- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (405 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (277 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (59 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (112 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
10 mln zł za remont ul. Starowiejskiej i Abrahama. Dwie oferty w przetargu
Nie mniej niż 10 mln zł będzie kosztował remont ul. Starowiejskiej i Abrahama w Gdyni. W przetargu pojawiły się dwie oferty. Pojawią się tam siedziska i ogródki gastronomiczne. Zniknie część miejsc parkingowych. Nie będzie inwestycji w podziemną część ulic.
- cena oferty brutto - 60 proc.,
- doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - 20 proc.,
- okres wykonania - 10 proc.,
- okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
Prace mają potrwać nie dłużej niż 11 miesięcy.
Remont Starowiejskiej i Abrahama: dwie oferty, jedna w budżecie
W środę otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że dwie firmy są chętne podjąć się przebudowy.
- Eurovia Polska proponująca cenę 10 059 151,29 zł brutto,
- WPRD Gravel proponująca cenę 15 486 610,45 zł brutto.
Gdynia zabezpieczyła budżet w wysokości 10 071 275,79 zł brutto. 5 mln zł będzie pochodziło z Polskiego Ładu. Ruszyła analiza ofert.
Prace będą realizowane zgodnie z projektem, który wykonało konsorcjum: Lider Rem Projekt z partnerem Urban Media.
W planach jest rewitalizacja przestrzeni, uporządkowanie parkowania, nasadzenia zieleni oraz nowe elementy małej architektury.
Porównanie ulicy Starowiejskiej w stosunku do dawnych lat
Najważniejsze zmiany na Starowiejskiej:
- dwa wyniesione skrzyżowania - z ul. 3 Maja i Władysława IV,
- prędkość do 30 km/h mają ograniczać ogródki gastronomiczne i siedziska,
- ulicą nadal pojedziemy samochodem w jedną stronę, pasem o szerokości 4,1 metra,
- ruch rowerowy będzie możliwy w obu kierunkach,
- rowerzystów od kierowców oddzielą słupki,
- miejsca postojowe mają wydzielać i ograniczać parklety,
- na chodniku pojawią się betonowe płyty 20 x 20 cm,
- oprócz skrzyżowań z 3 Maja i Władysława IV nie będzie przejść dla pieszych,
- nowe oświetlenie umożliwiające m.in. montaż iluminacji świetlnych.
Odcinek ulicy Starowiejskiej na wysokości pomnika Gdynian Wysiedlonych, od strony północnej zostanie włączony dla ruchu kołowego - z dostępem tylko dla pojazdów służb i mieszkańców.
Zmiany także na ul. Abrahama w Gdyni
Zmiany zajdą też na ul. Abrahama na tzw. odcinku kantorowym. Zaplanowano tam zawężenie jezdni, wytyczając po jej wschodniej stronie miejsca do parkowania równoległego, kosztem dotychczasowej jezdni.
Co istotne, ani na Starowiejskiej, ani na Abrahama nie są planowane poważniejsze inwestycje w infrastrukturę podziemną. Dlaczego?
- Ze względu na historyczny charakter układu urbanistycznego elementy nie mogą naruszać istniejących nawierzchni jezdni i części ulicy, a zastosowane materiały będą nawiązywać do pomnika historii - Śródmieścia Gdyni - informują urzędnicy, wskazując na wytyczne konserwatora zabytków.
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (195) 2 zablokowane
-
2022-04-20 17:02
Opinia wyróżniona
Obawiam się, że ta inwestycja będzie kolejnym przykładem niewykorzystania szans (17)
na radykalne ożywienie centrum Gdyni przez rozpoczęcie realizacji programu konsekwentnego uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów. Przecież Starowiejska ma taki potencjał jak Monciak w Sopocie czy Floriańska w Krakowie, nie wspominając o Mariackiej w Katowicach czy Długiej i Długim Targu w Gdańsku. Po kilkunastu
na radykalne ożywienie centrum Gdyni przez rozpoczęcie realizacji programu konsekwentnego uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów. Przecież Starowiejska ma taki potencjał jak Monciak w Sopocie czy Floriańska w Krakowie, nie wspominając o Mariackiej w Katowicach czy Długiej i Długim Targu w Gdańsku. Po kilkunastu latach konsultacji z mieszkańcami jakieś połowiczne rozwiązania zamiast radykalnego postawienia na utworzenie atrakcyjnej przestrzeni miejskiej pełnej życia - od dworca Gdynia Główna do brzegu morza. Ciekaw jestem opinii mieszkańców po 5 latach od zakończenia tej inwestycji świadczącej o ograniczonej wyobraźni decydentów miejskich,
- 24 39
-
2022-04-21 12:32
Hahaha.... za 10 baniek to wyremontowano 100 metrowy kawałek na Abrahama i to po starych cenach. A tutaj remont całej Starowiejskiej i Abrahama, wyobrażam sobie jaka to będzie kicha. Lepiej niech zbiorą ze 100 baniek i dopiero zaczną remont
- 6 0
-
2022-04-21 09:45
Piesiewicz, to ty? (1)
Przestań już bredzić...
- 8 4
-
2022-04-21 12:32
Nie. Argumentów ad personam nie przyjmuję.
- 1 4
-
2022-04-20 17:33
brednie, szalency chcieliby z calego centrum zrobic deptak... to wariackie pomysly (13)
Starowiejska i Swietojanska nie maja zadnego potencjalu - widac to golym okiem, wystarczy sie tam przejsc. Oczy bola - brudne chodniki, zaniedbane elewacje, 30% zamknietych lokali... i bedzie jeszcze gorzej.
Deptak tak - powstaje niezaleznie od dzialan UM Gdynia - Vasint buduje Waterfront 2 - tam bedzie przyszly deptak w Gdyni - przestrzen odStarowiejska i Swietojanska nie maja zadnego potencjalu - widac to golym okiem, wystarczy sie tam przejsc. Oczy bola - brudne chodniki, zaniedbane elewacje, 30% zamknietych lokali... i bedzie jeszcze gorzej.
Deptak tak - powstaje niezaleznie od dzialan UM Gdynia - Vasint buduje Waterfront 2 - tam bedzie przyszly deptak w Gdyni - przestrzen od poczatku zaprojektowana dla pieszych. Samochody trafia na parking podziemny, ktory bedzie pod deptakiem. No i jeszcze ta prywata gdy mieszkaniec Starowiejskiej pod plaszczykiem aktywisty miejskiego walczy o to by miec mniej samochodow pod oknem.... Brzydko to pachnie.- 22 7
-
2022-04-20 21:36
Kopanhaga od 1968 roku konsekwentnie rozszerza strefy piesze w centrum (12)
od wielu lat zajmuje czołowe miejsce w rankingach jakości życia; jej doświadczenie jest poważnie brane pod uwagę w kilkuset miastach kilkudziesięciu krajów świata od kilkudziesięciu lat. Chodniki bywają brudne od nieszczelnych misek olejowych parkujących na nich pojazdów. Elewacje można oczyścić i nie narażać na emisje spalin - to wszystko działa
od wielu lat zajmuje czołowe miejsce w rankingach jakości życia; jej doświadczenie jest poważnie brane pod uwagę w kilkuset miastach kilkudziesięciu krajów świata od kilkudziesięciu lat. Chodniki bywają brudne od nieszczelnych misek olejowych parkujących na nich pojazdów. Elewacje można oczyścić i nie narażać na emisje spalin - to wszystko działa w bardzo wielu miastach Polski, Europy i świata. Szkoda jedynie, że te proste prawdy z trudem torują sobie drogę do świadomości wielu trolli na tym portalu.
- 8 13
-
2022-04-21 19:45
Kopenhaga to stolica, która ma ok. 800 tys. mieszkańców, więc potrzeby są większe.
W Gdyni mieszka niecałe 250 tys.
Jeżeli już porównujemy, to może tak z podobnej wielkością miastami.- 2 0
-
2022-04-21 11:36
Kopenhaga a Gdynia? miasto całoroczne, światowe do zaściankwej Gdyni?? masz Panie rozmach.. (4)
w Kopenhadze są parkingi podziemne, naziemne, doskonała komunikacja po mieście a tu??? Tam turysta cały rok , tu latem gdy nie pada...nie ma co porównywać
- 9 3
-
2022-04-21 13:10
W Gdyni też jest dużo turystów przez cały rok.
Ty tego nie widzisz bo sam nie bywasz w Gdyni.
- 1 6
-
2022-04-21 12:25
jak ktoś jest smutasem, to nawet jeśli mu zaoferują całoroczną darmową dostawę cateringu pod drzwi mieszkania (2)
nie przestanie smucić.
- 3 7
-
2022-04-21 14:36
kto mieszka od lat w centrum to wiedzi różnicę, kto prowadzi tu biznes ten też widzi odpływ klientów dzięki PSP.
żadna nowość i tajemnica. Czego nie rozumiesz?
- 5 0
-
2022-04-21 14:35
nie smutasem al logicznie myślącym człowiekiem, który tutaj pracuje i żyje i widzi co się dzieje.
Pan może udawać, że jest ok, klaskać szczurowi i klepać po tyłkach urzędników ale to nie zmieni faktu, że z Gdyni robi się zaścianek.
- 5 0
-
2022-04-21 11:38
Raz ktoś wyjechał na Zachód, trafił do Danii (3)
I już wie, co by chcieli mieszkańcy Gdyni. Już ma pojęcie o mentalności obywateli miasteczka nad Bałtykiem. Gratulacje!
- 2 4
-
2022-04-21 12:30
nie potrzeba wyjeżdżać na Zachód by poznać sens "kopenhagenizacji" wielu miast świata (2)
Można sobie obrazy wielu miast uwolnionych od nadmiaru samochodów swodobnie wygooglać. Obywatele Gdyni, tak jak każdego miasta na świecie, mają różną "mentalność". Coraz większa liczba mieszkańców Gdyni zaczyna rozumieć kłopoty generowane przez nadmiar samochodów w mieście i doceniać inne sposoby poruszania się po coraz piękniejszym mieście. Dlatego w sondzie uznali, że zmiany na Starowiejskiej powinny być bardziej radykalne.
- 1 6
-
2022-04-21 14:39
a gdzie była ta sonda?? ktoś kogoś pytał? jakieś zebranie było w Infoboksie ..w czasie godzin pracy
mieszkańców. Czy w mieście urzednicy pytają mieszkańców o cokoliwek? kucyk tylko mowi że zmiany są na podstawie próśb, ankiet mieszkańców. Nikt ich jednak nie widział a mieszkam tu 15 lat. Samochody, parkingi, turyści, życie nocne to są arg dla turystów a tu nawet ryby nie zjesz bo brak kutra, knajpy rybnej bez smrodu oleju przed dinozaurów.
- 3 0
-
2022-04-21 14:41
No i taka twoja wiedza o świecie
Z google, panie, z google
- 0 1
-
2022-04-21 09:45
(1)
Ile Kopenhaga ma linii metra i kolei podmiejskiej?
- 14 2
-
2022-04-21 12:24
w przeliczeniu na mieszkańca mniej więcej tyle samo co Gdynia ma linii SKM
- 1 6
-
2022-04-20 22:24
Opinia wyróżniona
Wszyscy marudzą a ja uważam, że będzie ok (34)
Te ulice od dawna wymagały remontu i wymiany nawierzchni. Cokolwiek nie zrobią będzie na plus. Moim zdaniem to zadziała na turystów i ożywi tą część Gdyni. Wyłączyłbym z ruchu Starowiejską od Władysława IV do Świętojańskiej i kantorową część Abrahama. Tam powinny być deptaki które w połączeniu z Placem Kaszubskim mogłoby stworzyć miejsce - serce Gdyni z klubami, knajpami itp
- 23 41
-
2022-04-21 10:44
wszędzie deptaki, to nie jest starówka, ludzie chcą tam dojechać autem (1)
- 5 3
-
2022-04-21 11:25
ty chcesz, a nie ludzie.
- 1 5
-
2022-04-21 09:53
(13)
"Moim zdaniem to zadziała na turystów i ożywi tą część Gdyni."
A mi się wydawało, że na turystów działają raczej nowe atrakcje turystyczne, jakieś ciekawe monumenty lub interaktywne inscenizacje, a nie wymiana kostki na ulicy, na której mieszczą się nieznaczące dla nich sklepiki. To jest turysta, a nie klient.- 8 3
-
2022-04-21 11:03
(12)
Wypowiem sie jako turystka, przyjezdzam do Gdyni, bo wole bardziej niz Gdansk. Przyjezdzam tu dla morza i Trojmiejskiego Parku Krajobrazowego, a nie dla interaktywnych inscenizacji.
- 1 6
-
2022-04-21 14:46
Przyjezdzasz tu dla morza i Trojmiejskiego Parku Krajobrazowego? (1)
A Starowiejska to obejmuje w twoich zainteresowaniach bardziej morze czy bardziej TPK?
- 1 1
-
2022-04-21 16:02
Potrafisz czytac ze zrozumieniem? Napisalam, ze jako turystka przyjezdzam tu dla morza i lasow, a nie dla, chocby wyzej wspomnianego, aquaparku w Redzie. Mozecie sie sadzic jako mieszkancy i przepychac, a prawda taka, ze turystow srednio obchodzi nowa nawierzchnia na Abrahama, tak samo jak ich nie obchodzi jakis klub malucha na zad*piu. Takie rzeczy to sa dla lokalsow.
- 0 0
-
2022-04-21 11:44
A co robisz w sztormową pogodę. Wiesz: burza, mgła (9)
Wichry śnieżne?
- 2 2
-
2022-04-21 12:25
(8)
Rzeczywiscie, w wichry sniezne to tlumy turystow przyjezdzaja do Trojmiasta. Zdarza mi sie tu byc poza sezonem i widac jak Gdansk i Gdynia swieca pustkami chocby w listopadzie.
- 3 2
-
2022-04-21 13:22
Rzadko bywasz w Gdyni. (7)
Turyści są tu cały rok i to niezależnie od pogody. W największy sztorm i śnieżycę idą popatrzyć na morze.
- 0 6
-
2022-04-21 14:47
Idź popatrzyć na podręcznik od polskiego
- 0 0
-
2022-04-21 14:44
całe 3 osoby, toż to tłumy. Turyści sa kiedy jest ciepło i słonecznie, potem ..pusto i cicho, (1)
- 3 0
-
2022-04-21 16:00
Ano.
- 0 0
-
2022-04-21 13:57
(3)
Wlasnie- na morze, a nie interaktywne atrakcje. Ty tam duzo wiesz ile ja razy w Gdyni bywam. Skoro wg ciebie wiatr przeszkadza turystom, to nie mam slow. Moja rodzina jak juz sie zbierze nad morze, to moze glowe urywac, a i tak sa spacery itp. Nie po to czlowiek tu przyjezdza, zeby pozniej d*pa w hotelu siedziec.
- 0 4
-
2022-04-21 14:45
jak jedziesz na urlop to oczekujesz albo wiatru albo słońca. więszkosc (2)
przyjeżdża na urlop i chce słońca i ciepła. Jak nie ma, to jadą za granicę, Gdynia nie ma nic do zaoferowania jak pada.. stare akwarium? Aquapark w ..Redzie? Experyment, tu ok, ciekawa sprawa.
- 1 0
-
2022-04-21 15:41
(1)
Trzeba byc bardzo nudnym czlowiekiem, zeby myslec, ze Gdynia nie ma nic do zaoferowania... Ciekawym jest ,ze ja pisze z punktu widzenia turysty i uwazam, ze jest tu co robic, a wg Ciebie-mieszkanca, nie ma tu nic fajnego dla turystow. Kto tu ma racje? Moze zalezy co kto lubi. W Gdyni jest super teatr muzyczny i nie tylko. Nie chcialoby mi sie jechac do Redy do aquaparku. Przez Rede to ja moge samochodem przejechac co najwyzej.
- 0 2
-
2022-04-21 21:19
W Warszawie jest też teatr muzyczny i wiele innych scen.
- 0 0
-
2022-04-21 09:42
kantorowa część Abrahama
Normalnie Aleja Kantorów, jak w Krakowie. Super hit turystyczny!
- 7 1
-
2022-04-21 08:53
zabiją tę częśc miasta jak zabili okolice Świętojańskiej. Maraz, pusto, brzydko..tego Pan chce? (5)
Turyst pojedzie do Władka czy dalej bo bedzie miał rybę, której w Gdyni nie ma gdzie zjeść, bezpłatne parkowanie i życie nocne którego od kilku lat, nawet w sezonie w Gdyni nie ma. Kto spłaci zadłużenie i z czego w tym mieście? szczur a kompanami?? za swoje? od lat nic dla miasta nie robią poza rujnowaniem swoimi chorymi decyzjami. Jeszcze tylko barteczek sprzeda teem po SP ne 26,51,52 i 21 bo na nia tez są zakusy i będzie eko miasto , bez ...ludzi bo już łukiem ,mijaja Gdynie.
- 12 3
-
2022-04-21 11:24
a to we Władku jest darmowe parkowanie? serio? (1)
- 2 1
-
2022-04-21 11:39
latem będzie, bo widza co sie u nas dzieje. Teraz sobota, niedziela masz za darmo
- 2 2
-
2022-04-21 09:50
(2)
Pośrodku Świętojańskiej jest bardzo ciekawe miejsce, gdzie w kilku budynkach pod rząd są puste lokale. A niektóre nowe lokale do tej pory się nie otworzyły (np. jakiś nowy bar social miał się otworzyć, drzwi dalej są tam zamknięte).
- 11 3
-
2022-04-21 13:17
Pazerność kamieniczników.
Drogo sobie liczą za wynajem i jeszcze te warunki. Zezwalają tylko na działalność taką żeby było cicho i wieczorem zamknięte. Najlepiej gdyby to była filia banku. Prywatni kamienicznicy chcą już tyle, że nawet banki się zwijają.
- 0 1
-
2022-04-21 11:39
masz dobrą ofertę to i wpandemii godzine czekałeś na jedzenie. Nie masz nic ciekawego to odpadasz
- 1 4
-
2022-04-21 08:55
Szczurek i Piesiewicz winni są upadkowi kolejnej ulicy
Przedsiębiorcy wam tego nie zapomną!
- 14 3
-
2022-04-21 08:45
nie ożywi a zabije. Już mamy Świętojańska eko, w 1 stronę i co? marazm i pusto. (9)
Turysta jak nie będzie miał gdzie zaparkowac to pojedzie do Władka czy Jastrzębiej. Remont tak ale nie eko terroryzm bo jakiś pan P mieszka na Starowiejskiej i chce mieć cicho. Walczy o wyrzucenie bruku i ograniczenie miejsc parkingowych, bo ma ochotę na własny folwark w tej części miasta. Nie dla takich zmian bo juz PSP zabija handel i usługi w całym mieście. Czy to aż takie trudne do zobaczenia i przemyślenia co bedzie za 2,6 miesięcy?? to samo co ze Świętojańska, bieda i smutek.
- 18 6
-
2022-04-21 13:08
Pusto na Świętojańskiej? (1)
Kłamiesz. Ludzi więcej niż ty masz szarych komórek w głowie. Ile ci płacą za takie absurdalne wPiSy.
- 0 4
-
2022-04-21 14:42
kiedy pełno?? bo mieszkam przy Santanderze i jakoś nie widze tych tłumów ani w tyg choć tu i tak nieźle
ani w łikendy, o wieczorach nie wspominam. Z psem chodze sam
- 3 0
-
2022-04-21 12:26
(1)
W Jastrzebiej Gorze to akurat kiepsko z parkingami...
- 2 2
-
2022-04-21 14:41
nigdy w sezonie nie miałam kłopotu z zaparkowaniem w centrum JG
- 2 0
-
2022-04-21 10:10
(4)
swietojanska umarla przez riviere a nie przez jednokierunkowosc
- 12 12
-
2022-04-21 11:42
Przez jedno, drugie i brak miejsc parkingowych
Proszę spytać lekarzy i pielęgniarki ze Spółdzielni Lekarskiej, którzy parkują w ...Kauflandzie, lekarzy licznych gabinetów prywatnych usyt.przy Świętojańskiej. A- i te upstrzone grafitti fasady to też przez Riwierę? Czy przez gust cygański?
- 6 2
-
2022-04-21 11:38
była w agonii przed Rivierą, o tym były dyskusje że galeria ja dobije. Włodarze nie słuchali, bo
co ich to obchodzi. Deptak zabije Gdynię, to nie te warunki co Zakopane czy Piotrkowska
- 5 1
-
2022-04-21 11:23
Świętojańska umarła przed Rivierą. (1)
- 9 1
-
2022-04-21 13:42
przez wlascicieli kamienic bo wyrzucili wszystkich i lokale wynajeli bankom, potem banki sie wyniosly a lokale zostaly puste
- 0 3
-
2022-04-20 15:34
Opinia wyróżniona
Ulica Starowiejska (27)
Remont Starowiejskiej jest potrzebny, to nie ulega wątpliwości. Ale wyniesienie skrzyżowania z Władysława IV - tutaj chyba kogoś poniosło. Czy zostało to w ogóle w jakikolwiek sposób skonsultowane ze strażą pożarną i pogotowiem ratunkowym? Większość akcji straży rozpoczyna się od jazdy pod prąd ulicą Władysława IV. Już widzę, jak śpieszące do
Remont Starowiejskiej jest potrzebny, to nie ulega wątpliwości. Ale wyniesienie skrzyżowania z Władysława IV - tutaj chyba kogoś poniosło. Czy zostało to w ogóle w jakikolwiek sposób skonsultowane ze strażą pożarną i pogotowiem ratunkowym? Większość akcji straży rozpoczyna się od jazdy pod prąd ulicą Władysława IV. Już widzę, jak śpieszące do akcji wozy będą zwalniać na wyniesionym skrzyżowaniu. Podobnie karetki pogotowia, które teraz śpieszą do nowo oddanego podjazdu od ul. Radtkego - czy one też mają skakać z pacjentem na wymienionym skrzyżowaniu.
Panowie projektanci i planiści miejscy, przyjmijcie do wiadomości, że myślenie ma kolosalną przyszłość. Bo jeśli myślenie zawiodło, to naprawdę warto to wcześniej skonsultować z kimkolwiek.- 208 15
-
2022-04-21 11:48
A po co karetki? (1)
To idzie młodość rowerowa! A nie jacyś,fe, starcy po osiemdziesiątym roku życia...Nie daj Boże bolejący na zwyrodnienie stawów. Albo udar niedokrwienny mózgu.
- 1 1
-
2022-04-21 13:31
U ciebie wszystko dobrze?
Co u rodziny? Zgłoś się do lekarza, to jeszcze da się wyleczyć.
- 0 1
-
2022-04-21 11:26
jak myslenie zawodzi, to i konsultacje nic nie pomogą...
- 0 0
-
2022-04-20 18:20
(10)
Po pierwsze nie będzie to pierwsze i jedyne wyniesione skrzyżowanie w mieście. Po drugie, straż jadąca pod prąd tym fragmentem Władysława IV dopiero się rozpędza (bezpośrednie sąsiedztwo remizy), więc nie widzę tutaj dużego problemu. Co do karetek to owszem, będą musiały zwolnić, ale nie jest to jedyny dojad do nowego SORu więc problem będzie
Po pierwsze nie będzie to pierwsze i jedyne wyniesione skrzyżowanie w mieście. Po drugie, straż jadąca pod prąd tym fragmentem Władysława IV dopiero się rozpędza (bezpośrednie sąsiedztwo remizy), więc nie widzę tutaj dużego problemu. Co do karetek to owszem, będą musiały zwolnić, ale nie jest to jedyny dojad do nowego SORu więc problem będzie dotyczył tylko jakieś części a nie wszystkich przejazdów na sygnale.
Po drugie wyniesienie tarczy skrzyżowania ma zabobiec szybkim przejazdom w poprzek Starowiejskiej chroniąc w ten sposób licznych pieszych przechodzących w tym miejscu przez Władysława IV.- 6 25
-
2022-04-21 08:59
a teraz pomyśł jeszcze raz i edytuj wpis o karetkach czy straży pożarnej..boś głupi (1)
- 2 3
-
2022-04-21 14:19
Idąc Twoim tokiem rozumowania straż czy pogotowie nie powinny jeździć drogami na których już takie skrzyżowania istnieją. Skoro mimo wszystko w mieście są już takie rozwiązania (wyniesione tarcze, poduszki berlinskie czy progi zwalniające) to te dwa skrzyżowania na Starowiejskiej jakoś specjalnie nie zmieniają sytuacji.
- 0 1
-
2022-04-20 22:26
(5)
Wszystko jasne. Tylko zrozum proszę, że utrudnienie przejazdu (poprzez wyniesienie skrzyżowania) choćby tylko jednej karetki z chorym wymagającym natychmiastowego ratunku będzie świadomym narażeniem życia i zdrowia. Jeśli tego nie czujesz, to masz poważny problem.
- 16 4
-
2022-04-21 14:22
(4)
Wyniesiona tarcza skrzyżowania to nie zasieki czy inny rów więc przejazd będzie jak najbardziej możliwy. Zwolnienie karetki nie jest narażeniem chorego, bo w takiej sytuacji każdorazowe przeciskanie się pojazdu uprzywilejowanego przez zakorkowane ulice powinno też tak być traktowane.
- 0 2
-
2022-04-21 15:12
(3)
Żeby było jasne - nie mam nic przeciwko wyniesionym skrzyżowaniom. Ale w tym jednym konkretnym przypadku (Starowiejska/Władysława IV) uważam, że ta przebudowa będzie szkodliwa dla miasta. No, ale to tylko moja opinia, czyli szeregowego mieszkańca. A z takimi opiniami od dawna nikt się nie liczy.
A tak na marginesie. Do tej pory wydawało miŻeby było jasne - nie mam nic przeciwko wyniesionym skrzyżowaniom. Ale w tym jednym konkretnym przypadku (Starowiejska/Władysława IV) uważam, że ta przebudowa będzie szkodliwa dla miasta. No, ale to tylko moja opinia, czyli szeregowego mieszkańca. A z takimi opiniami od dawna nikt się nie liczy.
A tak na marginesie. Do tej pory wydawało mi się, że inwestor, czyli Gdynia, ma wpływ na ostateczny kształt projektu a z Twoich wypowiedzi rozumiem, że decyzja jest już przyklepana i choćby nie wiem co się działo, projekt jest nie do ruszenia. Tylko naprawdę szkoda, że wcześniej nie skonsultowano tego ze służbami.- 0 0
-
2022-04-21 17:04
(2)
Nie wiem gdzie się chowałeś przez ostatnie 14 lat, bo tyle czasu już trwają dyskusje odnośnie remontu Starowiejskiej. Obecny projekt powstał po wytycznych UM, który to przeprowadził kilka lat temu szerokie konsultacje z mieszkańcami i na tej podstawie wyznaczył kryteria dla projektantów. Skoro dziwisz się że decyzja "jest już przyklepana" to powiedz ile wg Ciebie powinniśmy jeszcze czekać lub o tym rozmawiać? Wydaje mi się że 14 lat to i tak stanowczo za dużo.
- 0 0
-
2022-04-21 18:50
(1)
Przyznaję, 14 lat to długo, choć koncepcja wyniesienia tego skrzyżowania nie jest aż tak stara. Na tym portalu, zdaje się, ujawniona została dopiero w ubiegłym roku. Wcześniej mowa była wyłącznie o przełożeniu kostki, nowych chodnikach, ogródkach, zieleni i strefie 30.
Wiesz, ja jestem mieszkańcem ścisłego Śródmieścia, choć nie ul.Przyznaję, 14 lat to długo, choć koncepcja wyniesienia tego skrzyżowania nie jest aż tak stara. Na tym portalu, zdaje się, ujawniona została dopiero w ubiegłym roku. Wcześniej mowa była wyłącznie o przełożeniu kostki, nowych chodnikach, ogródkach, zieleni i strefie 30.
Wiesz, ja jestem mieszkańcem ścisłego Śródmieścia, choć nie ul. Starowiejskiej i być może dlatego szerokie konsultacje do mnie nie dotarły. Tutaj tylko wyraziłem swoje zdanie na temat przebudowy tego skrzyżowania. Uważam, że lepiej przed, niż po. I tyle w tym temacie.- 0 0
-
2022-04-21 19:02
Widzisz, konsultacje z mieszkańcami (trzy tury) odbyły się w 2018 roku. To właśnie wtedy zaproponowano takie rozwiązanie dla tych dwóch najważniejszych skrzyżowań na Starowiejskiej. Teraz gdy jest już gotowy projekt a miasto wybiera wykonawcę robót to trochę późno na podnoszenie larum. Prawda jest taka, że zaproponowane rozwiązanie jest najlepsze,
Widzisz, konsultacje z mieszkańcami (trzy tury) odbyły się w 2018 roku. To właśnie wtedy zaproponowano takie rozwiązanie dla tych dwóch najważniejszych skrzyżowań na Starowiejskiej. Teraz gdy jest już gotowy projekt a miasto wybiera wykonawcę robót to trochę późno na podnoszenie larum. Prawda jest taka, że zaproponowane rozwiązanie jest najlepsze, bo ustawienie kolejnych świateł nie polepszyłaby sytuacji pieszych (samochody widząc zielone dla ich kierunku jazdy często przekraczają ograniczenie prędkości, żeby "zdążyć"). Uważam że ogranicznik prędkości w takiej postaci nie wpłynie zauważalnie na czas dotarcia pacjent na SOR.
- 0 0
-
2022-04-20 20:32
na swiatla zabraklo kasy? poszla na woonerfy? (1)
- 10 4
-
2022-04-20 21:57
Światła nie są najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia pieszych.
- 3 12
-
2022-04-20 16:58
Dobra uwaga (3)
Projekt przepchną. Prace zrobią, a straż zakwestionuje odbiór i mamy gotowy problem
- 14 1
-
2022-04-21 11:26
to taka nasza gdyńska tradycja.
- 2 1
-
2022-04-20 17:21
Co drugi terminal promowy ? (1)
- 5 4
-
2022-04-21 08:57
Parking w Chyloni
- 7 1
-
2022-04-20 16:57
To karetki nie będą rowerowe??? (1)
- 31 3
-
2022-04-21 09:42
Tylko rowery cargo
Na zasadzie ostatniej mili transport do szpitala.
- 10 1
-
2022-04-20 16:19
Cały ten "remont " tylko po to żeby Piesiewicz miał ciszę w domu (3)
On mieszka na Starowiejskiej i ma mieć spokój
- 23 6
-
2022-04-21 11:49
A to jest wschodnie nazwisko. To jakiś przyjezdny?
- 1 1
-
2022-04-21 08:56
dokładnie, od lat krzyczy że mu za głośno bo bruk, że muśmierdzi bo samochody. Zachciało mu się (1)
pryw folwarku na Starowiejskiej... a głupi kumple z UM mu krzyklasneli. Zaraz będzie miał tam spokój 24h na dobe jak ludzie przestaną tam chodzić bo nie bedzie miejca do parkowania. Samochodem ograniaja warzywniak, rosmana, dentystę, prawników i kawę lub obiad. bez opci parkowania pojadę gdzies indziej. Już odczuła PSP Mściwoja, Zgody -gab
pryw folwarku na Starowiejskiej... a głupi kumple z UM mu krzyklasneli. Zaraz będzie miał tam spokój 24h na dobe jak ludzie przestaną tam chodzić bo nie bedzie miejca do parkowania. Samochodem ograniaja warzywniak, rosmana, dentystę, prawników i kawę lub obiad. bez opci parkowania pojadę gdzies indziej. Już odczuła PSP Mściwoja, Zgody -gab lekarskie, notariusz, właśnie się pozamykały i przeniosły poza centrum. Ciekawe czy P wtedy będzie sam bał za swoje o swoją ulicę czy jednak wyciągnie łapę po kasę z miasta bo ulica ..umiera
- 10 4
-
2022-04-21 13:27
Same kłamstwa.
Dziwi mnie ta zaciętość maniaków samochodowych. Jakoś na świecie nie sprawdzają się twe teorie. Na deptakach jest najwięcej sklepów i knajp, handel kwitnie.
- 1 2
-
2022-04-20 15:58
Wladyslawa IV to jest tez droga przelotowa - najkrotszy dojazd na Wissniewskiego i dalej na Obluze/Oksywie (1)
pomysl by podniesc to skrzyzowanie to jakis kompletny i**otyzm jest
- 39 5
-
2022-04-22 02:38
Noo, czyli będzie na pewno
Bo szczurek i łucyk wlasnie w idizmach sa najlepsi.
- 1 0
-
2022-04-20 15:55
Bardzo dobra uwaga :)
Ale wie Pan jak to działa u nas, zrobią, straż z pogotowiem się poskarżą i za pół roku znowu remont i szwagry zarobione razy dwa :)
- 30 5
Wszystkie opinie
-
2022-04-20 15:01
(1)
Zniknie część miejsc parkingowych. Nie będzie inwestycji w podziemną część ulic.Kryterium jak zwykle ceny...a nie jakości...5 mln zł będzie pochodziło z Polskiego Ładu...serio?A tak narzekają na władzę...a tu i podwyżki maksymalne sobie zaserwowali i na drogę miejską przytulić można...a tymczasem centrum Gdyni zamiera.No oprócz apartamętów dla warsiafki i pokoi na godziny.
- 46 11
-
2022-04-21 06:21
Naczelny "kwękacz" w akcji!
W kwestii " zamierającego centrum" ; jakieś propozycje?
Nawiasem mówiąc co ma Gdynia do zaoferowania?- 1 2
-
2022-04-20 15:02
Opinia wyróżniona
(5)
Przydałoby się więcej takich ulic w centrach miast- z uspokojonym ruchem, szerszymi chodnikami, pasami rowerowymi/ kontrapasami, zielenią, ogródkami gastro, węższymi pasami dla aut i mniejszą ilością miejsc parkingowych
- 18 37
-
2022-04-20 15:08
Takich przynajmniej z zamysłu, bo realizacja najlepiej się nie zapowiada- przydałoby się więcej nasadzeń i zieleni
- 7 0
-
2022-04-20 15:12
Węższy pas na Starowiejskiej?
Przecież już jest wąsko.
- 7 2
-
2022-04-20 15:16
Rozumiem że to szydera ;) (1)
- 4 2
-
2022-04-20 15:35
Nie, czemu?
- 0 2
-
2022-04-20 18:20
Po co wycinać auta z miasta po trochu. Może zróbmy zakaz wjazdu do Gdynia dla aut, rowerów i najlepiej by ludzie po drogach nie chodzili. Niech centrum zdycha samo. Ludzie pogłupieli przecież taki remont zniszczy drobny handel który pozostał w tamtym rejonie. Chcecie tylko banki, jadłodajnie i apteki w centrum? Nie ? A przecież do tego dążycie. Kiedyś co weekend chętnie jechałem na spacer do centrum na skwer, nad wodę, teraz jeżdżę jak do toalety czyli jak muszę. W centrum nic nie ma nic się nie dzieje. No chyba że likwidację infogniota za 6 mln zł można traktować za atrakcję pt. "Jak wydoić ludzi z 6 mln zł na coś co kosztuje 100 tys zł"
- 6 1
-
2022-04-20 15:02
Remont z cyklu: tak zrobić, żeby nic nie zrobic, ale żeby dużo kosztowało. Gdyńska specjalność
- 75 3
-
2022-04-20 15:03
bida i morze betonu (2)
- 53 2
-
2022-04-20 15:14
Farby nie betonu (1)
- 9 1
-
2022-04-20 16:01
betonu pomalowanego farba - kontrakontrapasow
- 5 1
-
2022-04-20 15:04
(1)
komentarz odnośnie poważniejszych inwestycji w infrastrukturę podziemną nie trzyma się kupy. Czemu nie wymieniają rur, kanalizacji, kabli itp, bo konserwator zakazał ;p
- 47 1
-
2022-04-20 15:11
bo nie ma kasy a trza zrobic wrazenie, ze cos robia - to bedzie dla picu wymiana kostki
za jakis czas zdejma kostke by wymienic stare rury....
- 13 1
-
2022-04-20 15:06
Ciekawe jak wykonawca na tym wyjdzie? Przy takiej hiper inflacji jaką Polakom zafundował Rząd PiS ciężko cokolwiek zaplanować. (2)
- 28 15
-
2022-04-21 00:33
Za to ty Maliniaku inflacji się nie boisz. (1)
Za każdy wpis zgarniasz putinowskie kopiejki.
- 4 2
-
2022-04-21 19:57
kopiejki to svendzjusz
- 0 0
-
2022-04-20 15:07
(2)
To może tak wyłączyć z ruchu całe centrum?I tak właściwie nie ma po co tam jechać a cena za parkowanie skutecznie odstrasza...
Svenus- 58 8
-
2022-04-20 15:20
(1)
Nie przyjeżdżaj, bo więcej robisz problemów niż zysków. Do tego smród skarpetek powiększa problem ze smogiem.
- 2 20
-
2022-04-20 17:01
Każdy sądzi po swoim smrodku
Ja 15 lat temu wyprowadziłem się z centrum na Grabówek i poza sporadycznymi wizytami w teatrze omijam śródmieście szerokim łukiem. Na spacer - do lasu, na plażę - ewentualnie do Redłowa.
- 11 1
-
2022-04-20 15:12
Opinia wyróżniona
"Nie będzie inwestycji w podziemną część ulic." (5)
Dzięki temu za rok, dwa, trzy będą nowe przetargi na remonty.
Jak na Morskiej.
Ja też tak robię - remontuję wnętrze domu przed remontem dachu, robię remont 50 letniej łazienki bez wymiany rur i przewodów.- 130 5
-
2022-04-20 16:24
Walka z kierowcami trwa w najlepsze (3)
Przez politykę parkingową prezydenta miasta, centrum jest praktycznie martwe, po 18 nikogo tam nie ma, upadają lokalne biznesy. Tylko na Świętojańskiej jest 47 lokali do wynajęcia.
- 14 1
-
2022-04-20 16:54
kierowcy sami dbają o to, by wzajemnie sobie utrudniać życie
niektórzy zaczynają to rozumieć i zmieniają swoje sposoby poruszania się po mieście. Innym jak widać nie dostaje wyobraźni.
- 1 9
-
2022-04-21 07:19
I w ramach tej walki z kierowcami (1)
Dostają oni parking za 60 baniek, Obwodnicę Witomina, poszerzanie Wielkopolskiej i jeszcze niedziele parkowanie za free. Nieistniejąca Straż Miejska to już nieistotny dodatek w tej walce z kierowcami.
- 1 1
-
2022-04-21 14:43
Jaką obwodnicę Witomina?
No jak ktoś wierzy, że powstanie to faktycznie ma problem...
- 0 0
-
2022-04-20 18:38
Szczurek nienawidzi kierowców
Sam wozi się limuzyną z kierowcą
- 8 0
-
2022-04-20 15:19
Opinia wyróżniona
(5)
Remont ulicy bez remontu infrastruktury to proszenie się o kłopoty. To jak stąpanie po minie. Tylko czekać aż będzie awaria i wszystko znowu będzie trzeba rozkopać.
- 133 0
-
2022-04-20 15:45
No i o to wlasnie chodzi. Po rozkopaniu znowu nie trzeba nawet udawac, ze sie o cokolwiek dba. (1)
- 15 1
-
2022-04-21 08:59
Borski już pewnie na to czeka...
- 0 0
-
2022-04-20 15:58
Chyba stąpanie po polu minowym.
Stąpanie po minie jest dosyć jasne, co się stanie.
- 9 0
-
2022-04-20 16:22
Władze Gdyni znane są z palenia pieniędzmi w piecu
- 15 1
-
2022-04-20 18:38
Szczurek zostawia po sobie długi i spaloną ziemię
- 11 0
-
2022-04-20 15:21
Władze niszczą kolejną ulicę Gdyni. Po zgonie 10go Lutego (brak miejsc postojowych - kuriozum na skalę światową) (5)
biorą się za biznes na Starowiejskiej i Abrahama. Dla kogo jest to miasto ? Dla mieszkańców czy dla władz ?
- 87 7
-
2022-04-20 15:59
Zaraz będą kolejne puste lokale na 10 lutego (1)
likwiduje się księgarnia przy na rogu z Władysława IV i obawiam się że Starowiejska po tych zmianach również opustoszeje
- 18 2
-
2022-04-20 17:26
Na Świętojańskiej 1/4 lokali wolnych ... strefa parkowania systematycznie dobija lokale i
punkty usługowe. No trudno zawsze zostanie Riviera - nawet UM się tam przeniósł ze Świętojańskie :)
- 21 1
-
2022-04-20 16:28
Czy trzeba d.. pę zawsze wozić samochodem? (2)
- 5 13
-
2022-04-20 17:24
Zobacz jak UM 'uwolnił' miasto od mieszkańców: parking przy oceanarium, parking przy teatrze, (1)
brak miejsc postojowych na 10 Lutego, zabicie Świetojańskiej ... czego nie dotkną to umiera.
- 22 2
-
2022-04-20 18:37
I paradoks polega na tym że ludzie cały czas ich wybierają...
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.