Fakty i opinie

stat

15 tys. zł za logo Polskiej Agencji Kosmicznej

Do czego nawiązywać ma nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej? Na razie można się tylko domyślać.
Do czego nawiązywać ma nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej? Na razie można się tylko domyślać. mat. POLSA/Facebook.com

W środę Polska Agencja Kosmiczna, której siedziba znajduje się w Gdańsku, pochwaliła się nowym logo. Na razie agencja nie ujawnia autora i kosztu projektu.



Czy podoba ci się nowe logo Polsy?

tak, jest znakomite 10%
tak, ale spodziewałem się nieco innego projektu 13%
nie, jest dla mnie niezrozumiałe 77%
zakończona Łącznie głosów: 1480
Aktualizacja 10 marca godz. 10:09 W czwartek rano otrzymaliśmy szczegóły na temat logo, o które pytaliśmy w środę. Autorem projektu jest profesor Mieczysław Wasilewski, grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego Medalu (1976 r.) i Srebrnego Medalu (1994 r.) na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.

Koszt wykonania logotypu wyniósł 15 tys. zł brutto.


Niebieski trójkąt z okrągłymi elementami w barwach narodowych to nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej. Władze agencji rządowej z Gdańska zaprezentowały projekt na swoim fanpage'u w portalu społecznościowym Facebook.

Uznanie projektu za logo potwierdziła nam rzecznik agencji - Urszula Szwed-Strych.

Niestety, rzecznik prasowa nie odpowiedziała nam na pytania: kto jest autorem loga i ile agencja wydała pieniędzy na jego przygotowanie? Szwed-Strych była zajęta.

Czytaj też: Polska Agencja Kosmiczna bliżej Warszawy niż Gdańska



Przypomnijmy, że Polsa na swoje logo czekała od połowy września 2015 r. Wtedy ruszył konkurs na projekt, za który zwycięzca miał otrzymać nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Symbol agencji miał oddawać jej charakter, umożliwiać identyfikację w obrocie gospodarczym, a także umożliwiać jego wykorzystanie w dwóch językach - polskim i angielskim. Organizatorzy konkursu zastrzegli, że logo nie może być podobne do znaków graficznych innych agencji kosmicznych.

Na konkurs odpowiedziało 400 osób i firm. Niewiele sobie jednak zrobiły z warunków plebiscytu, bo agencja została zasypana propozycjami skopiowanymi z internetu. W czasie weryfikacji zgłoszeń komisja odnalazła nadesłane logotypy w internecie m.in. na branżowych amerykańskich stronach.

Niestety, żaden z przysłanych projektów nie spełnił wymogów estetycznych logotypu. Drobiazgowa analiza nadesłanych propozycji i unieważnienie konkursu pozwoliły agencji uniknąć niepotrzebnego skandalu i zamieszania w mediach, z którym mieliśmy do czynienia w przypadku wyboru logotypów miast np. Suwałk czy Białegostoku albo igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 r.

Opinie (233) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.