• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tymi ulicami pojedziemy po oddaniu Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
8 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz okiem kierowcy drogę, którą będziemy jeździć między Trasą Słowackiego a Drogą Zieloną.


Po oddaniu Trasy Słowackiego więcej samochodów pojedzie alejami Rzeczypospolitej i Jana Pawła II. Powód? Zabraknie przedłużenia ul. Nowej Kościuszki do al. Hallera. Dlatego miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość i bezpieczeństwo na obu alejach. Zmiany już widać.



Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną. Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną.
Budowa Trasy Słowackiego to cztery inwestycje. Gotowy od zeszłego roku jest odcinek lotniskowy zobacz na mapie Gdańska. Drugi fragment - wiodący przez Wrzeszcz - ma być oddany do użytku najpóźniej wiosną przyszłego roku. Z kolei Drogą Zieloną mamy pojechać 4 grudnia tego roku od al. Hallera do stadionu w Letnicy. Natomiast w połowie 2014 pojedziemy jeszcze dalej - tunelem pod Martwą Wisłą (ostatni element inwestycji), do Trasy Sucharskiego, która ma wieść do Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestorem wszystkich odcinków jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Problem w tym, że po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego, kierowcy jak powietrza będą potrzebować brakującego przedłużenia ul. Nowej Kościuszki. Droga ma łączyć dwiema jezdniami al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska przy ETC z al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Na razie jednak ta ulica istnieje jedynie w formie koncepcji na papierze.

Na budowę ul. Nowej Kościuszki kierowcy muszą poczekać. Jak długo? Możliwe, że budowa brakującego odcinka ul. Nowej Kościuszki ruszy w latach 2014-2020, kiedy miasto otrzyma kolejny zastrzyk finansowy z nowego budżetu Unii Europejskiej. W zeszłym roku szczegółowo opisaliśmy tę sprawę.

Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego. Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego.

Czy brak ul. Nowej Kościuszki uda się zastąpić drogą przez Zaspę?

Ponieważ jak dotąd Nowej Kościuszki nie ma, to po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego wzrośnie ruch na al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Obie aleje staną się najszybszym sposobem na dotarcie z Trasy Słowackiego we Wrzeszczu do Drogi Zielonej przy stadionie.

Dlatego miejscy inżynierowie dokonują zmian w organizacji ruchu na tych alejach. Czy ich starania przyniosą efekt? To się okaże.

Aktualnie prowadzona jest przebudowa skrzyżowania przy ETC. Obejmuje ona dobudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu na wlocie z al. Rzeczypospolitej w Trasę Słowackiego (prawoskręt) oraz w kierunku centrum handlowego (lewoskręt), zmieniona zostanie geometria wyspy centralnej, poprawiona będzie geometria krawężników, przebudowane zostaną przylegające do nich jezdnie.

Jadąc al. Rzeczypospolitej w kierunku Drogi Zielonej, na kolejne zmiany natkniemy się przy Węźle Zaspa zobacz na mapie Gdańska. Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie.

Ok. 100 metrów dalej, na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Burzyńskiego zobacz na mapie Gdańska wykonano sygnalizację świetlną. Ma ona ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom z osiedlowej ulicy i przede wszystkim ułatwić mieszkańcom Zaspy przejście przez jezdnię, w stronę parku. Niestety, będzie ona nieco tamować ruch w ciągu al. Jana Pawła II.

Kolejne miejsce, to nowa sygnalizacja przy budynku mieszkalnym Awiator - jego deweloper dołożył się do kosztów ustawienia sygnalizacji. Ma ona umożliwić m.in. sprawny wyjazd sprzed nowego budynku mieszkalnego. Część kierowców obawia się jednak, że właśnie te światła mogą najbardziej zakorkować ruch na całym szlaku łączącym Trasę Słowackiego z Drogą Zieloną.

Oprócz sygnalizacji funkcjonujących od wielu lat na wysokości ul. Meissnera i ul. Powstańców Wielkopolskich, już w grudniu kierowcy będą zatrzymywać się na czerwonym świetle też przed przejściem na wysokości szpitala im. św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja ma nie tylko usprawnić przejście pieszym, ale także poprawić ich bezpieczeństwo. Sygnalizacja nie powinna być uciążliwa dla kierowców, bowiem będzie połączona z sygnalizacją funkcjonującą właśnie przy ul. Meissnera. Jest tam szansa na zieloną falę.

Ostatnim elementem, niezbędnym w celu usprawnienia przejazdu między Drogą Zieloną, a Wrzeszczem, jest rozbudowa ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Z udogodnienia skorzystają głównie Ci, którzy będą chcieli jechać od strony tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku północnych dzielnic Gdańska. Z jednego do dwóch pasów została poszerzona jezdnia tylko w kierunku al. Jana Pawła II od wysokości al. Hallera. Gdyby nie wykonano tego usprawnienia ul. Czarny Dwór zamieniłaby się w parking.

Ktoś zapyta, czy części ruchu między Wrzeszczem a Letnica nie przejmie al. Legionów zobacz na mapie Gdańskaul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska i al. Hallera. Pewnie tak, ale wybierając tę drogę, przynajmniej w godzinach szczytu, zdecydujemy się na podróż drogami o niewielkiej przepustowości, z niedoskonałą infrastrukturą i dużym ruchem o charakterze lokalnym.

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • Jak czytam... (2)

    "Miejscy Inżynierowie" to mi się słabo robi.
    Wystarczy popatrzeć na "Nową Havla".
    MASAKRA!!!

    • 29 5

    • masakra?

      prosze mi wyjasnic co jest nie tak na Havla.Jezdze tedy codziennie i nie mam uwag,moze cos przeoczylem?

      • 3 0

    • tam się nie popisali, trzeba była zamknąć Wilanowską, skoro nie można wjechać na Havla!

      • 0 1

  • Żeby zintegrować podzieloną Zaspę (1)

    kiedy zostania zlikwidowana monstrualna żelbetowa estakada na Węźle Zaspa

    • 4 1

    • Jutro z Panem Romkiem idziemy ją składać

      • 1 1

  • poprawiona organizacja ruchu na węźle

    "Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie."
    Ale widac też że drogowcy zapomnieli zdjąć znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu", więc kierowcy będą zwalniać i będzie korek :-(

    • 2 2

  • a będzie po drodze jakiś wiadukt do zburzenia (10)

    albo tunel do zakopania, Panie Macieju ?

    • 97 16

    • Tak (4)

      Skrzyżowanie Al. Rzeczpospolitej z JPII
      Zara p. Naskręt będzie chciał burzyć i tunel i wiadukt. Niech tylko tam zrobią się jakieś korki.

      • 11 7

      • akurat ten wiadukt mógłby pojść w pi...

        ja rozumiem, że spacer dobra rzecz, ale ten wiadukt wydłuża tak drogę do tramwaju x2, jeśli porównać odległość w przypadku zwykłego przejścia.

        • 4 4

      • mówię wam, za kilka tygodni redaktor Naskręt będzie optował za zburzeniem Zieleniaka :):) (2)

        • 15 4

        • Bardzo się mylisz

          W zieleniaku jest redakcja tego portalu.

          • 14 4

        • Akurat Zieleniak mógłby zniknąć...

          • 3 9

    • jak dzieci w piaskownicy (3)

      Widać kto nie zrozumiał dlaczego estakada w centrum powinna być zburzona. Większość skupiła się tylko na tym, że nie będzie miała bezkolizyjnego lewoskrętu. Argumenty to nie dla nich. A po co słuchać co inni mają do powiedzenia.

      • 14 23

      • Każdy rozumie układy i układziki. (2)

        Jak zwiększyć wartość pewnych obiektów, jak robić stopniowe długotrwałe pranie mózgu itd.

        • 10 9

        • opisz ten układ który zaczął się kilkadziesiąt lat temu w Europie (1)

          Bo ja piszę o cywilizowaniu centrum miasta poprzez zredukowanie ilości niepotrzebnego asfaltu i ruchu samochodów.
          Co to są pewne obiekty?
          Jaki układ?

          • 6 11

          • Europa?

            Europa to słaby przykład. Jak ktoś już stwierdził zmnienia się w luksusowy dom starców (luksusowy do czasu i nie dla wszystkich).

            • 6 7

    • To przecież jasne!

      Do zburzenia będą wiadukty na Rzeczpospolitej / Jana Pawła II a gruzem z tej demolki zasypią tunel pod Martwą Wisłą. Ale najpierw muszą go wykopać.

      • 18 6

  • Czarny Dwór (3)

    ciekawe kiedy otworzą w całości Czarny Dwór od Jana Pawła do Hallera, roboty skończyli 2 tygodnie temu, ZDiZ na swojej stronie deklarował otwarcie w nocy7/8.11.2012r. a dzisiaj rano jeszcze bez zmian, może nie ma kto pozbierać pachołków?

    • 3 1

    • Czarny Dwór od J.Pawła II do Hallera

      Czy nie zastanawia was sposób przebudowy tego odcinka ?
      Od J.P.II do Hallera 1 pas !!! dlaczego ?? a w przeciwnym kierunku 2 pasy ??!!!
      Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak niesymetrycznie ?

      Druga sprawa: Wjazd z Nowej Słowackiego w Grunwaldzką prawoskręt w kierunku "Manhattanu" - a co na tą durnotę planistów chyba nie inżynierów budownictwa drogowego powiecie ?

      I jeszcze pytanie może do pana redaktora Naskręta:
      Czy nie byłoby sensownie poprowadzić 2 pasy do od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża ?

      • 0 2

    • Ciekawe to jest co innego (1)

      Dlaczego w stronę Hallera zrobili tylko 1 pas który na dodatek nie jest oddzielony od 2 pasów w stronę Jana Pawła.

      • 0 3

      • a niby po co ma byc oddzielony? żeby wiecej miejsca marnował?

        • 0 0

  • Mam pytanie!

    Czy wszystkie sygnalizatory na Al.JP II będą podłączone do sieci Tristar?
    Bo tych "developerskich" sygnalizatorów mamy już dość!
    Nikt z "boku" nie wyjeżdża a my stoimy jak kołki na czerwonym.
    A cykl sygnalizatorów na skrzyżowaniu z Leszczyńskich to masakra!

    • 9 1

  • ???miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość???

    To jakiś żart, przepustowość Al. Jana PawłaII właśnie maleje z każdym dniem nowe osiedla a drogi zamiast szersze to zwężenia bo Pan deweloper sobie zażyczył zjazd z sygnalizacją świetlną. Nie widziałem ulicy w gdańsku gdzie powstało tak dużo sygnalizacji świetlnej co na Al. JP II dosłownie co 150m

    • 5 3

  • I niech mi ktoś powie ze nic się nie buduje i rząd do wymiany :)

    • 3 6

  • Panie na skręcie (2)

    Na Słowackiego budują tunele, wiadukty i mosty. Pan się z tym zgadzasz ?! Nie wierze. Lepiej napisz Pan kiedy powinniśmy zasypać tunele a wiadukty zburzyć.

    • 20 5

    • nudzisz już...

      • 2 0

    • glupek z ciebie, nie znasz problemu ale napisac musisz:)

      • 3 6

  • Nowa Słowaka do poprawek

    Skrzyżowanie nowej Słowaka ze starą jest dostosowane tylko do osobówek dostawczaki już je blokują, przy zawracaniu za Reymonta ledwo wyrabiają się osobówki dlatego jest zakaz zawracania dla ciężarowych. Jednym słowem PEŁEN SUKCES oby tak dalej.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane