• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Stać nas! Postawić jeszcze sygnalizacje świetlną, rondo, przejazd kolejowy i parę progów zwalniających... (1)

    • 57 1

    • Aleksandra ci pisowski kolku drog nie buduje.Sa za to odpowiedzialne inne powolane instytucje.

      Skoncz z ta nienawiscia bo cie zje.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Co zmienia znaki i informacje jak nie bedzie nowych dolotowek i zjazdow? (6)

    Fajnie ,ze bedzie system ale jak na razie nawet zarzad drog nie potrafii dobrze oznaczyc zjazdu na cenmtrum z trasy S7 od Elblaga....Jest znak 1500m do zjazdu na port zjezdzamy w prawo ...jedziemy jedziemy i chcemy zamiast wjezdzxac na most wantowy skrecic do centrum...i co widzimy jedna mala malusienka tabliczke ktora jak przegapisz....to niestety musisz pchac sie dalej na most wantowy i do tunelu...Bardzo slabe sa oznaczenia zjazdow...powinny byc wyrazne i 5 metrow nad droga....a nie male i niewidoczne i jeszcze na dodatek pojedyncze oznaczenia do zjazdow.....

    • 270 15

    • (2)

      Jak masz kłopoty ze wzrokiem, to może zadbaj o bezpieczeństwo i zrezygnuj z prowadzenia pojazdów mechanicznych?

      • 1 0

      • Oznaczenia zjazdow :

        Do zjazdu 20km,do zjazdu 10 km, do zjazdu 5 km ,do zjazdu 1 km...ZJEDZ!!!!!! Tak trudno dac jasna i wyrazna informacje do zjazdow dla kierowcow a nie jedna mala szara tablice z napisem ,,do centrum" do lamania zwroku gdy robi sie ciemno? Nie wiem kto to projektowal ale raczej nikt normalny!!!Zjazd na Gdansk jest tam zupelnie niewidoczny.

        • 1 0

      • Pan zapewne zawsze jadac 80 siadka zauwazy mala biala a wlasciwie juz szara od brudu tabliczke po zmroku?

        Gratuluje sokolego wzroku i bystrosci w podejmowaniu decyzji.Oczywiscie jest pan taki rownie spostrzegawczy rowniez i w innym miescie i bez nawigacji ale zapewniam ,ze jest pan w znakomitej mniejszosci.Wiekszosc jadac tamtedy po prostu ten zjazd przegapi.Jest najzwyczajniej na swiecie fatalnie oznaczony a na koniec radze wybrac sie do Niemiec lub Angli i zobaczyc jak tam to wyglada ,jak wiielkie sa tablice,ile ich jest i o ile wczesniej sa powtorzone.

        • 2 0

    • (2)

      No ale zjazd na port nie był przemyślany jako zjazd do centrum, DK89 jest pomyślana jako dojazdówka do tunelu i do portu właśnie, jak ktoś chce jechać do centrum to powinien odbić wcześniej i cisnąć koło lotosu. Na tym polega cały ambaras, że te drogi z założenia mają działać równolegle (jedna na port, druga na centrum), a nie pchać wszystkich na DK89 a ze starej wylotówki na 7 zrobić osiedlową. Dlatego właśnie z portu NIE MA zjazdu na ul. Elbląską w stronę warszawy, a tirowcy i tak potrafią się pchać koło szczepana: O

      • 8 8

      • urzędnicy piszą (1)

        czytelnicy odpowiadają

        szkoda że jako urzędnik nie może się pan podpisać .
        plany mapki pokazać żebyśmy wiedzieli

        A na koniec rozliczyć na co kasa poszła

        • 6 2

        • Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma się przed tobą rozliczyć ?

          masz w tekście wyniki przetargu

          • 1 2

  • (1)

    Czy ktoś ma jeszcze jakiekolwiek wątpliwości kto tutaj rządzi ? To są osobniki człekopodobne pozbawione śladów inteligencji. Zamiast poszerzyć obwodnicę i zrobić chociaż ze dwa zjazdy więcej nasi geniusze wybrani przez podobnych geniuszy fundują bam Google Maps wyświetlane na tablicach drogowych za 178 mln.pln.
    Czy w tym województwie pozostał jeszcze ktoś normalny czy może wszyscy już dawno wyjechali za chlebem ?
    Ale z drugiej strony co tu się dziwić skoro zamyka się jeden pas ruchu na Al. Grunwaldzkiej aby upłynnić ruch samochodów .
    Głosujcie dalej na tych cwaniaków a z Gdańska zrobią wam Ełk.

    • 15 2

    • Nie kumasz ze to centralnie tym steruja a pazerni sa tylko wykonawcami?

      System jest tak skonstruowany by takie przewaly mmialy akceptacje od ministerstwa po samorzad,,,,Buduja nam elektroniczny system szerokiej inwigolacji i dostosowania...Mamy byc ich niewolnikami poddawanymi ocenie,karom.wymuszaniu okreslonych zachowan,nagradzanymi za przydatnosc a eliminowanymi za jej brak....System punktowy jak w Chinach z szerokim zastosowaniem najnowoczesniejszych sposobow inwigilacji w tym techniki poruszania sie pojazdow i przemieszczania sie ludzi.Wiedza co czlowiek robi in i out..Wiedza co je ,bo placi karta ,wiedza jaki jest lancuch dostaw i za chwile spersonalizuja go.Bedziesz mogl kupic bulke tylko dedykowana tobie,pomidora tylko dla ciebie bo stwierdza ze ma on odpowiednia ilosc soli mineralnych potrzebnych w danym czasie do twojego lepszego funkcjonowania..Block chain ale jak bedziesz zbedny -twoja przyslowiowa bulka i pomidor-stana sie trucizna a ty sam zostaniesz zastapiony bardziej poslusznym niewolnikiem.Juz nie przekroczysz 50 km.h...bo bedzie cie to zbyt wiele punktow kosztowac.System kompletnego panowania nad rojem tylko miodek bedzie dla najbogatszych nie podlegajacych ocenie i punktom.

      • 0 0

  • Tristar to oszustwo??? (2)

    Ten cały tristar to wielka ściema!!! Zamiast zlikwidować korki to je tworzy. Miliony wydane a odpowiedzialności urzędasów brak!!! A teraz kolejna "karuzela"???
    To jedna wielka czerwona fala!!!

    • 10 0

    • Tristar nie ma uplynniac rychu, on ma rejestrowac nr rej i trase jaka jedzie samochod!!!! Zrozumcie to wreszcie!! (1)

      dgas

      • 1 1

      • W punkt

        • 0 0

  • Podać firmę która to będzie robić

    Kolejny przewał. TriStar to stary system z Montrealu. Był tam robiony w latach 80-tych.

    • 1 0

  • Żarty

    178 mln.zl za co przecież na obwodnicy nie ma nawet świateł. Za jednen znak świetlny na całą obwodnicę tyle pieniędzy to jakiś żart.... Brak mi słów lepiej wydajcie to na Owsiaka większy pożytek.

    • 2 0

  • Mega zmarnowane pieniądze

    178 mln w błoto. System jak Tristar.
    Słomiana inwestycja, Miś dla znajomych z przetargu.
    Lepiej poszerzyć obwodnicę między Chwarznem a Kowalami. 2 odcinki juz są wokół węzłów wiec nie powinno być mega drogo.

    • 3 1

  • zbydlęcenie

    złodziejstwo, za tyle można dołączyć 3 pas w obu kierunkach

    • 2 0

  • KasaWbłoto

    Stojąc w godzinnym korku, dowiesz się, że za 20 minut, dojedziesz do Chylonii.

    • 3 1

  • (1)

    System jest potrzebny, choćby z tego powodu, że w razie wypadku można wcześniej zjechać i skorzystać z objazdu. Jednak najbardziej potrzebny jest trzeci pas na całej długości Obwodnicy.

    • 17 10

    • Asd

      Bez sensu np na spacerowej lub Słowackiego od ronda de la sala bo tam nigdzie nie zjedziesz lub zawrocisz no chyba ze będą informacje na grunwaldzkiej

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane