- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (74 opinie)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (83 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (217 opinii)
12 km nowych i zmodernizowanych chodników
Urzędnicy podsumowali tegoroczny program modernizacji i budowy chodników w Gdańsku. Łącznie nową nawierzchnię zyskało ok. 12 km chodników, m.in. na Oruni, Siedlcach, w Oliwie oraz we Wrzeszczu. Część z nich oddzielono od jezdni słupkami lub zielenią, by nie parkowały na nich samochody. Na innych parkowanie dopuszczono.
- ul. Łukasiewicza,
- ul. Wesoła,
- ul. Orkana,
- ul. Radosna,
- ul. Żuławska odc. Przyjemna - Smętna,
- ul. Przybrzeżna odc. kładka nad Motławą do torów kolejowych,
- ul. Polanki odc. Stary Rynek Oliwski - Derdowskiego,
- ul. Wita Stwosza odc. Obrońców Westerplatte - Orkana,
- ul. Poznańska (wraz z przebudową sieci wodociągowej).
- Na wszystkie te inwestycje wydaliśmy 16,60 mln zł - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W tegorocznej edycji przede wszystkim odnawiano dotychczasowe zagospodarowanie terenu ze wszystkimi ich wadami i zaletami.
Przykładowo: na ul. Łukasiewicza nowy chodnik natychmiast zajęły samochody, dokładnie tak, jak było to przed remontem. Podobne rozwiązanie zastosowano na ul. Poznańskiej, gdzie tylko część kierowców parkuje na jezdni, zaś oznakowanie w żaden sposób nie reguluje parkowania.
Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
Pod tym względem zdecydowanie lepiej sytuacja wygląda przy ul. Polanki czy Wita Stwosza, gdzie pojawiły się nowe słupki wzdłuż chodników oraz w pasie zieleni między chodnikiem a jezdnią.
Na ul. Żuławskiej zieleń wzdłuż jezdni jest natomiast odseparowana wysokim krawężnikiem, który powinien odstraszać kierowców przed próbą parkowania na trawniku. Kuleje już niestety bieżące utrzymanie - chodnik przypuszczalnie od momentu ułożenia nie był ani razu sprzątany (zdaniem urzędników za bieżące czyszczenie chodników odpowiada właściciel przyległej nieruchomości).
Na ul. Wesołej na Siedlcach usytuowano rząd słupków na całej długości (średnia cena jednego słupka to ok. 200 - 500 zł w zależności od modelu), który zabezpiecza wąski chodnik przed nielegalnym parkowaniem. Wcześniej w tym miejscu istniały już słupki, lecz były węższe i bardziej podatne na wyginanie.
Warto odnotować, że jeden ze słupków ustawiono po środku chodnika, aby kierowcy nie próbowali ich objeżdżać. Takie rozwiązanie może być jednak problemem dla niewidomych i niedowidzących, dla których w nawierzchni umieszczono jednocześnie specjalne płytki prowadzące.
Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Nietypowe rozwiązanie zastosowano na ul. Przybrzeżnej, gdzie chodnik został niemal zrównany z jezdnią, co ma ułatwić kierowcom wymijanie się na wąskiej drodze poprzez tymczasowy wjazd na przestrzeń przeznaczoną dla pieszych.
Jak wyliczają urzędnicy, w ramach programu remontowego chodników:
- w 2018 r. przebudowie poddano ok. 6,1 km chodników,
- w 2017 r. - ok. 10 km,
- w 2016 r. - ok. 13,5 km,
- w 2015 r. - ok. 17,5 km,
- w 2014 r. - ok. 22 km.
- Typowaniem ulic przeznaczonych do remontu chodników zajmuje się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Ulice do programu wybierane są na podstawie liczby mieszkańców, dostępu do placówek publicznych, interwencji mieszkańców i prezydenta miasta - informuje Aneta Niezgoda z Biuro Komunikacji Społecznej DRMG.
Miejsca
Opinie (116) 2 zablokowane
-
2019-12-31 14:15
Chodniki
Czyli na ulicach gdzie jest mniej mieszkańców trzeba płacić takie same podatki a chodzić po wertepach i błocie przez kilkadziesiąt lat. Brawo bezmózgowcom urzędnikom.
- 4 1
-
2019-12-31 14:27
Nie dyrektor rozbudowy a dewastacji
Mydli oczy 12 km chodników a developerzy robia co chcą. Kiedy do tej instytucji wejdzie CBA.
- 1 3
-
2019-12-31 14:44
Ile dróg zrobiono za 20 lat kadencji Adamowicza
Nowa Słowackiego 3 km, Zaliczam 1,5 km Bulońskiej, Tunel i Płażyńskiego około 5 km , obwodnica południowa to zadanie rządowe, Hawla 3 km, trasa WZ 10 km i to wszystko. Jak na 20 lat sukces wielki ok 20 km dróg, 1 km na rok. Ale mistrzem śiata był Adamowicz w wizualizacjach i mydleniu oczu plebsowi. Teraz ta idzie podobna drogą 2 km chodnika na rok.
- 3 6
-
2019-12-31 15:24
Po kładzeniu różnych kabli , światłowodów , rur itp chodnik po kilku miesiącach zaczyna się zapodać. Nikt nie nadzoruje i nie sprawdza jakości , urzędnicy nie wychylają nosa zza biurka i póżniej remontują i kładą chodniki za nasze pieniądze.
- 3 1
-
2019-12-31 15:36
Ogolnie to by sie przydal
Sam chodnik na ul.Przemian i tam nie ma czego modernizowaz po prostu jego brak!
- 4 3
-
2019-12-31 15:52
Niech pan Koprowski zrobi zestawienie ile km chodnikow wyremontowano w ciagu ostatnich 10 lat
Dlaczego w Gdyni taka bieda w porównaniu do Gdańska?
- 4 0
-
2019-12-31 16:45
,,chodnik" do parkowania samochodów, to te samochody chodzą po chodniku ?
- 7 0
-
2019-12-31 17:45
Czy przy każdej, najmniejszej inwestycji, miasto musi stawiać ogromne billbordy
informujące o tym, że "tu zmodernizowaliśmy chodnik"?! Przecież to strasznie szpetnie wygląda, a te czerwone billbordy na zdjęciach to już kompletna paranoja. Niby dbamy tu o otoczenie krajobrazowe, uchwalamy uchwały, a tu miasto stawia nikomu nie potrzebny kawał blachy.
- 7 0
-
2019-12-31 18:04
Teraz czekamy na remont Kwietnej
- 2 0
-
2019-12-31 18:31
W Gdańsku brak całościowej wizji poprawy warunkow ruchu pieszych (w tym inwalidów na wózkach) i innych niezmotoryzowanych
Są realizowane odosobnione dzialania: niektóre bardzo sensowne jak przebudowa wylotów niektorych ulic tak, by zachować optycznie ciągłość nawierzchni chodników i dróg rowerowych, ale sens tych działań nie jest wyjaśniany mieszkańcom. Brak corocznego sprawozdania o podejmowanych działaniach na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu w wielu rejonach miasta, nawet jeśli są one podejmowane. Dobrze, że temat podwożenia dzieci do szkół samochodami rodziców pojawia się na tym portalu, ale brakuje wyraźnego, konsekwentnego programu redukcji znaczenia samochodów w życiu mieszkańców miasta. Bez wypracowania spójnej polityki parkingowej w ramach szeroko zakrojonych konsultacji niewiele się zmieni na lepsze. MIliony wydaje się na akcję modernizacji chodników, ale niewiele z tego wynika. Dla pieszych ważna jest nie tylko jakość nawierzchni chodnika, ale komfort i poczucie bezpieczeństwa w czasie przechodzenia przez jezdnię do przystanków komunikacji publicznej.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.