- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (294 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (237 opinii)
Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni
Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.
- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.
- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.
Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.
- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.
W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.
Miejsca
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2010-06-20 08:44
Brawo Gdynia, jesteśmy najlepsi
szkoda, że ciągle sąsiad próbuje nas zdyskwalifikować:)) Panie Prezydencie Szczurek w Tobie cała nadzieja, że poprowadzisz nas do dobrobytu.
Tylko brakuje nam do szczęścia lotniska z prawdziwego zdarzenia z dużą bazą cargo no i oczywiście terminalu pasażarsiego, terminalu promowego, Centrum Forum Kultury, Forum Sportowego z basenem olimpijskim.
Nawet drobny kroczek w postaci przejście do Gdyni OOCL Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu jest co prawda małym elementem, ale dobrze, że zauważonym przez trojmiasto.pl i władze.
Dziekujemy!!!- 7 1
-
2010-06-20 09:23
I CO Z TEGO WOLNY RYNEK z tym że GDAńSKI PORT MA CIąGLE OGROMNE
perspektywy a gdyński to skansen bez możliwości rozwoju taka jest prawda
- 1 7
-
2010-06-20 09:52
i wtedy obudziłeś się cały spocony synku
- 0 1
-
2010-06-20 10:40
zaczal Gdansk podbierajac Gdyni Maerska
Gdansk jak Kali - zabrac Gdyni dobrze, jak Gdynia zabrac Gdanskowi zle....
- 3 1
-
2010-06-20 18:46
" wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni "...
A gdzie się przeniosla "mala " linia żeglugowa jaką byly PLO ???. mnie to ani nie martwi ani nie cieszy - to nie nasz biznes - my jesteśmy im potrzebni tylko do "krtęcenia lodów " !!!. żal mi i szkoda ,że nie pracujemy U i Dla Siebie !...
- 2 0
-
2010-06-21 10:36
OOCL
Niestety OOCL nie jest drugim operatorem żeglugowych na świecie. Jest armatorem kontenerowym, który pod względem floty i tonażu jest na 13 miejsca na świecie. Pierwszy jest Maersk, drugi MSC a trzecie CMA CGM.
- 2 0
-
2010-06-21 11:28
może mnie ktoś sprostuje
czy to m.in. nie na tym terenie Paweł Adamowicz jest Przewodniczący Rady Nadzorczej PORTU??
Z góry dziękuje:))- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.