• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100 km/h na trasie Sucharskiego, w tunelu po staremu

Arnold Szymczewski
12 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Znaki ograniczenia prędkości do 70 km/h to już przeszłość na trasie Sucharskiego
  • Trwający demontaż znaków drogowych
  • Montaż znaku D-42 oznaczającego obszar zabudowany

Od otwarcia trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą kierowcy skarżyli się na ustawione tam ograniczenia prędkości, które wynosiły odpowiednio 70 i 50 km/h. W tunelu limit prędkości nie zmienił się i nadal wynosi 50 km/h, ale na trasie Sucharskiego można już podróżować z prędkością 100 km/h.



Jak oceniasz tę decyzję?

Kierowcy szybcy, policjanci bezlitośni

Wiele razy opisywaliśmy problem związany z ograniczeniami prędkości na trasie Sucharskiego. To długa, prosta, pozbawiona skrzyżowań i świateł oraz wiodąca przez niezamieszkałe tereny droga, na której mimo to obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. Efekt? Kierowcy jechali znacznie szybciej, a policjanci - którzy chętnie ustawiali się tu z urządzeniami do pomiaru prędkości - wlepiali im mandaty.

Opisywanie tych kontrowersji dało efekt. W maju tego roku postanowiono, że maksymalna prędkość na Trasie Sucharskiego zostanie podniesiona. Pisaliśmy o tym w artykule: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h.



Gdański ZDiZ zdjął z całego odcinka trasy znaki B-33 (ograniczenie prędkości) i postawił znaki D-42 (obszar zabudowany), ale tylko tam, gdzie rzeczywiście są zabudowania. Dzięki temu zabiegowi na większości liczącej 8,3 km trasy można już poruszać się z prędkością 100 km/h.

Rondo turbinowe

To nie koniec zmian - również zgodnie z zapowiedziami - w tej części miasta. Od najbliższego poniedziałku (15 sierpnia) rondo Ku Ujściu stanie się rondem turbinowym.

- To decyzja świadoma. Po tym, jak przekształciliśmy rondo na ul. Marynarki Polskiej w rondo turbinowe, znacznie zwiększyło się na nim bezpieczeństwo ruchu. Ten sam zabieg zastosujemy więc na kolejnym rondzie w pobliżu tunelu - rondzie Ku Ujściu - dodaje zastępca prezydenta miasta Piotr Grzelak.
Prędkość w tunelu bez zmian - 50 km na godz.

Nie zmieni się natomiast ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Od otwarcia obowiązuje w nim ograniczenie prędkości do 50 km/h i to się na razie nie zmieni, choć część kierowców domaga się podniesienia tu prędkości do 70 km na godz.

- Bardzo uważnie przypatrujemy się sytuacji w tunelu. Niestety, dochodzi tam jeszcze do niebezpiecznych sytuacji, które utwierdzają nas w przekonaniu, że decyzją o podwyższeniu maksymalnej prędkości musimy poczekać - wyjaśnia Piotr Grzelak. - Dlatego wstrzymujemy się z wprowadzaniem zmian.

Opinie (159) 2 zablokowane

  • (2)

    Leciałem tam dzis 200:)

    • 2 4

    • no, a teraz siku i spać

      • 2 1

    • ta, chyba 4 razy po 50.

      • 1 0

  • Obszar zabudowany (1)

    Jeśli stawiają znak obszar zabudowany w miejscu, które widać na 3 zdjęciu, to jest to złe ustawienie. Znak obszar zabudowany stawia się w miejscach zabudowy mieszkalnej, a nie jakiejkolwiek zabudowy. Droga do terminalu kontenerowego nie jest zabudowana mieszkaniami, więc znak będzie stał niezgodnie z rozporządzeniem.

    Czy w ZDiZ pracują jakiekolwiek osoby, które znają obowiązujące prawo drogowe?!

    • 6 2

    • Tu Szczupak. Zarzucamy siec.

      "- Obszar zabudowany to obszar na którym stoją przynajmniej 4 budynki w odległości nie mniejszej niż 1.5m. Taak?! Zmierzcie jak nie wierzycie.
      On wierzy Panie Władzo. On we wszystko wierzy. Bóg mnie pokarał takim idiotą."

      • 0 0

  • Podnieść dozwoloną prędkość na Marynarki Polskiej od Klinicznej do Jana z Kolna: (1)

    zasadniczo brak zabudowań, po obydwu stronach tylko tory, nie ma ruchu pieszych i rowerów a brak podwyższenia ograniczenia prędkości do 70 km jakie jest na przykład w równoległej Alei Zwycięstwa, gdzie są zabudowania i jest ruch pieszych i rowerów. Zupełny brak zagrożenia i brak podstaw do ograniczenia, które skutkuje tylko kontrolą i mandatami.
    O takie działania, służące ochronie życia i bezpieczeństwa warto aż się prosi Hallera na gęsto zabudowanej przestrzeni Reja - Kościuszki.
    Jeżeli potrzebne są pieniądze z mandatów to wato je brać zdecydowanie tam gdzie to służy społeczeństwu

    • 6 0

    • przecież tu chodzi tylko i wyłącznie o strzyżenie jeleni

      50 na JzK nie ma nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem!

      • 3 1

  • Czy w tunelu będzie Żabka?

    • 4 0

  • Stanowczo za szybko (2)

    Powinno być do 80 km/h to i tak by jeździli 100

    • 2 4

    • To jest znak zakazu a nie nakazu. Chcesz to jedz sobie 80, byle nie lewym pasem.

      • 1 0

    • dokladnie, bo przy 90 janusze mogą się zebrać ze strachu!

      • 0 1

  • wypadki

    czy bedzie 200 czy 20 km na godzine nie ma znaczenia i tak zawsze sie znajdzie jakis baran z komka przy uchu albo laska dostajaca esa i az tak waznego ze jej ciekawosc nie pozwoli skupic sie na drodze bo musi go odczytac tak wiec nie o predkosc tu chodzi a o kontrolowanie drogi skupienie sie za kierownica nie ze siedza w tych glupich w autach jak w fotelu przed telewizorem,tu jest problem tak samo jak ludzie starsi jada autem bojac sie o mandaty niby rozwaznie a moze by poprostu nie wsiadac do auta jak juz sie nie widzi albo nie slyszy to jest rozsadek i odpowiedzialnosc a nie predkosc ,kierowca to tylko czlowiek a nie czesc samochodu ktory ulatwia przemieszczanie pozdrawiam tych co mysla

    • 2 1

  • 100 na Sucharskiego tunel bez zmian

    Czytając niektóre wpisy nasuwa się powiedzenie"-dasz kurze grzędę mówi wyżej
    siędę"-. Dobrze że została zwiększona prędkość na trasie bo budowy się skończyły i było to sztuczne myślę że po połączeniu z S7 będzie można ją podnieść.W tunelu potrzebny jest czas aby przyzwyczaić wzrok nic odkrywczego Na pewno znajdą się tacy którzy tych ograniczeń nie respektują chwaląc się co wyczyniają dowodzi to tylko o ich nie dojrzałości czy głupocie.Nie celne przepisy powinno się zmieniać a nie łamać.

    • 2 1

  • wolniej nie zawsze bezpieczniej!

    jak widać na załączonym filmiku- wolniej to nie zawsze bezpieczniej. jednak zdrowy rozsądek zawsze się sprawdza.

    • 1 1

  • w Szwecji jest pełno radarów i jeżdżą przepisowo (1)

    jak czytam u nas większość uważa, że jak jest 80 to można jechać 100 jak 100 to 120

    pomijam co 2 idiote z telefonem przy uchu

    • 7 1

    • Dlatego, że w Szwecji, jak droga pozwala jechać 100 to urzędas stawia znak 100. U nas jak droga pozwala jechać 100, to polski urzędas stawia 80.

      • 0 1

  • No w końcu po dużej batali udało sie walki by podwyższyli do 100

    W końcu można pojechać i babcie moherowe wyprzedzić

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane