• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Gdynia to 'nowoczesne' miasto ;-))) (1)

    nigdy nie rozumiem, czemu Gdynię nazywa się miastem nowoczesnym ...???
    młodym OK, ale w dzisiejszych czasach ani Gdynia, ani Gdańsk ani chyba żadne inne polskie miasto nie można nazwać nowoczesnym !!!! ludzie czy widzieliście "nowoczesne współczesne miasta" !!!!!!!!

    • 2 6

    • tez mamy google, tak jak ty

      • 1 0

  • Estakada

    Super, że port kontenerowy będzie bardziej eksploatowany, ale czy wytrzyma to Estakada? Czy istnieje możliwość wywiezienia nadwyżki kontenerów koleją tak, żeby ruch samochodów ciężarowych nie zatamował ruchu samochodów osobowych?

    • 4 2

  • Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

    80 lat temu-to byłby dopiero news na pierwsze strony gazet!

    • 5 2

  • PRZENOSINY DO GDYNI (2)

    TAK ! TAK ! TAK ! - Tylko Gdynia , gdańskowi nigdy nie uda się wyjść z marazmu .DZIĘKUJEMY PANU PREZYDENTOWI GDYNI . Gdynianin z krwi i kości niestety muszę mieszkać w gdańsku .

    • 11 3

    • Bardzo Ci współczuje (1)

      tam woda nawet droższa, a chce im się podbierać politykę i rozwój morskiej Gdyni:))))

      • 3 0

      • i mniej aczna

        • 0 0

  • W ankiecie powinna być czwarta możliwość:

    Zlikwidować terminale w Gdańsku i Gdyni i wybudować apartamentowce!

    • 1 1

  • A Gdańsk nie zazdrości, bo buduje ECS

    • 3 2

  • (1)

    Ludzie, zejdzcie na ziemię! Karnovsky już niedługo rozpocznie budowę terminalu przy molo.

    • 2 1

    • Tylko

      podziwiac , na tego goscia mozna liczyc , prze do przodu jak walec , czas go przeniesc do W-wki , wybuduje na Wisle Marine na 1500 jachtow i motorowek.

      • 1 0

  • Panie Redaktorze (1)

    na przyszlosc nalezy sie bardziej przygotowac do swojego tekstu. otoz kontenery maerska wplywaja do Gdanska juz od grudnia 2008 roku, wiec decyzja o przenosinach zostala podjeta juz 2 lata temu a nie rok !!!

    • 2 2

    • Redaktor

      Kiewlicz , obija sie w robocie , przyloz sie chlopinko do swojej pracy bo na twoje miejsce za brama czekaja tysiace pseudo redaktorkow.

      • 0 1

  • "Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala (2)

    Kontenerowego" "komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk"

    Ta wypowiedź najlepiej oddaje, jaki poziom reprezentują ludzie zajmujący kierownicze stanowiska z Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.

    Widać panie Kasprowicz, że na GTK pan nigdy chyba nie był, bo niby jakim cudem pan obserwuje statki MAERSK'a zawijające na GTK?! Przecież MAERSK tam nie zawija!!!

    • 6 1

    • Sami

      widzicie jakie tumany siedza w zarzadzie portu , mierny pies ale wierny.

      • 3 0

    • co za kretyni siedzą w tym ZMPG...

      j/w

      • 0 0

  • no comments

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane