- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (60 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (152 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (101 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (150 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (65 opinii)
Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny
W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.
Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.
- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.
W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.
- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.
Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.
Opinie (72) 1 zablokowana
-
2014-09-22 21:02
pora się stąd wyprowadzać.. (5)
wokół tylko smród spalin, coraz mniej zieleni.. co za czasy...
- 62 66
-
2014-09-22 21:19
Pomogę się Tobie spakować jak by co.
- 30 14
-
2014-09-22 21:20
Jest napisane (2)
że planują park przy przystanku... Idiots everywhere.
- 5 16
-
2014-09-22 22:46
idiotos to tam będą wino pić, tanie wino (1)
tyle Ci z parku będzie
- 6 5
-
2014-09-23 08:48
jasne.
najlepiej marudzić.
temat szczura i budynia narazie się znudził, to na parczek i spaliny nie wiadomo dlaczego. po to węzeł przecież żeby spalin było mniej (żeby nie było korków)- 7 3
-
2014-09-23 20:56
No tak akurat to w Gdyni na brak zieleni to nikt narzekać nie powinien bo 44% jej powierzchni stanowią lasy a w tych lasach i parki krajobrazowe a nawet rezerwaty ;)
a Sopot to nawet 51%- 2 0
-
2014-09-22 21:02
(6)
Już był tunel pod Sopotem, teraz węzeł a stoję w korku jak widły w gnoju .....
- 125 7
-
2014-09-22 21:06
To czas pozbyć się golfa (2)
- 10 24
-
2014-09-22 21:12
przeciez marudzi, ze w korku stoi, a nie ze mu goraco (1)
- 50 0
-
2014-09-23 19:10
katka
hi hi hi
- 0 0
-
2014-09-22 21:09
nie wszystko na raz (1)
- 5 1
-
2014-09-22 21:55
Nie wszystko na Gaaazzz
- 4 8
-
2014-09-22 21:16
Tunel pod całym sopotem był by czymś, może w końcu można było by nazwać Sopot kurortem, teraz to tylko przejazdówka pracowników Gdynia>Gdańsk, Gdańsk>Gdynia ;)
- 34 2
-
2014-09-22 21:11
??? (5)
Co za bzdury - malczewskiego niebezpieczna ? To nie ulica jest niebezpieczna tylko kierowcy jezdza za szybko . Troche logiki ..
- 137 14
-
2014-09-22 21:18
czyli dla niemal wszystkich
bo dzięki olewce władz miasta i policji
ograniczenie do 40 które jest na całej tej drodze ma znaczenie jeno estetyczne...- 10 6
-
2014-09-22 21:23
Logika jest taka że mieszkając na 10 piętrze jest również niebezpiecznie bo wyskakując z okna zabiję się i chciałbym by mi miasto usypało do 9 piętra jakiś kopiec piachu by było bezpiecznie wyskakując.
- 26 2
-
2014-09-22 22:11
(1)
Na prostym odcinku Sopockiej spokojnie można jechać 70 km/h, za to na "serpentynie" ograniczyłbym do 30 km/h. Na pozostałych fragmentach Sopockiej/Malczewskiego 50 byłoby ok, może z wyjątkiem odcinków wsdłuż szkoły i cmentarza.
- 16 5
-
2014-09-23 06:56
I zostalo ci ze 400 metrow na te 70. Doprawdy warto. A ile pekabu nakopiesz przez te ekstra 5 sekund, fiu fiu.
- 7 7
-
2014-09-22 22:25
Ty za nim coś napiszesz to może najpierw to przemyśl...
Z twojej wypowiedzi płynie nienawiść do kierowców.
- 1 7
-
2014-09-22 21:11
BRAWO (2)
Bardzo dobry pomysł dla "szpanerów" proponuję wybrać Kolej a na biurko w pracy zawsze można położyć kluczyk od BMW... nawet jeżeli będzie to kluczyk sąsiada :) . Teraz poważnie ! Jedyna SZANSA na od korkowanie tego regionu tu bus pas i kolej .
- 28 17
-
2014-09-23 00:30
Za szybko piszesz dla niektórych...
...i tak nie skumaja.
- 1 3
-
2014-09-23 10:38
Buspasy są konieczne. Dołozył bym jeszcze kolczatki, fosy, ruch wahadłowy i przejścia co 50m
To powinno skutecznie zaleczyć korki.
- 4 4
-
2014-09-22 21:15
(2)
niby OK, jestem ZA lecz
1. obrazki zupełnie nieczytelne
2. Kto tam będzie wsiadał na tych karwinach ? Sopociaki ? Po co ? Ludzie z Karwin , daleko jak na kolejkę miejską , przystanek to by się przydał przy Tesco jak już Dąbrówka / Karwiny- 33 6
-
2014-09-23 06:46
Moze byc problem przy Tesco. Tam nie ma torów.
- 10 2
-
2014-09-23 08:03
przecież o to chodzi
Prezydentowi krakowskiemu, żeby do sopotu był dobry dojazd dla taniej siły roboczej z kaszub do naganiania turystów do knajp, bo mieszkańcy nie chcą robić za grosze przy turystach - a tak chętni dojadą w karwin przegubowcem
- 1 3
-
2014-09-22 21:19
16 Listopad
Zbliżają się wybory przypomnę tylko jakim panaceum miał być tunel pod i Monciakiem straż pożarna nie wjedzie autobus zasilany gazem nie wjedzie po deszczu mamy zbiornik retencyjny brawo dla Jacka karnowskiego w tym jest najlepszy nie mam juz czasu bo wymieniłbym jeszcze kilka a moze kilkanaście jego pomysłów które na nieszczęście większośći mieszkańców zrealizował ale przyjdzie czas
- 25 7
-
2014-09-22 21:23
zostawcie las przy Malczewskiego i Sopockiej !
nie niszczcie tego pięknego miejsca!
- 76 14
-
2014-09-22 21:26
moim zdaniem (3)
po co takie wyborcze opowiastki drukować
jeszcze nic nie wiadomo a tu węzeł powstaje
sami urzędnicy nie wiedzą co i jak powstanie ale węzeł
jaki węzeł ?!
skoro przy wylocie sopockiej (która jest jedyną drogą łącząca na tym kierunku Gdynię i Sopot!!!)
gdyńska samorządność właśnie wydała zgodę/stawia jakieś osiedle co uniemożliwi niezbędne poszerzenie wylotu drogi
więc jak może powstać jakikolwiek węzeł skoro zarówno prywatne auta jak i autobusy będą stały na sopockiej w coraz większych korkach!
o jakości nawierzchni po gdyńskiej stronie nawet nie wspomnę
ale to pewnie też wina jakiegoś spisku...- 39 3
-
2014-09-22 22:14
asfalt
Z tą nawierzchnią tak samo jest od strony Chwaszczyna, gdy wjeżdża się do Gdyni...
- 4 0
-
2014-09-23 00:38
Drukarze drukują...
...bo papier/strona internetowa cierpliwa jest...
Możesz napisać wszelkie brednie,a i tak znajdziesz wspolbratymcow.
Al-Kaida,Palestyna,WTC,climate change,BP,Coca-Cola,Smith&Wessun...wymieniać dalej?
Oczy otworzyć czas.- 3 1
-
2014-09-23 05:43
haha
Nie martw się urzędasy gdyńskie dewelopera nie rusza ale pod drugiej stronie są zwykli ludzie im można zabrać ziemię pod drogę
- 5 0
-
2014-09-22 21:28
100 baniek
Może będę nudny ale taka kasę to ktoś w lotnisko wpompowal
- 42 8
-
2014-09-22 21:36
koniec wspolnej inwestycji
po wyborach.
i żadnej inwestycji !!!- 25 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.