- 1 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (60 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (296 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (113 opinii)
- 4 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (57 opinii)
- 5 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (203 opinie)
- 6 Przestępca seksualny wpadł w porcie (93 opinie)
19-letni sternik nie trafi do aresztu. Wypadek był nieumyślny?
Zarzut przedstawiony 19-letniemu sternikowi galara, który w sobotę, 8.10.2022 r., brał udział w śmiertelnym wypadku na Kanale Kaszubskim, był zbyt surowy? Nie wyklucza tego sąd, który nie zgodził się na aresztowanie młodego mężczyzny. Jedną z przesłanek była możliwa zmiana zarzutu: z umyślnego sprowadzenia katastrofy w ruchu wodnym na wypadek nieumyślny, co obniża ewentualne konsekwencje grożące nastolatkowi.
Internauci zastanawiali się, z jakiego powodu śledczy domagają się aż tak surowego środka zapobiegawczego jak areszt. Wskazywali również na powagę zarzutu, dotyczącego umyślności spowodowania katastrofy.
- Umyślnie chciał wywrócić łódź? Wątpię - wskazywał internauta.
W tym miejscu jednak należy zwrócić uwagę na różnicę między "umyślną" a "nieumyślną" kwalifikacją czynu. Prawna definicja różni się bowiem od potocznej.
Prokurator Grażyna Wawryniuk, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, poinformowała, że wymiar sprawiedliwości nie uwzględnił wniosku śledczych o zastosowanie wobec 19-letniego sternika galara tymczasowego aresztu.
Sędzia uznał, że nie ma obawy matactwa w śledztwie, wskazał też, że może ulec zmianie kwalifikacja czynu, jaką prokuratura zarzuca nastolatkowi z "umyślnego" na "nieumyślny", co zmienia zagrożenie karne. Wówczas "widełki" kodeksowe mówią o karze od 6 miesięcy do lat 8 (zamiast od lat 2 do 12).
Po wypadku galara. Jakie jednostki mogą pływać po porcie i okolicach?
Mecenas Michał Poznański, adwokat 19-latka, potwierdził informację prokuratury, wskazując, że jego klient przyznał się do spowodowania katastrofy, ale nieumyślnej.
Prokurator Grażyna Wawryniuk poinformowała, że decyzja sądu będzie zaskarżona.
Czym się różni "umyślność" od "nieumyślności"?
Tłumaczy dr Paweł Petasz - adwokat, adiunkt w Katedrze Prawa Karnego Materialnego i Kryminologii Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego.
W przypadku czynu zabronionego z art. 173 k.k. polegającego na sprowadzeniu katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającej życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, możemy mieć do czynienia z jego odmianą umyślną albo nieumyślną.
W par. 1 artykułu 173 k.k. ustawodawca określił odpowiedzialność karną za umyślne sprowadzenie katastrofy, za które grozi kara pozbawienia wolności od roku do lat 10, jednak w przypadku gdy następstwem czynu określonego w par. 1 jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, zagrożenie karne wynosi od 2 do 12 lat pozbawienia wolności.
Czyn jest popełniony umyślnie, jeżeli sprawca chciał go popełnić albo przewidując możliwość jego popełnienia, na to się godził (art. 9 par. 1 k.k.). Umyślność zatem występować może w dwóch formach - w zamiarze bezpośrednim, gdy sprawca chce dokonać danego czynu albo w zamiarze ewentualnym, gdy sprawca nie chciał czynu dokonać, ale przewidując, że swoim zachowaniem może do niego doprowadzić - godził się na to; na przykład - sprawca świadomie łamie zasady ruchu, nie chce spowodować wypadku, ale jednocześnie godzi się na to, że może do niego dojść.
Jeżeli zaś chodzi o nieumyślność, to również tutaj występują dwie formy - nieumyślność świadoma oraz nieumyślność nieświadoma. Nieumyślność świadoma oznacza, że sprawca nie chciał i nie godził się na popełnienie danego przestępstwa, ale przewidywał, że swoim zachowaniem mógł do niego doprowadzić lecz bezpodstawnie sądził, że ostatecznie tego uniknie.
Na przykład sprawca wie, że łamie zasady ruchu, nie chce spowodować wypadku czy katastrofy w ruchu, nie godzi się na to, ponieważ sądzi, że się nic złego nie stanie, że wszystko będzie dobrze, przecież już kiedyś tak robił i nic się nie wydarzyło, ale tym razem dochodzi do wypadku czy katastrofy w ruchu. Z kolei nieumyślność nieświadoma oznacza, że sprawca w ogólne nie zdaje sobie sprawy z tego, że swoim zachowaniem może doprowadzić do przestępstwa, a możliwość taką mógł przewidzieć.
W obu formach nieumyślności możliwość przypisania winy sprawcy wynika z faktu, że sprawca popełnia go na skutek niezachowania ostrożności wymaganej w danych okolicznościach.
Nieumyślne sprowadzenie sprowadzeniu katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającej życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach zagrożone jest karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5, a jeżeli następstwem takiego czynu jest śmierć człowieka lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, wówczas sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-11 14:28
Dzięki za wyjaśnienie! Bo tu pełno znawców wszystkiego. (27)
Cieszę się, ze go nie aresztowano, bo nie widzę przeciwwskazań by odpowiadał z wolnej stopy, skazany może być, to inna sprawa - a nawet gdyby uciekł, to w sumie takich delikwentów dosyć szybko wyłapują w UE.
Natomiast dziwaczne jest to określenie nieumyślności świadomej - według mnie albo jest nieświadoma, abo ktoś jedzie przez przejazd kolejowy, bo już kiedyś przejechał. No jednak to jest bez sensu i jest to dla mnie świadome spowodowanie zagrożenia.- 148 30
-
2022-10-13 20:42
Tym bardziej
że go ostrzegano z holownika, no ale młody wie przecież lepiej bo steruje już pewnie z rok albo z półtora więc nabrał doświadczenia.Żenua.
- 1 0
-
2022-10-12 08:37
Wychodzi na to, że... (1)
...pomiędzy czynem spowodowany umyślnie z zamiarem ewentualnym a czynem popełniony nieumyślnie świadomie jedyną różnicą jest to co zezna osoba popełniająca ten czyn.
- 0 0
-
2022-10-15 19:09
Nie
Decydujące jest co powiedzą świadkowie, jakie dotychczas prowadził życie, czy miał problemy z prawem itd.
No ale fakt jest taki, że to prokurator będzie próbował to udowodnić.- 0 0
-
2022-10-11 20:09
Z wolnej czy nie i tak pójdzie siedzieć
- 2 0
-
2022-10-11 17:49
(5)
Ciekawe kiedy gość zniknie z pola widzenia polskim organom ścigania mając 19 lat i na sumieniu 4 zabite przez siebie osoby.?
- 4 7
-
2022-10-12 17:41
(1)
chłopak co prowadził łódkę jest winny i to umyślnego spowodowania wypadku. To tak samo jakby tłumaczyć, że kierowca autobusu wjeżdżając na przejazd kolejowy przy zakazie wjazdu nie miał pojęcia, że pociąg będzie jechać.... i wtedy też to będzie klasyfikowane przez wszystkich pseudo znawców jako nie umyślne spowodowanie wypadku?
- 0 1
-
2022-10-14 10:33
dlaczego sie chwalisz ze nie zrozumiałeś prawnej definicji czynu ?
przeczytaj jecze raz, a najlepiej 2..pomysl...i przeczytaj znowu..
moze pomoze- 1 0
-
2022-10-12 01:54
A mnie intryguje czy janusz biznesu czasem nie zniknął.
- 2 1
-
2022-10-11 18:11
nie każdy jest jak ty (1)
- 3 2
-
2022-10-11 20:10
To się okaże
- 3 0
-
2022-10-11 16:38
Ja od poczatku bylem pewien, ze to powyzsze wyjasnienie malo komu cos wyjasni. (1)
I to nie z wyjasnieniem jest cos nie tak, tylko z mozliwosciami poznawczymi przecietnego Polaka, a moze i czlowieka ogolem.
- 7 0
-
2022-10-14 10:31
a ja myślę ze to czytelników tego portalu dla których szczytem emocji jest zobaczyc zle parkujący samochód
- 1 0
-
2022-10-11 14:30
inaczej (14)
jest świadomy że nie może ale nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji bo nie ma wiedzy
- 8 5
-
2022-10-11 15:34
to wtedy mamy błąd systemowy w szkoleniu, do tego lekkomyślność w zarządzaniu przedsiębiorstwem ze strony organizującego usługę.
- 7 1
-
2022-10-11 14:36
Chyba nie ma wyobraźni ani szacunku dla życia, sternik nie wie że holownik wytwarza poteżną falę ? (3)
- 16 4
-
2022-10-11 15:29
a holownik z holownika to pan zycia i smierci? (2)
- 1 20
-
2022-10-11 15:53
rusz wyobraźnie - co robi holownik? (1)
i to wystarczy, jeśli masz IQ powyżej 40
- 12 0
-
2022-10-11 16:35
co robi holownik?
Hologram? To już chyba było...
- 0 6
-
2022-10-11 14:36
bez przesady - dorosła osoba, a z taką mamy do czynienia wbrew wielu opiniom na tym portalu, (8)
ma świadomość jakie konsekwencje może wywołać jej czyn świadomego łamania prawa, choćby wie to z mediów.
Nie mamy mitycznych 7 żyć jak koty, by dopiero po śmiertelnym wypadku mieć świadomość, że cos co robimy a co jest wyraźnie zabronione, może spowodować śmierć.
Można też zastrzelić kogoś i powiedzieć, ze owszem, wiadomoma świadomość jakie konsekwencje może wywołać jej czyn świadomego łamania prawa, choćby wie to z mediów.
Nie mamy mitycznych 7 żyć jak koty, by dopiero po śmiertelnym wypadku mieć świadomość, że cos co robimy a co jest wyraźnie zabronione, może spowodować śmierć.
Można też zastrzelić kogoś i powiedzieć, ze owszem, wiadomo powszechnie, że tego nie można robić, ale ponieważ jeszcze nikogo przedtem nie zabiłem, więc nie zdawałem sobie sprawy, że mogę kogoś zabić strzelając.- 15 9
-
2022-10-11 16:39
Miec swiadomosc mozliwosci to nadal nie jest umyslne zabicie ludzi. (1)
- 2 2
-
2022-10-11 23:17
Czyli rzeźnicy z buczy sa usprawiedliweni
Wiedzieli ze nie mozna gwałcić ale nie mieli wiedzy i doświadczenia
- 3 3
-
2022-10-11 14:45
oczywiście masz rację dokładnie jak Baldwin na planie filmowym (5)
- 13 5
-
2022-10-11 14:48
ty jesteś jakieś dziecko czy tylko masz problemy z logiką? (4)
Baldwin nie miał świadomości że strzela do kogokolwiek prawdziwymi nabojami, bo to miała być broń atrapa (w sensie ślepych naboi), ja nie wiem jak poturbowanym przez los trzeba być, by pisać takie bzdury
No chyba że jesteś trollem- 14 6
-
2022-10-11 16:37
Baldwin nie miał świadomości że strzela (1)
Broni nie wolno kierować w stronę człowieka. Nieważne czy naładowana czy nie.
- 7 1
-
2022-10-11 18:21
jednak podczas nakręcania filmu można celować do człowieka, bo jak inaczej wytworzyć emocje?
- 4 3
-
2022-10-11 15:09
ale dlaczego celował do człowieka? ile razy strzelił? (1)
to były zdjęcia próbne, czy "na poważnie"?
- 2 10
-
2022-10-11 15:12
czyli jednak troll
- 7 1
-
2022-10-11 12:02
(72)
Mam nadzieję, że chłopak jest pod opieką terapeuty. Nie tak powinien wchodzić w dorosłość :( Trzymaj się. Składam również kondolencje rodzinom ofiar jak również szybkiego powrotu do zdrowia osobom, które ucierpiały w zdarzeniu.
- 727 85
-
2023-08-25 05:56
Zabił ludzi
Przez swoją brawurę zabił ludzi i chyba ktoś mu teraz mocno pomaga.
- 0 0
-
2022-10-12 13:43
dziecko z łona matki nie bedzie miało szansy ani do szybkiego powrotu do zdrowia ani poznania matki
nieumuslnosc swiadoma to gra słow, nie ma czego takiego w prawie, Panie Poznanski jaja pan sobie robisz, dobrze pan sypiasz?
- 1 2
-
2022-10-12 11:49
(2)
Jestem autorką tego komentarza i chciałabym podziękować za te prawie 700 dłoni w górę. Nie chodzi mi o popularność czy jakieś osobiste aspiracje, ale o to że to daje nadzieję. Że są osoby które wychodzą poza schemat myślowy typu czarno-białe i widzą coś więcej. Bo w życiu bywa różnie mimo ze mamy przekonanie ze powinno być akuratnie, nie zawsze tak się udaje. Pozdrawiam
- 3 2
-
2022-10-13 21:26
Jaka szkoda, że twój biedny sternik nie widział czegoś więcej. I bezczelnie mu się potopili. Ode mnie łapki w górę nie było bo twoje tanie psychomanipulacje na mnie nie działają.
- 1 1
-
2022-10-12 13:27
Niestety trudno oprzeć się wrazeniu, że przyszłość sternika rysuje się w ciemnych barwach.
- 1 1
-
2022-10-11 16:37
Nie tak powinien wchodzic w doroslosc, ale podjal samodzielnie decyzje, ktorych konsekwencje musi teraz poniesc. (1)
- 7 4
-
2022-10-11 17:24
Ach jakie to życie czarno-białe, nieprawdaż?
- 5 6
-
2022-10-11 15:28
ten sternik niczym nie różni się od kierowcy powodującego wypadek samochodowy w którym giną ludzie.
nie oceniam nie osądzam , ale konsekwencje musi ponieść zgodnie z prawem . Stało się i już się nie odstanie, zginęli ludzie z jego niefrasobliwości i karę musi ponieść , więc nie będę się nad nim użalać. O każe niech zdecyduje sąd, bo jego wina jest bezsporna .A to że jest młody to wg. mnie nic nie zmienia, skoro miał uprawnienia sternika to powinien myśleć , w końcu wiózł ludzi a nie węgiel czy kartofle.
- 17 4
-
2022-10-11 13:42
idealny przaykład trola który ma gdzies ofiary a broni bandyty! Nie zyją 4 osoby i wydaje ci sie ze wystarczą kondolencje! (4)
I jak zawsze posty troli jak chorągiewka w zaleznosci od popularnosci wyróznione
- 19 31
-
2022-10-11 13:55
(3)
Jest coś takiego jak empatia, na prawdę można współczuć obu stronom.
Ps. Proponuję zapoznać się z definicja trollingu- 24 5
-
2022-10-11 14:10
gdyby PiS znał to słowo, to nie byłoby wieloletniego cyrku z mszami (2)
- 6 6
-
2022-10-12 01:43
A jak tam twoja tęczowa torba?
- 1 0
-
2022-10-11 16:33
to nie byłoby wieloletniego cyrku z mszami
Faktycznie, wieloletniego. Tylko 2000 lat.
- 5 0
-
2022-10-11 13:15
Też mam nadzieję, że chłopak ma wsparcie rodziny, przyjaciół , terapeuty. (4)
- 30 4
-
2022-10-11 18:44
(2)
Do końca życia będą mu się śniły krzyki topiących się przez jego głupotę ludzi. Nie zapomni tego nigdy i żaden terapeuta nic tu nie poradzi. Trzeba stanąć w prawdzie, poddać się słusznej karze i prosić rodziny zabitych ludzi o wybaczenie. Tylko tak odzyska spokój wewn. a nie sztuczkami psychoterapeutów bo dobrze wie co zrobił.
- 5 5
-
2022-10-12 08:34
(1)
Widać, że nie znasz się na psychoterapii i jej efektach.
- 2 1
-
2022-10-13 21:19
Psychomanipulacji chyba.
- 0 0
-
2022-10-11 13:33
Też mam nadzieję,
Że powie jak mu przykro, że największą karą będzie świadomość życia z odpowiedzialnością za wypadek. Choć nie chciał, zdarzyło się. Już była podobna historia z kim innym w wypadku samochodowym. Niezła fura była. Amerykańska.
- 14 9
-
2022-10-11 13:08
jaki terapeuta (5)
Powinien pójść siedzieć, bezwzględny areszt. Powinni szczeniaka skazać na 12 lat bezwzględnego wwiezienia.
- 16 40
-
2022-10-11 16:03
A umyślny morderca adamowicza jest na twoim utrzymaniu i śmieje ci się w twarz. Utrzymujesz mordercę, to cię nie boli?
- 4 5
-
2022-10-11 13:53
(3)
Czy twój rozum nie ogarnia, że można skorzystać z opieki terapeuty i nadal stanąć przed sądem?
- 28 4
-
2022-10-11 15:05
nie można bo go taki terapeuta nakręci i jeszcze się od sondu wywinie cwaniaczek jeden! (2)
- 3 18
-
2022-10-11 15:55
No to terapia tak nie działa.
- 4 0
-
2022-10-11 15:13
Współczuję toku myślenia
- 14 1
-
2022-10-11 12:41
czyli wg ciebie nie ma winnych i po sprawie? (1)
- 11 10
-
2022-10-11 13:12
Nic takiego nie twierdzę.
- 7 2
-
2022-10-11 12:33
Sam wybrał.. nikt go kijem jak ruskiego mobika nie zaganiał do roboty. (1)
- 7 25
-
2022-10-11 21:34
To była jego praca stała czy dorywcza ?
Czy miał do tego kwalifikacje, jakieś szkolenie, czy tylko tak na wakacje zarobić ? A co z właścicielem łajby? Nie poczuwa się winnym?
- 5 0
-
2022-10-11 12:23
(25)
Terapeuta to nie powinien dopuścić, aby ktoś tak nieodpowiedzialny sterował tratwą pełną ludzi. Ludzi potopił przez głupotę i brawurę, a teraz jeszcze opiekę mu dać, biedaczkowi. A rodzinom potopionych ludzi to nie? To jakiś chory film jest.
- 40 87
-
2022-10-11 13:13
Nie dopuścić to można przed zdarzeniem (2)
a tutaj mowa o terapii po wypadku.
Swoją drogą może warto, żeby osoby pływające jako sternik przechodziły badania psychologiczne, ale pewnie tak się nie dzieje. Nie mam pojęcia. Byłabym za.- 21 0
-
2022-10-11 18:48
Terapia po tragedii którą spowodował zabijając ludzi przez swoją brawurę i brak doświadczenia oraz elementarnej wiedzy, a nie po "wypadku".
- 6 1
-
2022-10-11 13:25
popieram takie badania także kierowców
- 9 1
-
2022-10-11 12:54
Oto człowiek
Który pierwszy rzuca kamieniem
- 9 2
-
2022-10-11 12:30
(20)
Z którego fragmentu mojej wypowiedzi wysnułeś wniosek, że odmawiam pomocy psychologicznej rodzinom zmarłych osób? Artykuł jest o sterniku, wiec o nim piszę. Właśnie przez takich ludzi jak ty żyjemy w mentalnym średniowieczu - tylko wrzeszczeć, karać, osądzać, bić pianę. Słyszałeś może takie słowa jak: empatia, współczucie?
- 99 13
-
2022-10-14 01:59
Artykuł jest o ludzkiej tragedii spowodowanej przez sternika, manipulatorze.
- 0 0
-
2022-10-11 17:54
Nie z wypowiedzi tylko z życia w tym kraju. Jeśli niedouczony sternik lub jego firma nie mieli wykupionego dobrowolnego OC i NW to rodziny odszkodowania z automatu nie dostaną.
- 3 0
-
2022-10-11 14:20
A może przez luźne podejście do zasad mamy wypadki?
Pożary śmieci, ścieki w wodzie i nożowników biegających po scenie? Nie mam zamiaru oceniać konkretnego człowieka, ale może jednak takie sytuacje należy oceniać i badać.
- 13 1
-
2022-10-11 12:47
(8)
Stąd, że cały nacisk wypowiedzi o pomocy przesuwasz wyraźnie na biedaczka. W d. masz tragedię tych ludzi a to im należy się pomoc. A także wielkie odszkodowania bądź nawet renty.
- 10 37
-
2022-10-11 12:55
(7)
Nie mierz wszystkich swoją miarką.
Ps. Nie masz pojęcia czy pisałam komentarze odnośnie ofiar i rodzin w starcie pod artykułem o wypadku ale jątrzysz i oceniasz nie mając pojęcia o człowieku. Mimo wszystko, życzę dobrego dnia, bo chyba tego potrzebujesz.- 30 7
-
2022-10-11 13:01
(6)
Bredzisz nieprawdopodobnie a tak naprawdę nie masz argumentów więc krążysz i lawirujesz próbując odwracać uwagę. Taki typowy cwaniaczek gdański. Serdeczności.
Oceniam czyny i postawę człowieka, a nie jego samego. Ty robisz kompletnie co innego.- 7 26
-
2022-10-11 13:12
(5)
Wdech-wydech. Proszę nie pogrążaj się. Papa
- 13 9
-
2022-10-11 18:36
(4)
Idź już ćwiczyć swoje oddechy gdzie indziej bo wśród dorosłych ludzi rozmawiających merytorycznie to ty nawet nie stałeś jak widać. Do takich rzeczy trzeba dorosnąć mentalnie, a ty masz wciąż mózg 15-latka.
- 3 5
-
2022-10-11 22:36
(3)
Świerzy, lotny i chłonny - dzięki za komplement misiu.
- 2 2
-
2022-10-11 22:52
(2)
I problemy z ortografią na poziomie podstawowym. To też wiele mówi.
- 2 2
-
2022-10-12 07:20
(1)
Najwyżej to, że nam dysortografię misiaczku. Że tez chce się tobie ciągnąć ten wątek. Papa misiu pysiu - życzę kolejnego dobrego dnia. Ja już odpadam z tej dyskusji, bo zaczęły mnie nudzić twoje wywody oczerniające wszystkich dookoła.
- 2 1
-
2022-10-13 21:16
No papa niedouczony trollu, nareszcie zrozumiałeś swoje miejsce. Lepiej późno niż wcale.
- 0 0
-
2022-10-11 12:42
wsadz sobie swoją pomoc
- 3 19
-
2022-10-11 12:39
(6)
Sam żyjesz w mentalnym średniowieczu i to mocno z tą całą przebiegłą logiką udającą empatię.
- 10 65
-
2022-10-11 12:43
(5)
Przebiegłość, logika, udawanie - postaraj się bardziej.
- 22 9
-
2022-10-11 13:05
(4)
Stwierdziłem fakt. A twoje niekończące się pierdy i odszczeki są wręcz potwierdzeniem tego.
- 5 26
-
2022-10-12 09:06
Ty chora z nienawiści szujo... (3)
Czytam jak próbujesz obrazić normalnego człowieka na coraz głupsze sposoby i jest mi niedobrze na myśl że należymy do tego samego gatunku. Wstyd mi za takie parchy, korzystające z anonimowości internetu. Podczas każdej tragedii znajdzie się kilka takich wampirów jak ty, sycących się atencją wynikającą z agresji i głupoty.
- 7 2
-
2022-10-14 02:01
No fakt, trzeba być niezłą szują, żeby wybielać sprawcę do tego stopnia, a o tragicznych ofiarach wspomnieć jedynie słowem.
- 0 1
-
2022-10-12 11:43
Też mnie to zasmuca i jednocześnie przeraża. Zawsze się zastanawiam, w którym momencie życia takiej osoby coś poszło nie tak. I czy nie było w otoczeniu tej osoby choć jednej dobrej duszy, która by jej na czas pomogła. Albo by sama w sobie miała tyle samozaparcia by zawalczyć o siebie.
- 5 0
-
2022-10-12 10:06
najgorsze że takich ludzkich śmieci jest cała masa wśród nas.
- 1 0
-
2022-10-11 12:05
Sam potrzebujesz opieki...terapeuty (17)
- 28 223
-
2022-10-11 13:10
Czy według Ciebie opieka terapeuty to coś złego? (1)
Wstydliwego albo obraźliwego?
- 49 7
-
2022-10-11 14:31
Tak jak z ludźmi, którzy rzucają cjestes niepełnosprawny / chory psychicznie"
Jakby to były jakieś obelgi. Tylko w Polsce można się spotkać z takim podejściem.
- 27 3
-
2022-10-11 12:10
Misiu, ulżyło ci, czy jeszcze nie?
- 19 5
-
2022-10-11 12:08
(13)
Dziękuję za troskę, owszem korzystam i nie narzekam. Tobie tez polecam, bo widać że masz jakiś problem.
- 140 19
-
2022-10-11 21:04
Terapia uzależnień. Widać od razu. A zaczyna się od jednego skręta. Rozwiąż najpierw swój problem, a potem szukaj ich u innych, pętaku.
- 0 5
-
2022-10-11 18:28
Ja to bym chętnie
też skorzystał z terapeutki.
- 6 6
-
2022-10-11 12:26
(10)
To widać po tych twoich bzdurach od razu. Psychiatra potrzebny a nie terapeuta.
- 10 77
-
2022-10-11 12:32
(9)
Abra kadabra - czary mary - mój terapeuta jest tak doskonały, że jest również psychiatrą w jednej osobie - idź również do niego, bo masz problem w głowie :))))))))
- 55 7
-
2022-10-11 21:10
(6)
Psychiatra nie może być psychoterapeutą i odwrotnie.
- 1 11
-
2022-10-11 22:34
(4)
Jak najbardziej może. Studia medyczne na kierunku psychiatrii, potem skończenie szkoły psychoterapii w danym nurcie.
- 7 1
-
2022-10-11 22:50
(3)
W praktyce nikt tego nie robi.
- 2 6
-
2022-10-12 07:16
(2)
W Trójmieście znajdzie się kilku. Sama korzystałam z usług psychiatry, który kończył również szkole psychoterapii s nurcie behawioralno poznawczym.
- 3 2
-
2022-10-14 01:56
Czyli tak jak pisałem - nikt tego nie robi. Drobne wyjątki o bliżej nieznanej reputacji jedynie potwierdzają tę regułę. Nie wypada mieszać psychoterapii z psychiatrią. Trzymałbym się z daleka od takich czarodziejów.
- 0 1
-
2022-10-12 09:27
tu jest koniec
nie czytajcie dalej. nie warto
- 3 1
-
2022-10-11 21:32
Może
to kwestia skończenia szkoły psychoterapeutycznej lub przez terapeutę studiów medycznych. Absolutnie jedno drugiego nie wyklucza.
- 12 2
-
2022-10-11 12:37
(1)
Jarałeś coś albo brałeś?
- 6 41
-
2022-10-11 20:04
typ gasi Ciebie przy każdej sposobności a ty dalej próbujesz swoim mało wyszukanym "pojazdem"
- 16 2
-
2022-10-11 12:00
Prokurator zawsze musi dopasować zarzuty (11)
Inaczej sąd,musi uniewinnić nawet winnego.
- 55 65
-
2022-10-12 08:22
Znając bystrość i szybkość działania prokuratorów magistra Zero sprawa będzie się ciągnęła latami.
- 1 1
-
2022-10-11 20:13
Kierowca autobusu który pozabijał w Kokoszkach połowę autobusu (2)
Dostał tylko zawiasy
- 0 1
-
2022-10-12 08:26
(1)
Czyli sam przebił oponę? Jasne dopuścił do tego że autobus był przepełniony ale nie wjechał w drzewo specjalnie. Niestety w tej kwestii nic się nie zmieniło. Gdyby dziś kierowca nie chciał zabrać pasażerów to usłyszałby stek obelg z ich strony.
- 1 0
-
2022-10-12 08:52
Więc może tu też będzie podobnie
- 0 0
-
2022-10-11 15:53
wypadek był BEZmyślny ale nie Umyślny
- 6 0
-
2022-10-11 15:41
aleś ty tępy. Gadasz jak prezes na spędach.
- 0 0
-
2022-10-11 12:34
śmieszne to jest całe to prawo (3)
ta Łódka nie powinna tam pływać, ale oczywiście Fundacja, do 12 osób i 7.5 metra to może pływać bo ktoś dla kogoś zrobił specjalne wyjątki przy okazji eliminując konkurencję.
- 32 12
-
2022-10-11 14:04
Czyli gdyby Galar miał 8 metrów to by nic się nie stało? Uważasz, że 7,50 metrów to granica bezpieczeństwa? (2)
- 1 11
-
2022-10-11 14:50
(1)
Możliwe że nic bo podlegał by innym regulacją dopuszczającym do ruchu.
- 8 2
-
2022-10-11 15:39
Jeżeli już to regulacjOM, nieuku.
- 6 6
-
2022-10-11 12:12
sąd może zmienić kwalifikację prawną czynu, co w tym przypadku zasygnalizował
- 48 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.