- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (402 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (52 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
100 km/h na trasie Sucharskiego, w tunelu po staremu
Od otwarcia trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą kierowcy skarżyli się na ustawione tam ograniczenia prędkości, które wynosiły odpowiednio 70 i 50 km/h. W tunelu limit prędkości nie zmienił się i nadal wynosi 50 km/h, ale na trasie Sucharskiego można już podróżować z prędkością 100 km/h.
Wiele razy opisywaliśmy problem związany z ograniczeniami prędkości na trasie Sucharskiego. To długa, prosta, pozbawiona skrzyżowań i świateł oraz wiodąca przez niezamieszkałe tereny droga, na której mimo to obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. Efekt? Kierowcy jechali znacznie szybciej, a policjanci - którzy chętnie ustawiali się tu z urządzeniami do pomiaru prędkości - wlepiali im mandaty.
Opisywanie tych kontrowersji dało efekt. W maju tego roku postanowiono, że maksymalna prędkość na Trasie Sucharskiego zostanie podniesiona. Pisaliśmy o tym w artykule: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h.
Gdański ZDiZ zdjął z całego odcinka trasy znaki B-33 (ograniczenie prędkości) i postawił znaki D-42 (obszar zabudowany), ale tylko tam, gdzie rzeczywiście są zabudowania. Dzięki temu zabiegowi na większości liczącej 8,3 km trasy można już poruszać się z prędkością 100 km/h.
Rondo turbinowe
To nie koniec zmian - również zgodnie z zapowiedziami - w tej części miasta. Od najbliższego poniedziałku (15 sierpnia) rondo Ku Ujściu stanie się rondem turbinowym.
- To decyzja świadoma. Po tym, jak przekształciliśmy rondo na ul. Marynarki Polskiej w rondo turbinowe, znacznie zwiększyło się na nim bezpieczeństwo ruchu. Ten sam zabieg zastosujemy więc na kolejnym rondzie w pobliżu tunelu - rondzie Ku Ujściu - dodaje zastępca prezydenta miasta Piotr Grzelak.
Prędkość w tunelu bez zmian - 50 km na godz.
Nie zmieni się natomiast ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą. Od otwarcia obowiązuje w nim ograniczenie prędkości do 50 km/h i to się na razie nie zmieni, choć część kierowców domaga się podniesienia tu prędkości do 70 km na godz.
- Bardzo uważnie przypatrujemy się sytuacji w tunelu. Niestety, dochodzi tam jeszcze do niebezpiecznych sytuacji, które utwierdzają nas w przekonaniu, że decyzją o podwyższeniu maksymalnej prędkości musimy poczekać - wyjaśnia Piotr Grzelak. - Dlatego wstrzymujemy się z wprowadzaniem zmian.
Opinie (159) 2 zablokowane
-
2016-08-12 20:09
(2)
Leciałem tam dzis 200:)
- 2 4
-
2016-08-12 23:13
no, a teraz siku i spać
- 2 1
-
2016-08-13 06:23
ta, chyba 4 razy po 50.
- 1 0
-
2016-08-12 23:03
Obszar zabudowany (1)
Jeśli stawiają znak obszar zabudowany w miejscu, które widać na 3 zdjęciu, to jest to złe ustawienie. Znak obszar zabudowany stawia się w miejscach zabudowy mieszkalnej, a nie jakiejkolwiek zabudowy. Droga do terminalu kontenerowego nie jest zabudowana mieszkaniami, więc znak będzie stał niezgodnie z rozporządzeniem.
Czy w ZDiZ pracują jakiekolwiek osoby, które znają obowiązujące prawo drogowe?!- 6 2
-
2016-08-13 00:59
Tu Szczupak. Zarzucamy siec.
"- Obszar zabudowany to obszar na którym stoją przynajmniej 4 budynki w odległości nie mniejszej niż 1.5m. Taak?! Zmierzcie jak nie wierzycie.
On wierzy Panie Władzo. On we wszystko wierzy. Bóg mnie pokarał takim idiotą."- 0 0
-
2016-08-12 23:26
Podnieść dozwoloną prędkość na Marynarki Polskiej od Klinicznej do Jana z Kolna: (1)
zasadniczo brak zabudowań, po obydwu stronach tylko tory, nie ma ruchu pieszych i rowerów a brak podwyższenia ograniczenia prędkości do 70 km jakie jest na przykład w równoległej Alei Zwycięstwa, gdzie są zabudowania i jest ruch pieszych i rowerów. Zupełny brak zagrożenia i brak podstaw do ograniczenia, które skutkuje tylko kontrolą i mandatami.
O takie działania, służące ochronie życia i bezpieczeństwa warto aż się prosi Hallera na gęsto zabudowanej przestrzeni Reja - Kościuszki.
Jeżeli potrzebne są pieniądze z mandatów to wato je brać zdecydowanie tam gdzie to służy społeczeństwu- 6 0
-
2016-08-13 08:10
przecież tu chodzi tylko i wyłącznie o strzyżenie jeleni
50 na JzK nie ma nic wspólnego ze zdrowym rozsądkiem!
- 3 1
-
2016-08-13 00:35
Czy w tunelu będzie Żabka?
- 4 0
-
2016-08-13 06:59
Stanowczo za szybko (2)
Powinno być do 80 km/h to i tak by jeździli 100
- 2 4
-
2016-08-13 07:40
To jest znak zakazu a nie nakazu. Chcesz to jedz sobie 80, byle nie lewym pasem.
- 1 0
-
2016-08-13 08:12
dokladnie, bo przy 90 janusze mogą się zebrać ze strachu!
- 0 1
-
2016-08-13 09:38
wypadki
czy bedzie 200 czy 20 km na godzine nie ma znaczenia i tak zawsze sie znajdzie jakis baran z komka przy uchu albo laska dostajaca esa i az tak waznego ze jej ciekawosc nie pozwoli skupic sie na drodze bo musi go odczytac tak wiec nie o predkosc tu chodzi a o kontrolowanie drogi skupienie sie za kierownica nie ze siedza w tych glupich w autach jak w fotelu przed telewizorem,tu jest problem tak samo jak ludzie starsi jada autem bojac sie o mandaty niby rozwaznie a moze by poprostu nie wsiadac do auta jak juz sie nie widzi albo nie slyszy to jest rozsadek i odpowiedzialnosc a nie predkosc ,kierowca to tylko czlowiek a nie czesc samochodu ktory ulatwia przemieszczanie pozdrawiam tych co mysla
- 2 1
-
2016-08-13 09:46
100 na Sucharskiego tunel bez zmian
Czytając niektóre wpisy nasuwa się powiedzenie"-dasz kurze grzędę mówi wyżej
siędę"-. Dobrze że została zwiększona prędkość na trasie bo budowy się skończyły i było to sztuczne myślę że po połączeniu z S7 będzie można ją podnieść.W tunelu potrzebny jest czas aby przyzwyczaić wzrok nic odkrywczego Na pewno znajdą się tacy którzy tych ograniczeń nie respektują chwaląc się co wyczyniają dowodzi to tylko o ich nie dojrzałości czy głupocie.Nie celne przepisy powinno się zmieniać a nie łamać.- 2 1
-
2016-08-13 09:52
wolniej nie zawsze bezpieczniej!
jak widać na załączonym filmiku- wolniej to nie zawsze bezpieczniej. jednak zdrowy rozsądek zawsze się sprawdza.
- 1 1
-
2016-08-13 10:21
w Szwecji jest pełno radarów i jeżdżą przepisowo (1)
jak czytam u nas większość uważa, że jak jest 80 to można jechać 100 jak 100 to 120
pomijam co 2 idiote z telefonem przy uchu- 7 1
-
2016-08-14 00:45
Dlatego, że w Szwecji, jak droga pozwala jechać 100 to urzędas stawia znak 100. U nas jak droga pozwala jechać 100, to polski urzędas stawia 80.
- 0 1
-
2016-08-13 10:44
No w końcu po dużej batali udało sie walki by podwyższyli do 100
W końcu można pojechać i babcie moherowe wyprzedzić
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.