• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2,5 mln zł na promocję spalarni. Sześć firm chętnych

Ewelina Oleksy
22 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Symulacja budowy spalarni w Szadółkach.

Sześć firm stanęło do przetargu na świadczenie przez trzy lata usług public relations wraz z edukacją ekologiczną dla gdańskiej spalarni odpadów. Jest o co walczyć, bo kwota jaką spółka Port Czystej Energii planuje na to wydać to 2,5 mln zł.



Czy miejskie spółki potrzebują agencji i kampanii PR-owych?

Spalarnia odpadów, której budowa oficjalnie rozpoczęła się dwa tygodnie temu szuka firmy do prowadzenia - przez trzy lata - usług reklamowych, marketingowych i działań edukacyjnych związanych z inwestycją.

Gdy ogłaszano przetarg na to zadanie mowa była o tym, że postępowanie dotyczy progu unijnego powyżej 214 tys. euro (ok. 1 mln zł). Konkretna kwota nie padała. Teraz wiadomo już, że inwestor spalarni spółka Port Czystej Energii planuje na to przeznaczyć 2,5 mln zł netto.

Sześć ofert złożonych w przetargu. Najwyższa za ponad 3 mln zł



20 maja otwarto oferty w przetargu.

- W postępowaniu wzięło udział sześciu wykonawców. Obecnie komisja przetargowa przystąpiła do badania i oceny ofert, które są bardzo zbliżone do siebie cenowo, a pięć z nich nie przekracza kwoty jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, czyli 2 mln 500 tys. zł netto. Świadczy to o precyzyjnie przygotowanej dokumentacji przetargowej - mówi Dorota Tanaś-Michalak z Portu Czystej Energii.
Tak ma wyglądać spalarnia na Szadółkach, której budowa niedawno się rozpoczęła. Tak ma wyglądać spalarnia na Szadółkach, której budowa niedawno się rozpoczęła.
Spółka nie podaje na razie terminu rozstrzygnięcia przetargu. Jej przedstawiciele tłumaczą, że jest on zależny od kilku czynników, m.in. od tego czy wpłyną odwołania.

- Na wybór wykonawcy będzie miała wpływ nie tylko cena, ale również doświadczenie w realizacji kampanii edukacyjnych związanych z gospodarką odpadami, energetyką, ciepłownictwem lub ochroną środowiska oraz liczba obsługiwanych projektów unijnych. Umowa zostanie podpisana na okres 3 lat - informuje Dorota Tanaś-Michalak.

Agencje PR w Trójmieście



Najniższa oferta złożona w przetargu opiewała na blisko 2,03 mln zł netto. Najwyższa to oferta złożona przez Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej (GPEC) - 3,1 mln zł netto.

Warsztaty w szkołach, szkolenia, prowadzenie biura prasowego



Wybrany do współpracy wykonawca będzie realizował zadania w ramach usługi stałej i usług zlecanych doraźnie. W ramach usług doraźnych przygotowane zostaną m.in. tablice informacyjne związane z przyznanym dofinansowaniem Unii Europejskiej, przeprowadzona zostanie trzyletnia kampania edukacyjna, w tym szereg warsztatów w placówkach oświatowych i w klubach seniora, szkolenia dla nauczycieli, filmy i publikacje edukacyjne.

- Prowadząc aktywną działalność edukacyjną, chcemy zwiększać świadomości otoczenia w zakresie ograniczonych zasobów środowiska oraz odpowiedzialnego postępowania z odpadami w naszych domach. W województwie pomorskim, jak również w regionie objętym projektem, wytwarzanych jest znacznie więcej odpadów komunalnych nienadających się do recyklingu, które mogą być przetwarzane termicznie, niż moce przerobowe naszej instalacji. Dlatego nadal najważniejsza jest edukacja zwiększająca świadomość, że najbardziej pożądanym działaniem każdego z nas jest ograniczenie powstawania odpadów, w tym przede wszystkim tych nienadających się do powtórnego wykorzystania i recyklingu - mówi Sławomir Kiszkurno, prezes zarządu Portu Czystej Energii

Utylizacja odpadów w Trójmieście



W ramach usługi stałej wykonawca będzie odpowiedzialny m.in. za prowadzenie biura prasowego, opracowanie strategii komunikacji zewnętrznej, prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych czy rejestr przebiegu budowy poprzez kamery ustawione na placu budowy.

Wcześniej Port Czystej Energii nie zatrudniał agencji PR, a prowadzone w niewielkim zakresie działania realizował samodzielnie.

- Planowane przez spółkę działania PR to obowiązek wszystkich beneficjentów realizujących projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. Im większy projekt, tym kampania edukacyjno - informacyjna powinna być bardziej kompleksowa - wyjaśnia Kiszkurno.

Spalarnia ma być gotowa za 3 lata



Budowa gdańskiej spalarni, do której trafiać będą odpady resztkowe (czyli te wrzucane do czarnych pojemników, nienadające się do recyklingu) z ponad 30 pomorskich gmin, pochłonie blisko 507 mln zł netto, z czego 271 mln zł pokrywa dofinansowanie unijne. Spalarnia ma być gotowa w 2023 roku. Przetwarzane w niej odpady "powrócą" do mieszkańców w postaci energii elektrycznej i ciepła.

Czytaj też: Budowa spalarni wymaga wymiany gruntu

- Inwestycja realnie wpłynie na zahamowanie nadmiernych podwyżek i ustabilizowanie opłat mieszkańców za gospodarowanie odpadami komunalnymi - twierdzi wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • To zaskakujace ,ze aby wziazsc dotacje z Uni na przestarzaly projekt rusztowej spalarni-trzeba dac zarobic zagranicznemu

    Przeciez to jest uczestnictwo w szantarzu -bo jaki moze byc rzeczywisty powod ,ze nie zarabia nawet na tak zlym projekcie-miasto Gdansk? Kto uczestniczyl w tym cyrku z naszej strony?Jacy lobbysci?

    • 13 0

  • Tu sie kradnie od lat mafijna wladza

    • 12 0

  • Mnie, podatnika, stać - zapłacę.

    A Niemcy niech zazdroszczą bogaczowi.

    • 4 0

  • Czy wladze urzedu miasta Gdansk-chca powiedziec ,ze Gdanszczanie chca tej spalarni w tej technologi? (1)

    Czy taka technologia spalarnia,miejsce spalarnia ,ilosc przerabianych odpadow i oddanie zarzadzania obcemu zagranicznemu podmiotowi-Spowodowania zagrozenia zdrowotnego dla Gdanszczan-nie powinno byc wziete pod lupe ? Oddajemy juz 25 milionow rocznie miastu Lipsk z Niemiec..Dlaczego teraz miliony oddajemy wlosko-francuzkiej mafii a zaklad buduje Astaldi-firma z klopotami finansowymi?Gdzie jest jakis niezalezny prokurator w tej sprawie gdzie minister srodowiska? Ludzie odpowiedzialni za ten projekt powinni odpowiedziec na wiele pytan w tej sprawie.

    • 18 0

    • Boję się tylko

      Że kłopoty Astaldi będzie finansować spalarnia w Gdańsku.
      U nas biznesplan jest tak ustawiony, że nie ma zagrożeń dla zysku - mieszkańcy zaplacą

      • 4 0

  • A po co ten PR ?

    Czy oddając śmieci będziemy mieć wybór czy chcemy aby je spalili czy kompostowali ? I jak zwykle w Gdańskiej sitwie skok na publiczną kasę

    • 13 0

  • Korupcją śmierdzi na km

    Afera pedofilska ukazała obraz gdańskiej prokuratury i sędziów dlatego tutaj hasło odpowiednio powiązanych jest róbta co chceta.

    • 13 0

  • M (1)

    Dutkiewicz i cały urząd miasta do dymisji

    • 12 2

    • Dutkiewicz to był we Wrocławiu

      chyba że to od sympatii do dutków to przepraszam

      • 4 1

  • Bardzo dobry specjalista od PR na pełen etat to około 120-150 tys. zł rocznie (3)

    Wliczając w to już wszystkie koszty etatu. Czyli za pół miliona w ciągu trzech lat można ogarnąć temat. Pytanie czemu nie wybrano tego tańszego sposobu?

    • 11 1

    • (1)

      pomijając czy te 2 mln to dużo czy mało i czy warto czy też nie, to ... oprócz pensji jednego specjalisty musisz chyba jeszcze uwzględnić koszty jego utrzymania i koszty wszystkich materiałów promocyjnych itp.

      • 2 1

      • Dolicz zatem 100 tys. rocznie na materiały promocyjne

        Dalej robi wrażenie kwota przetargu, co?

        • 5 0

    • Bardzo dobry specjalista od PR

      Czyli z g... zrobi diament?

      • 2 2

  • #dojna zmiana (3)

    Szumowski by się uśmiał z tych 2,5 miliona

    • 7 8

    • Szumowskiego zostaw w spokoju! buty możesz mu wypucowac! (1)

      • 2 0

      • Od tego państwo Szumowscy mają pewnie lokaja.

        Jak tyle siana wykosili.

        • 0 1

    • Trollencia juz na POsterunku

      • 2 0

  • To jest właśnie wydawanie kasy w błoto (1)

    Może jeszcze zrobicie promocję medialną dla wysypiska śmieci ? Żadna promocja nie jest potrzebna, w normalnym kraju i normalnie zarządzanym mieście taka infrastruktura jest po prostu budowana i ma spełniać swoją rolę. Tutaj jest wszystko na odwrót.

    W Gdańsku potrzebny jest coroczny audyt wszystkich wydatków z ostatnich lat, który powinien być co roku publikowany na stronie UM.

    • 16 0

    • Coś tam publikują

      Głównie przetargi, bo sa zobowiązani prawnie.
      Tylko nikomu nie chce się czytać...Gdzie ta opozycja w Radzie Miasta?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane