• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tymi ulicami pojedziemy po oddaniu Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
8 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz okiem kierowcy drogę, którą będziemy jeździć między Trasą Słowackiego a Drogą Zieloną.


Po oddaniu Trasy Słowackiego więcej samochodów pojedzie alejami Rzeczypospolitej i Jana Pawła II. Powód? Zabraknie przedłużenia ul. Nowej Kościuszki do al. Hallera. Dlatego miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość i bezpieczeństwo na obu alejach. Zmiany już widać.



Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną. Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną.
Budowa Trasy Słowackiego to cztery inwestycje. Gotowy od zeszłego roku jest odcinek lotniskowy zobacz na mapie Gdańska. Drugi fragment - wiodący przez Wrzeszcz - ma być oddany do użytku najpóźniej wiosną przyszłego roku. Z kolei Drogą Zieloną mamy pojechać 4 grudnia tego roku od al. Hallera do stadionu w Letnicy. Natomiast w połowie 2014 pojedziemy jeszcze dalej - tunelem pod Martwą Wisłą (ostatni element inwestycji), do Trasy Sucharskiego, która ma wieść do Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestorem wszystkich odcinków jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Problem w tym, że po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego, kierowcy jak powietrza będą potrzebować brakującego przedłużenia ul. Nowej Kościuszki. Droga ma łączyć dwiema jezdniami al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska przy ETC z al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Na razie jednak ta ulica istnieje jedynie w formie koncepcji na papierze.

Na budowę ul. Nowej Kościuszki kierowcy muszą poczekać. Jak długo? Możliwe, że budowa brakującego odcinka ul. Nowej Kościuszki ruszy w latach 2014-2020, kiedy miasto otrzyma kolejny zastrzyk finansowy z nowego budżetu Unii Europejskiej. W zeszłym roku szczegółowo opisaliśmy tę sprawę.

Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego. Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego.

Czy brak ul. Nowej Kościuszki uda się zastąpić drogą przez Zaspę?

Ponieważ jak dotąd Nowej Kościuszki nie ma, to po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego wzrośnie ruch na al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Obie aleje staną się najszybszym sposobem na dotarcie z Trasy Słowackiego we Wrzeszczu do Drogi Zielonej przy stadionie.

Dlatego miejscy inżynierowie dokonują zmian w organizacji ruchu na tych alejach. Czy ich starania przyniosą efekt? To się okaże.

Aktualnie prowadzona jest przebudowa skrzyżowania przy ETC. Obejmuje ona dobudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu na wlocie z al. Rzeczypospolitej w Trasę Słowackiego (prawoskręt) oraz w kierunku centrum handlowego (lewoskręt), zmieniona zostanie geometria wyspy centralnej, poprawiona będzie geometria krawężników, przebudowane zostaną przylegające do nich jezdnie.

Jadąc al. Rzeczypospolitej w kierunku Drogi Zielonej, na kolejne zmiany natkniemy się przy Węźle Zaspa zobacz na mapie Gdańska. Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie.

Ok. 100 metrów dalej, na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Burzyńskiego zobacz na mapie Gdańska wykonano sygnalizację świetlną. Ma ona ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom z osiedlowej ulicy i przede wszystkim ułatwić mieszkańcom Zaspy przejście przez jezdnię, w stronę parku. Niestety, będzie ona nieco tamować ruch w ciągu al. Jana Pawła II.

Kolejne miejsce, to nowa sygnalizacja przy budynku mieszkalnym Awiator - jego deweloper dołożył się do kosztów ustawienia sygnalizacji. Ma ona umożliwić m.in. sprawny wyjazd sprzed nowego budynku mieszkalnego. Część kierowców obawia się jednak, że właśnie te światła mogą najbardziej zakorkować ruch na całym szlaku łączącym Trasę Słowackiego z Drogą Zieloną.

Oprócz sygnalizacji funkcjonujących od wielu lat na wysokości ul. Meissnera i ul. Powstańców Wielkopolskich, już w grudniu kierowcy będą zatrzymywać się na czerwonym świetle też przed przejściem na wysokości szpitala im. św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja ma nie tylko usprawnić przejście pieszym, ale także poprawić ich bezpieczeństwo. Sygnalizacja nie powinna być uciążliwa dla kierowców, bowiem będzie połączona z sygnalizacją funkcjonującą właśnie przy ul. Meissnera. Jest tam szansa na zieloną falę.

Ostatnim elementem, niezbędnym w celu usprawnienia przejazdu między Drogą Zieloną, a Wrzeszczem, jest rozbudowa ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Z udogodnienia skorzystają głównie Ci, którzy będą chcieli jechać od strony tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku północnych dzielnic Gdańska. Z jednego do dwóch pasów została poszerzona jezdnia tylko w kierunku al. Jana Pawła II od wysokości al. Hallera. Gdyby nie wykonano tego usprawnienia ul. Czarny Dwór zamieniłaby się w parking.

Ktoś zapyta, czy części ruchu między Wrzeszczem a Letnica nie przejmie al. Legionów zobacz na mapie Gdańskaul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska i al. Hallera. Pewnie tak, ale wybierając tę drogę, przynajmniej w godzinach szczytu, zdecydujemy się na podróż drogami o niewielkiej przepustowości, z niedoskonałą infrastrukturą i dużym ruchem o charakterze lokalnym.

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • a to nie Pan Maciej Naskręt tak gorliwie popiera przejścia dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

    A w artykule narzeka na sygnalizację np. przy Burzyńskiego. Hipokryzja?

    • 4 0

  • Budimex bubel

    Dlaczego odcinek wykonany na czarnym dworze przez MTM wizualnie bije po oczach 10000x lepszą jakością wykonania niż Budimexową drogę zieloną?
    Wszystko w wykonaniu Budimexu wgląda fatalnie i sieje kontrast...

    • 0 0

  • fajny podkład muzyczny...

    a co :)

    • 2 0

  • Wszędzie jezdnia dwu pasmowa

    ale od Al.Jana Pawła do Hallera już tylko jeden pasek a przecież miejsca jest dość na przeprowadzenie jeszcze jednego pasa

    • 3 0

  • Może zamiast pokazywać po raz kolejny głupie filmy jakimi ulicami będziemy jeździć ( myślę że każdy z nas zna je doskonale ) Pan Maciej mógłby zająć się troszkę bardziej szczegółowo problemem "Nowej Kościuszki", która u wielu mieszkańców budzi grozę. Miasto podobno troszczy się o nasze zdrowie i nie pozwala nam spokojnie inwestować w swoje posesje a nawet w nich mieszkać ( plan zagospodarowania przestrzennego) a lata temu bez naszej zgody i konsultacji umieścił nad naszymi głowami kable wysokiego napięcia... Sprawa jest trudna a zarazem ciekawa. Może autor ewentualnego artykułu zasłuży na nagrodę Pulitzera ;) Myślę, że nagłaśnianie takich spraw służy lepiej lokalnej społeczności a nie jakieś filmiki z samochodowej kamery

    • 3 1

  • HMM A nie łatwiej byłoby...

    ... skręcić w prawo z Kościuszki , następnie w lewo - dojechać do Hallera , by dostać się na Marynarki Polskiej ???

    • 2 0

  • zadlużenie samorządu

    a jak sie mają plany nowych inwestycji wobec zadłużenia samorzadu? nawet jeśli unia dołożyłaby kupę kasy samorząd musi dać coś od siebie co w następnej dekadzie wydaje mi się wątpliwe...

    • 2 3

  • Dowalą kilka bezsensownych świateł i czasowo wyjdzie na to samo

    jak by jechało się marynarki polskiej.

    • 1 0

  • (1)

    I tak wiekszosc ludzi pedzi przez stara kosciuszki.... I nic dziwnego jak sie robi droge do nikad.... Odrazu przypomina sie nasz slynny most...

    • 2 1

    • jaki most? teraz bardzo sie przyda jako element trasy sucharskiego

      • 1 1

  • Ale droga szybkiego ruchu?

    Jana Pawła II w okolicy Szpitala jest 50-tka, fotoradary, pełno świateł. Co za idiota robi tranzyt przez Zaspę, nazywaną sypialnią, spokojna dzielnica.
    To tylko Gdańsk, ha ha ha.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane