• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9 tys. podpisów za budową Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona. Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona.

Przedsiębiorcy z Pomorza wystąpili z petycją do ministra infrastruktury i budownictwa w sprawie przyspieszenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej.



Czy wierzysz w powstanie nowych dróg ekspresowych na Pomorzu?

Ponad 9 tys. podpisów złożonych przez pracodawców zgromadzono pod petycją poparcia dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej. Ma ona przekonać ministerialnych urzędników do budowy wspomnianych dróg ekspresowych.

Petycja powstała z inicjatywy Kaszubskiego Związku Pracodawców. Dołączyły do niego inne organizacje.

- Nie sądzimy, że petycja skłoni od razu ministerstwo do uruchomienia środków, ale każda kropla drąży skałę i wreszcie doczekamy się budowy tych ważnych dróg. Poprawią one spójność naszego regionu, zapewnią lepsze połączenie Trójmiasta ze Słupskiem - mówi Jolanta Szydłowska, prezes Pomorskiego Związku Pracodawców Lewiatan.
Pracodawcy przekonują, że nowe drogi na Pomorzu pozwolą na lepsze funkcjonowanie ich firm i nie chodzi tu tylko o lepszą logistykę, ale też sprawniejsze dotarcie do siedziby firm kontrahentów i pracowników.

30 km Obwodnicy Metropolitalnej

Przypomnijmy: 30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna (OM) to droga ekspresowa, która ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Jej inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ma pochłonąć ok. 2,1 mld zł.

Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Obwodnica Metropolitalna ma nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta. Sytuacja pogorszyła się na niej w ostatnich latach z uwagi na suburbanizację, czyli przeprowadzki z centrów Gdańska i Gdyni na obrzeża miast.

Czytaj też: Czy pięć osób może zablokować budowę Obwodnicy Metropolitalnej za 2,1 mld zł?


64 kilometry z Gdyni do Lęborka

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Lęborka ma kosztować niemal 3 mld zł. 2,15 mld zł to szacowany koszt budowy, natomiast 800 mln zł pochłoną odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki. Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Czytaj także: Zmiana rządowych planów w sprawie "ekspresówek" na Pomorzu

Jeden z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej - z Gdyni do Szemudu.

Opinie (173) 1 zablokowana

  • (7)

    Dzięki likwidacji stoczni gdańsk utracił znaczenie nie tylko dla regionu, ale również dla kraju. Budowanie dróg dla biurowców zasiedlonych przez firmy płacące podatki na kajmanach nie ma sensu. Budowane są drogi niezbędne do obsługi portów i rafinerii, reszta jest bez znaczenia, więc to kada wywalona w błoto. Kapitalnym pomysłem jest rewitalizacja portu w Elblągu (to jest prawdziwa rewitalizacja, a nie obsr***e walących się poniemieckich kamienic tanim tynkiem), czy Świnoujścia. PO skazała Gdańsk na agonię, a jej niedobitki tam okopane czynią pomoc nierealną i bezzasadną. Ale macie swój "mordor" koło Oliwy, beton na Wyspie Spichrzów i napis "Gdańsk". Czegoś wam jeszcze do szczęścia potrzeba?

    • 9 15

    • Niezły z Ciebie dureń " pisowski ". Wyprali Ci mózg w TVP? Kurski mówił " ciemny lud to kupi ". I miał rację?!

      • 4 2

    • Uwielbiam takich debili (4)

      Proponuje spojrzeć na teren stoczniowy i zobaczyć, że stocznie mają się całkiem dobrze.
      Co do Elbląga proponuje się zapoznać z faktami, a nie polityką. Elbląg będzie co najwyżej w najlepszym razie małym portem, zasilanym z portu Gdańsk i Gdynia. Najprawdopodobniej będzie deficytowym portem, bo taniej będzie rozładować w Gdańsku i wysłać koleją, niż przeładować w Gdańsku na kolejny statek.

      Świnoujście to akurat wyrzucenie pieniędzy w błoto, (budowa za PO, a oddanie tylko za PIS), bo zamiast rozbudować funkcjonujący port gazowy w Gdańsku wyrzuca się kupę kasy w budowę od nowa świnoujścia i całej bazy paliwowej.

      Mordor koło Oliwi to akurat bardzo pozytywna rzecz, bo praca dla tysięcy ludzi. Wyspa spichrzów wreszcie odzyska swój kształt, co prawda co do samej estetyki można dyskutować, ale w tym miejscu na inną działalność nie ma sensu wydawać kasę. (porty, przemysł muszą iść na zewnątrz miasta).

      Ogólnie w Gdańsku mało rzeczy już trzeba, bo pracy jest w bród, no może dróg aby do niej dojechać, bo ilość firm, które tu przyszły jest tak duża, że drogi i KM jest daleko w tyle.

      • 4 4

      • Spokojnie bo ci zwieracze puszczą...

        Przemysł stoczniowy miałby się świetnie, bo cały czas są i były zamówienia - to, że nie było ich wcześniej wynikało ze słabego zarządu, który nie zabiegał o kontrakty i z nadania politycznego, bo byliśmy tańsi od Niemców - więc należało zamknąć konkurencję, za elokwencję Tusk nie poszedł do PE. Poza tym te tereny od lat borykają się z kilkoma cwaniakami, którzy od lat 90 tych starają się przejąć i zabudować - prześledź ich historię oraz historię spółek i spółeczek i nazwiska nabywców.......

        Elbląg nigdy nie będzie portem oceanicznym, i nikt tego nie oczekuje, mniejsze jednostki spokojnie mogą obsługiwać handel z Litwą, Łotwą, Danią i Szwecją. Im bardziej ruscy krzyczą, że przekop jest groźny dla środowiska itp, tym bardziej powinniśmy darzyć do wykonania go - i to już ze 30 lat temu, a nie prosić się o czyjąś zgodę.....

        Świnoujście jest wyborem strategicznym (może brzmi śmiesznie), ale z punktu widzenia bezpieczeństwa jest lepiej, jeśli są dwa niezależne od siebie i oddalone. Sam port gazowy w Gdańsku też ma być rozbudowany, by poza LPG można było przyjmować LNG, ma być pogłębiony i mają być dobudowane nowe pirsy i falochrony z całą infrastrukturą - proszę się zapoznać z celami strategicznymi portu w planach rozwojowych 2020-2030.

        Mordor - kwestia gustu, moim zdaniem pasuje do biznesowego charakteru tego miejsca, tym bardziej, że w najbliższej przyszłości w okolicy ma powstać 7 podobnej wielkości budynków i kilka mniejszych - tu będzie pewnie larum niedługo, bo zabudują działki przy Wita Stwosza i cały teren działek na przeciwko nowego budynku Media Markt, po drugiej stronie torów.

        Wyspa Spichrzów - to wyspa wstydu, przez lata niezabudowana, teraz stawiają jakieś szkaradztwo - tutaj też kwestia gustu.

        W Gdańsku trzeba wbrew pozorom jeszcze bardzo dużo zrobić - infrastruktura drogowa, jej rozplanowanie z sensem - tutaj UM dostaje ocenę 2=.....chodniki, na których można sobie gębę rozbić, bo są nierówne i popękane....nabrzeża Motławy - dlaczego nie ma bulwarów ? i pozwalają deweloperom na ich grodzenie ?
        Sprawy personalne - osoby z UM - co to za zasiadanie w radach nadzorczych i innych spółkach ? Dostają kasę za pełnione funkcje w UM i mają się tym zająć.... itp itd....

        • 4 3

      • (1)

        Praca w mordorze? Gdzie ci ludzie zapłacą podatki? Gdzie podatki zapłacą firmy, w których ci ludzie pracują.

        • 2 2

        • Minusujesz? Co złego jest w tych pytaniach?

          • 1 1

      • Ile DWT wybudowano w zeszłym roku w gdańskich stoczniach?

        • 1 0

    • no deb.il

      • 3 2

  • "DK nr 7 z Gdańska do Żukowa" (2)

    niby w jaki sposób obwodnica w proponowanym kształcie ma "odciążyć" Żukowo?

    • 6 15

    • To chyba nie jest pytanie serio?

      Rozumiem, że żarty sobie stroisz, bo to przecież rzuca się w oczy każdego dnia, jak korek sięga Małkowa...

      • 4 1

    • Stanowiąc pełną obwodnicę w ciągu Pn-Pd i W-Z (od DK20-DK7-DK20)?

      • 2 0

  • Kolejny powód by zdewastować naturę...

    Zbędna inwestycja. Szkodliwa.

    • 5 7

  • Czy większość nie rozumie, że tzw. "kurek z pieniędzmi" z Unii zostanie zakręcony

    szybciej, niż nam się wydaje? Nie, nie z powodu PiS-u. UE robi wszystko (koncepcja 2 prędkości np.), by okiełznać populistyczne ruchy na zachodzie. UK, teraz Francja, kto wie, kto następny..
    Zatem wydawanie ostatniej kasy na Obwodnicę Metropolitalną, która gospodarczo nic nie zmieni dla regionu, jest bez sensu. 10 razy taniej można wybudować 3. i 4. pas na istniejącej obwodnicy. Resztę pieniędzy przeznaczyć na rozbudowę infrastruktury, która zarabia na siebie: porty, stocznie, inne zakłady przemysłowe itp.

    • 11 3

  • 9000 podpisów to tak ze dwie wsie, a reszta jest przeciw. Przy tej trasie OMT

    mieszka kilkaset tysięcy ludzi i oni się pod tą petycją nie podpisali.

    • 3 2

  • Ciagle nie rozumiem obwodnica do obwodnicy ... po co ?

    droga tylko dla okolicznych mieszkancow tzw. obwodnicy metropolitalnej

    • 4 4

  • Co to jest 9 tysięcy podpisów przy takiej inwestycji? (2)

    Powinno być 109 tys. albo 1009 tys.

    • 15 5

    • (1)

      9 tys przedsiębiorców! A to juz jest różnica .! A nie zwykłych januszow

      • 6 1

      • A nie sądzisz, że to trochę brak konsekwencji biorąc pod uwagę poniższe zdanie:

        Pracodawcy przekonują, że nowe drogi na Pomorzu pozwolą na lepsze funkcjonowanie ich firm (...) sprawniejsze dotarcie do siedziby firm (...) pracowników."

        Przecież wystarczyło poprosić każdego pracodawcę, żeby puścił w obieg taką listę poparcia w swojej firmie. Zupełnie inny wydźwięk miałoby takie pismo.

        • 1 0

  • Taka Obwodnica (3)

    to na Obłuże by się przydała...
    i życie stało by się piękne!



    Miłego piątku!

    • 69 18

    • Po co nam droga, zbudujmy jeszcze jeden stadion. Albo nawet dwa :-)

      • 3 4

    • Na Obłuże dadzą SKM żeby szlaban na Hutniczej był częściej zamknięty :)

      • 14 0

    • :)

      Ołłł jeeee....

      • 7 1

  • decydentów zapraszam na DK 216 (1)

    Przerażający jest nie brak dróg, ale indolencja i asekuranctwo decydentów.
    Jest potrzeba, są projekty. Są także jałowe rozważania o kawałek "odboczki" do portu, o zasadność budowy, są też permanentne zmiany koncepcji organizacji ruchu w tym rejonie. Nie ma za to DECYZJI , po podjęciu której po prostu się buduje, a nie filozofuje, przekłada, odwołuje, zmienia itd.

    • 4 1

    • Pardon,

      Oczywiście DW 216

      • 0 0

  • NIE dla rozlewania miasta, NIE dla obwodnicy, NIE dla POPS-u

    • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane