- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (39 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (14 opinii)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (442 opinie)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (477 opinii)
- 5 Auto wjechało w pieszych i w budynek (290 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (8 opinii)
40 zł na uchodźcę. Jest zamieszanie z obsługą wniosków
Osoby, które przyjęły pod swój dach uchodźców z Ukrainy, mogą składać wnioski o dofinansowanie. Zgodnie z rządowym rozporządzeniem - można dostać 40 zł na osobę za dzień pobytu. Przepisy są jednak mało precyzyjne i już pojawiło się zamieszanie z ich interpretacją w urzędach. Ministerstwo zapowiada, że zostaną zmienione. Na razie w Trójmieście jest jednak znikome zainteresowanie, by z tego wsparcia skorzystać.
- Nie mam pretensji do GCŚ, bo robią dobrą robotę, ale odniosłem wrażenie, że panuje tam chaos informacyjny. Najpierw usłyszałem, że wniosek o refinansowanie pobytu uchodźców mogę złożyć, ale dopiero, jak ode mnie wyjadą, co nie ma sensu, bo jak udowodnię, że w ogóle u mnie byli. Później powiedziano mi, że mogę go składać także w trakcie pobytu gości, nawet co tydzień, ale i tak będzie to rozliczane później, a nie na bieżąco - mówi pan Łukasz.
Czytaj też:
Gigantyczne kolejki Ukraińców po PESEL w Trójmieście
Ostatecznie po kilku telefonach sprawę udało się jednak pomyślnie załatwić.
Niektóre gminy wstrzymały przyjmowanie wniosków
Z innych miast w Polsce docierają z kolei sygnały, że część gmin w ogóle nie przyjmuje wniosków o 40 zł na gościa z Ukrainy.
Powodem ma być błąd w rządowym rozporządzeniu w tej sprawie. Zgodnie z nim wniosek składa się w urzędzie gminy. Weryfikacji warunków zakwaterowania Ukraińców dokonują pracownicy urzędu. Nie ma mowy o pracownikach jednostek podległych, np. ośrodków pomocy społecznej, do których w wielu miastach trafiła obsługa tego zadania.
Będzie nowelizacja, by wyeliminować niejasności
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, do którego dotarły powyższe sygnały, już zapowiedziało, że w najbliższych dniach planuje nowelizację rozporządzenia.
Zapytaliśmy urzędy z Gdyni, Gdańska i Sopotu, czy mają problemy z obsługą tych wniosków.
"Kształt przepisów rodzi pytania. Liczymy na uszczegółowienie zasad"
- Kształt przepisów wprowadzających świadczenie przysługujące na zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia uchodźcom z Ukrainy rzeczywiście rodzi pytania, na które brakuje jednoznacznej odpowiedzi. Dotyczy to np. trybu weryfikacji warunków zakwaterowania - przyznaje Patryk Rosiński z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Wątpliwości te nie dają jednak podstaw do zaniechania przyjmowania wniosków. Dlatego też Gdańskie Centrum Świadczeń przyjmuje je, licząc na uszczegółowienie zasad ich weryfikacji - zaznacza.
Na razie zainteresowanie przyznaniem 40 zł na gościa z Ukrainy nie jest w Gdańsku duże.
32 wnioski złożone w Gdańsku
- Do wtorku, 22 marca, wpłynęły do GCŚ 32 wnioski o to świadczenie. Z drugiej strony dużo osób zwraca się do GCŚ z pytaniami i pobiera wymagane formularze. Z tego względu w najbliższym czasie liczba składanych wniosków może być znaczenie większa - mówi Patryk Rosiński.
W Gdyni czekają na pieniądze. Złożono 10 wniosków
Urząd Miasta Gdyni informuje, że przyjmuje wnioski zgodne ze wzorem załączonym do rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z 16 marca 2022 r.
- I nie widzimy podstawy prawnej, aby tych wniosków nie przyjmować. Należy jednak pamiętać, że zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy środki na realizację zadania związanego z wypłatą świadczenia pieniężnego za zakwaterowanie i wyżywienie obywateli Ukrainy zapewnia wojewoda. Do tej pory nie otrzymaliśmy od wojewody żadnych środków na ten cel. Wnioski są więc na razie weryfikowane tylko na poziomie formalnym, a same świadczenia nie są jeszcze przyznawane - mówi Michał Guć, wiceprezydent ds. innowacji.
Czytaj też:
Wynajem mieszkania uchodźcom. Jak to zrobić bezpiecznie?
Do tej pory w Gdyni wpłynęło tylko 10 takich wniosków. Przyjmowane są one w punkcie przyjęć wniosków znajdującym się w Informacji Turystycznej przy ul. 10 Lutego 24 od poniedziałku do piątku w godzinach 9-15:30.
W Sopocie cztery wnioski
Urząd Miasta Sopotu informuje, że "wpłynęła niewielka liczba wniosków." Do wtorku, 22 marca, były to cztery wnioski. Dotyczyły 75 goszczonych osób-uchodźców z Ukrainy.
- Prawdopodobnie mieszkańcy czekają z ich złożeniem, ponieważ pieniądze będą wypłacane "z dołu", czyli po udzieleniu gościny. Mamy przygotowane procedury, wszystkie wnioski są weryfikowane. Do tej pory nie napotkaliśmy na problemy związane z ich obsługą - mówi Marek Niziołek z sopockiego magistratu.
Wnioski w Sopocie składa się w Urzędzie Miasta przy ul. Kościuszki 25/27, pokój nr 13. Wszelkich informacji dotyczących wypełniania i składania wniosków udzielają pracownicy Wydziału Lokalowego Urzędu Miasta Sopotu pod numerem tel.: 58 52 13 783.
Świadczenia będą wypłacane za pomoc obywatelom Ukrainy, którzy przekroczyli granicę Polski 24 lutego br. i później. Pieniądze będą wypłacane "z dołu", czyli za faktyczny czas goszczenia uchodźców. Świadczenie będzie przysługiwać maksymalnie przez 60 dni (w szczególnych przypadkach okres ten może zostać wydłużony), a jego wysokość to 40 zł dziennie za osobę za zakwaterowanie z wyżywieniem. Warunkiem otrzymania środków finansowych jest złożenie wniosku. Wniosek będzie obejmował czas, który uchodźcy faktycznie spędzili w domu osoby, która użyczyła im miejsca. Wszystkie wnioski będą weryfikowane. Samorząd na jego rozpatrzenie ma miesiąc. Przyznanie lub wypłata świadczenia może być uzależniona od weryfikacji warunków zakwaterowania i wyżywienia. Świadczenie nie będzie przysługiwało, jeśli w złożonym wniosku znajdą się nieprawdziwe informacje.
Miejsca
Opinie (390) ponad 20 zablokowanych
-
2022-03-24 14:56
Opinia wyróżniona
40zł to choć coś (7)
Ja mam 7-mioro gości z Ukrainy u siebie i z chęcią przyjąłbym te 40zł choćby po to, aby oddać im.
Od tygodnia sam pomagam im finansowo ile potrzeba. A tak nie powinno być. Rząd Najjaśniejszej powinien im dawać środki na wynajem miejsca do pobytu, wyżywienie, ubranie i podróże dzieci do szkoły. Ciągle trajkocze się ile rząd przeznacza naJa mam 7-mioro gości z Ukrainy u siebie i z chęcią przyjąłbym te 40zł choćby po to, aby oddać im.
Od tygodnia sam pomagam im finansowo ile potrzeba. A tak nie powinno być. Rząd Najjaśniejszej powinien im dawać środki na wynajem miejsca do pobytu, wyżywienie, ubranie i podróże dzieci do szkoły. Ciągle trajkocze się ile rząd przeznacza na pomoc, ile daje Unia etc., etc., etc. a prawda jest taka, że wszystko robią po prostu ludzie prywatnie i gminy, miasta, wsie z własnych budżetów. W słupkach wyborczych władzy widać serce i zaangażowanie prostych ludzi. WSTYD- 19 35
-
2022-03-25 08:09
(3)
Przygarnales kogoś samodzielnie pod dach i chcesz aby podatnicy ci za to zapłacili? I wymień mi kraj w którym panują takie warunki których wymagasz? Uchodźcy wojenni przeważnie znajdują się w ośrodkach dla uchodzcow i żaden kraj na świecie nie daje im kasy na wynajęcie mieszkan. Ja rozumie że jesteś socjalista ale trochę już palę przeginasz
- 14 3
-
2022-03-25 12:30
w jakim kraju? (2)
np. w Wielkiej Brytanii. 350 GBP na miesiac.
Ciesze sie ze moglem pomoc.- 0 4
-
2022-03-25 14:30
(1)
Pochwal się, ilu Ukraincow chce UK przyjac po 350/miesiac?
- 2 0
-
2022-03-27 23:32
UK przyjmuje bez ograniczeń
- 0 0
-
2022-03-25 07:52
40 zł, ale chyba jeszcze minus podatek ?
- 2 0
-
2022-03-24 15:00
Chrissy z ambasady USA? (1)
- 7 2
-
2022-03-25 11:53
PiSowiec z Moskwy?
- 2 1
-
2022-03-24 11:23
Opinia wyróżniona
40zł. /osoba / dziennie to jest wystarczająca kwota na utrzymanie ! (48)
Licząc np: trzy osoby na utrzymaniu w jednym miejscu to w miesiącu wychodzi 3600 zł.
Niejedna polska rodzina żyje na takim wynagrodzeniu i głowa nie boli z tego powodu.- 172 16
-
2022-03-26 12:16
skoro polskim emerytom wystasrcza 1217,98 na miesiąc i żyją
to dla czego ukrainy mają być lepsze od nich ? A może ukrainy to rasa PANÓW pl i poprostu im sie należy.......
- 1 0
-
2022-03-25 07:57
Może ? (1)
Może więc zapisz się do jedynie słusznej partii.
- 1 0
-
2022-03-25 08:43
Do jedynej słusznej? Czyli do PO? Czy PiSu? A może do SLD? Bo każda z nich jest słuszna zależy tylko kogo się popiera
- 2 1
-
2022-03-24 19:33
zartujesz to jest wiecej niz polacy zarabiaja !!
- 5 0
-
2022-03-24 18:38
Dokładnie
- 0 0
-
2022-03-24 12:00
mnie boli (21)
Od paru lat nie byłem na wakacjach za granicą :(
Jeżdżę 20 letnim samochodem.
...No, teraz to rowerem...
(A dużą część pensji pożera kredyt).
W to sumie się nie dziwię, że większość obywateli Ukrainy deklaruje chęć powrotu.- 21 4
-
2022-03-24 18:14
A o stopach procentowych chociaż kolega wiedział czy zaskoczyły go jak zima drogowców? (1)
Jeśli kredyt przestaje być opłacalny, sprzedaj to mieszkanie i nie jęcz jak frankowicz
- 2 2
-
2022-03-25 08:41
I idź pod most xD nie każdy chce do mamusi wracać jak ty
- 1 0
-
2022-03-24 17:43
Mam to samo, ale nigdy nie miałem samochodu (6)
I nie narzekam. Ile zarabiasz, że cię nie stać na wakacje za granicą? Jeśli pracujesz na najniższej krajowej i masz umowę no pracę to spokojnie cię stać. Ja mam z 5 stów ponad najniższą ale i bez tego najwyższej zrezygnowałbym z czegoś zbędnego
- 2 4
-
2022-03-25 06:14
Hm jeszcze jest
Drozejacy kredyt na mieszkanie, drozejace rachunki, wzrastajace wydatki. Ale to takie male szczegoly.
- 4 0
-
2022-03-24 18:24
(4)
Nie zapomnij dodac, ze nie masz dziecka :)
- 5 2
-
2022-03-24 20:08
No jak cię na coś nie stać to w to nie wchodzisz (3)
A nie jak niektórzy później płaczą i żebrzą.
- 3 2
-
2022-03-24 20:38
(2)
Heh, staćowość jest zmienna w czasie. Dwa lata temu mogło kogoś być stać na przykład. A dziecka sie nie cofnie, o ile mi wiadomo.
- 1 2
-
2022-03-24 21:03
Dlatego trzeba mieć poduszkę finansową (1)
Zanim się zdecyduje na pieluchy
- 1 2
-
2022-03-24 21:59
Poduszka na pandemie nie wystarczy. Jak ktos mial pecha do branzy.
- 1 2
-
2022-03-24 15:28
Liczą się tylko wakacje za granicą? (2)
- 1 9
-
2022-03-24 18:17
Dla Polaka bez zainteresowań? TAK
I koniecznie w Chorwacji
- 0 4
-
2022-03-24 15:44
Liczy się nowe, nieznane, nieznajome.
- 8 1
-
2022-03-24 12:32
chęć pozostania chyba. W życiu część z nich nie miała tyle kasy co w Polsce za darmo (8)
- 27 11
-
2022-03-24 15:21
Potrafisz liczyć cudze pieniądze? (7)
- 3 14
-
2022-03-24 15:51
(6)
Przecież liczy swoje, to są nasze pieniądze z których finansujemy ukraińców.
- 17 3
-
2022-03-24 16:01
to nie sa nasze - świat daje miliardy na utrzymanie uchodźców! (5)
- 1 19
-
2022-03-25 08:32
Skąd te info? Chyba z Kijowa bo nawet TVP takich rzeczy nie gada
- 0 3
-
2022-03-24 16:28
To gdzie sa niby (2)
Te pieniadze?
- 12 0
-
2022-03-25 06:13
Poki co nie ma I raczej nie bedzie (1)
Kaczynski juz zapowiedzial, ze po prosbie nie bedzie chodzil, a Polska to bogaty kraj, duzo bogatszy od Ukrainy (lol). Ja tylko slysze, ze na nic nie ma pieniedzy, a samorzady nie maja gdzie lokowac uchodzcow.
- 7 0
-
2022-03-25 14:35
Ano bogaty, właśnie się na ochotnika przerzucamy na amerykański gaz :))) Za moment bedziemy tak bogaci, jak Ukraina!
- 3 0
-
2022-03-24 16:14
Komu? Tobie? :D
- 13 0
-
2022-03-24 11:51
Chyba wegetację... (20)
Ledwo na skromne jedzenie wystarczy, a gdzie woda, prąd, ogrzewanie i czynsz za mieszkanie?
- 13 33
-
2022-03-24 18:39
A oni muszą kawior jeść?
- 5 3
-
2022-03-24 15:08
Mam dwie osoby. Spokojnie utrzymam je za 80 zł dziennie. Zakładałem, że będę to robił z własnej kieszeni. (7)
- 7 10
-
2022-03-24 17:48
Ja przyjmę 2 gdy wyremontuję im pokoje. Tak liczyłem, że gdyby nie absurdalne podatki w Polsce to mógłbym przyjąć na rok 5 osób (4)
Gdyby nie 500+, przymus ubezpieczeń społecznych, ograbianie dochodu to Polacy pracując 8h przez 5 dni by mieli tyle w portfelu że bez trudu by przyjęli i zatrudnili wszystkich chętnych do pracy i mogli rozwijać działalność także za granicę
- 3 7
-
2022-03-25 12:33
A zastanawiałeś się już ile z tego co zostanie ci w kieszeni będziesz musiał wydać na prywatnego lekarza, prywatną szkołę dla dzieci i prywatnego ochroniarza bo obniżanie podatków to likwidacja usług publicznych, która najbardziej uderzy w zarabiających średnio albo mniej niż średnio. Bogaci zawsze sobie poradzą.
- 3 0
-
2022-03-24 18:22
(2)
LOL, gdyby nie podatki, mialbys wydatki na obrone i na comiesieczne remonty podwozia ;)))
- 6 5
-
2022-03-24 20:06
To zobacz ile z zarobionych pieniędzy idzie w piach (1)
Powinienes płacić na policję, wojsko itp, drogi, komunikację publiczną i pewną część służby zdrowia (nie mylić ze zwyczajnym lekarzem czy zabiegiem). Do tego jakis podatek na środowisko. A reszta to drobiazgi... Tymczasem płacisz haracz który trafia do wielkiego dziurawego wora
- 6 3
-
2022-03-25 14:34
To prawda, wiele sie marnuje, ale alternatywa, czyli państwo minimum jest opłacalne tylko dla najbogatszych, dla 99% społeczeństwa nie.
- 0 2
-
2022-03-24 16:50
Tylko pamietaj, jak masz miekkie serce to musisz miec twarda d...e (1)
- 12 2
-
2022-03-24 18:12
Oj tam, nie róbmy z tego nie wiadomo jakiego poświęcenia.
Ja do krezusów nie należę, nawet daleko mi do ulgi dla klasy średniej i empatii za wiele nie mam a spokojnie stać mnie było przyjąć osobę z dzieckiem. Wiele osób zwyczajnie ma możliwości a jeśli tak to normalną rzeczą jest przyjęcie kogoś pod dach. Często nie pod ten pod którym samemu się mieszka.
Wiele mieszkan w Polsce stało pustych. A podczas covidu to już w ogóle- 7 7
-
2022-03-24 12:12
wg przysłowia "miska ryżu i pałką po krzyżu"
- 15 2
-
2022-03-24 12:09
(9)
Za komunikację nie płacą żłobki szkoły nie płacą. Mają przecież mężów którzy zarabiają 8000zl jako wojskowi i więcej.
- 29 10
-
2022-03-24 18:06
Czyli co, chcesz powiedziedziec że Ukraina ma więcej żołnierzy niż wszystkie armie świata razem? (1)
- 2 5
-
2022-03-24 18:21
Matematyka się nie zgadza, ale poza tym dowcipnie ;) Same Chiny maja 2 mln.
- 5 1
-
2022-03-24 15:31
Polacy w obozach dla uchodżców w Austrii podczas stanu wojenngo płacili? (4)
- 5 7
-
2022-03-24 16:48
Siedzieli w obozach a nie w apartamentach i hotelach
- 9 0
-
2022-03-24 16:31
(2)
Nie, ale przez rok plus dostawali skromna miche i prycze, o 1700 na lebka i mieszkaniu u Austriaków nie było mowy. Drodzy rodacy :)
- 17 0
-
2022-03-24 17:55
Oj nie wiem czy było tak źle, skoro Polacy sporo tam odłożyli (1)
Przez pierwsze 10-15 lat mojego życia większość tego co miałem w domu było zarobione właśnie w tamtych latach przez ojca w Austrii a nie miał jakiejś super fuchy. Austriacy rzucali ich to tu to tam. Wtedy były inne waluty. Nie sądzę żeby Ukraińcy (a już zwłaszcza Ukrainki) zarobiły w Polsce teraz tyle żeby miały jakieś znaczne oszczędności w skali
Przez pierwsze 10-15 lat mojego życia większość tego co miałem w domu było zarobione właśnie w tamtych latach przez ojca w Austrii a nie miał jakiejś super fuchy. Austriacy rzucali ich to tu to tam. Wtedy były inne waluty. Nie sądzę żeby Ukraińcy (a już zwłaszcza Ukrainki) zarobiły w Polsce teraz tyle żeby miały jakieś znaczne oszczędności w skali ukraińskiej po powrocie tam załóżmy za 10-12 lat. A Polacy którzy byli uchodźcami w Austrii po 5 latach pracy tam w Polsce mogli kupić bardzo dużo. Zresztą przesyłali pieniądze regularnie, bez tego chyba bym trawę jadł
- 2 3
-
2022-03-24 18:19
No ale to już raczej jak ojciec z obozu wyszedł.
- 6 2
-
2022-03-24 13:43
Wiadomo że jak PiS coś wymyśli to zawsze oznacza jeden wielki burdel :) (1)
- 17 11
-
2022-03-25 08:12
Ale w tym przypadku twoje kochane po/lewica bardzo wspierają rząd w ich działaniach
- 1 3
-
2022-03-24 11:10
Opinia wyróżniona
(74)
Szkoda mi tych matek, ktore za chwile zderza sie ze sciana. Rozumiem, ze chca pracowac, mieszkac, edukowac dzieci. ALE... Kobieta nie zarobi na wszystko sama. Wynajem kawalerki w tym momencie to minimum +/- 1600-1800 plus oplaty, dolicz drozyzne w sklepach. Prace od 8-16 nie jest tak latwo ogarnac, nie mowiac juz o tym, ze nikt nie da tyle wolnego (wakacje,ferie,zimowa przerwa miedzy Swietami,) a dzieci musza miec opieke.
- 99 11
-
2022-03-24 20:43
Matki POLKI
A ile Polek jest samotnymi matkami i muszą sobie radzić? Też muszą organizować opiekę i zarobić na wynajem. Szkoda, że dla Nich nie ma pomocy.
- 8 1
-
2022-03-24 17:35
Dokładnie identycznie by było gdyby Polki uciekały na Słowację czy do Czech (1)
No może trochę trudniej bo język ale ekonomicznie podobne wyzwanie. Natomiast w Europie może zdarzyć się jeszcze sporo rzeczy przy których obeca sytuacja w Posce to żaden problem. Nawet zakładając że nie będzie wojny na ziemiach polskich w najbliższych dwóch dekadach (a to nic pewnego, Polacy nie doceniają takiej możliwości) to skutki agresji Rosji
No może trochę trudniej bo język ale ekonomicznie podobne wyzwanie. Natomiast w Europie może zdarzyć się jeszcze sporo rzeczy przy których obeca sytuacja w Posce to żaden problem. Nawet zakładając że nie będzie wojny na ziemiach polskich w najbliższych dwóch dekadach (a to nic pewnego, Polacy nie doceniają takiej możliwości) to skutki agresji Rosji dotkną mocno także UE, czyli i Polskę. Powrót do zbrojeń, sankcje, eksport, kryzys energetyczny, uchodźcy, co nałoży się na ostatnie lata dodruku (zwłaszcza w USA bo się przekłada na świat) , zadłużania, polityki emigracyjnej zachodniej Europy.. Plus bardzo prawdopodobne wrogie działania Rosji, tu mam na myśli wpychanie emigracji z Bliskiego Wschodu i Afryki czyli tej nie zarobkowej, którą trudno zasymilować (a sama też nie chce), przepychanie agentury, inne formy destabilizacji (cyberataki czy wpływanie na opinię publiczną, choćby znane stąd ruskie trolle), próby instalacji w samorządach sprzyjających sił z czasem wywoływanie zamieszek (jeśli wepchną nam Syryjczyków i innych "inżynierów" to niemal pewne". Ruskich nie interesuje w ogóle własny naród więc mają bardzo szerokie możliwości destabilizacji i podtapiania Polski, oczywiście ostatecznym celem, czego nikt nie ukrywa jest powrót Polski do radzieckiej strefy wpływów czyli de facto decydowanie o jej losach
- 5 0
-
2022-03-24 22:10
Putin nie musi importować uchodźców, sami ruszą. Jak Egipt nie dostanie pszenicy ukraińskiej, to się nie pozbierasz. Było sie nie napier... z Ruskimi, jak się nie ma armat.
- 2 2
-
2022-03-24 16:51
No coz , chca kapitalizmu to beda miec przedsmak.. (4)
- 5 0
-
2022-03-24 18:04
Oj niekoniecznie kapitalizmu. Kapitalizmu to i my nie mamy (3)
Oni chcą tzw zachodu. Czyli bezpieczeństwa (zwłaszcza obrotu, prawa własności) i zerwania z elementami sowieckimi, zwłaszcza z sowiecką wersją korupcji. Wszystko inne mieli juz u siebie bo generalnie przeciętny Ukrainiec robi co chce i ma dostęp do czego chce, nikt mu jakiejs papki nie serwuje. Na Ukrainie nie było też żadnej tyrani. No i właśnie stąd ta wojna. Putin chce żeby to się zmieniło bo boi się że domino i Rosję zaatakuje.
- 4 4
-
2022-03-24 18:28
(2)
Korupcja nie jest "sowiecka" Stepan, przyszla z bananowa republika po '89.
- 2 4
-
2022-03-24 20:19
Aleś błysnął Stefan (1)
Korupcja jest zakorzeniona w sowieckim systemie. Ta zachodnia jest bardziej ukryta
- 2 2
-
2022-03-24 20:47
Nie ma czegoś takiego jak "korupcja zachodnia", kraje zachodnie sa najbardziej wolne od korupcji w skali swiata. Jest natomiast korupcja bananowa, generowana przez kapitalizm i rozkwiatajaca w krajach kolonialnych typu Ukraina. Wiaze sie z upadkiem socjalizmu, a nie z jego istnieniem. Historii gospodarczej sie nie zna.
- 3 2
-
2022-03-24 15:49
Matki Polki też mają ciężko! Co do Ukrainek nikt nie mówił że będzie lekko. (1)
- 11 1
-
2022-03-24 20:59
Matki Polki już mi wiszą mnóstwo pieniędzy.
Niech się podzielą z Matkami Ukrainkami
- 2 6
-
2022-03-24 12:42
bez przesady (7)
Ja sama wychowuje dwójke dzieci w wieku przedszkolnym, wynajmuje mieszkanie w Trojmiescie, pracuje od 8-16,nie mam tu zadnej rodziny, ojciec dzieci nie placi alimentow. Nikt sie nie uzala nade mna, jakos daje rade a kokosow nie zarabiam i nie korzystam z Mopsu . Jak sie chce to mozna wszystko ogarnac.
- 31 2
-
2022-03-24 15:06
Piszesz, że pracujesz. I pewnie miałaś cos na początek, czy 1 walizkę? (3)
- 7 4
-
2022-03-24 16:39
(2)
Jakąś szansę widzę dla tych, co przyjechały z matkami, ale zależy ile dzieci. Trzy osoby może się jakoś utrzyma z pensji w biedrze i pracy dorywczej. Ale w teorii, bo tej pracy tyle nie ma. Np. jest więcej chętnych osób do sprzątania niż takich ofert. Cały problem polega na tym, ze nie mamy rynku pracy dostosowanego do ludzi, którzy przyjechali. Podejrzewam, że mało będzie Ukrainek chętnych na tiry czy do budowlanki :)
- 6 0
-
2022-03-24 20:17
Nie był też dostosowany do realiów przed wojną (1)
Od 5-10 lat na prawie każdej restauracji wisi kartka "zatrudnię kelnerkę/kucharza/itp" nawet chyba nie zdejmowali. Rynek się dostosuje.
- 2 2
-
2022-03-24 20:45
To jest akurat chwilowo-popandemiczne. Po prostu troche ludzi poszło do fotowoltaiki etc. Ale OK. Tylko ile tych kelnerek potrzebujemy w skali Polski? 5 tys.?
- 3 1
-
2022-03-24 14:18
Ale jestes w swoim.kraju
I znasz jezyk.
- 9 4
-
2022-03-24 13:43
(1)
Ojciec nie placi wiec my placimy z funduszu alimentacyjnego.
- 15 7
-
2022-03-24 14:51
Niekoniecznie
Jest kryterium dochodowe. Jeśli ta Pani je przekracza to z funduszu nie dostaje nic.
- 14 0
-
2022-03-24 12:14
(10)
Mają mężów oni za darmo nie wojują. W wojsku się zarabia nawet 12000 teraz
- 18 8
-
2022-03-24 17:06
Ciekawe ile Ukrainek ma faceta w wojsku. (1)
Zapewne nie więcej niż 50 tys
- 2 2
-
2022-03-24 18:27
Z czego 2 tys. na wychodztwie w Polsce.
- 3 1
-
2022-03-24 12:35
Armia Ukrainy to 300 tys. luda, także kobiet. To nie sa same zony wojskowych :D
- 7 4
-
2022-03-24 12:34
(6)
Jak tak dobrze zarabiaja na froncie, to dlaczego jeszcze tyle pomocy od ludzi i od Panstwa polskiego?
- 7 13
-
2022-03-24 17:05
Wiesz ile osób liczy armia chłopcze a ile Ukraina?
- 1 2
-
2022-03-24 12:52
Od państwa? Pomagają miliony Polaków, nie państwo. (4)
Jedyne co robi państwo, to redystrybucję naszych pieniędzy.
- 25 4
-
2022-03-25 09:48
Jakoś nawet ambasador Ukrainy ostatnio wyjaśnił trzaska bo mówił jak ty a ambasador mu odpowiedział że jest spora pomoc od ezadu
- 0 2
-
2022-03-24 17:04
No a co innego nasze państwo kiedykolwiek zrobiło w innych sprawach? Wyprodukowaliśmy coś? Wymyśliliśmy? (2)
Powielamy tylko rozwiązania znane i oklepane no w Wenezueli
- 2 5
-
2022-03-24 22:07
Łopanie (1)
Ktoś tu nic nie czyta poza nagłowkami w tabloidach. Wenezuela poleciała na spadku cen ropy, poza którą właściwie nic nie sprzedaje.
- 5 0
-
2022-03-25 12:41
nie wymagaj od libka umiejętności czytania czegoś więcej niż nagłówek
- 3 0
-
2022-03-24 11:17
oni uciekaja przed wojna (11)
czy przyjechali rozpoczac nowe zycie w Polsce ?
- 26 4
-
2022-03-24 17:08
Uciekają przed wojną rozpocząć nowe życie m.in w Polsce (9)
Czego nie rozumiesz? Gdy y u nas będzie wojna będziesz uciekać rozpocząć nowe życie w Niemczech czy UK
- 3 3
-
2022-03-25 08:58
(1)
Nie każdy ma mentalność szczura uciekającego kanałami jak ty
- 0 2
-
2022-03-25 14:48
I vice Wersal, nie każdy jest i**otą, dającym się zabić "ku chwale ojczyzny".
- 4 0
-
2022-03-24 17:45
A jak Niemcy napadną to gdzie będziesz uciekać? (6)
- 2 3
-
2022-03-24 20:13
Niemcy jedyny napad jaki będą mieć to napad paniki (3)
- 2 3
-
2022-03-24 20:42
(2)
Raczej śmiechu niż paniki.
- 4 1
-
2022-03-24 20:57
Raczej Olafowi nie było do śmiechu gdy zobaczył ze wojna jest na poważnie (1)
I od razu znalazły się środki na zakurzoną wysmiewaną Bundeswehrę
- 1 2
-
2022-03-24 22:05
E tam, znalazl. Niemcy wiedza, ze za x miesiecy bedzie koniec i raczej mysla w jego perspektywie. Wiadomo, ze trzeba cos rzucic opinii publicznej na pozarcie, ale jest w o tyle dobrej sytuacji, ze wybory daleko.
- 2 1
-
2022-03-24 18:15
Do Afryki (1)
- 2 2
-
2022-03-24 18:26
Ale tam nie będzie żarcia.
- 4 2
-
2022-03-24 11:26
Ale to, co teraz widzisz, czyli pozycyjna wojna na mniejszej czesci terytorium Ukrainy, bedzie sie toczylo tam prawdopodobnie dlugo. I co zrobisz? W czerwcu każesz im wracac?
- 9 9
-
2022-03-24 11:17
(32)
Zero szans, żeby się te kobiety tu utrzymały. Jedyna szansa to pokój na Ukrainie. Część znajdzie pracę, ale nie mamy miliona ofert dla Ukrainek bez języka, jest ich ograniczona liczba. Trochę utrzyma rodzina. Dla większości pozostanie na dłużej w Polsce nie będzie realne, bo i społeczeństwu przejdzie z tym utrzymywaniem innych non stop.
- 28 2
-
2022-03-24 17:19
Zależy co uważasz za "utrzymały". (8)
Jeśli samo minimum: jedzenie, dach i rachunki to jest to możliwe. Po prostu rynek najmu się zmieni i będzie się mieszkać po kilka osób jak w wielu krajach. Ale jeśli masz na myśli coś więcej to masz rację.
Ale dotyczy to niemal tak samo Polek! Przecież zdecydowana większość Polek też bez środków swojego faceta wyżej nie podskoczy. Niestety.Jeśli samo minimum: jedzenie, dach i rachunki to jest to możliwe. Po prostu rynek najmu się zmieni i będzie się mieszkać po kilka osób jak w wielu krajach. Ale jeśli masz na myśli coś więcej to masz rację.
Ale dotyczy to niemal tak samo Polek! Przecież zdecydowana większość Polek też bez środków swojego faceta wyżej nie podskoczy. Niestety. Dlatego oddają się w finansową zależność. Jeśli nie ma dzieci i zdarzy się rozstanie to sytuacja przypomina właśnie tą wspomnianych Ukrainek. Oczywiście do czasu wejścia w kolejny związek- 10 1
-
2022-03-24 20:42
(7)
Cos mi sie wydaje, ze raczej wrócą do siebie, niz po kilka będa mieszkały. Aż takie eldorado to tu u nas nie jest, zeby tak z dziećmi koczować - solo to jeszcze, ale z dziećmi?
- 7 0
-
2022-03-25 08:52
(2)
Nawet jak wojna skończyła by się jutro to większość przez kolejny rok i tak nie wróci do siebie. Powód: do czego ma wracac? Do spania na gruzowisku? Naprawdę trzeba byc naiwnym i**ota aby liczyć że matki z dziećmi wrócą na gruzowisko. Szybciej tatuś do nich po wojnie dojedzie niż one wrócą. A osoba które przygarnęły pod swój dach przypominam że rodzin nie można rozdzielać i proszę po zakończeniu wojny jeszcze jeden talerzyk przygotować
- 4 0
-
2022-03-27 13:43
To prawda oprócz tego gruzowiska
Wiele z nich uciekło z domów, które wcale nie są na froncie, ba, większość ukrainy wcale nie jest objęta działaniami wojennymi
- 0 0
-
2022-03-25 14:05
Pisownia
O s o b o m...
- 0 0
-
2022-03-24 20:55
Nikt nie wróci dopóki rakiety i bomby będą spadac (3)
Ja po jednej nieprzespanej nocy umieram w pracy kolejnego dnia a co dopiero budzić się podczas nalotów. Nie potrafię sobie wyobrazić czegoś gorszego.
- 0 5
-
2022-03-24 22:02
(2)
Jeszcze sprawdz dokladnie, gdzie sa naloty i skad ludzie przyjechali. Wiekszosc naloty widziala w TV. Po drugie jakos to sie posortuje, zadna strona nie ma kasy na rok wojny.
- 6 0
-
2022-03-25 08:56
(1)
Może Ukraina nie ma. Ale Rosja to ma. A jeśli myślisz że sankcje coś im zrobią to się mylisz może w krótkim czasie odczują ale długoterminowo to bardziej zachód zacznie je odczuwać niż Rosja. Mentalność i historia ruskich przyzwyczaiła do ciężkich warunków życia i braku wielu produktów więc szybko się dostosują do panujących warunków. A zachód nie jest do tego przyzwyczajony i wielu obudzi się z płaczem gdy cena za wache będzie po 10zl a podwyżki gazu będą jak dla przedsiębiorców
- 1 1
-
2022-03-25 14:44
Myślę, że sankcje nic im nie zrobią, nada, zero, natomiast nie oznacza to, ze Rosja ma nieograniczone środki na wojnę. Rosja bez klasy średniej nie pociągnie dlugo, a klasa średnia jest zwesternizowana, chce zyć jak ludzie i po prostu ucieknie w dluższej perspektywie. Produktów nie zabraknie, przyjdą z Chin i Indii, natomiast zabraknie innowacji. Rosjanie nie sa Chińczykami, zacznie sie drenaż mózgów z Rosji na zachod. Stany tylko na to czekają.
- 1 0
-
2022-03-24 17:12
Zgoda, oprocz ostatniego zdania bo społeczeństwo cały czas utrzymuje innych.. (2)
I do póki socjal nie zeżre wszystkiego jak w Wenezueli to wszystko będzie się kręcić normalnie, pincety i emeryturki będą wypłacane. Nie ma co liczyć że przyjdzie ktoś i powie: od teraz koniec z zadłużaniem, rozdawnictwem, odbudowujemy gospodarkę! Taka siła nie dostanie nawet 3% w wyborach
- 11 2
-
2022-03-25 12:39
Zobacz jak świetnie neoliberalizm sprawdza się po sąsiedzku w Chile.
- 1 1
-
2022-03-25 08:49
Akurat sytuacja Wenezueli jest bardziej skomplikowana i co innego spowodowało u nich bankructwo a nie socjal, socjal miał może jakieś 20% udziału
- 1 1
-
2022-03-24 11:22
(19)
Ogarna sie mlode bezdzietne. Wynajma pokoj, bez dzieci mozna pracowac obojetnie na jaka zmiane. Matki z dziecmi maja przekichane niestety, a wiele Ukrainek przyjechalo z dwojka, trojka malych dzieci...
- 29 0
-
2022-03-24 15:52
Ale jak się zorganizują i co tydzień jedna zajmie się dziećmi, a pozostale pójdą do pracy? (5)
- 7 1
-
2022-03-24 16:35
(4)
Amerykanie by tak zrobili. Jedna by za kaskę została z dziećmi i zrobiła prywatne "przedszkole", a reszta do roboty by poszła.
- 11 0
-
2022-03-24 17:09
Ależ oczywiście. I wróci też wynajmowanie pokoju na pół (3)
Za moich czasów studenckich to było na porządku dziennym. Duży pokój dzielony szafą cyz regałem
- 7 0
-
2022-03-25 06:18
Jedna kawalerka (2)
Na 5 rodzin.
- 1 0
-
2022-03-25 12:38
(1)
Pauperyzacja całej grupy narodowej to świetny materiał na patologie i podłoże do radykalizacji w kolejnym pokoleniu. Jeśli nie zintegrujemy (także kompetencyjnie, finansowo) uchodźców i nie damy ich dzieciom możliwości awansu społecznego tylko zepchniemy w pauperyzację, to możemy się spodziewać tego co UK ma ze zradykalizowaną imigrancką młodzieżą z krajów bliskiego wschodu, która tkwi w sytuacji bez perspektyw.
- 0 2
-
2022-03-25 14:39
Uchodźcy rzekomo są tu tymczasowo, czy nie?
- 2 0
-
2022-03-24 14:48
I tu jest pole do popisu dla państwa (12)
Aktywizować te kobiety choćby poprzez dopłaty do żłobków czy przedszkoli. Wszystko, tylko nie rozdawnictwo gotówki.
- 2 23
-
2022-03-24 16:34
Mam lepszy pomysł (11)
Mam lepszy pomysł: dopłaty dla polskich dzieci i aktywizacja Polek. Ukrainki niech wracają i niech aplikują o permit na podstawie zamiaru podjęcia pracy w branży, która nas interesuje. Jak są pielegniarkami na przykład, to po nostryfikacji/egzaminach i wykazaniu sie jezykiem niech tez dostana doplaty do przedszkoli.
- 19 3
-
2022-03-25 06:16
Aktywizacja Polek, zeby (1)
Pracowaly i odprowadzaly podatki, za ktore do trzech lat utrzymamy Ukrainki I ich dzieci oraz starcow. To dopiero pomysl!
- 4 2
-
2022-03-25 14:37
Jak to utrzymamy Ukrainki?
To one nie maja wracać, jak się ta wojna na 1/10 Ukrainy skonczy? Ojej.
- 2 0
-
2022-03-24 17:39
Najlepszy pomysł to likwidacja 500+ i wypłacenie rekompensat pieniężnych tych którzy go nie pobierali (5)
A drugi krok to likwidacja ZUS.
Trzeci to likwidacja podatku dochodowego- 6 4
-
2022-03-25 12:36
Czwarty krok to likwidacja Polski i wstawienie tu flagi Chile bo tam już ćwiczyli Chicagowski neoliberalizm. Spoiler alert - wyszło swietnie ale tylko jeśli byłeś bogaty, bo stałeś się obrzydliwie bogaty, reszta społeczeństwa do zaorania.
- 2 0
-
2022-03-24 18:25
(3)
A czwarty likwidacja wszystkiego i Kononowicz na prezydenta!
- 8 3
-
2022-03-24 20:11
Wszystko zmierza do wprowadzenia gwarantowanego dochodu (2)
Dla każdego. Niezależnie czy pracuję czy nie. I róbta z nim co chceta. Lepsze to niż płacenie tym co mają bachory
- 6 5
-
2022-03-25 08:47
(1)
Czyli rozdanie kasy wszystkim jest lepsze niż rozdanie kasy mniejszej grupie? XD już widzę płacz. O 30% inflację i 15% stopy bankowe po pół roku od wprowadzenia dochodu gwarantowanego. A tak na marginesie mistrzu ekonomi wymień kraj który już go wprowadził albo w najbliższym czasie chce go wprowadzić. Nie pisz tylko o jakiś plotkach tylko przedstaw fakty
- 0 2
-
2022-03-25 14:38
Energetyki termojądrowej też nikt nie wprowadził, co nie znaczy, że nie wprowadzi kiedyś :)
- 0 1
-
2022-03-24 17:03
Komuchu, dopłaty to żadna aktuwizacja (2)
- 3 12
-
2022-03-24 17:37
Korwinie, nie pora na emeryture? :D (1)
- 3 4
-
2022-03-25 08:45
Może czas do pracy socjalisto a nie tylko dej dej dej
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2022-03-24 09:53
(24)
Zaczyna się polskie piekiełko z kasą, której nie ma i nadużyciami w tle.
Patologia.- 69 7
-
2022-03-24 10:57
(21)
trzeba zauwazyc ze np takie targi poznanskie ktore przyjely uchodzcow dostaly 95zl od glowy. ciekawe ilu jeszcze biznesmenow powiazanych z PiS dostaje wiecej niz tez 40zl za glowe na dzien
- 14 3
-
2022-03-24 11:19
(20)
Tak, bo to sa koszty. Trzeba obiekt sprzatac, za przeproszeniem kibel przetykac, placic ludziom, ktorzy tym zarzadzaja, kupic jedzenie i chemie, zaplacic zwiekszone rachunki za media...
- 6 10
-
2022-03-24 11:25
A uchodźcy rąk nie mają? (1)
U siebie mieli służbę która w domu sprzątała i kibel myła?
- 19 4
-
2022-03-24 11:40
Pojecia nie masz o zarzadzaniu obiektem sportowym w warunkach ewakuacji.
- 6 11
-
2022-03-24 11:37
(3)
a dlaczego trzeba wynajmowac jeszcze obsluge? czy ukaincy sami nie moga kibla odetkac? pojsc do sklepu po jedzenie? zamiesc podloge?
- 14 3
-
2022-03-24 12:29
Nie wiesz, o czym piszesz. (1)
System sanitarny obiektu sportowego jest zaprojektowany na kilka tysiecy ludzi przez, przyjmijmy, 3 h tygodniowo. Jesli masz kilka tys. ludzi, czy nawet tysiac, 24/7, wszystko zatyka sie i psuje w drugiej dobie. Takie sa doswiadczenia zamoznych krajow, takich jak USA, z relokacja do takich obiektow przy kleskach zywiolowych. Wiem, bylam, widzialam. Nie, nie mozesz zrobic zaopatrzenia na kilka tysiecy rekoma matek malych dzieci, bez jezyka. Mozesz je zaprzac w dyzury przy, powiedzmy, obieraniu ziemniakow, ale nie mozesz sprawic, ze beda tym zarzadzaly - szczegolnie bez jezyka - bo tego potrzebna jest wiedza. Czyli wyspecjalizowana NGO lub ktos inny za kase.
- 7 10
-
2022-03-24 15:20
Wiadomo, że potrzebe są dyżury, również przy pomocy uchodzców.
- 2 0
-
2022-03-24 15:41
Uchodżcy będą współpracowali, ale trzeba to zorganizować. Jak wszystko wszędzie.
- 3 1
-
2022-03-24 11:42
(8)
ukraincy uciekaja przed WOJNA a nie przed praca i obowiazkami lewaku. trzeba ich aktywizowac a nie utrzymywac na koszt podatnika.
praca nie uraga uchodzcom. niech to do was dotrze lewusy. oni nie przyjechali do hotelu na wakacje!- 12 6
-
2022-03-24 12:16
"nie uciekają przed pracą i obowiązkami" (6)
I dlatego musimy płacić za sprzątanie w miejscach w których są zakwaterowani, bo w domu też pewnie mieli kogoś kto po nich sprzątał o_0
- 10 5
-
2022-03-24 12:32
(3)
To są obiektu uzytecznosci publicznej, ich sprzatanie odbywa sie kompletnie inaczej niz w twoim domu :)
- 6 10
-
2022-03-24 15:22
Zawsze to sprzątanie, chociaż przestrzeń i liczba ludzi wieksza. (1)
- 2 1
-
2022-03-24 16:18
No to dawaj, napisz projekt
Zaproponuj plan sprzatania obiektu rekoma relokowanych. Bedzie to sensacja w skali świata, jeżeli ci się to uda zrobić i koszty nie będą większe niż profeska.
- 4 2
-
2022-03-24 20:25
On sprząta raz do roku na wielkanoc
- 2 2
-
2022-03-24 15:11
Kwestia organizacji. Zawsze mozna tworzyć dyżury spośród uchodżców. To nawet sprzyja zdrowiu psychicznemu. (1)
- 3 0
-
2022-03-24 16:21
nie kumasz, o czym piszesz
Dyzurowac moga tylko chetni, inaczej bedzie to nieefektywne. Ktos musi tym zarzadzac. Co zrobisz opuszczajacemu dyzur? Trzy baty na d*pe? Taka fabryka wyglada totalnie inaczej niz dom. Mozna oczywiscie, i trzeba, aktywizowac uchodzcow, ale zapomnij, ze uchodzcy sie tak samozorganizuja, ze nie bedzie potrzebne wykonywanie zadnych prac na ich rzecz.
- 2 2
-
2022-03-24 20:25
To wiemy. Przed pracą uciekają - skutecznie - Polacy
- 0 1
-
2022-03-24 12:28
A oni są uchodźcami, czy przyjechali na wakacje all inclusive na koszt polskiego podatnika? (3)
Bozia rączek nie dała? Ciężko po sobie posprzątać, pozmywać, umyć kibel? Ciężko sobie zrobić śniadanie, obiad, kolację? Może mamy ich jeszcze zabierać na wycieczki krajoznawcze na własny koszt?
- 12 5
-
2022-03-24 14:55
(1)
W jaki sposób kilkaset ludzi zakwaterowanych na hali sportowej ma sobie ugotować obiad? Mają sobie ognisko z kociołkiem na środku zrobić i palić w nim zerwanym z podłogi parkietem?
- 6 3
-
2022-03-24 16:22
Jak ma sobie zarcie przywiezc i skad ma wiedziec skad? Oraz plastiki kuchenne. Co ma zrobic ze smieciami? To sie tak latwo opowiada, jak sie nie rozumie, co skala robi z procesem "produkcyjnym" :)
- 4 2
-
2022-03-24 20:27
Ja zabrałem w sobotę do Jastrzębiej Góry. Liczę na rewizytę w Odessie kiedyś o ile nie zniszczy się za bardzo
- 1 2
-
2022-03-24 20:23
A osoby prywatne to co? Oni kosztów nie mają?
- 0 2
-
2022-03-24 12:57
Nowy w kraju pod zarządem PiS?
- 4 0
-
2022-03-24 20:22
Piekło się zaczęło wraz z wejściem w życie 500+
I nie jest to piekło kobiet tylko dramat tego państwa. Teraz będzie już tylko gorzej.
Spełniły się marzenia rządu o taniej sile roboczej ale niech nikt nie myśli że dzięki temu system ZUS stanie się wydolny albo że Polska uniknie cudownie kryzysu światowego- 2 0
-
2022-03-24 10:05
Za 40 zł to można utrzymać psa, a nie człowieka... (18)
Dobrze, że ludzie dobrej woli pomagają.
- 25 69
-
2022-03-24 10:55
Ciekawa opinia, bo wielu Polaków ma mniej na człowieka na dzień.
- 31 0
-
2022-03-24 10:56
(4)
mowimy tu o 40zl na glowe na dzien. to znaczy ze juz dla 3 osob to bedzie 120zl na dzien. to bardzo duzo.
- 29 0
-
2022-03-24 11:21
(3)
Dla matki z piątką jest to 7200, plus jeszcze 2500 na dzieci. W Polsce ma tyle, i to przy wykonywaniu pracy zarobkowej, jedynie część społeczeństwa.
- 22 1
-
2022-03-24 15:50
To nie jest wsparcie dla uchodzców, tylko dla tych którzy zapewniają im lokum i utrzymanie. (1)
- 5 0
-
2022-03-24 17:42
To bez znaczenia z ekonomicznego punktu widzenia.
- 4 1
-
2022-03-24 20:32
W jednym z trójmiejskich urzędow dowiedziałem się że miejscowe rekordzistki wyciągają z zasiłków 12 tys miesięcznie
I nie pracują. Można?
- 3 1
-
2022-03-24 12:17
Ciekawa opinia, zważywszy, że Polak w potrzebie dostaje 8zł dziennie... (3)
- 14 1
-
2022-03-24 15:12
Co znaczy Polak w potrzebie? Bez niczego? (2)
- 2 4
-
2022-03-24 17:43
(1)
Oni nie sa bez niczego. Maja dostep do zarcia, spania, prania, ciuchow, uslug publicznych. Na nasz koszt.
- 4 2
-
2022-03-25 09:07
Czyli jak każdy bezdomny w Polsce.
- 0 1
-
2022-03-24 13:01
(3)
polak chorobowego dostaje 14 zl na dzien a ty mowisz ze 40zl na glowe to malo?
- 10 0
-
2022-03-24 15:01
Polsk ma gdzie mieszkać. (1)
- 1 7
-
2022-03-24 17:44
Jak który.
- 5 0
-
2022-03-24 20:34
Gdyby dostawał więcej to chorób by nie było końca :)
- 2 1
-
2022-03-24 15:40
Psa? MOPS / OPS za 28 zł dziennie dorosłego Polaka / Polkę utrzymuje (1)
Zasiłek z najniższych możliwych i obiady nie najlepsze. Dla osób nie najmłodszych i z reguły o nie najlepszym zdrowiu. Oczywiście nie kwalifikujących się do renty, czy choćby orzeczenia o 75% niezdolności. Ale powyższe to ho, ho, ile warunków i wymagań, zaświadczeń. -krainiec tak wiele dostaje tylko za pokazanie paszportu. Poza tym ok. 380 zł zasiłku dla Polaka, teraz odlicz z tego 100 zł na kartę miejską, bo ktoś ma dalej niż 3 przystanki po te obiady, a i nieraz musi pojechać do lekarza specjalisty.
- 4 2
-
2022-03-24 20:36
Polak musiał się postarać mocno żeby trafić pod skrzydła MOPS
Czy od II wojny światowejtak go jeszcze trzyma?
- 2 3
-
2022-03-24 20:30
Czyli jem jak pies. Bo po zapłacie raty kredytu nie zostaje mi 1200 tylko niecały 1000. Jak żyć?!
- 6 0
-
2022-03-24 21:14
40 zł. Spoko. Można przeżyć.
- 1 0
-
2022-03-24 10:05
(11)
40zł?To na chleb,dżem i 5 jajek wystarczy...ewentualnie zupa na cebuli czy kiepskiej jakości schaboszczak.
- 28 69
-
2022-03-24 10:55
Spoczko, dajmy po stowce. Kto bogatemu zabroni?
- 18 1
-
2022-03-24 11:20
Polscy emeryci (i nie tylko) nawet tyle dziennie nie mają.
A gdzie jeszcze czynsz, rachunki, leki..?
- 24 2
-
2022-03-24 11:32
Znowu kit ludziom wciskasz? (5)
Rano się przeleciałem do sklepu, chleb, dżem, parówki Morliny (5 szt.), serek do smarowania kanapkowy, mleko, razem 17,40 zł. Margarynę jeszcze mam, ale podrożała strasznie ostatnio. "Twój" chleb i dżem to byłoby - 7 zł, 5 jajek - 4 zł. To byłoby 11 zł, w średniej wielkości sklepie. No mam taki niedaleko na szczęście. Oczywiście, jest i chleb i parówki o złotówkę droższe, ja wziąłem to tańsze.
- 11 5
-
2022-03-24 11:42
(4)
Na wuj wy wszyscy te utwardzane tłuszcze jecie?! Od tego sie tylko choruje. Włosi smarują grzanki oliwą.
- 4 5
-
2022-03-24 12:45
(3)
Jakoś żrę to od lat i w ogóle nie choruję. Nawet covid mnie ominął pomimo braku szczepienia.
- 3 5
-
2022-03-24 13:32
No tak, musi co margaryna chroni przed covidem :D
- 8 0
-
2022-03-24 20:39
Ja byłem lepszy. Ominął mnie mimo szczepienia (1)
- 2 2
-
2022-03-24 20:58
Przebijam!
Mnie ominal mimo szczepienia i oliwy! ;)
- 2 1
-
2022-03-24 20:37
Bodajże 43 placę dziennie za katering dla siebie (2)
Gdyby był czas na robienie sobie posiłków to pewnie i za 30 spokojnie się dobrze zje. Nawet lepiej niż na kateringu
- 1 3
-
2022-03-24 21:52
Ciekawe. Od dawna nie widziałam takich cen. Co za firma?
- 2 0
-
2022-03-25 13:24
A media i czynsz doliczyłeś?
- 0 0
-
2022-03-24 10:06
(12)
No i teraz się wyjaśniło. Obietnice rządu pozostaną obietnicami. Ci co goszczą uchodźców i wyręczają państwo będą teraz biegać po urzędach i oczywiście każdy urząd będzie miał swoją wykładnię. Później pieniądze dostaną. Tzn kiedy? Przypuszczam że za rok albo później. Albo w ramach rekompensaty talon na balon. XD.
- 68 15
-
2022-03-24 10:19
(7)
Niech się zajmą wyludzaczami, Ukraincy chcieli wynająć mieszkanie dla 5 osób w sumie, właściciel oprócz czynszu 2 tys chciał żeby mu wypisali papiery ze zrzekaja się tych 40 zł na osobę dziennie na jego rzecz. Co za wstyd, ze tacy ludzie istnieją.
- 7 21
-
2022-03-24 10:23
A kaucje za zniszczenia (1)
W mieszkaniu od nich brał? Jesli nie, no to zasadne, ze mialby zabezpieczenie w postaci tych 40'zl od osoby dziennie. Jak dla mnie zasadne.
- 23 3
-
2022-03-24 10:55
Oczywiscie ze zasadne. Do tego przy 5 osobach jak by zwiali bez placenia to i rachunki wysokie wiec na ewentualne pokrycie musi byc.
- 20 1
-
2022-03-24 11:23
To będzie okrutne, co napiszę (4)
ale ja bym Ukraińcom wynajęła mieszkanie niestety dopiero jakbym miala ich 10 - wtedy jedno można zaryzykować w ramach działalności charytatywnej. To jest klient bez dochodu, za to z dziećmi, gorszy nie istnieje z punktu widzenia najmującego.
- 19 1
-
2022-03-24 15:54
Nie ma jak być okrutnym.
- 1 1
-
2022-03-24 20:41
Chyba wynajmującego
- 0 1
-
2022-03-24 20:43
Na szczęście wiele osób kieruje się przede wszystkim chęcią pomocy (1)
Nigdy nie wiadomo czy nie znajdziemy się w takim samym położeniu. Niekoniecznie przez wojnę. Polecam filmy z Caracas
- 0 4
-
2022-03-24 21:02
Checia pomocy moze sie kierowac tylko ten, kto ma na nia srodki.
- 2 0
-
2022-03-24 11:06
10 godzin WOSu tygodniowo. (2)
Bo inaczej ludzie nie odróżnią, co jest rząd, a co samorząd.
- 10 3
-
2022-03-24 12:19
A to rząd "daje" 40zł dziennie na utrzymanie, czy samorząd? (1)
Z pińcetplusem było to samo, PiS "dał" a złe samorządy nie wypłacały o_0
- 6 2
-
2022-03-24 20:44
Order Złotego Samorządu dla tych którzy znaleźli jakiś powód żeby nie wypłacić
Brawo. Gonić patusów
- 0 1
-
2022-03-24 15:51
Albo wcale nie dostaną,oj głupiutkie te nasze społeczeństwo
- 2 0
-
2022-03-24 10:27
5 osobowa rodzina 6 tys na miesiac 7 osobowa 8,2 tys na miesiac (4)
- 42 3
-
2022-03-24 10:31
7 osobowa rodzina 8.4 tys nie 8.2 tys
- 14 0
-
2022-03-24 10:34
Oraz 500 plus inna finansowa i nie tylko (1)
- 19 0
-
2022-03-24 10:38
Dlaczego minusujecie policzcie sobie
- 17 0
-
2022-03-24 10:57
5-osobowa 6 tys. plus 2,5 tys. na dzieci, to razem 8,5 tys. a nie 6 tys.
- 12 1
-
2022-03-24 10:34
Jak zwykle PIS-owski Chaos,nic nowego,nie pomagam bo wiem czym to smierdzi, od tego jest rzad!!! A jak jednego uchodzce utrzymac i dac mu mieszkanie za 40 zl.dziennie, i kiedy te pieniadze sie dostanie,najpierw trzeba miec swoja kase i nie wiadomo jak dlugo, to dobre dla milionera na Zoliborzu!!!
- 37 14
-
2022-03-24 10:34
Wielu Polaków żyje za mniej (10)
Nie mamy pracy i żyjemy w biedzie.
- 96 8
-
2022-03-24 14:59
(4)
Pracy dziś nie ma jedynie ten, kto się nią brzydzi. Inni tego problemu nie mają.
- 6 12
-
2022-03-24 17:46
(3)
Noelibskie brednie. Za minimalna krajowa nie da sie utrzymac.
- 5 3
-
2022-03-24 18:51
i dlatego nie pracują? (1)
- 4 5
-
2022-03-24 21:04
Dlatego robia na czarno, pani(e) filozof!
- 4 1
-
2022-03-24 20:46
Czyli lepiej zarabiać Zero i liczyć na innych?
Powinniście wszyscy dostać specjalny dowód osobisty dla niewolników.
- 0 5
-
2022-03-24 16:36
Biedała była za Tuska i afery... (2)
- 2 6
-
2022-03-24 18:53
ale wojny nie było (1)
- 5 3
-
2022-03-25 00:54
a w afganistanie?
a w iraku?
- 2 1
-
2022-03-24 20:47
Jesteście po prostu mega leniwi. I tyle. (1)
Zasługujecie na życie w głodzie
- 0 5
-
2022-03-25 06:43
Opanuj gościu tego testovirona w sobie.
- 1 0
-
2022-03-24 10:36
(6)
Cyrk. Ludzie biora do siebie ukraincow i jeszcze kaza im chodzic po dary do punktow pomocy, zaczely sie tez prosby goszczacych o dary, jedzenie, ciuchy itp.bo jednak sie ze swoimi mozliwosciami przeliczyli i oczywiscie dejcie na prezenty, torty, bo ukrainskie dzieci tez maja urodziny.
- 80 15
-
2022-03-24 10:53
(1)
Tez mnie to powala. Przygarnalem 10 osob ale potrzebuje i tu nastepuje lista.
- 32 7
-
2022-03-24 18:21
Chyba przygarnąłeś 10 butelek na wymianę co najwyżej :)
Kto uwierzy w takie komentarze. Postaraj się chociaż
- 2 4
-
2022-03-24 18:22
Ale jacy ludzie tak robią? Ilu? Jeden na 1000?
Po to ktoś bierze kogoś pod dach żeby wysyłał po paczkę herbatników i proszek do prania?
- 1 1
-
2022-03-24 20:28
Naprawdę ? (1)
Tam też są różni ludzie, oczywiście. Ale chyba przesadzasz....naprawdę żal ci tego torta przecież może być malutki dla dziecka które nie ma pokoju i straciło kontakt z kolegami i rzeczywistością? Serio? No to na czym polega twoja pomoc?
- 2 7
-
2022-03-24 21:06
Wiesz co? Jest 700 tys. ukrainskich dzieci w Polsce. Ja bym im njeba przychylila, bo to dzieci, ale jak zaczynamy od tortow dla kazdego, to uwazaj, zeby nam potem dla nich na chleb wystarczylo.
- 7 1
-
2022-03-25 01:00
I co w tym dziwnego? Oferuja mieszkanie za darmo i chwala im za to, ale niekoniecznie musza miec fundusze
na utrzymanie tylu osob, a wielu uchodzcow potrzebuje wlasciwie wszystkiego, bo z domu zdazyli zabrac niewiele.
- 2 2
-
2022-03-24 10:38
(3)
czyli dla 4 osobowej rodziny z ukrainy bedzie to na miesiac
4*40*30 = 4800zl
+ 2*500 plus + pewnie inne dodatki.
za wszystko zaplaci polski podatnik. stac go.
do polski wjechalo 2 mln ukraincow czyli dziennie wychodzi 80mln zl. czyli 2,4mld zl na miesiac.
a wszystko na koszt pracujacych. najwyzej im sie podatki dokreci- 121 6
-
2022-03-24 10:40
Socjalizm panstwowy zniszczy wszelka oddolna dobroczynnosc.
- 22 1
-
2022-03-24 11:23
Jakie 2*500+
Czteroosobowa rodzina to matka z trójką dzieci, bo ojciec przecież walczy na Ukrainie ;-)
- 17 3
-
2022-03-24 19:55
No i co? Ten ciągły płacz w internecie mnie już rozśmiesza.
- 0 5
-
2022-03-24 10:49
rozumiem trzeba pomagac (6)
ale rozdawanie pieniedzy to juz przesada
- 104 8
-
2022-03-24 18:19
A czym chcesz pomagać, żetonami czy pieniędzmi z Eurobiznesu? (4)
Chyba logiczne że trzeba zaangażować środki finansowe. Pytanie jest jak to zrobić w optymalny sposób a nie czy.
- 8 6
-
2022-03-24 18:29
(2)
Jeszcze trzeba je miec. A jak sie ich nie ma, to moze lepiej nie przedluzac wojny?
- 7 3
-
2022-03-24 20:49
Tak, najlepiej graniczyć z ZSRR forever (1)
- 0 4
-
2022-03-24 21:08
A nie, spoczko, to dawaj na Putina! Kiedy mamy sie spodziewac zwyciestwa? Jeszcze przed wakacjami?
- 2 0
-
2022-03-24 18:34
zero pieniędzy do łapy zarówno dla uchodźcy jak i dla janusza
- 5 2
-
2022-03-25 11:56
odpowiedż
a jak ty bedziesz musiał spiuerdalać bo bedą bomby Putina
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.