• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • (3)

    A czemu nikt nie napisał jeszcze że oprócz przejscia OOCL'a do BCT to również na tym terminalu zostały podpisane 3 nowe kontrakty na rozładunek/załadunek sam. marki KIA Huyndai i Opel ?
    BRAWO GDYNIA, brawo Gdańsk

    • 26 4

    • Bo nie ma i o czym, (2)

      jakby zbudowali fabrykę produkującą samochody to rozumiem że jest o czym pisać,a tak będą tylko przewalać towar.

      • 2 3

      • To sie nazywa Port...zazwyczaj rola portu polega przede wszystkim na przeładunku ^^

        • 6 2

      • dobra wiadomość

        • 2 2

  • wida wojna w pełni, raz Gdańsk zabiera Gdyni a teraz odwet Gdynia zabiera Gdańskowi.

    Jakaś dziwna sytuacja , na rynky wszystkie wielkie firmy chcą się łączyć żeby nas zwykłych ludzi oskubać a na takim rynku przeładunków nie moga sie dogadac zeby oskubac przewozników z zagranicy, tylko zagranica ich skubie i sie śmieje

    • 12 3

  • Jest wolny rynek

    Wcześniej zarabiał Gdańsk, teraz Gdynia, normalne. Nie widzę powodu żeby kiedyś OOCL wrócił do Gdańska.

    • 5 0

  • Maersk w Gdańsku, w Gdyni mniej znaczący operator

    • 11 3

  • drogi lądowe

    myślę, że nie bez znaczenia jest połączenie drogowe terminalu gdyńskiego z Polską - w Gdańsku przecież jest tragiczne

    • 10 5

  • Gdansk

    morze utopionych możliwości

    • 15 5

  • jak to mówią: wet za wet ;-) podejrzewam, że na tej zamianie skorzytali przede wszystkim operatorzy, bo nasze porty zamiast się dogadać, konkurują między sobą. Teraz i Gdańsk i Gdynia zeszły ze stawek - cieszą się OOCL i Maersk

    • 76 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane