- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (61 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (223 opinie)
- 3 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (52 opinie)
- 4 Zarzuty za oślepianie pilotów śmigłowca (120 opinii)
- 5 Kamienica piękna, ale prace uciążliwe (50 opinii)
- 6 "Zakaz dla rowerzystów na Sopockiej" (812 opinii)
Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni
Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.
- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.
- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.
Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.
- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.
W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.
Miejsca
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2010-06-19 16:52
Obłuda!
- 1 0
-
2010-06-19 15:55
Nóż w plecy Budynia? Oprócz Guzikiewicza
ktoś jeszcze nie lubi tego pożal się Boże wizjonera
- 4 1
-
2010-06-19 15:53
Kto pisał ten artykuł ??? Panowie "K" (Kiewlicz i Kasprowicz) - od kiedy statki Maerska "wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego" ????
Widział ktoś statek Maerska na terminalu GTK ??? A może był to statek oceaniczny w porcie wewnętrznym ???? Wypadałoby najpierw sprawdzić to co się chce opisywać ...- 8 0
-
2010-06-19 15:44
Przykro patrzeć jak ZMPG nie dba o tych co już istnieją a GTK to pożal się boże składowisko.Pan Kasprowicz niech nie patrzy na DCT bo to nie należy do terenów ZMPG przez najbliższych 25 lat
- 5 0
-
2010-06-19 10:49
O czym my tu mówimy (1)
Od początku roku BCT 120 tys. kont
DCT 140 tys a GTK gdzie częściowo obrót robił ten wielki OOCL i z którego odchodzi, to 30 tys.- 2 4
-
2010-06-19 15:05
30tys. :) ten mały smierdzacy gtk robił tyle co twój bct:) 117tys w tamtym roku hehe
- 1 1
-
2010-06-19 15:05
Konkurencja Pilsko-Polska a zagraniczny operator zapłaci mniej .
- 7 0
-
2010-06-19 11:08
I tak ma być. (5)
Powoli Gdynia staje się robotniczą dzielnicą Gdańska.
Cały przemysł do Gdyni.
Inteligencja powinna mieć czyste i spokojne miasto. Bez TIR-ów- 9 9
-
2010-06-19 14:52
Potwierdzam, dostali co chcieli ;)
Sam syf do Gdyni, natomiast w Gdańsku turystyka i atrakcje, jak na porządne miasto przystało, a nie taką małą niedaleką mieścinkę z wiecznie chorymi aspiracjami...
- 1 7
-
2010-06-19 11:49
śmiechłem
- 3 1
-
2010-06-19 11:41
.. śnieżnobiały idiota
- 4 1
-
2010-06-19 11:15
Kontenery do Gdyni.
fabryka celulozy do Gdańska. Tak ma być i tak jest.
- 8 3
-
2010-06-19 11:13
hehe :) popraw sobie humor, popraw :)
- 6 1
-
2010-06-19 13:55
A może tak coś o dynamice przeładunków?
BCT w Gdyni coraz słabiej, gdański DCT mimo, że na rynku od 2 lat, już większy od sąsiadów z Gdyni.
- 11 5
-
2010-06-19 13:24
OOCL nie jest drugim operatorem na swiecie!! Kto pisał te brednie??!! Drugim najwieszym operatorem jest MSC a OOCL za zeszły jest był......12!!!!
- 7 0
-
2010-06-19 13:20
Gdańsk miastem niemożliwości.
POtwierdzenie w każdej specjalności
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.