- 1 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (49 opinii)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (53 opinie)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (162 opinie)
- 4 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (442 opinie)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (67 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
1,4 mld zł na lepszy dostęp kolei do trójmiejskich portów
Kolejarze chcą wydać 1,4 mld zł na przebudowę torów w porcie w Gdyni i Gdańsku. Inwestycja ma być gotowa w 2020 r. i przede wszystkim skrócić czas przeładunków, a także poprawić konkurencyjność trójmiejskich portów względem innych portów nad Bałtykiem.
Często jest też tak, że wagony dojeżdżają do portu ciągnięte przez lokomotywy elektryczne, a już w samym porcie podczepiana są do lokomotyw spalinowych. Powód? Brak elektryfikacji ostatniego odcinka trasy. Z tego powodu przeładunek trwa dłużej.
Teraz ma się to zmienić. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza infrastrukturą torową w całym kraju, uzyskała z unijnego programu "Łącząc Europę" (CEF) pieniądze na poprawę dojazdów do portów. Dzięki nim w Trójmieście przeprowadzone zostaną dwa projekty, poprawiające dostęp kolejowy do portów morskich w Gdańsku i Gdyni.
Przetarg na kolej do portu w Gdyni w 2018 r.
Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych . Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie zostanie przebudowanych około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowanych.
W Gdyni przewidziana jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.
Inwestycja pochłonie 850 mln zł i ma potrwać do 2020 r.
Gdańsk. Prace po obu stronach Martwej Wisły
Prace na torach w Gdańsku będą prowadzone w dwóch miejscach. Na zachód od Martwej Wisły rozbudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania, do którego dołączone będą dwie stacje: Gdańsk Port Północny i Gdańsk Kanał Kaszubski .
Po drugiej strony Wisły prace przy przebudowie będą prowadzone na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany. Łącznie po obu stronach zostanie zmodernizowanych 50 km torów.
Modernizacja polegać będzie na przebudowie torów, rozjazdów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz elektryfikacji linii. Infrastruktura zostanie dostosowana do obsługi dłuższych i cięższych składów towarowych.
W Gdańsku decyzja środowiskowa dla przebudowy torowiska została uzyskana w połowie 2016 r. Kolejarze zakładają teraz, że uzyskają decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej jeszcze w styczniu 2018 r. Natomiast pozwolenie na budowę powinno być wydane w kwietniu przyszłego roku.
Całość przedsięwzięcia to koszt 580 mln zł. Prace mają zakończyć się w 2020 r.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-12-10 15:09
Do czego ten port w Gdyni ,tylko smród z niego jak biomase sprowadzaja.
- 7 8
-
2017-12-10 15:08
Nawet PKP duzo więcej inwestuje w infrastrukturę w Gdyni niż Szczurek
- 8 1
-
2017-12-10 15:07
Kiedys juz zwracałem Redaktorowi ze jak chce cos pisać o kolei to niech zasiegnie jezyka u kolejarzy a nie u laików.
Pociagi wjeżdzaja trakcja elektryczną do portu a na nabrzeża i wyładownie SĄ wstawiane lokomotywami spalinowymi i BĘDĄ wstawiane tez po przebudowie. To nie anachronizm . Pisałem , założyć kamizelkę odblaskową otrzymać zezwolenie i pojawić się na ,,gruncie" i zobaczyć samemu dlaczego tak jest a potem to opisać.
- 21 1
-
2017-12-10 14:25
(1)
w 3 city przydałby się "supermarket " dobrymi promocjami na tzw " szynach "
- 1 0
-
2017-12-10 14:57
Lidel z ciufcio??
- 1 0
-
2017-12-10 14:55
I na tym planie w Gdyni
zaznaczono 120 km torów??
- 6 1
-
2017-12-10 13:39
następny idiota (1)
wyzywający PIS od ćwierćinteligentów. Ale czi ci się podoba czy nie to z tej partii jest w sejmie najwięcej ludzi z wyższym wykształceniem i tytułami profesorskimi. Ale POpaprańcy też mają profesorów Tuska i Bolesława honoris causa bo zwykłego honoru te typy nie mają.
- 11 17
-
2017-12-10 14:51
taaaa....
profesor Krystyna P.
- 10 3
-
2017-12-10 13:30
w Gdyni niewiele, większość dla Gdańska. (1)
szkoda, że szczur nie potrafi nic załatwić dla Gdyni.
- 7 9
-
2017-12-10 14:10
horała, zapomniałeś sie podpisać
- 1 3
-
2017-12-10 14:08
PKM do Oksywia i SKM do Brzeźna
jw.
- 14 1
-
2017-12-10 14:05
Najpierw likwidują większość torowisk portowych
pokolejowe grunty opylają deweloperskiej mafii i teraz nagle im brakuje torów! Normalnie Bareja się kłania. W Gdyni był potężny i prężnie działający węzeł kolejowy a wagony przeładowywano cała dobę. Jakim trzeba być "piiiiiiiii" aby taki numer zrobić? Gdzie prokurator?
- 22 3
-
2017-12-10 13:40
oj gustaf, gustaf
jesteś tak samo głupio pryszczaty jak twój kolo świlski
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.