- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (98 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
W weekend SKM kursuje co 30 minut
Wymiana rozjazdów w Gdyni Głównej sprawi, że w weekend pociągi SKM na trasie Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa będą jeździły co 30 min. Prace trwać będą przez cztery weekendy, ale kolejne utrudnienia w kursowaniu pojawią się dopiero w połowie czerwca.
- W rozjazdach zostaną wymienione wszystkie wyeksploatowane części stalowe. Wcześniej pod nimi znajdowały się tak zwane podrozjazdnice, które były wykonane z drewna sosnowego - teraz zastąpi je trwalszy materiał strunobetonowy - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto. - We wszystkich wymienionych rozjazdach zamontowane zostaną rolki podiglicowe, dzięki którym przekładanie rozjazdów będzie bardziej niezawodne.
Pierwsze prace rozpoczęły się w ten weekend. Z tego powodu ruch pociągów na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa, będzie odbywał się z częstotliwością co 30 minut.
Sprawdź aktualny rozkład jazdy SKM.
Kolejną wymianę zaplanowano w weekendy 3-4 czerwca oraz 10-11 czerwca. Roboty prowadzone w tych dniach nie spowodują zmian w rozkładzie. Dopiero w weekend 17-18 czerwca, kiedy wymieniany będzie ostatni rozjazd, znów ruch na odcinku Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa
odbywał się będzie co 30 minut.
Koszt wymiany rozjazdów w Gdyni Głównej to 2,4 mln zł.
Kolejne utrudnienia związane z wymianą rozjazdów nastąpią na przełomie września i października. Wtedy prace prowadzone będą na stacji Gdańsk Oliwa. Wówczas pociągi między Gdańskiem a Gdynią kursować będą co 30 - 40 minut.
Jeszcze w tym roku spółka rozpocznie rewitalizację muru oporowego znajdującego się wzdłuż ulicy Białej w Gdańsku Wrzeszczu przy torach kolejowych.
- Mur oporowy znajdujący się wzdłuż ulicy Białej w Gdańsku został wybudowany w latach 20. ubiegłego wieku i do dzisiaj nie przeszedł gruntownej przebudowy. Z uwagi na pogarszający się stan techniczny konieczne było zaplanowanie jego przebudowy, która została podzielona na trzy etapy - zapowiada Głuszek. - W ramach prac zostanie zachowana historyczna architektura betonowych zdobień oraz balustrad muru. Całość pokryje warstwa anty-graffiti.
W bieżącym roku zostanie wyremontowany odcinek od przejścia podziemnego prowadzącego na perony do wiaduktu kolejowego nad ul. Wajdeloty. W latach 2018-2019 prace będą realizowane od wspomnianego wiaduktu do wysokości ul. Białej 5. Rok 2020 zakończy modernizację muru od ul. Białej 5 do przejścia nad ul. Waryńskiego.
Podczas prac ruch pociągów SKM na stacji Gdańsk Wrzeszcz prowadzony będzie po jednym torze, co jednak nie spowoduje zmian w rozkładzie.
SKM-ki kursują za krótkie (6 opinii)
Opinie (99) 2 zablokowane
-
2017-05-27 22:45
Dno
- 4 1
-
2017-05-27 23:18
skm (1)
to w latach 80-tych potrafiły jeździć częściej i to było za komuny tak znienawidzonej a teraz wielki burdel wszystko w łapach prywatnych a ci mają wszystko w d....e taki sam burdel panuje w pkm we wrzeszczu żadnej informacji a kolejki jeźdżą jak im się podoba żadnej informacji z jakiego peronu jedzie co na to gamonie z skm i pkm
- 11 0
-
2017-05-28 00:33
w 80-tych?
Jeszcze cala polowe lat 90-tych i przed zabiegiem zamiany w spolki, co mialo przygotowac nas do wejscia do UE.
Jakie skutki? To widac juz dobre kilknascie lat.- 5 0
-
2017-05-28 02:19
co 6 minut jeździły kiedyś, nikt pół godziny na pociąg nie czekał
- 8 0
-
2017-05-28 06:30
A w nocy?
Szkoda że między pierwszą a trzecia nic nie kursuje. Tym się SKM nie chwali.
- 7 0
-
2017-05-28 06:38
Masakra
Tłumy w skm+gorąco=masakra. Przecież tyle się dzieje w 3mieście: parady, koncertt itp a oni dają skm co 30minut!!wczoraj musiałam jechać skm i byłm załamana!
- 6 0
-
2017-05-28 08:29
no to bedzie scisk i smrod spod pach :(
dolozyc skladow !!!!
- 3 0
-
2017-05-28 09:10
Ten caly rozklad to ten sam syf co skm
- 2 0
-
2017-05-28 09:11
oni tam nic nie robia skm zarabia na zmniejszonej czestotliwosci kursow a remonty to wymowka ja co roku w sezonie!
- 4 0
-
2017-05-28 09:44
Marka SKM została wypracowana kiedy była to kolej miejska i kursująca co 6, 12, 24 minuty. Teraz opiera się na legendzie. To zwykły, regionalny przewoźnik i niestety monopolista jak dotąd. Po 2005 roku został wygaszony popyt serwując takt to 8 minut w szczycie i składy z jednej jednostki. Poza tym ceny biletów jak na "metro" bardzo wysokie.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.