- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (256 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (78 opinii)
- 3 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 4 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni
Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.
Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni
Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.
Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.
Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni
Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.
- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2018-02-09 16:21
(3)
droga farba
- 24 5
-
2018-02-09 16:28
(2)
To już jest nudne o tej farbie. Wymyślcie coś nowego
- 7 11
-
2018-02-09 19:19
moja droga...
- 3 3
-
2018-02-09 19:18
Drogie pędzle
- 6 3
-
2018-02-09 19:14
bus pasy dla pani dyrektor bedzie miała gdzie umykać policji
- 21 0
-
2018-02-09 16:15
(3)
Na zdjęciu namacalny dowód na to jakim g.. są te gdyńskie bus pasy trolejbus z niego w najlepsze nie korzysta bo za 100 m i tak musi wjechać na główną drogę tutaj będzie identycznie nie widzę żadnego sensu korzystania z tych debilnych dobudówek w ciągu dnia poza godzinami szczytu w soboty czy niedziele czyli przez jakieś 80% czasu trwania tygodnia te debilne bus pasy będą raczej utrudnieniem niż ułatwieniem.W niczym to nie zmieni czasu przejazdu skoro i tak na skrzyżowaniach ruchem sterują światła.Na Władysława IV nic się nie poprawiło jeśli chodzi o czas przejazdu między przystankami a przed Wzgórzem zrobiło się skrajnie niebezpiecznie bo auta muszą na krótkim odcinku zmienić dwa pasy ruchu
- 59 6
-
2018-02-09 17:12
To samo na estakadzie w stronę Obłuża (1)
Autobus wjeżdża na buspas po to, by przed prawoskrętem zjechać z niego i zająć pas dla samochodów poruszających się w stronę Pogórza Dolnego. Na zjeździe blokuje często trzy pasy (uniemożliwiając tym samym jazdę innym), by wbić się na prawoskręt w stronę Oksywia.
- 18 3
-
2018-02-09 18:59
Na estakadzie ZKM ma w poważaniu przepisy
Powrót na prawoskręt na chama i często już po linii ciągłej. Święte krowy
- 8 3
-
2018-02-09 18:16
:)
takie fotograficzne fopa .... (faux pas)
- 5 2
-
2018-02-09 18:56
w Gdyni
100 metrów kosztuje tyle ile kilometr autostrady - będzie się czym dzielić
- 15 1
-
2018-02-09 18:43
W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259.
to nie istotna różnica a koszt i tak 21 mln- 10 2
-
2018-02-09 18:39
Urzedeniczy idiotyzm ciąg dalszy.
Jeżeli mam do pokonania odcinek SKM Stocznia-SKM Grabówek bo mieszkałbym w tej okolic a pracowałbym np w stoczni. To miał bym w tyłku buspasy i korki i po prostu przemieszałbym się skm. Buspasy powinny w pierwszej kolejności powstać tam gdzie nie ma alternatywy kolejowej. Co za idiota robi buspasy odcinkami. One mają sens jeżeli są na całej trasie. Zamiast dokończyć buspasy czy to na północnej Gdyni (pół buspasa na estakadzie to jakiś żart) lub pociągnąć do końca nitkę dalej z Witomina w str nowych dzielnic. To robi się kolejną nic nie dającą.
- 27 0
-
2018-02-09 18:38
?????????
Za farbę? Z czego ona jest zrobiona?
- 11 0
-
2018-02-09 16:41
Kolejny bus pas zmora dla kierujących (1)
Brakiem zdrowego rozsądku i minimalna wiedzą praktyczna w zakresie kierowania tak wielkimi pojazdami wykazały się osoby tworzące bus pas na Wł. IV ... Pojazdy zaparkowane prostopadle wzdłuż wytyczonego pasa plus zakończenie odcinka w tak niewygodnej lokalizacja przy prawoskrecie w kierunku Witamina to szczyt niekompetencji. Taki pomysł nie ułatwia pracy kierowca i powoduje duże zagrożenie w ruchu...Ruszyć tyłki z za biurka....
- 45 3
-
2018-02-09 18:22
oni nie mają
prawa jazdy więc i tak nie wiedzą o co chodzi
- 10 2
-
2018-02-09 16:18
A motocykle? (1)
Czy Gdynia, wzorem Gdańska, nie możne unormować ruchu motorowerów i motocykli po buspasach? Przecież nic nie straci a zalegalizuje całkiem sporo poruszających się jednośladów.
- 19 10
-
2018-02-09 18:15
W Gdańsku się da w Gdyni nie..
- 5 2
-
2018-02-09 18:12
a na foto
kierowca trolejbusu, który nie korzysta z buspasa - gdzie logika ?
- 23 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.