• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Brawo Gdynia, jesteśmy najlepsi

    szkoda, że ciągle sąsiad próbuje nas zdyskwalifikować:)) Panie Prezydencie Szczurek w Tobie cała nadzieja, że poprowadzisz nas do dobrobytu.
    Tylko brakuje nam do szczęścia lotniska z prawdziwego zdarzenia z dużą bazą cargo no i oczywiście terminalu pasażarsiego, terminalu promowego, Centrum Forum Kultury, Forum Sportowego z basenem olimpijskim.
    Nawet drobny kroczek w postaci przejście do Gdyni OOCL Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu jest co prawda małym elementem, ale dobrze, że zauważonym przez trojmiasto.pl i władze.
    Dziekujemy!!!

    • 7 1

  • (1)

    Ludzie, zejdzcie na ziemię! Karnovsky już niedługo rozpocznie budowę terminalu przy molo.

    • 2 1

    • Tylko

      podziwiac , na tego goscia mozna liczyc , prze do przodu jak walec , czas go przeniesc do W-wki , wybuduje na Wisle Marine na 1500 jachtow i motorowek.

      • 1 0

  • Panie Redaktorze (1)

    na przyszlosc nalezy sie bardziej przygotowac do swojego tekstu. otoz kontenery maerska wplywaja do Gdanska juz od grudnia 2008 roku, wiec decyzja o przenosinach zostala podjeta juz 2 lata temu a nie rok !!!

    • 2 2

    • Redaktor

      Kiewlicz , obija sie w robocie , przyloz sie chlopinko do swojej pracy bo na twoje miejsce za brama czekaja tysiace pseudo redaktorkow.

      • 0 1

  • no comments

    • 0 2

  • (1)

    to niezły wałek, co z nowiutkim terminalem na Westerplatte ?

    • 3 4

    • sam jesteś wałek

      terminal na Westerplatte nie jest nowiutki, bo ma już kilka ładnych lat, nie jest też to terminal kontenerowy, więc ma się to prawie nijak do artykułu. Zaczyna być wykorzystywany do obsługi wycieczkowców. Fakt - część towarowa stoi odłogiem od dłuższego czasu i chętnych na dzierżawę (pomimo przetargów) jakoś nie widać...

      • 1 1

  • Dziękujemy Ci Gdynio, (1)

    że ich zatrzymaliście, a nie uciekli Gdzież do Szczecina czy nawet na wschód.
    Gratulujemy!!!

    • 11 2

    • widzę, że jesteś znawcą

      OOCL zawija też do St. Petersburga (to jest jeden z ważniejszych portów na linii SBX, czyli tej, w której znajduje się Trójmiasto)

      • 1 1

  • A Gdańsk nie zazdrości, bo buduje ECS

    • 3 2

  • W ankiecie powinna być czwarta możliwość:

    Zlikwidować terminale w Gdańsku i Gdyni i wybudować apartamentowce!

    • 1 1

  • Gdynia to 'nowoczesne' miasto ;-))) (1)

    nigdy nie rozumiem, czemu Gdynię nazywa się miastem nowoczesnym ...???
    młodym OK, ale w dzisiejszych czasach ani Gdynia, ani Gdańsk ani chyba żadne inne polskie miasto nie można nazwać nowoczesnym !!!! ludzie czy widzieliście "nowoczesne współczesne miasta" !!!!!!!!

    • 2 6

    • tez mamy google, tak jak ty

      • 1 0

  • Brawo Gdynia, (10)

    ale za to w Gdańsku będzie mniej tirów I MNIEJ MIEJSC PRACY.
    Co na to budyń? Chyba też powinien pochwalić się tym "sukcesem".

    • 71 58

    • Mniej Tirów = lepsze drogi i mniej korków (9)

      Współczujemy miastu G-dynia... ;)

      • 9 12

      • Gdynia z chęcią zaprosi jeszcze wiecej tirów..drogi z portu mamy przygotowane :] (6)

        • 10 6

        • Taa, ostatnio zdarza mi się jeździć TK to widzę (5)

          • 10 2

          • (4)

            remonty trzeba wykonywać

            • 3 1

            • (3)

              latami?

              • 3 0

              • No w Gdyni to latami tak niestety trwa (2)

                i w sezonie jak co roku. Tak tam to lokalna atrakcja. Letnie korki wszędzie jak zwykle. Brawo!!!... he,he.

                • 1 2

              • Wierz mi jeśli opatentujesz metodę kładzenia asfaltu w zimie to zbijesz miliony :D

                • 1 0

              • lepiej latem robic cos wogole niz tak jak w sasiednim miescie nic

                • 1 2

      • większośc kontenerów jedzie w kierunku na Warszawke więc trochę smrodu w Gdańsku też zostawią

        • 9 1

      • Od ubytku tirów stan

        tego co potocznie w Gdańsku nosi nazwę dróg się nie poprawi ... przecież trakt w średniowieczu nie miał tylu dziur i nierówności ....

        • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane