• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Nareszcie !!!! (1)

    To zawsze trochę tirów mniej w Gdańsku.
    I tak powinno być. Teraz Gdynia będzie robotniczą dzielnicą Gdańska.
    Panie "AZ" Robotnicy w Gdyni. Urzędnicy w Gdańsku. Ktoś musi zarządzać a ktoś wykonywać.

    • 3 10

    • pocieszaj sie dalej

      • 1 0

  • Wiadomo Gdynia :) a nie ten porcik obok :)))))

    • 8 12

  • Jaka beczka (2)

    Słuchajcie gamonie. OOCL wcale nie jest jakimś gigantem - każdy z branży to wie.
    Nawet laik widzi na ulicy przejeżdżające kontenery maerska, MSC, Evergreena, Hanjina, CMA itd. OOCL jest cieniem firmy. Autora tekstu proszę o trochę mniej napuszone wypowiedzi o tej firmie.

    P.S. Ja to wiedziałem około miesiąc temu :)

    • 19 10

    • Tak na poparcie (1)

      http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontener_(transport)

      • 1 2

      • no i czym sie podniecasz?

        • 2 1

  • O czym my tu mówimy (1)

    Od początku roku BCT 120 tys. kont
    DCT 140 tys a GTK gdzie częściowo obrót robił ten wielki OOCL i z którego odchodzi, to 30 tys.

    • 2 4

    • 30tys. :) ten mały smierdzacy gtk robił tyle co twój bct:) 117tys w tamtym roku hehe

      • 1 1

  • to efekty naszego planu Gdynia 2050

    nasz agent Paweł A. już od kilku lat kopie krecie tunele i osłabia Gdańsk. Do 2050 roku Gdynia ma zostać miastem wojewódzkim, a Gdańsk zapleczem.

    • 5 4

  • trasa kwiatkowskiego ma dopuszczalny nacisk na oś 8ton (2)

    W ubiegły wtorek na trasie Kwiatkowskiego zostałem zatrzymany do kontroli przez ITD okazało się że jestem przeładowany o niecałe 2 tony mając 24 tony ładunku. Dowiedziałem się że estakada nie jest drogą krajową i nacisk na osie w ciągniku siodłowym to po 8 ton a na 3 osie w naczepie to 21,8 ton. Jestem ciekaw jak wyjechać pojazdem o masie 40 ton z Portu w Gdyni kierunkiem wyjazdowym jest owa estakada???????

    • 17 1

    • To jest

      ta durnota naszych wladz , wspolnota interesow !!!!cha! cha!!!!

      • 1 1

    • oj ARIEK: poszukaj to się dowiesz jaki ma nacisk dopuszczalny - a przede wszystkim dowiedz sie cos wiecej o klasyfikacji

      polskiej mostow i estakad bo gadasz rzeczy o korych pojecia nie masz

      • 1 0

  • I tak ma być. (5)

    Powoli Gdynia staje się robotniczą dzielnicą Gdańska.
    Cały przemysł do Gdyni.
    Inteligencja powinna mieć czyste i spokojne miasto. Bez TIR-ów

    • 9 9

    • hehe :) popraw sobie humor, popraw :)

      • 6 1

    • Kontenery do Gdyni.

      fabryka celulozy do Gdańska. Tak ma być i tak jest.

      • 8 3

    • .. śnieżnobiały idiota

      • 4 1

    • śmiechłem

      • 3 1

    • Potwierdzam, dostali co chcieli ;)

      Sam syf do Gdyni, natomiast w Gdańsku turystyka i atrakcje, jak na porządne miasto przystało, a nie taką małą niedaleką mieścinkę z wiecznie chorymi aspiracjami...

      • 1 7

  • Gdynia Gdańsk w dół (3)

    A ja dodam, że zarówno Gdynia jak i Gdańsk są wśród najmniej dynamicznie rozwijającymi się miastami w Polsce w ostatnich dwóch latach. Pozdrawiam

    • 10 8

    • I co (1)

      wy na to wladcy 3 miast , wam to oczywiscie wisi , wy za wasze bledy odpowiedzialnosci nie bedziecie ponosic jak zawsze.

      • 2 2

      • Turek - idź poholuj przyczepę

        • 1 0

    • Najlepszy jest Sopot

      pozdrawiam

      • 0 2

  • wyjasnienie (2)

    wielu pewnie z Was nie wie, że w Gdańsku są dwa terminale
    1/ nowoczesny rozwojowy DEEPWATER CONTAINER TERMINAL (obsługuje MAERSK LINE)

    2/ GDAŃSKI TERMINAL KONTENEROWY - od wielu lat rozważana jego likwidacja, nie dziwi, że OOCL ucieka z GTK (kto był w tym terminalu i widział to nie dziwi się)

    • 10 1

    • a może podpowiesz,

      kto rozważa likwidację GTK?

      Bo dla portu (PGE) to jeden z cenniejszych i najbardziej dochodowych składników. Chyba, że chodzi o teoretyków z UG i ZMPG...

      • 0 0

    • GTK to najtańszy terminal w 3mieście

      więc stoi kością w gardle konkurencji, która najchętniej by go zlikwidowała, przejęła kontenery i nie musiała już tak bardzo ściągać gaci przed klientami. Każdy chce zarabiać, a cena w czasie kryzysu to potężna broń.

      • 2 0

  • Brawo

    Najgorszy Zarząd w Porcie od 15 lat - pogratulować!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane