłego roku jest odcinek lotniskowy . Drugi fragment - wiodący przez Wrzeszcz - ma być oddany do użytku najpóźniej wiosną przyszłego roku. Z kolei Drogą Zieloną mamy pojechać 4 grudnia tego roku od al. Hallera do stadionu w Letnicy. Natomiast w połowie 2014 pojedziemy jeszcze dalej - tunelem pod Martwą Wisłą (ostatni element inwestycji), do Trasy Sucharskiego, która ma wieść do Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestorem wszystkich odcinków jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Problem w tym, że po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego, kierowcy jak powietrza będą potrzebować brakującego przedłużenia ul. Nowej Kościuszki. Droga ma łączyć dwiema jezdniami al. Rzeczypospolitej przy ETC z al. Hallera . Na razie jednak ta ulica istnieje jedynie w formie koncepcji na papierze.
Na budowę ul. Nowej Kościuszki kierowcy muszą poczekać. Jak długo? Możliwe, że budowa brakującego odcinka ul. Nowej Kościuszki ruszy w latach 2014-2020, kiedy miasto otrzyma kolejny zastrzyk finansowy z nowego budżetu Unii Europejskiej. W zeszłym roku szczegółowo opisaliśmy tę sprawę.
Dlatego miejscy inżynierowie dokonują zmian w organizacji ruchu na tych alejach. Czy ich starania przyniosą efekt? To się okaże.
Aktualnie prowadzona jest przebudowa skrzyżowania przy ETC. Obejmuje ona dobudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu na wlocie z al. Rzeczypospolitej w Trasę Słowackiego (prawoskręt) oraz w kierunku centrum handlowego (lewoskręt), zmieniona zostanie geometria wyspy centralnej, poprawiona będzie geometria krawężników, przebudowane zostaną przylegające do nich jezdnie.
Jadąc al. Rzeczypospolitej w kierunku Drogi Zielonej, na kolejne zmiany natkniemy się przy Węźle Zaspa . Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie.
Ok. 100 metrów dalej, na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Burzyńskiego wykonano sygnalizację świetlną. Ma ona ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom z osiedlowej ulicy i przede wszystkim ułatwić mieszkańcom Zaspy przejście przez jezdnię, w stronę parku. Niestety, będzie ona nieco tamować ruch w ciągu al. Jana Pawła II.
Kolejne miejsce, to nowa sygnalizacja przy budynku mieszkalnym Awiator - jego deweloper dołożył się do kosztów ustawienia sygnalizacji. Ma ona umożliwić m.in. sprawny wyjazd sprzed nowego budynku mieszkalnego. Część kierowców obawia się jednak, że właśnie te światła mogą najbardziej zakorkować ruch na całym szlaku łączącym Trasę Słowackiego z Drogą Zieloną.
Oprócz sygnalizacji funkcjonujących od wielu lat na wysokości ul. Meissnera i ul. Powstańców Wielkopolskich, już w grudniu kierowcy będą zatrzymywać się na czerwonym świetle też przed przejściem na wysokości szpitala im. św. Wojciecha . Inwestycja ma nie tylko usprawnić przejście pieszym, ale także poprawić ich bezpieczeństwo. Sygnalizacja nie powinna być uciążliwa dla kierowców, bowiem będzie połączona z sygnalizacją funkcjonującą właśnie przy ul. Meissnera. Jest tam szansa na zieloną falę.
Ostatnim elementem, niezbędnym w celu usprawnienia przejazdu między Drogą Zieloną, a Wrzeszczem, jest rozbudowa ul. Czarny Dwór . Z udogodnienia skorzystają głównie Ci, którzy będą chcieli jechać od strony tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku północnych dzielnic Gdańska. Z jednego do dwóch pasów została poszerzona jezdnia tylko w kierunku al. Jana Pawła II od wysokości al. Hallera. Gdyby nie wykonano tego usprawnienia ul. Czarny Dwór zamieniłaby się w parking.
Ktoś zapyta, czy części ruchu między Wrzeszczem a Letnica nie przejmie al. Legionów i ul. Kościuszki i al. Hallera. Pewnie tak, ale wybierając tę drogę, przynajmniej w godzinach szczytu, zdecydujemy się na podróż drogami o niewielkiej przepustowości, z niedoskonałą infrastrukturą i dużym ruchem o charakterze lokalnym.
Opinie (148) 7 zablokowanych
-
2012-11-09 09:46
No coż, zawsze można się pośmiać jak się patrzy, jak ktoś próbuje z guana bata uręcić...
- 4 0
-
2012-11-09 09:55
Macieju Macieju
ale popylasz mandacik się nalezy ;)
- 4 0
-
2012-11-09 10:22
Przekroczenie prędkości
Na filmie 1.13 min przy szpitalu czerwony napis nad jezdnia ZWOLNIJ
- 7 0
-
2012-11-09 19:38
P Macieju artykol powinien byc o tym jak i dlaczego zamiast zbudowac brakujacy odcinek Hynlka ->Hallera proponuje sie
drogę zamiast , a i tak będą jeździć al Legionów , Kościuszki i Hallera
- 2 0
-
2012-11-09 21:05
Aleja JPII- co splunąć sugnalizacja.Widzę te korki jak zaludni się te 10 wieżowców.Architekt miasta - jeśli jest ktoś taki to zamknąc za niekompetencje.
- 3 0
-
2012-12-01 11:06
ALE FLEJE WSZEDZIE BRUD i SYF
Jak wy tak mozecie zyc w takim brudzie, jakie brudne i syfiaste drogi i chodniki macie
Gdanski Brud i Syf tu nawet nowa droga wyglada jak stara bo jest brudna syfiasta i nieswiza - jestescie fleje i brudasy, przepraszam ale taka jest prawda- 2 0
-
2012-12-01 16:34
Niech ktoś zdesynchronizuje światła przy Awiatorze ze światłami na skrzyżowaniu Leszczyńskich i Jana Pawła
Oba zapalają się jednocześnie, chociaż są sto metrów od siebie. Kiedy wszyscy pojadą Jana Pawła do Brzeźna, korki będą gwarantowane. Co za kretyn to wymyślił?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.