- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (75 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (31 opinii)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (89 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (209 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (218 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
1,4 mld zł na lepszy dostęp kolei do trójmiejskich portów
Kolejarze chcą wydać 1,4 mld zł na przebudowę torów w porcie w Gdyni i Gdańsku. Inwestycja ma być gotowa w 2020 r. i przede wszystkim skrócić czas przeładunków, a także poprawić konkurencyjność trójmiejskich portów względem innych portów nad Bałtykiem.
Często jest też tak, że wagony dojeżdżają do portu ciągnięte przez lokomotywy elektryczne, a już w samym porcie podczepiana są do lokomotyw spalinowych. Powód? Brak elektryfikacji ostatniego odcinka trasy. Z tego powodu przeładunek trwa dłużej.
Teraz ma się to zmienić. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza infrastrukturą torową w całym kraju, uzyskała z unijnego programu "Łącząc Europę" (CEF) pieniądze na poprawę dojazdów do portów. Dzięki nim w Trójmieście przeprowadzone zostaną dwa projekty, poprawiające dostęp kolejowy do portów morskich w Gdańsku i Gdyni.
Przetarg na kolej do portu w Gdyni w 2018 r.
Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych . Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie zostanie przebudowanych około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowanych.
W Gdyni przewidziana jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.
Inwestycja pochłonie 850 mln zł i ma potrwać do 2020 r.
Gdańsk. Prace po obu stronach Martwej Wisły
Prace na torach w Gdańsku będą prowadzone w dwóch miejscach. Na zachód od Martwej Wisły rozbudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania, do którego dołączone będą dwie stacje: Gdańsk Port Północny i Gdańsk Kanał Kaszubski .
Po drugiej strony Wisły prace przy przebudowie będą prowadzone na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany. Łącznie po obu stronach zostanie zmodernizowanych 50 km torów.
Modernizacja polegać będzie na przebudowie torów, rozjazdów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz elektryfikacji linii. Infrastruktura zostanie dostosowana do obsługi dłuższych i cięższych składów towarowych.
W Gdańsku decyzja środowiskowa dla przebudowy torowiska została uzyskana w połowie 2016 r. Kolejarze zakładają teraz, że uzyskają decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej jeszcze w styczniu 2018 r. Natomiast pozwolenie na budowę powinno być wydane w kwietniu przyszłego roku.
Całość przedsięwzięcia to koszt 580 mln zł. Prace mają zakończyć się w 2020 r.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-12-10 19:18
Do nie ..je ..niętego (1)
Koleś. Jak chcesz więcej wpuścić pociągów towarowych na tory szlakowe, to trzeba wyeliminować więcej pociągów pasażerskich. Za PRL-u to zatrzymywano nawet pociągi pospieszne aby przepuścić skład z węglem aby "doładować "statek. W tamtych czasach też z naszych portów korzystali Czesi i nie wiem ile w tym prawdy, ale mieli całe nabrzeża do swojej dyspozycji w ramach RWPG.Realia się zmieniły...Teraz też nie czekają już statki na rozładunek na redach portów Gdańska i Gdyni- chyba ,że na poprawę warunków pogodowych. Wszystko jest dynamiczne. Kontenerowiec wchodzi rano, a już wieczorem go w porcie nie ma..Składy pociągów faktycznie kiedyś też oczekiwały na rozładunek na bocznicach chronionych przez S.O.K -nie tylko dla tego aby tak sobie czekać.. Długo trwało za nim rozładowano statek z przywiezionego towaru i aby go załadować w drogę powrotną np.samochodami ciężarowymi m-ki TATRA, lokomotywami, to też czas płynął.. Puki nie było "obrotnicy wagonów z węglem", czas załadunku statku węglem był też dużo dłuższy. Nie wiesz to nie krytykuj.
- 2 0
-
2017-12-10 23:48
dlatego robi się 201
a tory w portowe Gdyni są w opłakanym stanie.
- 1 0
-
2017-12-10 20:55
Koalicja PO i PSL przez 8 lat zapomniała o GDYNI (1)
- 10 1
-
2017-12-10 23:44
jak to zapomniała?
A kto kupił te wszystkie wakacyjno-imprezowe mieszkania?
Podobnie jak na Mazurach, gdzie jeździ się dla świeżego powietrza...- 0 0
-
2017-12-10 22:27
Przecież na Międzytorzu (1)
ma powstać nowe centrum Gdyni .
- 3 4
-
2017-12-10 23:41
forget it...
- 1 0
-
2017-12-10 15:22
(1)
Najpierw kolejarze wycinali tory i likwidowali linie na potęgę, a teraz chcą budować. Tak samo pchają w krzaki lokomotywy i wagony i chcą nowych.
- 15 4
-
2017-12-10 23:00
Kolejarze czyli kto?
Kto zarządza kolejami? Kolejarze czy minister? Kto pozwalał wycinać tory i likwidować linie na potęgę?
- 6 0
-
2017-12-10 12:01
Brzmi rozsądnie (4)
trzeba ograniczyć transport tirami do minimum
- 151 12
-
2017-12-10 15:17
To tez jest praca (3)
A co z ludźmi którzy jeżdżą tymi ciężarówkami - nie TIR-ami
- 4 15
-
2017-12-10 22:52
w tej branży jest gigantyczny deficyt pracowników
więc pracy nie zabraknie
- 6 2
-
2017-12-10 16:19
słowo tir
zawsze obudzi jakiegoś purystę co to uświadamia ciemny lud że TIR to nie synonim ciężarówki, zestawu itp. Jednak mowa potoczna i nie tylko używa tego określenia zamiennie, bez wnikania czy to solówka, solówka z przyczepą czy ciągnik z naczepą.
"TIR" i wszystko jasne.- 4 5
-
2017-12-10 15:41
Jest praca
Brakuje kierowców, więc praca jest i na ciężarowych i na autobusach.
- 12 3
-
2017-12-10 21:03
Gdynia kiedyś morska potęga Polski dzisiaj miasto upadłe
- 6 1
-
2017-12-10 21:01
Gdynia - Gospodarka Morska tu Umarła
- 3 1
-
2017-12-10 20:54
PIS i Pomorze PIS
- 4 2
-
2017-12-10 12:31
A co z linią SKM do Obłuża i Oksywia? oraz połączenie z Lotniskiem na Babich Dołach (Kosakowo). (8)
Przecież do Obłuża i Oksywia jest stara aktywna linia, nie trzeba żadnych większych decyzji, wystarczy przeznaczyć pieniądze na modernizację i odciążyć pół miasta z korków. Kiedy włodarze zaczną rozwiązywać problem dojazdu do lotniska? przecież to oczywiste że skoro lotnisko będzie się rozwijało to trzeba stworzyć połączenia kolejowe.
- 66 16
-
2017-12-10 13:06
(3)
Pytasz kiedy kiedy kiedy, ale jak przychodzi czas wyborów, to i tak głosujesz na Szczurka, po czym znowu pytasz kiedy.... Podpowiem ci: za Szczurasa NIGDY.
- 26 5
-
2017-12-10 20:46
a za kogo ośle, bo piszesz tylko o antyszczurku, podpowiedz nam wszystkim w końcu
- 0 0
-
2017-12-10 13:20
Jak PO rzadzace województwem wyda w Gdyni chociaz 30% tego co dala na PKM w Gdansku (1)
To beda i przystanki w Gdyni i SKM na północ.
Miliard zl poszedł glownie w Gdansku na: tory, 10 przystankow, wiadukt, biurowiec w Matarni
I teraz pasazerow tylko 5% tego co wozi SKM (!!!) a do utrzymania PKM trzeba rocznie z 40 mln dokladac. Rocznie!- 7 18
-
2017-12-10 14:13
a i tak brakuje peronów na Politechnice i Zaspie
frekwencja wzrosłaby, ponadto Chwaszczyno, Fikakowo, Mały Kack
- 6 1
-
2017-12-10 14:58
Za szczurka i obecnej ekipy takie rozwiazania nazwywa sie niedasie i koniec
trzeba pogonić tych biznesmenów na cztery wiatry. Miasto będzie teraz dokładać miliony do awionetek a ludzie będą gnić w korkach. Taka wizja szczurka. Paranoja
- 8 6
-
2017-12-10 14:03
Lotnisko sie nie będzie rozwijało (1)
Chyba że to w Gdańsku
- 10 3
-
2017-12-10 14:09
W gdanskie wladowano w ostatnich 10 latach wiecej niz w Muzeum II Wojny
Jak w Gdyni polowe tego z państwowej kasy by wladowano to miałoby wiecej pasazerow nis gdanskie. I 150 mln na ILS (2 i 3) nie trzebaby placic
- 4 7
-
2017-12-10 13:33
szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??
- 9 6
-
2017-12-10 20:40
Uwierzę jak zobaczę maszyny na placu budowy...
Szczególnie tych wiaduktów... Gdzie one mają być?
Już wiele takich "zajawek" było...- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.