• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • 180 mln na początek , a potem co rok 20-30 mln

    Bezsens

    • 1 0

  • Zmarnowana kasa

    Miasto powinno dołożyć kilka zł i poszerzyć obwodnicę. Żaden tristal nie zmniejszy wąskich gardeł i nie udrożni starych kolizyjnych zjazdów z obwodowej.

    • 4 0

  • Wkońcu.

    Wkońcu będzie sygnalizacja świetlna na obwidnicy. Brawo!

    • 1 1

  • Tristar w gdyni nie dziala (1)

    Co 4ty autobus jedzie nie widoczny w systemie...

    • 4 1

    • w gdańsku też

      tylko udają , że działa bo byłby dym

      • 0 0

  • To wróży totalny paraliż (5)

    Czas na rower. Nie lepiej ra kasę przeznaczyć na poszerzenie obwodnicy?????

    • 159 15

    • to nie wrózy to jest pewene

      mam szerg pism, że oni w tym tristarze nnie mogę nic a zwłaszcza nie mogą synchronizować świteł, to mam na pismie i nazwisko

      • 2 1

    • to rozwiązanie dla myślących (3)

      a tu mowa o planach irnbecyli

      • 12 2

      • poszerzenie to rozwiązanie dla myślących? :D (2)

        poszerzenie drogi wydaje się zawsze świetnym rozwiązaniem dla ludzi którzy nie mają zielonego pojęcia o zarządzaniu ruchem. Poszerzenie drogi sprawi że jeszcze więcej aut zacznie nacierać na obwodnicę (która wydawać się będzie przecież bardzo przejezdną), co znowuż zakorkuje jeszcze bardziej wszelkie zjazdy i wjazdy, i ich okolice

        • 3 9

        • Ale bzdury gimnazjalne... (1)

          Po co na świecie buduje się wielopasmowki? Zgodnie z Twoja teorią niepotrzebnie.... przejedz się obwodnicą Wrocławia- 3 pasy plus awaryjny a korków prawie nigdy nie ma, a na trójmiejskiej codziennie..... włącz myślenie i zwolnij się z gzdiz....

          • 4 3

          • Pobudka

            Już dawno się nie buduje. Remontuje. Zwęża. Zmniejsza limity prędkości. To nie 1974!

            • 1 2

  • Porażka

    Aldesa to najtańsze .....

    • 0 0

  • Za 180mln moznaby tyle dróg wyremontować...

    Nie wierze ile oni pieniędzy wydalają w błoto i to bez żadnych konsekwencji...

    • 5 1

  • Oj panie Sielski, figlarz z pana. To, ze cos zostało zakupione, kasa zostala umoczona i przytulona, (2)

    nie znaczy, że działa. Jechales pan kiedys przez miasto czyms innym niz rower ? Tristar leży gdzies w szafie i czeka, az go uruchomią w trójmieście. A na obwodnicy ciekawe czym mialby sterowac... w sumie chyba nie o to chodzi. Ktos dal pomysł, zrobil plan "uruchomienia" i juz grube sianko wpada za pomysl. A, ze irracj9nalny, bo na obwodnicy nie ma swiatel... przeciez nikt nie sprawdzi.

    • 8 2

    • a wystarczy przeczytać artykuł ze zrozumieniem (1)

      Przecież ten system nie dotyczy tylko obwodnicy, lecz 200 km drogi ekspresowej S7

      "W ramach systemu zostaną zainstalowane:

      stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
      kamery przekazujące obraz z dróg,
      kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
      stacje meteorologiczne,
      znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
      znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
      znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
      urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
      tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym."

      za trudne ?

      Toto

      • 1 3

      • Tylko, że w czasach smartfonów i google maps

        jest to wyrzucenie kasy w błoto i tak.

        • 2 1

  • (3)

    Już raz wydali na Tristar...

    • 362 10

    • majster

      Na trzeci pas niech te pieniądze przeznaczą.

      • 3 1

    • I komu on służy? Z resztą te znaki zmiennej treści też nie mają sensu (1)

      Wczoraj jak był ten wypadek na obwodnicy to na węźle Matarnia pokazywały przejazd do Gdyni w 15 minut. Wszystko fajnie, tylko ludzie jeszcze godzinę stali w korku. Fikcja.

      • 21 3

      • I znowu klamstwo

        Nieprawda. 3 minuty od wypadku były informacje na tablicach. Proszę się nauczyć czytać albo założyć drugie okulary.

        • 5 14

  • Co za bzdura...

    A wystarczyło by wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości. Czy to naprawdę takie trudne?

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane