• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1 kwietnia SKM-ka dojedzie do przystanku Śródmieście. Jest nowy rozkład jazdy

Maciej Naskręt
20 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut. Pociągi SKM 1 kwietnia w godzinach szczytu planowo mają odjeżdżać co 7-8 minut.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniła najnowszy rozkład jazdy pociągów do przystanku SKM Gdańsk Śródmieście. Od 1 kwietnia kolejki pojadą tam co ok. 7 minut. Pasażerowie powinni uważać, bowiem nie każdy pociąg jadący z Gdyni dotrze na nowy przystanek.



Ponad miesiąc pozostał do uruchomienia przystanku SKM Gdańsk Śródmieście przy al. Armii Krajowej w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Pociągi będą stamtąd zabierać i dowozić pasażerów od 1 kwietnia. Z tego powodu odpowiedzialna za ruch na szlakach kolejowych spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podała najnowszy rozkład jazdy kolejek PKP SKM w Trójmieście.

- Prawie wszystkie pociągi naszej spółki będą dojeżdżać do przystanku Gdańsk Śródmieście. Od początku postawiliśmy na dobry rozkład jazdy związany z tym przystankiem - to warunek, by przyciągnąć do niego pasażerów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.

Podróż według rozkładu między przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście a stacją Gdańsk Główny będzie trwała dwie minuty.

By sprawdzić rozkład jazdy przejdź na stronę spółki PKP PLK.

Pierwszy oficjalny wjazd SKM-ki na stację Gdańsk-Śródmieście


Trzeba będzie jednak uważać szczególnie rano, bo nie każda kolejka przyjeżdżająca z Gdyni do centrum Gdańska dojedzie do nowego przystanku nieopodal al. Armii Krajowej. Swój kurs zakończą one na stacji Gdańsk Główny. Listę tych pociągów podajemy poniżej w ramce.

Od dłuższego czasu wiadomo także, że na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa. Spowodowane to jest brakiem włączenia nowych torów SKM w linię dalekobieżną tuż za Wiaduktem Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa.

Nowy przystanek SKM Śródmieście z lotu ptaka


Przypomnijmy, że budowa linii kolejowej na odcinku ok. kilometra między stacją Gdańsk Główny a nowym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście zakończyła się w grudniu 2014 r. po prawie półtorarocznym okresie prac. 31 lipca 2013 r. PKP Trójmiasto podpisało umowę na budowę stacji Gdańsk Śródmieście z konsorcjum firm Rajbud i Dekpol. Umowa była warta 66,7 mln zł.

Inwestycja była podzielona na trzy części. Pierwsza to przebudowa istniejącej stacji Gdańsk Główny. Obejmowała ona modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron. Ponadto pasażerom poruszanie się ułatwi winda, łącząca peron nr 3 z przejściem podziemnym.

Relacja z budowy stacji Gdańsk Śródmieście


Kolejna część przedsięwzięcia to budowa ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej do planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. W jej ramach oprócz torów została wzmocniona konstrukcja Kanału Raduni przechodząca pod torami.

Trzecim i najważniejszym elementem inwestycji była właśnie budowa nowego peronu wyspowego, czyli stacji Gdańsk Śródmieście. Na planowanym peronie została ulokowana wiata peronowa o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalacja oświetleniowa, a także obiekty małej architektury.

Wszystkie pociągi będą kursować do przystanku Gdańsk Śródmieście z wyjątkiem:

1) pociągów do/z stacji Tczew oraz Pruszcz Gdański (będą kursowały z pominięciem przystanku Gdańsk Śródmieście);

2) z wyjątkiem pociągów rejsowych (kwestie obiegowe - nocowania w Gdańsku Gł.):
a) dni robocze:
97408 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 6.28)
97788 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 21.50)
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
95403 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.22)
95405 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 6.37)
b) soboty:
95703 (Gdańsk Gł. odjazd godz. 1.00)
c) niedziele i święta:
97796 (Gdańsk Gł. przyjazd godz. 0.47)

Miejsca

Opinie (180)

  • ) (4)

    Brawissimo.Jeszcze tylko powymieniajcie składy na nowe(w starych z zimę upał a w lato nie ma klimatyzacji) i przeróbcie perony aby odległość między krawędzią peronu a składem była minimalna.Aha i mam nadzieję że podwyżek cen biletów już w tym roku nie będzie bo dla przypomnienia mamy deflację a więc ceny powinny spadać a nie rosnąć......i mam nadzieję że to nie będzie prima aprilis..

    • 88 13

    • (1)

      Deflacja jest wtedy gdy spadają ceny ale deflację napędzają spadające ceny a nie oczekiwania na spadek cen. Deflacja , gdyby wszyscy mówili, że trzeba obniżać ceny bo jest deflacja to błędne koło doprowadziło by do tego że Nam by płacili za towary by tylko je zabrać ze sklepu ???. Absurd ! Mała ale tylko mała właśnie jest pożądana Inflacja bo ona /rzędu 0,5-1,5%/ napędza pomimo wszystko rozwój gospodarczy. Deflacja to bardzo złe zjawisko dla gospodarki, może i dobre w bardzo krótkim przedziale czasowym dla ludzi /dobra, czasem usługi tanieją/ ale wtedy ludzie czekają, nie kupują bo czekają myśląc, że będzie coraz taniej. Towar nie sprzedaje się w sklepach, produkcja spada, pensje spadają, ludzie na bruk i błędne koło. Chyba tego nie chcemy !

      • 13 6

      • Zobacz ile minusów. To miernik świadomości ekonomicznej społeczeństwa.

        • 5 1

    • THE BILL syf!!!

      • 0 7

    • Ha!! Odnośnie podwyżek - od lutego ceny wzrosły o 5%. Nie wiem jak w przypadku biletów jednorazowych ale za miesięczny musiałem akurat o tyle więcej zapłacić.

      • 9 0

  • A dziura między wagonem a perone, jak była tak jest.

    • 3 2

  • BZDURA

    BZDURA PRYMA APRILIS DZIWNE NABIJAC SIE Z PASAZEROW

    • 0 4

  • Lubie jezdzic SKM ponieważ moge sobie poglądać ładne,młode dziewczyny a niedługo lato (1)

    i znowu będą kusić krótkimi spódniczkami i dekoltami

    • 23 8

    • albo chlopakow

      • 3 0

  • przystanek nosi dumną nazwę "Śródmieście" (4)

    Ale wygląda jak jakieś nieporozumienie w szczerym polu. Po godzinie 16-tej w promieniu kilkuset metrów można spotkać może kilka osób, jak na wsi.
    Sąsiadujące obok ogromne urzędy (komenda milicji, urząd marszałkowski czy cokolwiek tam jest, plus pusty budynek po CKUM-ie) są już o tej porze "po pracy" i cały ten teren oglądany z wysokości kanału Raduni sprawia wrażenie wymarłego miasta a nie "Śródmieścia" - jak to mówi Budyń - metropolii

    • 39 9

    • Forum Radunia (2)

      Moze dopiero zbudowanie Forum Radunia napedzi troche klientow....

      • 5 1

      • nie bedzie budowy

        bo projekt lamie przepis budowlane

        • 1 3

      • być może, w tej chwili to "Śródmieście" wygląda bardziej jak pustkowie Smauga :-)

        • 4 5

    • Oj tam, oj tam

      Ważne, że urzędnicy (ci biedniejsi) dojadą

      • 3 1

  • To chyba jakis zart! (3)

    ..."na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa"...
    Czyli jadacym w tym kierunku bedzie mozna z nowego przystanku jedynie pomachac chusteczka?
    Pomyslodawcy musieli niezle ruszyc lepetynami...Prawie jak u Jurka Orwella.

    • 14 2

    • to unia europejska

      tak nam robi

      • 0 5

    • (1)

      Co ma z tym do diaska wspólnego Orwell?

      • 2 1

      • Jak to co??

        Też jeździł SKMką.

        • 0 3

  • DO REDAKCJI (2)

    Bardzo proszę, aby REDAKCJA weszła na stronę SKM i zobaczyła, że nowy rozkład obowiązuje od 1.04 aż do 9.04, a później jest już nowszy rozkład, z którego wypada kilka porannych kolejek.
    Biorąc pod uwagę, że w okresie 1-9 kwietnia są święta wielkanocne, SKM strasznie się "sprężyła", aby później redukować połączenia w godzinach szczytu.
    PROSZĘ REDAKCJĘ O ZAJĘCIE SIĘ TYMI MANEWRAMI.

    • 14 0

    • uwaga (1)

      Wycięliście odnośniki.
      Dlaczego?

      • 5 0

      • bo cenzuruja

        nie wiedziales?

        • 3 1

  • hymm (3)

    A co z biletem miesięcznym który jest od Gdańska głównego i do

    • 6 2

    • (2)

      No jak to, "co"?

      • 3 1

      • o właśnie. (1)

        Co?

        • 1 1

        • Jajco!

          • 2 1

  • Nie wzruszają mnie już takie newsy. (1)

    "Trójmiejska" komunikacja miejska to doskonały przykład na niegospodarność.
    Brak współpracy wielu spółeczek, brak wspólnej oferty, brak wspólnej taryfy,
    brak wspólnych zakupów taborowych, brak wspólnej odpowiedzialności za usługi.
    Za to 10 zarządów, 10 siedzib, 10 dyrektorów, 10 ofert, 10 taryf, a do tego 10 miast zamiast jednej wspólnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Jak zwal tak zwal.
    Ponad 40 lat korzystałem z usług komunikacji miejskiej, ale nigdy takiego
    bałaganu nie było. Był WSPÓLNY WPK i się jeździło. Dużo jeździło. Dzis pozostał mnie tylko samochód. Szkoda. Można by to jeszcze naprawić, ale Ktos by musiał. Bardzo chcieć

    • 8 5

    • Jest dokładnie jak piszesz.

      • 1 2

  • trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa!!! (6)

    Ten fragment jest najlepszy jak się czyta takie coś ręce opadają!!!!

    "Od dłuższego czasu wiadomo także, że na przystanku SKM Śródmieście nie zatrzymają się składy jadące w kierunku z i do Pruszcza Gdańskiego, a także Tczewa. Spowodowane to jest brakiem włączenia nowych torów SKM w linię dalekobieżną tuż za Wiaduktem Biskupia Górka . Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla przedłużenia linii kolejowej nr 250, po której kursuje SKM, w kierunku Tczewa."

    Zamiast zrobić coś od razu kompleksowo i za jednym zamachem jakiś urzędnik coś sp.... i teraz będziemy czekać aż minie parę miesięcy!!! aby połączyć tory z linią 250!!!!

    Jak zwykle bałagan i niekompetencja!!!! bo ktoś nie pomyślał że SKM mogą jeździć od razu przez przystanek śródmieście do Pruszcza Gdańskiego!!!

    • 19 5

    • Czytaj ze zrozumieniem. To studium nie jest nad dopięciem linii nr 250 do linii nr 9. Lecz...

      ...nad przedłużeniem kończącej się tutaj linii nr 250 aż do Tczewa. To kosztować będzie miliardy i potrwa pokolenia.

      • 2 1

    • (2)

      bo żeby dołożyć parę rozjazdów w stronę Tczewa to musi być studium wykonalności a dlaczego miałoby to być niewykonalne!!! Egipcjanie budowali piramidy bez studium wykonalności i stoją do dzisiaj.

      • 6 0

      • Egipcjanie stoją, ale jakoś tak dziwnie, bokiem...

        • 2 0

      • trzeba zarobic

        • 2 0

    • "parę miesięcy!!! " (1)

      byłoby super, wg mnie niestety to potrwa kilka lat...

      • 6 0

      • myśle, że też jesteś zbytnim optymistą ;p

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane