• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

250 tys. pasażerów PKM w jeden miesiąc

bra
14 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys. Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys.

Jeszcze nigdy pociągi kursujące po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nie przewiozły tak dużej liczby pasażerów, jak w marcu. W minionym miesiącu w podróż SKM-ką na trasach PKM wybrało się 254,1 tys. osób. Jest to głównie zasługa nowego rozkładu i bezpośredniego połączenia Gdańsk - Kościerzyna.



Jak często jeździsz na trasach PKM?

Gdy we wrześniu 2015 uruchamiano PKM, oczywiście w niepełnym wymiarze, w ciągu pierwszego pełnego miesiąca (październik) skorzystało z niej blisko 152,5 tys. osób. W marcu ten wynik był lepszy o ponad 100 tys. (254,1 tys.).

Wzrost liczby pasażerów widać najwyraźniej na trasie Kartuzy - Gdańsk Główny i Kościerzyna - Gdynia (przez Osowę i Wrzeszcz). W pierwszym przypadku wyniósł on niemal 50 proc. z 40,7 tys. w grudniu 2016 do 60 tys. w marcu 2017. Z kolei na drugiej trasie udało się osiągnąć 30-procentowy wzrost, co w przełożeniu na liczby wygląda tak: grudzień 2016 - 41,3 tys., marzec 2017 - 54 tys.

Wzrost, chociaż już nie tak spektakularny, jest zauważalny także na aglomeracyjnym odcinku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna), gdzie trójmiejska SKM przewiozła w marcu 140,1 tys. osób, czyli o ponad dwa tys. więcej niż w grudniu 2016, ale znacznie mniej niż w czerwcu zeszłego roku (151,6 tys.).

Należy jednak pamiętać, że oferta przewozowa na tej trasie została ograniczona w związku z budową dwóch dodatkowych przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion i koniecznością zamknięcia jednego toru na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną.

- Te dane jednoznacznie pokazują, że rozszerzenie w grudniu 2016 r. przez samorząd województwa pomorskiego oferty przewozowej na linii PKM o przyspieszone pociągi z Kościerzyny do Trójmiasta oraz atrakcyjniejszy nowy rozkład jazdy dla mieszkańców powiatu kartuskiego przyniosły bardzo dobre efekty - przyznaje Mieczysław Struk, marszałek województwa.
Przy okazji wejścia w życie, w grudniu 2016 roku, nowego rozkładu jazdy SKM dla linii PKM, większość pociągów jeżdżących z Kościerzyny do Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowę, skierowano na nową trasę przez Gdańsk Wrzeszcz i Sopot. Aby dodatkowo uatrakcyjnić ofertę, pociągom nadano rangę przyspieszonych (zatrzymujących się na 19 z 25 przystanków), dzięki czemu czas przejazdu na tej trasie jeszcze się skrócił.

Z kolei pociągi z Kartuz do Gdańska Głównego zyskały bardziej wyrównany takt oraz zostały lepiej zsynchronizowanie w Gdańsku Rębiechowie z pociągami jadącymi z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Osowę - umożliwiając tym samym szybką i wygodną przesiadkę pasażerom z tych przystanków, na których nie zatrzymują się przyspieszone pociągi z Kościerzyny.
bra

Miejsca

Opinie (187) 2 zablokowane

  • dobre

    Moze w koncu zaczeli traktowac normalnie podrozujacych,bo byl czas ze mieli gdzies wszystko.

    • 0 0

  • dlaczego w pkm ciagle tak mocno jest grzane??? (6)

    wiadomo, ze panstwowe to niczyje, ale komu przyjemnie siedziec w tych 30tu stopniach??? rozumiem, ze ludzie jadacy z koscierzyny do gdanska nie chca siedziec calej trasy w kurtkach, ale w pkm czesto nie da sie wysiedziec nawet w jednym dlugim rekawie... po co tak grzac?

    • 96 21

    • Idz piechota !!! (1)

      • 4 3

      • Przestań być leniem

        • 0 0

    • beton skm

      to jest charakerystyczne dla całej skm, również na linii Gd-W. Beton ma pewnie kilkanaście procedur na zmianę temperatury grzania.

      • 4 1

    • ciekawa kaszubska składnia

      • 8 9

    • wieksze spalanie mozna wieksze straty wykazac

      • 14 3

    • to proste

      po to zebys nie marudzil ze jest tak zimno

      • 30 13

  • (10)

    PKM, to niewykorzystany potencjał, przez brak kompetencji osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i obsługę linii. Rozkłady jazdy, ich dostępność, organizacja przystanków i towarzysząca im infrastruktura (brak między innymi parkingów (P&R), to jest po prostu dramat. Ludzie jednak jakoś do pracy jeździć muszą więc korzystają z tego bubla.

    • 104 30

    • Bubel to masz zaparkowany pod domem. (7)

      A to jest całkiem porządna linia kolejowa z przyzwoitym rozkładem i niezłymi czasami przejazdu. Dojedź sobie w godzinach szczytu z Kiełpinka do Wrzeszcza w kilkanaście minut czymś innym jak taki mądry jesteś. Oczywiscie są niedociągnięcia ale nie przesadzajmy. Jest całkiem nieźle i oby tak dalej.

      • 25 9

      • to TRZEBA krytykować (konstruktywnie) (5)

        Drażni mnie tego typu gadka. Wiadomo że pełni swoją rolę, bo linii nie było a jest. Ale jak się wydaje 1 mld PLN to chyba można oczekiwać, że dany produkt spełni standardy? Wiesz co jest naszym problemem największym w Trójmieście? Że nie krzyczymy, nie wołamy, nie żądamy, nie patrzymy władzy na ręce. Zgadzam się z autorem wątka, że PKM to zmarnowane pieniądze. Nie w sensie że tej kolei nie powinno być. Powinna być i pomysł świetny. Ale za 1 mld nie można bylo stworzyć projektu bliskiego chociaż ideałowi?
        Brak parkingów P&R w czasach współczesnych, przy nowo projektowanej linii kolejowej regionalno-aglomeracyjnej świadczy o tym, że projektanci nie mają zielonego pojęcia jak nowoczesna kolej wygląda. Za kilka lat tereny te będą bardziej zurbanizowane i wówczas każdy pomyśli to, co teraz myśli patrząc na główna linię skm - jaka szkoda że nie mam możliwości zostawienia auta i jazdy dalej pociągiem, na pewno bym skorzystał. Sporo miasta (m.in. Wrocław i Kraków) projektują piętrowe P&R na nowych pętlach tramwajowych! Warszawa przy linii metra! każde miasto europejskie podobnie! a tutaj przystanki takie jak Jasień, MAtarnia, Kiełpinek czy Rębiechowo mają place na góra 10 aut. Zastanawiam się czy czasem miasta nie chcą zarobić na płatnych parkingach. Taki kaszeba z wioski (nie każdy mieszka w Kartuzach) jedzie z tego strzepcza czy innej dziury na budowę do Gdańska i chętnie zostawiłby auto i pojechał dalej PKM. Tak samo studenci czy inni. Ale nowo wybudowana od podstaw linia kolejowa nie daje mu takiej możliwości! i musi wjechać do miasta smrodząc swoim TDI bez filtra.
        Podobnie sprawa wygląda np z brakiem wpięcia linii PKM w SKM. Bo wymagałoby to więcej czasu, bo nie daj Boże otwarcie byłoby po wyborach.
        Brak schodów ruchomych na głównych stacjach, łącznie z lotniskiem - kolejki pasażerów z walizami do jednej windy przy całkiem sporym porcie lotniczym. Tak ma wyglądać nowoczesna kolej? Takie są standardy? Kraków buduje kilka nowych przystanków kolejowych na estakadach -wszystkie ze schodami ruchomymi. W Pozananiu - podobnie. W Toruniu podrzędny dworzec ma takie udogodnienie. Gdańszczanie - nie zasługują.
        Kształt, wielkość, szczelność wiat na nowych peronach... Gdyby to były przystanki PKS, uznałbym że jest OK. Sam kolor czerwony i różnokształtne perforacja oraz choćby najjaśniejsze ledy nie zapewnią pasażerom ochrony przed wiatrem na odsłoniętych, wysoko położonych przystankach.
        Nie bądźmy takimi minimalistami. Nie cieszmy się jak głupki jak dadzą nam ochłap. Na to idą duże pieniądze i nalegajmy, aby były dobrze wydawane.
        Niestety, trójmiesjcy dziennikarze też raczej są urzędowymi papugami a nie reprezentują interesu mieszkańców.

        • 17 2

        • Dwie podstawowe uwagi:

          Primo: otwarcie I TAK było po wyborach (niecały rok po ostatnich wyborach samorządowych),więc to nie o to chodzi.
          Secundo: stawiam praktycznie dolary przeciwko orzechom,że liczba osób,która "przeprosiłaby się" z PKM-ką po wprowadzeniu PRAWDZIWEGO wspólnego biletu byłaby znacznie wyższa od tej,która dołączyłaby do grona pasażerów bez tego wspólnego biletu,ale za to po dopracowaniu szczegółów,które opisałeś. I właśnie TU jest pies pogrzebany: nie w (tak naprawdę) szczegółach,które można znieść,ale w braku woli partycypacji przez miasta w kosztach eksploatacji,które właśnie są ukryte w dopłatach do wspólnego biletu. Powstał produkt ze sporym potencjałem,ale ten produkt nie pokaże "pełni swojej mocy" bez tego zaangażowania władz miast i powiatów leżących na trasie PKM. To jak z dobrym samochodem: ma wszystko co trzeba,ale BEZ PALIWA nie pojedzie; a paliwo niestety już trzeba wlać samemu.

          • 1 0

        • Dwie podstawowe uwagi:

          • 0 0

        • Przystanek Jasień (1)

          Proponuję podjechac na przystanki Jasien i Kielpinek, zamiast pisac głupoty o parkingach "na gora 10 aut" ..........

          • 5 1

          • Ja proponuje podjechać na każdy inny przystanek, mistrzostwem świata są przystanki, gdzie nie ma miejsca na chociaż jedno auto i gdzie samochody parkują na trawnikach i chodnikach.

            • 6 2

        • Quality post, ale to nie wszystkie problemy i zaniedbania na linii. Nadzór i wykonawstwo też dało ciało, czego potwierdzeniem były wakacyjne podmycia nasypów. Cała inwestycja dosłownie w każdym aspekcie pozostawia wiele do życzenia.

          • 6 1

      • Niby tak ale niesmak jest. Taka inwestycja powinna być lepiej wdrożona. Przystanek z Moreny powinien powstać na lotnisku i tam spinać miejski transport tramwajowy z liniami kolejowymi. Zyskalibyśmy linię tramwajową w mieście, która mogła by być połączona w następnym etapie z Zaspą/Przymorzem.

        Dużo by można pisać. Ważne, że Ci co mieli zarobić to zarobili. Nam zostało korzystać i się cieszyć z tego co jest.

        • 12 8

    • a tak to się robi gdzie indziej. (1)

      Proszę bardzo, przykład z Krakowa. Tam P&R, P&B budują nie tylko przy nowych przystankach kolejowych, ale i przy pętlach tramwajowych. Brak dużych parkingów to grzech śmiertelny inwestycji za miliard, ale nasi dziennikarze zamiast pokazywać przykłady z innych miast i naciskać władze na lepsze rozwiązania, woleli podniecać się festynami z watą cukrową i ogłaszały konkursy na nazwy przystanków. U nas to taki lemingowski stan umysłu.

      Budowa przystanku kolei aglo na jednym z osiedli w Krakowie:

      "W ramach inwestycji miasto planuje również wybudować kładki pieszo-rowerowe, zapewniające bezkolizyjną komunikację pomiędzy rejonem ulic Powstańców i Meiera oraz peronami. W ramach inwestycji przewiduje się również budowę ciągów pieszych i rowerowych o szerokości 2 m każdy, zapewniających powiązania komunikacyjne przystanku osobowego Kraków Prądnik Czerwony i parkingów B+R z drogami publicznymi. Wykonawca będzie musiał zapewnić ciągłość układu rowerowego od ulicy Meiera do drogi rowerowej wzdłuż ulicy Strzelców.

      Tuż obok kładki pieszo-rowerowej ma się znaleźć parking rowerowy na 60 miejsc. Miasto zakłada jego zadaszenie. Ma on być zlokalizowany po obu stronach linii kolejowej nr 8. Z kolei w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku znajdzie się parking samochodowy P+R z minimalną liczbą 200 miejsc postojowych. Co ciekawe, znaleźć ma się na nim 6 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych."

      • 1 0

      • przecież u nas

        też sa parkingi P&R zarówno przy PKM-ce, jak i przy pętlach tramwajowych i to samo z rowerami (żeby tylko korzystali z tego) , więc o co chodzi ?
        Największy u nas problem, to złe oznakowanie rozkładów jazdy, logo samolotu oraz rozlokowanie przystanków daleko od skupisk ludzkich.

        • 0 0

  • Brak wyraźnej informacji po angielsku we Wrzeszczu że to pociąg na lotnisko (1)

    • 10 3

    • Brak wyraźnej informacji po angielsku

      Jak chce się podróżować to trzeba się uczyć języków - w tym przypadku języka polskiego :-)

      • 1 0

  • Budyniowy nie wypal, bezdomni tym jezdza

    • 2 2

  • (nie) pozdrawiam maszynisty PKM do Kartuz

    z wczoraj o 20:14
    Dworzec Gdańsk Główny. Zero oznaczeń z którego peronu odjeżdża PKM, brak rozkładu. Jakoś znalazłem 1 min przed odjazdem i dobiegłem do czoła składu, bo drzwi już się nie otwierały i macham rękoma do maszynisty aby otworzył. A ta świnia po prostu rusza. A następna kolejka za 2,5 godziny, Nie omieszkam złożyć skargę za odjazd przed czasem. Mam nadzieję że zabiorą mu premię

    • 5 0

  • zlikwidowali autobusy to czym dojechać? (11)

    w ECS też pełno odwiedzających, tyle że moje dziecko co roku ma wycieczkę klasową do tego czegoś (już trzy razy byli!)

    • 95 55

    • Pewnie ci dzieciak ściemę żeni, że wycieczka do ECS, coby zefraudować kieszonkowe, a po prawdzie to myka na wagary. Pokolenie 500+ będzie dobrze obeznane z technikami sięgania po "należne".

      • 0 1

    • Ciemne debilstwo pisowskie nie znosi :PKM , ECS , no i przed bolszewickim przejeciem (2)

      Muzeum II wojny swiatowej , no i wszystkiego co pozytzwnego dzieje sie w Gdansku . Taka natura bolszewickiego okupanta.

      • 25 16

      • hmm (1)

        Ja jestem z PiS i uwielbiam PKM!

        • 11 0

        • a ja nie jestem z PIS (nawet zwolennikiem nie jestem) i nie trawię ECS

          • 10 2

    • Wolisz, żeby jeździli pod pomniki Kaczyńskiego? (1)

      • 41 35

      • a tylko taką mam alternatywę?

        aż taka bieda u nas w Gdańsku?

        • 8 0

    • (1)

      No i?

      • 14 16

      • no i tak się frekwencję właśnie robi w megalomańskich projektach pana A.

        • 6 5

    • (1)

      dziecko przynajmniej będzie miało normalnie w głowie,
      bo Tatuś to religia spiskowa chyba?

      • 14 28

      • nie wiem czy wzór w postaci TW bolka to dobre wychowanie

        • 24 21

    • to co ?? PKM też zlikwidować??? bo ty masz problem ???

      • 30 16

  • Żenada (1)

    Wielki niewypał ta kolej metropolitalna Dlaczego nie ma połączenie w nocy z lotniska .Jak się przylatuje w nocy trzeba brać drogie taryfy z lotniska.

    • 19 2

    • Bo zlotowy tez chca zarobic.

      • 0 1

  • To pewnie dlatego podnieśli ceny biletów

    • 3 0

  • Gdzie oni są?

    Gdzie są teraz ci wszyscy Płatni Idioci Sowietów co darli mo.....y na pkm, na pendolino, na gazoport, na tunel, na mistrzostwa w piłce i nowe stadiony. Gdzie są ci koledzy misiewiczow co darli sie o kradzieży obrazów przez Komorowskiego, o łapówkach prezydent Łodzi. Gdzie są ci którzy latali do UE informować o sfałszowamych wyborach i ściagneli komisje wenecką. Są teraz przy korycie w spółkach a co wy z tego macie, suwereni
    ???

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane