- 1 Napad na bank czy głupi żart? (29 opinii)
- 2 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (77 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (560 opinii)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (149 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (337 opinii)
Wyspa Spichrzów: dwie oferty na zagospodarowanie
Dwa konsorcja są zainteresowane zagospodarowaniem północnego cypla Wyspy Spichrzów: jedno z nich planuje to zrobić w ciągu prawie dziewięciu, drugie w ciągu prawie 12 lat.
W piątek otwarto koperty z ofertami w postępowaniu na wybór partnera prywatnego, który wraz z miastem zagospodaruje w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego Wyspę Spichrzów.
Oferty zostały złożone przez konsorcjum firm Multibud W. Ciurzyński S.A., Immobel Poland SPV 10 Sp. z o.o., Immobel Poland SPV 11 H Sp. z o.o. oraz konsorcjum firm Activia, Euro Styl, KD Kozikowski Design, Nowak Nieruchomości, Poleko i TPS.
- W złożonym harmonogramie realizacji przedsięwzięcia, oferenci zadeklarowali kompleksowe zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w różnym przedziale czasowym. Pierwsze konsorcjum chce to zrobić w 103 miesiące, drugie w 143 miesiące - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego w gdańskim magistracie.
Oferty obecnie będą sprawdzane przez komisję pod względem formalnym, a następnie oceniane zgodnie z pięcioma kryteriami: pod względem oceny koncepcji urbanistyczno-architektonicznej (waga kryterium 35 proc.), podziału zadań i ryzyk związanych z przedsięwzięciem pomiędzy partnerem prywatnym a podmiotem publicznym (waga 10 proc.), wielkości partycypacji podmiotu publicznego w kosztach budowy obiektów celu publicznego (waga 25 proc.), terminu realizacji przedsięwzięcia, rozumianego jako uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla ostatniego obiektu wchodzącego w skład przedsięwzięcia (waga 10 proc.) oraz wysokości płatności gotówkowej partnera prywatnego na rzecz podmiotu publicznego bez podatku od towaru i usług (waga kryterium 20 proc.).
Na niespełna 2 hektarach terenów północnego cypla Wyspy Spichrzów miałyby powstać głównie powierzchnie mieszkaniowe, usługowe i handlowe. Miasto zrezygnowało z forsowanego kilka lat temu pomysłu budowy Muzeum Bursztynu oraz ogólnodostępnego parkingu.
Wybrany partner prywatny będzie musiał zrealizować kilka obowiązkowych obiektów tzw. celu publicznego, w tym zewnętrzny układ komunikacyjny, w którego skład wchodzi wykonanie ul. Chmielnej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Pożarniczą, ul. Motławskiej wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Pożarniczą, ul. Pożarniczej oraz części ciągu pieszego przy nabrzeżu nr IX.
Ponadto w ramach zadań publicznych ma być wykonana przebudowa Długiego Pobrzeża, mostu Stągiewnego jako mostu zwodzonego, budowa mariny na południe od Mostu Stągiewnego, przebudowa skrzyżowania ulicy Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną oraz budowa ogólnodostępnej kładki dla pieszych, łączącej północny cypel Wyspy Spichrzów z Długim Pobrzeżem.
Szacunkowy koszt inwestycji to 200 - 300 mln zł netto.
Wybór najkorzystniejszej oferty zaplanowany jest do dnia 16 marca 2015, a podpisanie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym do 31 marca 2015.
Obecne postępowanie w sprawie zagospodarowania północnego cypla wyspy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego to kolejne podejście miasta do tego tematu. Od 2009 roku samorządowcy negocjowali podobny pomysł z różnymi deweloperami. Ostatecznie zabudowa miała być realizowana przez spółkę celową powołaną przez miasto i firmę deweloperską Polnord, w której 51 proc. udziałów miało należeć do dewelopera. Miasto miało wnieść do niej grunt o wartości szacowanej w 2010 roku na ponad 50 mln zł. Ostatecznie rok później deweloper wycofał się inwestycji, ale na północnym cyplu Wyspy Spichrzów prowadzone są także inne inwestycje budowlane.
Opinie (81) 1 zablokowana
-
2015-02-27 15:14
Może jakis dyskont
Z owadem w herbie? Albo Parking?
- 9 3
-
2015-02-27 15:16
żeby to po tej budowie nie wyglądało gorzej niż teraz (1)
widok ruin nas męczył dziesiątki lat ale paradoksalnie to co tam postawi deweloper może być dla oka jeszcze cięższe...
- 18 0
-
2015-02-27 15:46
Kogo męczył tego męczył.. Mi się tam podoba ;)
- 6 0
-
2015-02-27 15:16
Jaki projekt, tacy inwestorzy.
Te propozycje okresu zabudowy świadczą o słabości inwestorów. Najpewniej za cały kapitał mają dwie pięści w dziurawych kieszeniach... Biznesowo, forma zabudowy Wyspy widać jest zbyt skomplikowana, aby szersze grono inwestorów zainteresowało się projektem. Dlaczego gdzie indziej oferenci walą drzwiami i oknami, a tutaj zebrały się ledwie 2 konsorcja?
- 6 0
-
2015-02-27 15:22
wygra ten kto zaoferuje większe i tańsze mieszkanie do kolekcji jednego decydenta
waga kryterium 100%
- 14 3
-
2015-02-27 15:23
Ho, ho, to sto lat pęknie od zrujnowania niebawem
- 7 0
-
2015-02-27 15:33
70lat i nie udało się nawet ustalić co i kiedy tam będzie. Żenada.
- 9 1
-
2015-02-27 15:37
...
moze nastepne biura do wynajecia? albo wielki ZUS
- 9 3
-
2015-02-27 15:50
Kładka dla pieszych?
Na pewno w tym miejscu musi być możliwość przepływania jachtów. Więc obrotowy most kolejowy z Rudnik mógłby dostać drugie życie.
- 13 1
-
2015-02-27 15:53
Supermarket, Kosciół, ZUS
Magazyn albo Pomnik Papieża
- 11 3
-
2015-02-27 16:18
Nie dla kładki!
Kolejna kładka dla pieszych tnąca Motławę i ograniczająca możliwość rozwoju mariny. Genialny pomysł. Dać nagrodę temu, kto to wymyślił.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.