• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W weekend SKM kursuje co 30 minut

bra
27 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wymiana rozjazdów na wysokości stacji Gdynia Główna spowoduje utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM. Wymiana rozjazdów na wysokości stacji Gdynia Główna spowoduje utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM.

Wymiana rozjazdów w Gdyni Głównej sprawi, że w weekend pociągi SKM na trasie Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa będą jeździły co 30 min. Prace trwać będą przez cztery weekendy, ale kolejne utrudnienia w kursowaniu pojawią się dopiero w połowie czerwca.



Utrudnienia w kursowaniu wynikające z prac remontowych:

PKP SKM w Trójmieście sukcesywnie wymienia rozjazdy. W 2016 roku taka inwestycja była przeprowadzona w Chyloni, teraz przyszedł czas na stację Gdynia Główna.

- W rozjazdach zostaną wymienione wszystkie wyeksploatowane części stalowe. Wcześniej pod nimi znajdowały się tak zwane podrozjazdnice, które były wykonane z drewna sosnowego - teraz zastąpi je trwalszy materiał strunobetonowy - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto. - We wszystkich wymienionych rozjazdach zamontowane zostaną rolki podiglicowe, dzięki którym przekładanie rozjazdów będzie bardziej niezawodne.
Pierwsze prace rozpoczęły się w ten weekend. Z tego powodu ruch pociągów na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa, będzie odbywał się z częstotliwością co 30 minut.

Sprawdź aktualny rozkład jazdy SKM.

Kolejną wymianę zaplanowano w weekendy 3-4 czerwca oraz 10-11 czerwca. Roboty prowadzone w tych dniach nie spowodują zmian w rozkładzie. Dopiero w weekend 17-18 czerwca, kiedy wymieniany będzie ostatni rozjazd, znów ruch na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa
odbywał się będzie co 30 minut.

Koszt wymiany rozjazdów w Gdyni Głównej to 2,4 mln zł.

Kolejne utrudnienia związane z wymianą rozjazdów nastąpią na przełomie września i października. Wtedy prace prowadzone będą na stacji Gdańsk Oliwa. Wówczas pociągi między Gdańskiem a Gdynią kursować będą co 30 - 40 minut.

Jeszcze w tym roku spółka rozpocznie rewitalizację muru oporowego znajdującego się wzdłuż ulicy Białej w Gdańsku Wrzeszczu przy torach kolejowych.

- Mur oporowy znajdujący się wzdłuż ulicy Białej w Gdańsku został wybudowany w latach 20. ubiegłego wieku i do dzisiaj nie przeszedł gruntownej przebudowy. Z uwagi na pogarszający się stan techniczny konieczne było zaplanowanie jego przebudowy, która została podzielona na trzy etapy - zapowiada Głuszek. - W ramach prac zostanie zachowana historyczna architektura betonowych zdobień oraz balustrad muru. Całość pokryje warstwa anty-graffiti.
W bieżącym roku zostanie wyremontowany odcinek od przejścia podziemnego prowadzącego na perony do wiaduktu kolejowego nad ul. Wajdeloty. W latach 2018-2019 prace będą realizowane od wspomnianego wiaduktu do wysokości ul. Białej 5. Rok 2020 zakończy modernizację muru od ul. Białej 5 do przejścia nad ul. Waryńskiego.

Podczas prac ruch pociągów SKM na stacji Gdańsk Wrzeszcz prowadzony będzie po jednym torze, co jednak nie spowoduje zmian w rozkładzie.

SKM-ki kursują za krótkie (6 opinii)

Ze względu na remonty, dziś i jutro SKM na trasie Gdańsk - Gdynia kursuje co 30 min. Tylko czemu nie dali potrójnych składów? Tam w SKM ktoś myśli?
Ze względu na remonty, dziś i jutro SKM na trasie Gdańsk - Gdynia kursuje co 30 min. Tylko czemu nie dali potrójnych składów? Tam w SKM ktoś myśli?
bra

Opinie (99) 2 zablokowane

  • Ale nowość!

    Chciałabym zwrócić uwagę, że już od miesiąca jeżdżą w weekendy pociągi SKM co pół godziny.
    Co roku tak mamy, że kiedy zbliża się sezon letni to pociągi SKM w soboty i niedziele jeżdżą co pół godziny.

    Autor "bra" trochę się spóźnił z tą informacją.

    • 24 2

  • Oby co 30 minut...

    Z Gdyni Głównej do Gdańska SKM dzisiaj rano: 8:15, 8:55, 9:30...
    Miałem wątpliwą przyjemność stać wtedy na peronie.

    • 31 0

  • Gorsze jest to, że stoją na stacjach (3)

    Rozkładowo KAŻDY pociąg po 10-20 minut stoi w Gdyni Głównej lub Rumi...

    • 20 0

    • (2)

      Stoi=nie zarabia

      • 7 0

      • Zarabia, zarabia (1)

        Ludzie muszą kupić bilety wcześniej, kasują też przed przyjazdem, a potem z tym opłaconym, skasowanym biletem czekają na peronie na skm, która nie przyjedzie. Jest przychód (bilety), mniejsze koszty (nie przyjechał pociąg). Czysty zysk!

        • 4 1

        • nie rozumiem dlaczego kasowniki muszą być w tunelach, a nie na peronie. nie wiem czy coś jedzie, nie wiem czy przyjedzie, ale skasować muszę na dole. tzn. mogę najpierw sprawdzić, ale jeśli w tym czasie akurat wjedzie skm to nie mogę wsiąść, bo nie zdążę znów zbiec do tunelu i wrócić na górę

          • 6 0

  • Drożej, rzadziej, dłużej - jedyne co skm potrafi

    • 25 2

  • Niech dadzą więcej składów po 3 składy

    • 11 1

  • Właśnie może przedluzcie chociaż składy

    • 16 1

  • Sredniowiecze! :(

    Z czym do ludzi. 30minut? W godzinach szczytu pociagi powinny jezdzic co 4-6minut. W pozostale rzadziej np poznym wieczorem puscic co 30min. Jest slabo.

    Prosba aby redaktor sprawdzil ile w ciagu 15lat wydano na remonty starych pociagow. Tych, ktore jezdza z nami od lat 70'. Gdzie w trakcie remontu wymieniono praktycznie wszystko a zostala tylko rama.

    Nawet pracownicy SKM nie jezdza pociagami - podobno ;)

    • 19 5

  • W rozjazdach zostaną wymienione wszystkie wyeksploatowane części stalowe. Wcześniej pod nimi znajdowały się tak zwane podrozjazdnice, które były wykonane z drewna sosnowego

    stalowe czy drewniane?

    • 8 0

  • Niech jeżdżą 2 wagony na godzinę, a bilet za 20 złotych z Gdańska do Gdyni. Powrotny za 30 pln.Ludzie będą chodzić bo to zdrowe i skubać szcz*w po drodze.
    W Warszawie metro, tramwaj, autobus też nocne, Koleje Mazowkickie, SKM, WKD pierwsza strefa 280 zł za 90 dni

    • 27 2

  • To co się dzieje z komunikacją na tej wsi to bangladesz

    • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane