• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Brawo Gdynia, jesteśmy najlepsi

    szkoda, że ciągle sąsiad próbuje nas zdyskwalifikować:)) Panie Prezydencie Szczurek w Tobie cała nadzieja, że poprowadzisz nas do dobrobytu.
    Tylko brakuje nam do szczęścia lotniska z prawdziwego zdarzenia z dużą bazą cargo no i oczywiście terminalu pasażarsiego, terminalu promowego, Centrum Forum Kultury, Forum Sportowego z basenem olimpijskim.
    Nawet drobny kroczek w postaci przejście do Gdyni OOCL Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu jest co prawda małym elementem, ale dobrze, że zauważonym przez trojmiasto.pl i władze.
    Dziekujemy!!!

    • 7 1

  • I CO Z TEGO WOLNY RYNEK z tym że GDAńSKI PORT MA CIąGLE OGROMNE

    perspektywy a gdyński to skansen bez możliwości rozwoju taka jest prawda

    • 1 7

  • i wtedy obudziłeś się cały spocony synku

    • 0 1

  • zaczal Gdansk podbierajac Gdyni Maerska

    Gdansk jak Kali - zabrac Gdyni dobrze, jak Gdynia zabrac Gdanskowi zle....

    • 3 1

  • " wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni "...

    A gdzie się przeniosla "mala " linia żeglugowa jaką byly PLO ???. mnie to ani nie martwi ani nie cieszy - to nie nasz biznes - my jesteśmy im potrzebni tylko do "krtęcenia lodów " !!!. żal mi i szkoda ,że nie pracujemy U i Dla Siebie !...

    • 2 0

  • OOCL

    Niestety OOCL nie jest drugim operatorem żeglugowych na świecie. Jest armatorem kontenerowym, który pod względem floty i tonażu jest na 13 miejsca na świecie. Pierwszy jest Maersk, drugi MSC a trzecie CMA CGM.

    • 2 0

  • może mnie ktoś sprostuje

    czy to m.in. nie na tym terenie Paweł Adamowicz jest Przewodniczący Rady Nadzorczej PORTU??

    Z góry dziękuje:))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane