- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (165 opinii)
- 3 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (152 opinie)
- 4 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (238 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (42 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (57 opinii)
Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni
Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.
- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.
- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.
Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.
- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.
W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.
Miejsca
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2010-06-19 09:21
(3)
A czemu nikt nie napisał jeszcze że oprócz przejscia OOCL'a do BCT to również na tym terminalu zostały podpisane 3 nowe kontrakty na rozładunek/załadunek sam. marki KIA Huyndai i Opel ?
BRAWO GDYNIA, brawo Gdańsk- 26 4
-
2010-06-19 09:24
Bo nie ma i o czym, (2)
jakby zbudowali fabrykę produkującą samochody to rozumiem że jest o czym pisać,a tak będą tylko przewalać towar.
- 2 3
-
2010-06-19 10:22
To sie nazywa Port...zazwyczaj rola portu polega przede wszystkim na przeładunku ^^
- 6 2
-
2010-06-19 09:30
dobra wiadomość
- 2 2
-
2010-06-19 10:10
wida wojna w pełni, raz Gdańsk zabiera Gdyni a teraz odwet Gdynia zabiera Gdańskowi.
Jakaś dziwna sytuacja , na rynky wszystkie wielkie firmy chcą się łączyć żeby nas zwykłych ludzi oskubać a na takim rynku przeładunków nie moga sie dogadac zeby oskubac przewozników z zagranicy, tylko zagranica ich skubie i sie śmieje
- 12 3
-
2010-06-19 09:52
Jest wolny rynek
Wcześniej zarabiał Gdańsk, teraz Gdynia, normalne. Nie widzę powodu żeby kiedyś OOCL wrócił do Gdańska.
- 5 0
-
2010-06-19 09:48
Maersk w Gdańsku, w Gdyni mniej znaczący operator
- 11 3
-
2010-06-19 09:33
drogi lądowe
myślę, że nie bez znaczenia jest połączenie drogowe terminalu gdyńskiego z Polską - w Gdańsku przecież jest tragiczne
- 10 5
-
2010-06-19 09:33
Gdansk
morze utopionych możliwości
- 15 5
-
2010-06-19 09:12
jak to mówią: wet za wet ;-) podejrzewam, że na tej zamianie skorzytali przede wszystkim operatorzy, bo nasze porty zamiast się dogadać, konkurują między sobą. Teraz i Gdańsk i Gdynia zeszły ze stawek - cieszą się OOCL i Maersk
- 76 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.