• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Obłuda!

    • 1 0

  • Nóż w plecy Budynia? Oprócz Guzikiewicza

    ktoś jeszcze nie lubi tego pożal się Boże wizjonera

    • 4 1

  • Kto pisał ten artykuł ??? Panowie "K" (Kiewlicz i Kasprowicz) - od kiedy statki Maerska "wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego" ????
    Widział ktoś statek Maerska na terminalu GTK ??? A może był to statek oceaniczny w porcie wewnętrznym ???? Wypadałoby najpierw sprawdzić to co się chce opisywać ...

    • 8 0

  • Przykro patrzeć jak ZMPG nie dba o tych co już istnieją a GTK to pożal się boże składowisko.Pan Kasprowicz niech nie patrzy na DCT bo to nie należy do terenów ZMPG przez najbliższych 25 lat

    • 5 0

  • O czym my tu mówimy (1)

    Od początku roku BCT 120 tys. kont
    DCT 140 tys a GTK gdzie częściowo obrót robił ten wielki OOCL i z którego odchodzi, to 30 tys.

    • 2 4

    • 30tys. :) ten mały smierdzacy gtk robił tyle co twój bct:) 117tys w tamtym roku hehe

      • 1 1

  • Konkurencja Pilsko-Polska a zagraniczny operator zapłaci mniej .

    • 7 0

  • I tak ma być. (5)

    Powoli Gdynia staje się robotniczą dzielnicą Gdańska.
    Cały przemysł do Gdyni.
    Inteligencja powinna mieć czyste i spokojne miasto. Bez TIR-ów

    • 9 9

    • Potwierdzam, dostali co chcieli ;)

      Sam syf do Gdyni, natomiast w Gdańsku turystyka i atrakcje, jak na porządne miasto przystało, a nie taką małą niedaleką mieścinkę z wiecznie chorymi aspiracjami...

      • 1 7

    • śmiechłem

      • 3 1

    • .. śnieżnobiały idiota

      • 4 1

    • Kontenery do Gdyni.

      fabryka celulozy do Gdańska. Tak ma być i tak jest.

      • 8 3

    • hehe :) popraw sobie humor, popraw :)

      • 6 1

  • A może tak coś o dynamice przeładunków?

    BCT w Gdyni coraz słabiej, gdański DCT mimo, że na rynku od 2 lat, już większy od sąsiadów z Gdyni.

    • 11 5

  • OOCL nie jest drugim operatorem na swiecie!! Kto pisał te brednie??!! Drugim najwieszym operatorem jest MSC a OOCL za zeszły jest był......12!!!!

    • 7 0

  • Gdańsk miastem niemożliwości.

    POtwierdzenie w każdej specjalności

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane