- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (300 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (243 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (245 opinii)
Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni
Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.
- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.
- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.
Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.
- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.
W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.
Miejsca
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2010-06-19 10:40
Nareszcie !!!! (1)
To zawsze trochę tirów mniej w Gdańsku.
I tak powinno być. Teraz Gdynia będzie robotniczą dzielnicą Gdańska.
Panie "AZ" Robotnicy w Gdyni. Urzędnicy w Gdańsku. Ktoś musi zarządzać a ktoś wykonywać.- 3 10
-
2010-06-19 17:44
pocieszaj sie dalej
- 1 0
-
2010-06-19 10:48
Wiadomo Gdynia :) a nie ten porcik obok :)))))
- 8 12
-
2010-06-19 10:49
Jaka beczka (2)
Słuchajcie gamonie. OOCL wcale nie jest jakimś gigantem - każdy z branży to wie.
Nawet laik widzi na ulicy przejeżdżające kontenery maerska, MSC, Evergreena, Hanjina, CMA itd. OOCL jest cieniem firmy. Autora tekstu proszę o trochę mniej napuszone wypowiedzi o tej firmie.
P.S. Ja to wiedziałem około miesiąc temu :)- 19 10
-
2010-06-19 10:52
Tak na poparcie (1)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontener_(transport)
- 1 2
-
2010-06-19 13:08
no i czym sie podniecasz?
- 2 1
-
2010-06-19 10:49
O czym my tu mówimy (1)
Od początku roku BCT 120 tys. kont
DCT 140 tys a GTK gdzie częściowo obrót robił ten wielki OOCL i z którego odchodzi, to 30 tys.- 2 4
-
2010-06-19 15:05
30tys. :) ten mały smierdzacy gtk robił tyle co twój bct:) 117tys w tamtym roku hehe
- 1 1
-
2010-06-19 11:02
to efekty naszego planu Gdynia 2050
nasz agent Paweł A. już od kilku lat kopie krecie tunele i osłabia Gdańsk. Do 2050 roku Gdynia ma zostać miastem wojewódzkim, a Gdańsk zapleczem.
- 5 4
-
2010-06-19 11:06
trasa kwiatkowskiego ma dopuszczalny nacisk na oś 8ton (2)
W ubiegły wtorek na trasie Kwiatkowskiego zostałem zatrzymany do kontroli przez ITD okazało się że jestem przeładowany o niecałe 2 tony mając 24 tony ładunku. Dowiedziałem się że estakada nie jest drogą krajową i nacisk na osie w ciągniku siodłowym to po 8 ton a na 3 osie w naczepie to 21,8 ton. Jestem ciekaw jak wyjechać pojazdem o masie 40 ton z Portu w Gdyni kierunkiem wyjazdowym jest owa estakada???????
- 17 1
-
2010-06-19 15:52
To jest
ta durnota naszych wladz , wspolnota interesow !!!!cha! cha!!!!
- 1 1
-
2010-06-19 17:49
oj ARIEK: poszukaj to się dowiesz jaki ma nacisk dopuszczalny - a przede wszystkim dowiedz sie cos wiecej o klasyfikacji
polskiej mostow i estakad bo gadasz rzeczy o korych pojecia nie masz
- 1 0
-
2010-06-19 11:08
I tak ma być. (5)
Powoli Gdynia staje się robotniczą dzielnicą Gdańska.
Cały przemysł do Gdyni.
Inteligencja powinna mieć czyste i spokojne miasto. Bez TIR-ów- 9 9
-
2010-06-19 11:13
hehe :) popraw sobie humor, popraw :)
- 6 1
-
2010-06-19 11:15
Kontenery do Gdyni.
fabryka celulozy do Gdańska. Tak ma być i tak jest.
- 8 3
-
2010-06-19 11:41
.. śnieżnobiały idiota
- 4 1
-
2010-06-19 11:49
śmiechłem
- 3 1
-
2010-06-19 14:52
Potwierdzam, dostali co chcieli ;)
Sam syf do Gdyni, natomiast w Gdańsku turystyka i atrakcje, jak na porządne miasto przystało, a nie taką małą niedaleką mieścinkę z wiecznie chorymi aspiracjami...
- 1 7
-
2010-06-19 11:10
Gdynia Gdańsk w dół (3)
A ja dodam, że zarówno Gdynia jak i Gdańsk są wśród najmniej dynamicznie rozwijającymi się miastami w Polsce w ostatnich dwóch latach. Pozdrawiam
- 10 8
-
2010-06-19 15:49
I co (1)
wy na to wladcy 3 miast , wam to oczywiscie wisi , wy za wasze bledy odpowiedzialnosci nie bedziecie ponosic jak zawsze.
- 2 2
-
2010-06-19 17:51
Turek - idź poholuj przyczepę
- 1 0
-
2010-06-19 18:11
Najlepszy jest Sopot
pozdrawiam
- 0 2
-
2010-06-19 11:40
wyjasnienie (2)
wielu pewnie z Was nie wie, że w Gdańsku są dwa terminale
1/ nowoczesny rozwojowy DEEPWATER CONTAINER TERMINAL (obsługuje MAERSK LINE)
2/ GDAŃSKI TERMINAL KONTENEROWY - od wielu lat rozważana jego likwidacja, nie dziwi, że OOCL ucieka z GTK (kto był w tym terminalu i widział to nie dziwi się)- 10 1
-
2010-06-19 23:40
a może podpowiesz,
kto rozważa likwidację GTK?
Bo dla portu (PGE) to jeden z cenniejszych i najbardziej dochodowych składników. Chyba, że chodzi o teoretyków z UG i ZMPG...- 0 0
-
2010-06-21 10:22
GTK to najtańszy terminal w 3mieście
więc stoi kością w gardle konkurencji, która najchętniej by go zlikwidowała, przejęła kontenery i nie musiała już tak bardzo ściągać gaci przed klientami. Każdy chce zarabiać, a cena w czasie kryzysu to potężna broń.
- 2 0
-
2010-06-19 11:41
Brawo
Najgorszy Zarząd w Porcie od 15 lat - pogratulować!!!
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.