• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tymi ulicami pojedziemy po oddaniu Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
8 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz okiem kierowcy drogę, którą będziemy jeździć między Trasą Słowackiego a Drogą Zieloną.


Po oddaniu Trasy Słowackiego więcej samochodów pojedzie alejami Rzeczypospolitej i Jana Pawła II. Powód? Zabraknie przedłużenia ul. Nowej Kościuszki do al. Hallera. Dlatego miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość i bezpieczeństwo na obu alejach. Zmiany już widać.



Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną. Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną.
Budowa Trasy Słowackiego to cztery inwestycje. Gotowy od zeszłego roku jest odcinek lotniskowy zobacz na mapie Gdańska. Drugi fragment - wiodący przez Wrzeszcz - ma być oddany do użytku najpóźniej wiosną przyszłego roku. Z kolei Drogą Zieloną mamy pojechać 4 grudnia tego roku od al. Hallera do stadionu w Letnicy. Natomiast w połowie 2014 pojedziemy jeszcze dalej - tunelem pod Martwą Wisłą (ostatni element inwestycji), do Trasy Sucharskiego, która ma wieść do Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestorem wszystkich odcinków jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Problem w tym, że po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego, kierowcy jak powietrza będą potrzebować brakującego przedłużenia ul. Nowej Kościuszki. Droga ma łączyć dwiema jezdniami al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska przy ETC z al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Na razie jednak ta ulica istnieje jedynie w formie koncepcji na papierze.

Na budowę ul. Nowej Kościuszki kierowcy muszą poczekać. Jak długo? Możliwe, że budowa brakującego odcinka ul. Nowej Kościuszki ruszy w latach 2014-2020, kiedy miasto otrzyma kolejny zastrzyk finansowy z nowego budżetu Unii Europejskiej. W zeszłym roku szczegółowo opisaliśmy tę sprawę.

Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego. Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego.

Czy brak ul. Nowej Kościuszki uda się zastąpić drogą przez Zaspę?

Ponieważ jak dotąd Nowej Kościuszki nie ma, to po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego wzrośnie ruch na al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Obie aleje staną się najszybszym sposobem na dotarcie z Trasy Słowackiego we Wrzeszczu do Drogi Zielonej przy stadionie.

Dlatego miejscy inżynierowie dokonują zmian w organizacji ruchu na tych alejach. Czy ich starania przyniosą efekt? To się okaże.

Aktualnie prowadzona jest przebudowa skrzyżowania przy ETC. Obejmuje ona dobudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu na wlocie z al. Rzeczypospolitej w Trasę Słowackiego (prawoskręt) oraz w kierunku centrum handlowego (lewoskręt), zmieniona zostanie geometria wyspy centralnej, poprawiona będzie geometria krawężników, przebudowane zostaną przylegające do nich jezdnie.

Jadąc al. Rzeczypospolitej w kierunku Drogi Zielonej, na kolejne zmiany natkniemy się przy Węźle Zaspa zobacz na mapie Gdańska. Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie.

Ok. 100 metrów dalej, na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Burzyńskiego zobacz na mapie Gdańska wykonano sygnalizację świetlną. Ma ona ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom z osiedlowej ulicy i przede wszystkim ułatwić mieszkańcom Zaspy przejście przez jezdnię, w stronę parku. Niestety, będzie ona nieco tamować ruch w ciągu al. Jana Pawła II.

Kolejne miejsce, to nowa sygnalizacja przy budynku mieszkalnym Awiator - jego deweloper dołożył się do kosztów ustawienia sygnalizacji. Ma ona umożliwić m.in. sprawny wyjazd sprzed nowego budynku mieszkalnego. Część kierowców obawia się jednak, że właśnie te światła mogą najbardziej zakorkować ruch na całym szlaku łączącym Trasę Słowackiego z Drogą Zieloną.

Oprócz sygnalizacji funkcjonujących od wielu lat na wysokości ul. Meissnera i ul. Powstańców Wielkopolskich, już w grudniu kierowcy będą zatrzymywać się na czerwonym świetle też przed przejściem na wysokości szpitala im. św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja ma nie tylko usprawnić przejście pieszym, ale także poprawić ich bezpieczeństwo. Sygnalizacja nie powinna być uciążliwa dla kierowców, bowiem będzie połączona z sygnalizacją funkcjonującą właśnie przy ul. Meissnera. Jest tam szansa na zieloną falę.

Ostatnim elementem, niezbędnym w celu usprawnienia przejazdu między Drogą Zieloną, a Wrzeszczem, jest rozbudowa ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Z udogodnienia skorzystają głównie Ci, którzy będą chcieli jechać od strony tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku północnych dzielnic Gdańska. Z jednego do dwóch pasów została poszerzona jezdnia tylko w kierunku al. Jana Pawła II od wysokości al. Hallera. Gdyby nie wykonano tego usprawnienia ul. Czarny Dwór zamieniłaby się w parking.

Ktoś zapyta, czy części ruchu między Wrzeszczem a Letnica nie przejmie al. Legionów zobacz na mapie Gdańskaul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska i al. Hallera. Pewnie tak, ale wybierając tę drogę, przynajmniej w godzinach szczytu, zdecydujemy się na podróż drogami o niewielkiej przepustowości, z niedoskonałą infrastrukturą i dużym ruchem o charakterze lokalnym.

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • Proponuje: (4)

    W ciągu Al. Jana Pawła II dołożyć dodatkową sygnalizację dla pieszych na wysokości Falcka, oraz przy kościele i jeszcze dodatkowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną przy stacji paliw a ruch będzie płynny max 20km/h. Już teraz przejazd od Hynka do Czarnego Dworu zajmuje dużo czasu. Ponadto nie wyobrażam sobie ciężarówek ruszających pod górę (kier. Czarny Dwór) na Węźle Zaspa podczas oblodzenia, po tym jak do zatrzymania zmusi je czerwone światło. Zmiana układu sygnalizacji na skrzyżowaniu Leszczyńskich - Jana Pawła II spowodowała że na Leszczyńskich i Meissnera ustawiają się korki. Już jest gorzej a będzie strasznie, a to wszystko przy szpitalu gdzie wjeżdżają i wyjeżdżają karetki.

    • 18 2

    • bo "oni" mają wizję

      a czy wizja ma negatywny wpływ na otoczenie to nie istotne ... jest deweloper ... jest wizja ... są pieniążki ...

      • 4 0

    • Kazior, przesadziłeś z ta prędkością. Teraz to jest jakieś max 25 km/h a jak to wszystko się uruchomi to piechotą będzie szybciej od węzła Zaspa do Zielonej drogi. Dlaczego? Ano dlatego, że pieszy porusza się z prędkością ok 4 km/h a samochody na tym odcinku nie przekroczą 2 km/h. A tak zwanym inżynierom ruchu poddaje pod myślenie taka oto sentencje filozoficzną:
      "Głupota jest również darem od Boga, ale to nie powód aby jej nadużywać".

      • 4 0

    • (1)

      bla bla.

      skąd i dokąd mają jechać te mityczne ciężarówki?

      A światła? I dobrze. Po postawieniu bloków to przestaje być przelotówka z dala od wszystkiego, to normalna ulica do jeżdżenia. I tak, pieszym należą się światła, bo pełno palantów, dla których ważny jest tylko ich czas...

      • 4 1

      • Te "mityczne" ciężarówki mają jechać z obwodnicy do portu i w drugą stronę (obecnie jeżdżą Kołobrzeską do obwodnicy - wiem bo tam mieszkam), bo po to buduje się Nową Słowackiego, a nie tylko dla tego aby można było z N. Portu dojechać szybko na lotnisko! Zgadza się że Al, Jana Pawła II to przelotówka, ale obecny plan dalej nadaje jej takie znaczenie i wybudowanie osiedla tuż obok nic nie zmienia w tym względzie. Oba nowe osiedla na dawnym pasie startowym powinny mieć wewnętrzną drogę z jednym połączeniem do głównej drogi, a przejście dla pieszych przy kładce powinno być sterowne z przycisku. Przynajmniej do czasu do kiedy nie zostanie wybudowany odcinek Nowej Słowackiego między ETC a Hallera.

        • 3 0

  • nie wydaje mnie sie (1)

    korki byli i będą wew tym gdańsku zawsze bo żeby je zlikwidować to trza by byli wydać miliardy pln na poszerzenie głównych arterii miasta do trzech pasów w każda mańka tak jak to jest w większych miastach w każdym innym kraju ale nie u nas bo budyń woli tyć za siano podatników niż zorganizować porządne drogi..

    • 4 6

    • a może lepiej postawic na sprawną komunikację miejską?

      Główne dogi są wystarczająco szerokie, teraz trzebaby poszerzać boczne a to nie ma sensu
      Miasto to nie autostrada

      • 5 5

  • Wyjazd za Skarżyńskiego

    Można wyjechać tylko na zieloną strzałkę gdy kierunek do Grunwaldzkiej ma zielone światło. Gdy pali się czerwone dla tego kierunku mieszkańcy Skarżyńskiego również mają czerwone. W ten sposób można nigdy nie wyjechać z osiedla, a to jedyny wyjazd.

    • 4 0

  • (1)

    A może by tak puścić wszystko na żywioł i nie wymadrzać się przed czasem. Kilka pierwszych dni pokaże gdzie trzeba ustawić światła a który pas zawęzić. To jak z chodnikami. Mądrale budują a durny lud chodzi po trawnikach. Ciągle mam w oczach skrzyżowanie trasy sucharskiego na przeróbce. Swiatła działają, samochody ze stogów stoją a w wekendy nikt do Portu jeżdzić nie chce. Tam też dur..a zatrudnili i lepiej wiedzą co dobre.

    • 3 2

    • GIK- firma , która uzdrowi miasto. Oni wiedzą wszystko!

      • 0 0

  • Bez przesady (3)

    Nikt nie będzie z tunelu walić na obwodnicę, ruch na Niedźwiednik będzie proporcjonalny do wielkości dzielnicy.

    Ruch do Przymorza/Żabianki/Sopotu poleci dołem.

    • 2 1

    • Tego nie jestem pewien, czy ludkowie wracajżcy z wawy nie wybiorą tej opcji. (2)

      Jak będzie tunel pod Martwą Wisłą to w 10 minut jesteś na obwodnicy.

      • 3 0

      • chyba na tej południowej, bo na starą 30 min spokojnie zejdzie w ciągu dnia

        • 0 0

      • No bez środkowego odcinka nie jesteś. Pytanie właśnie czy chcemy tutaj przelotówki, czy może dojazd do zupełnie wystarczy.

        • 0 0

  • Czarny Dwór (3)

    ciekawe kiedy otworzą w całości Czarny Dwór od Jana Pawła do Hallera, roboty skończyli 2 tygodnie temu, ZDiZ na swojej stronie deklarował otwarcie w nocy7/8.11.2012r. a dzisiaj rano jeszcze bez zmian, może nie ma kto pozbierać pachołków?

    • 3 1

    • Ciekawe to jest co innego (1)

      Dlaczego w stronę Hallera zrobili tylko 1 pas który na dodatek nie jest oddzielony od 2 pasów w stronę Jana Pawła.

      • 0 3

      • a niby po co ma byc oddzielony? żeby wiecej miejsca marnował?

        • 0 0

    • Czarny Dwór od J.Pawła II do Hallera

      Czy nie zastanawia was sposób przebudowy tego odcinka ?
      Od J.P.II do Hallera 1 pas !!! dlaczego ?? a w przeciwnym kierunku 2 pasy ??!!!
      Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak niesymetrycznie ?

      Druga sprawa: Wjazd z Nowej Słowackiego w Grunwaldzką prawoskręt w kierunku "Manhattanu" - a co na tą durnotę planistów chyba nie inżynierów budownictwa drogowego powiecie ?

      I jeszcze pytanie może do pana redaktora Naskręta:
      Czy nie byłoby sensownie poprowadzić 2 pasy do od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża ?

      • 0 2

  • Dobra techniawka

    ...techno, techno, technnoooo

    • 1 1

  • Dojazd do Skarżyńskiego

    Jadąc od strony Galerii Bałtyckiej (od wiaduktu kolejowego), chcąc wjechać na Skarżyńskiego muszę wykonać "nawrotkę" na rondzie przy ETC, (bywa że po trzech zmianach świateł)
    A MOŻNA BY PANOWIE INŻYNIEROWIE WYKONAĆ TEN MANEWR PRZED RONDEM (tak jak na wysokości Komfortu i Media Markt na Grunwaldzkiej) miejsca jest dosyć.

    • 4 3

  • Nowa Słowaka do poprawek

    Skrzyżowanie nowej Słowaka ze starą jest dostosowane tylko do osobówek dostawczaki już je blokują, przy zawracaniu za Reymonta ledwo wyrabiają się osobówki dlatego jest zakaz zawracania dla ciężarowych. Jednym słowem PEŁEN SUKCES oby tak dalej.

    • 2 2

  • I niech mi ktoś powie ze nic się nie buduje i rząd do wymiany :)

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane