• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Walka między Gdynią o Gdanskiem zaostrza się. (5)

    Nie widać szans na współprace, która dla Trójmiasta byłaby najbardziej opłacalna. Wszyscy byśmy korzystali. W tej walce dużo większy jest Gdańsk. Więc Gdyni przyszłość jest rysowana w czarnych kolorach. Pewnie kilka bitew wygra ale w dłuższej perspektywie słabo to widzę. Finalnie i tak nikomu ta wojna się nie opłaci.

    • 9 8

    • Gdynia bez Gdanska daje sobie rade (3)

      Gdynia jest uznana przez miesiecznik Forbes jako najlepsze miasto w polsce do inwestowania,mozna tp s[rawdzic tutaj .. http://gcwp.gdynia.pl/x.php/1,470/Gdynia-nadal-pierwsza-w-rankingu-Forbes-.html

      • 9 8

      • tak wiem wielu to boli heheh

        • 4 3

      • Najlepsze miasto od 100 do 300tys. (1)

        Czyli wygrywa konkurencję z takimi miastami jak:
        Białystok, Częstochowa, Radom, Sosnowiec, Toruń, Kielce, Gliwice, Zabrze, Bytom itd. Nie żebym coś miał przeciw tym miastom, niektóre bardzo interesujące ale nie mówmy o najlepszym mieście w Polsce. Jak ktoś gra w II lidze to nie może mówić że jest mistrzem kraju.

        • 5 4

        • Pojedz sobie do Torunia i zobacz gdzie jest bardziej klimaciarsko - tam czy w Gdansku - bo jak dla mnie to Gdansk przegrywa z

          Toruniem

          • 1 4

    • "W tej walce dużo większy jest Gdańsk. Więc Gdyni przyszłość jest rysowana w czarnych kolorach"

      mówisz o współpracy, ale zaraz ją negujesz bo stawiasz warunki. Współpraca to RÓWNY z RÓWNYM!!!

      Gdańsk wszystko Gdyni podbiera, a gdy u siebie uruchomi na niekorzyść Gdyni mówi o współpracy:)))

      Widać bezczelność nie zna granic:(((

      • 7 5

  • A może tak coś o dynamice przeładunków?

    BCT w Gdyni coraz słabiej, gdański DCT mimo, że na rynku od 2 lat, już większy od sąsiadów z Gdyni.

    • 11 5

  • Konkurencja Pilsko-Polska a zagraniczny operator zapłaci mniej .

    • 7 0

  • Przykro patrzeć jak ZMPG nie dba o tych co już istnieją a GTK to pożal się boże składowisko.Pan Kasprowicz niech nie patrzy na DCT bo to nie należy do terenów ZMPG przez najbliższych 25 lat

    • 5 0

  • Kto pisał ten artykuł ??? Panowie "K" (Kiewlicz i Kasprowicz) - od kiedy statki Maerska "wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego" ????
    Widział ktoś statek Maerska na terminalu GTK ??? A może był to statek oceaniczny w porcie wewnętrznym ???? Wypadałoby najpierw sprawdzić to co się chce opisywać ...

    • 8 0

  • Nóż w plecy Budynia? Oprócz Guzikiewicza

    ktoś jeszcze nie lubi tego pożal się Boże wizjonera

    • 4 1

  • I dlatego jestem za lotniskiem w Kosakowie (2)

    będzie taniej dla nas - pasażerów!

    • 9 7

    • nie tylko taniej (1)

      Pod każdym względem będzie lepsze choć mniejsze. Przyjazne zarówno klientowi indywidualnemu jak i instytucjom, które oprócz rzetelności kojarzyć się będzie z dużo lepszą kulturą obsługi.

      Kto tego nie rozumie działa na szkodę naszego ukochanego regionu.

      Dlatego Gdańsk arbitralnie blokuje ciągle i wszędzie rozbudowę tego tak potrzebnego nawet dla "higieny biznesu" lotniska w Gdyni-Kosakowie:))

      • 3 3

      • lotnisko musi być jak najszzybciej

        bo zbliza sie euro2012

        • 2 0

  • Obłuda!

    • 1 0

  • kto na tym zarabia

    zarabiaja na tym jakies dziwne człowieki co siedza w domu lub hotelu na wakacjach itd nie robiąc nic i nie umiejąc zrobić nic a prawdziwi ludzie co faktycznie to wszsytko przeładywują, mocują planują mają guzik nie pieniadze tylko nie przespane noce i prace na okretke i najgorsze to ze za zwykłą jałmuzne bo wyplata to nie jest za ciezko prace w takim porcie przy przeladunku
    pozdrawiam

    • 4 1

  • Obłudne jest oskarżanie obecnych władz za stan dróg do portów Gdańska. Wszystkie poprzednie ekipy, a szczególnie PIS-owska rządząca w okresie boomu gospodarczego w świecie i Polsce, nawet nie pomyśleli o polityce gospodarczej dla Polski na nastepny dzień, cóż mówić o latach. Teraz więc niech milczą. Drogi dojazdowe do portów w Gdańsku już się budują (obwodnica południowa, tunel przez m.Wisłę, nowa Sucharskiego. Gdyby nie Adamowicz ze swoja ekipą był by dalej zaścianek z naszych gdańskich portów. Wielkie "zasługi" dla portów w Gdańsku ponieśli Jacek Kurski (brak gazoportu i z jego nadania prezesi ZMPG). A DCT to czyja zasługa, może tych co tak się tym chwalą? Najlepszym znawcą tematów morskich i doskonałym zarządzajacym był Pan Prezes Kasprzak - no ale podobno sympatyzował z lewicą więc zdaniem Jacusia dla ochrony spraw portowych aby zbyt dobrze nie wygladały wprowadził miernych ale wiernych swoich ludzi, którzy z załogą czytaj rozpasanymi związkami zawodowymi właśnie przejadali pieniądze, których miejsce było w inwestycjach. Tylko UE ratuje nam w obecnym czasie tyłki i pozwala poprzez dotacje coś zbudować.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane