- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (82 opinie)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (63 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo
Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się
Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.
- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.
Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.
Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.
Miejsca
Opinie (574) ponad 20 zablokowanych
-
2019-04-28 12:42
Opinia wyróżniona
Żenada (20)
Rowery można wypożyczyć przed 06:00 albo po 22:00. W ciągu dnia ich zwyczajnie nie ma. Jak dojechać do pracy/szkoły skoro na 90% rowery będą niedostępne? Dla mnie taki system nie ma sensu. Są dwa rozwiązania. Albo stacje będą ładowały rowery jak w Warszawie albo niech dadzą zwykłe rowery. Innej opcji nie ma. Wymiana baterii się nie sprawdza. Poza
Rowery można wypożyczyć przed 06:00 albo po 22:00. W ciągu dnia ich zwyczajnie nie ma. Jak dojechać do pracy/szkoły skoro na 90% rowery będą niedostępne? Dla mnie taki system nie ma sensu. Są dwa rozwiązania. Albo stacje będą ładowały rowery jak w Warszawie albo niech dadzą zwykłe rowery. Innej opcji nie ma. Wymiana baterii się nie sprawdza. Poza tym zamiast kupować 4000 elektryków trzeba było za te same pieniądze kupić 10000 zwykłych rowerów. No ale koniecznie chcieliście być nowocześni, to teraz macie. Tfu.
- 470 36
-
2019-04-29 13:03
wystarczy dobrze zaplanować podróż do pracy
- 0 0
-
2019-04-28 23:35
nie ma ich bo wszyscy jeżdżą, nie spodziewałem się aż takiej popularności
jeszcze hulajnogi by się przydały i będzie okiej
- 3 1
-
2019-04-28 19:11
(2)
Ale nie ma jeszcze 4000 elektryków tylko 1250, jak będą 4000 to ten problem będzie znacznie mniejszy.
- 5 6
-
2019-04-28 21:25
Jak problem będzie mniejszy, skoro już teraz obsługa nie nadąża z ładowaniem i wymianą akumulatorów? (1)
- 12 2
-
2019-04-29 15:20
Nie nadąża, bo rotacja za duża. System powinni uruchomić że wszystkimi rowerami.
Szkoda, że nie odpalili jak byłyby trzy rowery, po jednym w każdym mieście.
- 4 0
-
2019-04-28 15:54
10000 tylko
Jeden taki elektryk jest wyceniany wg nich na 12k, żenada, ale wg takiej wyceny można by było kupić 6x tyle rowerów = 24000
- 11 3
-
2019-04-28 14:49
Przecież nie stoją stacje pełne rozładowanych rowerów, ale puste stacje (4)
Czemu nie zmusić operatora / gmin do podawania ile rzeczywiście rowerów jest w eksploatacji każdego dnia. Gdzie jest reszta?
- 25 3
-
2019-04-28 15:27
Biznes prywatny za wasze podatki (3)
drogie lemingi czyli Gdański kapitalizm.
- 30 2
-
2019-04-28 18:57
(2)
Wolę dać podatki na to niż cudze dzieci albo rogaciznę.
- 7 14
-
2019-04-28 19:47
Co prawda to prawda, lepiej dać na to żeby prezesik mercem klasy s (1)
do pracy dojeżdżał i klawe życie miał. Szczytny cel, prawdziwie Gdański styl życia.
- 16 2
-
2019-04-28 20:27
Tak naprawdę marzę o tym, żeby tobie dać swoje podatki, żebyś mógł wyjechać gdzieś gdzie będzie ci dobrze. Byle dalej z Gdańska.
- 5 5
-
2019-04-28 13:52
Rower można sobie po prostu kupić. Do niego warto kupić dobry u-lock. (8)
Warto też zwrócić się do właściciela domu/zarządcy osiedla/spółdzielni mieszkaniowej o udostępnienie dobrych przechowalni rowerów, by nie trzeba było własnego roweru trzymać w piwnicy lub na balkonie.
Liczenie na rower z wypożyczalni w okresie rozruchu systemu to przejaw ograniczonej wyobraźni lub doświadczenia.- 10 44
-
2019-04-28 16:40
U-Lock wogole nie dziala!Zlodzieje wylamuja go lewarkiem do kol samochodowych (1)
- 13 2
-
2019-04-29 08:03
to amatorzy
nawet ja ci ściągnę większość tych blokad zwykłą spinką...
- 1 3
-
2019-04-28 14:47
Ja nie chcę roweru mieć, ale nim jeździć. (5)
Po co mi ten rower w kolejce albo w trolejbusie? Wszyscy mają wozić rowery?
- 50 2
-
2019-04-28 17:29
(4)
oczywiście, ze tak. Jak chcesz zjeść bułkę to musisz kupić piekarnię ^^
- 18 6
-
2019-04-28 19:41
wystarczy kupić bułkę (3)
wpożyczenie bułki nie zawsze jest ani możliwe ani sensowne
- 11 3
-
2019-04-29 11:59
(1)
Nie zrozumiałeś porónania. Piekarnią jest rower, a bułką jeden przejazd. Jak ktoś chce raz dojechać z punktu A do punktu B, to nie pójdzie kupować roweru, tylko chce go wypożyczyć.
- 3 1
-
2019-04-29 15:22
to po co się żenić?
skoro można se bułeczkę od sąsiada wypożyczać ;)
- 3 1
-
2019-04-29 09:39
za to lizaki wypożyczane dzieciom na minuty ...
noooo to już niezły pomysł na small business :)))
- 2 0
-
2019-04-28 13:11
Opinia wyróżniona
A powie mi ktoś (18)
Po cholerę to całe wspomaganie elektryczne? Nie można było normalnych rowerów naładować i tylko jakichś tam procentów niewielkich tych elektrycznych?
Co ludziom nogi ucięło? Rower jest po to, żeby pedałować. Się wszyscy strasznie wygodni robią z tego co widzę.
Jak ktoś chce wspomaganie elektryczne to można sobie skuter wypożyczyć i wieźć leniwe tyłki na takich samych zasadach co rowerem.- 237 49
-
2019-04-30 16:43
A dla mnie super - idealna opcja na dojazdy do pracy i z pracy, bez pocenia się i męczenia. Szkoda tylko, że organizacyjnie niewypał...
- 0 0
-
2019-04-29 10:01
Popieram
Mógłbym jeździć zwykłym rowerem gdyby minuty z abonamentu liczyły się na pół. 180min zwykłym lub 90 zwykłym + 45 min elektrycznym, lub 90 elektrycznym.
- 4 0
-
2019-04-28 17:36
Bo miało być spektakularnie, super, najlepiej w Polsce. Parę osób chciało się ogrzać w świetle jupiterów, udzielić wywiadów, zabłysnąć w rankingach. A wyszedł zonk. Teraz myślą jak odwrócić kota ogonem.
- 8 2
-
2019-04-28 16:54
(2)
"Rower jest po to, żeby pedałować."
Te rowery nie są po to, żeby pedałować, tylko żeby się przemieszczać.- 10 3
-
2019-04-28 19:44
każdy rower jest po to, by się przemieszczać (1)
z gorki nie potrzeba pedałować. W Trójmieście takich odcinków jest bardzo wiele.
- 1 1
-
2019-04-28 20:40
Ale wraca się pod górkę, i wtedy masz już problem kiedy nie masz warunków. A możesz ich nie mieć jeśli:
a) jesteś stary
b) masz ubytek na zdrowiu (np. słabe kolana)
c) nie masz kondycji
d) nie masz możliwości wziąć kąpieli, a czeka cię 8 godzin w robocie
To ma być system ogólnodostępny, a nie przeznaczony dla wysportowanych mężczyzn 15-40 lat, przebierających się w pracy w odzież firmową.- 20 0
-
2019-04-28 15:31
Po to, aby ci wszyscy ultra-hiper-trendi-eko-wege... (1)
... hipsterzy na sojowych late i dietach owocowo-warzywnych też mieli szanse :) Na zwykłych rowerach przecież nie dadzą rady.
- 23 4
-
2019-04-28 18:50
Albo po to, żeby móc podjechać gdzieś rowerem na krótkim dystansie bez potrzeby targania wszędzie własnego jak bezdomny.
- 2 9
-
2019-04-28 15:15
a jak uzasadnić milionowego misia zwykłymi rowerami?
Orliki też były potrzebne ale bardziej chodziło o sprzedaż plastikowej trawy przez kolesia z jedynie słusznej opcji.
- 15 5
-
2019-04-28 14:57
Ale nie chodzi o to, że rowery są wspomagane elektrycznie, lecz o to, że ich wcale nie ma! (6)
Po prostu je zabrali, została tylko niewielka część.
- 7 2
-
2019-04-28 15:21
Ale część problemu (5)
wynika chyba stąd, że nie nadążają ich ładować czy wymieniać akumulatorów
- 10 0
-
2019-04-28 15:50
(4)
Jakby tak było, to by były stojaki pełne rozładowanych rowerów. A stojaki są puste. Ktoś zabrał rowery.
- 15 2
-
2019-04-28 21:54
Przejdź się pod, na przykład, budynki kompleksu biurowego w Oliwie. Tam masz kilkadziesiąt rowerów codziennie. Do wyboru, oczywiście w godzinach pracy personelu. Potem się rozjeżdżają po peryferiach.
- 0 2
-
2019-04-28 16:01
(2)
Zabrał bo je trzyma pod stadionem i pobiera kasę a może 200 jest działających
- 7 2
-
2019-04-29 11:12
ok. 500-600 jest dostępnych
polecam statystyki na stronie MevoWatchdog.
- 1 1
-
2019-04-28 16:54
Pod stadionem je trzyma???
No brawo ty cebulo ha ha;))))
- 1 9
-
2019-04-28 13:35
to nie jest rower elektryczny tylko rower wspomagany elektrycznie (1)
bez pedałowania można nim jechać tylko z górki lub na pewnym odcinku na zasadzie inercji. We wszystkich innych miejscach trzeba pedałować: nawet częściej niż na rowerze tradycyjnym z dużą zębatką z przodu.
- 14 1
-
2019-04-29 09:42
w zasadzie można by zrobić abarotno
kręcąc pedałami ludzie ładowali by TE akumulatory ... które zasilały by urząd miasta za darmola :)))))))
- 5 3
-
2019-04-28 12:50
Opinia wyróżniona
tak to jest, gdy nie potrafi się napisać porządnego przetargu (13)
w przetargu można zawrzeć wszystko, co dookreśli dokładnie firmę, która startuje
1) jaki ma faktyczne kwalifikacje i powiązania kapitałowe
2) jaka ma historię wykonywania (poprawnie) kontraktów
3) jakie konkretne kroki zostaną podjęte, jeśli którykolwiek z elementów nie zostanie wykonany, w ogóle lub na czas
w przetargu można zawrzeć wszystko, co dookreśli dokładnie firmę, która startuje
1) jaki ma faktyczne kwalifikacje i powiązania kapitałowe
2) jaka ma historię wykonywania (poprawnie) kontraktów
3) jakie konkretne kroki zostaną podjęte, jeśli którykolwiek z elementów nie zostanie wykonany, w ogóle lub na czas
itd...
to wcale nie jest trudne, trzeba tylko chcieć
niestety w Trójmieście przypiernicza się kasę na prawo i lewo, bez jakiejkolwiek głębszej refleksji
te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły, dostają kolejne umowy, bo niby wygrywają przetargi
brak jest jakiegokolwiek nadzoru nad wykonywaniem prac i nad odbiorami wykonanych prac
każdy to widzi każdego dnia, w jaki sposób są 'remontowane' chodniki czy ulice - i ile niepotrzebnych ale kosztownych elementów tam widać gołym okiem ignoranta
niestety nasza 'polskość' pozwala na takie marnotrawstwa, na które na 'bogatym' zachodzie nikt sobie nie może pozwolić- 119 13
-
2019-04-29 17:43
Wygrywają...
...bo wszystko jest ustawione. To jasne jak słońce. System miał być wdrożony na pewnych zasadach pod pewnymi warunkami. Firma zasad nie przestrzega, warunki nie są spełnione, ale transza poszła więc kasa się zgadza. A Ty obywatelu Gdańska, płac podatki i nie marudź.
Mamy system rowerów miejskich, który nie działa, czyli nie mamy systemu. Nic tylko się cieszyć, że choć stacje stoją, można przypiąć swój prywatny rower.- 1 1
-
2019-04-29 10:16
te same firemki, które już wielokrotnie coś zawaliły
Bo tylko te się zgłaszają do przetargów xD
To załóż samemu "firemkę" co nie będzie zawalać i bierz udział w przetargach.
Jak te nie będą robić to nic się dziać nie będzie, tak trudno zrozumieć?- 0 0
-
2019-04-29 10:14
Jakbyś przejrzał choć przez chwilę dok. przetargową (1)
To byś wiedział, że wszystkie te zapisy zostały wpisane.
Sam siwz ma 90 stron.
Nie mówiąc o załącznikach.
Były zapisy o wymaganiach względem wykonawcy, jego doświadczeniu i zabezpieczeniu kontraktu.
Poczytaj sobie.- 0 0
-
2019-04-29 14:47
to do mnie (autora wątku)?
nie muszę sobie niczego czytać
skoro wszystko jest poprawnie napisane, to jakim cudem nic nie funkcjonuje, a pieniądze nadal są płacone wykonawcy, który z kontraktu się nie wywiązuje
a może są napisane, tylko po prostu źle - o czy w końcu napisałem- 0 2
-
2019-04-28 20:07
Język (1)
Nie mówi się kasę tylko pieniądze ...jeżeli wogóle coś takie go ma miejsce !
- 0 2
-
2019-04-29 10:22
ty mówisz pieniądze, a ja używam różnych określeń, w zależności od okoliczności
a pisze się w ogóle (osobno)
- 1 0
-
2019-04-28 19:16
nie znasz się na zamówieniach publicznych. Prywaciaze mają dobrych prawników i o wszystko się przywalą
A tu next bajk nie chciał zarobić ale zatkac dziure przed konkurencją.
- 2 0
-
2019-04-28 15:49
Określenie warunków przetargu i SIWZ to wcale nie łatwa sztuka (1)
Ale pomyśleć by można, że do tak dużego, kluczowego projektu metropolitalnego zaangażują jednak kogoś, kto się na tym zna... no, chyba że o to chodziło, żeby ten projekt nie wypalił. Jeśli nie, to totalna żenada, brak kompetencji, dziecinada.
- 9 2
-
2019-04-28 18:14
doprawdy? a cóż tak trudnego jest w określeniu paru punktów, które zabezpieczą interes zleceniodawcy czyli NAS?
- 2 4
-
2019-04-28 12:55
(3)
Takie rzeczy były w przetargu, ale jakimś cudem policzyli doświadczenie nextbike a nie NB Tricity, które wygląda na spółkę-wydmuszkę bez jakiegokolwiek doświadczenia.
- 15 4
-
2019-04-28 14:32
NB Tricity = Polacy (1)
- 3 4
-
2019-04-28 18:13
do 3 narodowców - niestety
zamiast obrażać się na rzeczywistość, pracujcie i zachowujcie się w życiu tak, by tego nie trzeba było przypominać
Auchan w Polsce, w którym pracują Polacy, to totalny syf, wystarczy przejść się na dział warzywa - jak za PRLu
na zachodzie Auchan to bardzo dobry sklep, ze świeżymi warzywami, czysty, wszystko ładnie poukładane, itd...- 3 2
-
2019-04-28 13:00
bo akurat Nexbike ma doświadczenie
ja napisałem to ogólnie, bo wielokrotnie wygrywał przetargi Budimex albo Qumak, a to firmy, które notorycznie zawalają kontrakty
w tym przypadku wystarczyło określić inne konkretne szczegóły i etapy i nie wypłacać kasę pomniejszoną o karę, ale domagać się wpierw kary, a dopiero potem płacić
nie wiem doprawdy, to jest ABC prowadzenia biznesu- 8 5
Wszystkie opinie
-
2019-04-28 12:13
(22)
Kopenhaskie rowery ładują się w punkcie postojowym, nie ma tam przestojów na lądowanie akumulatorów
- 258 6
-
2019-04-28 13:27
To prawda. Przynajmniej co któras stacja powinna umożliwiać lądowanie roweru (14)
Inna sprawa ze koszt wypożyczenia na caly dzien roweru elektrycznego w kopenhadze wynosi 300DKK czyli okolo 170zl !
- 11 9
-
2019-05-01 16:35
Ale zarabiają (1)
20 tys. zł
- 0 0
-
2019-05-07 14:01
Ale prawie) połowa idzie na podatki. Mieszkałem tam i tyle płaciłem.
- 0 0
-
2019-04-28 13:59
(5)
A średnie zarobki w Danii, w 2016: 4 850 EUR brutto, czyli ponad 20 tysięcy złotych.
Może to jest metoda na narzekaczy.- 36 1
-
2019-04-28 14:25
poza tym z Wiki (4)
The cycles could be used in daylight hours during the summer months (mid-April to November) by using a 20 DKK coin to retrieve them from the cycle stands. The coin was refunded when you returned the bike
1DKK = 0.573PLN czyli 'żeton' do zwrotu jest za niecałe 10PLN - podkreślam do zwrotu
z innej strony chyba obecnie obowiązującego rozwiązania:
Pay-as-you-go 15DKK (7PLN) za 30 minut - u nas 3PLN
Abonament (są różne) 70DKK miesiecznie - w tym 140 minut bezpłatne (ale miesięcznie), minuta płatna 0.35 (15gr)
czy to dużo czy mało?
niby 140 minut bezpłatnych to mało (ale przynajmniej rowery są i system funkcjonuje) , ale na minuty kosztuje ledwie 2x wiecej niz u nas (a jak podajesz Duńczycy zarabiają 4x więcej), a opłata z abonamentem za minutę to ledwie 5 gr więcej niż u nas...
przy okazji u nas parking jest naliczany jak minuta, u nich to połowa kosztu minutowego
nie ma także 500PLN depozytu (na minuty)
nie widze także 'kary' za wypozyczenie na 12 godzin jak u nas- 11 3
-
2019-04-28 18:30
a ile dopłaca Kopenhaga? (2)
- 3 0
-
2019-04-29 08:37
ile by nie dopłacała to i tak brudas zepsuje (1)
- 2 2
-
2019-04-29 14:43
Polak brudas i pijak?
- 0 0
-
2019-04-28 20:54
Ceny są na stronie bycyklen.
- 0 0
-
2019-04-28 16:04
co ty pitolisz (2)
za 40 zeta mam miesięczny abonament (140 minut free) i 10 groszy za minutę wypożyczenia. Do tego warto się odnieść, to jest skala porównawcza.
- 7 0
-
2019-04-29 12:24
140 dziennie, czy miesięcznie? (1)
- 0 0
-
2019-04-29 14:18
Są różne modele płatności, ten to "subscription" i za 70 koron miesięcznie, czyli ok. 40 zł dostajesz 140 minut na miesiąc w cenie i każda dodatkowa minuta kosztuje 0,35 korony (20 groszy po dzisiejszym kursie) - jak napisał ktoś już wcześniej.
Jednak dla studentów i osób, które nie ukończyły 22 roku życia za 70 koron jest 280 minut, a koszt za dodatkową minut jest niższy o połowę.
Mevo jest na pewno tańsze, ale czy ma sens takie porównywanie kosztów w Kopenhadze i Gdańsku? Kopenhaga zajmuje w rankingu najdroższych miast europejskich miejsce 10 a Gdańsk 90 (wg Expatistan), a mapa googlowska podaje czas przejazdu rowerem z lotniska do centrum zbliżony do 25 minut - niezależnie w którą stronę, co w naszym mieście zajęłoby z godzinę pod górkę i nieco mniej z górki :)- 2 0
-
2019-04-28 14:31
Tourist
Nie można porównywać ich cen z naszymi. Mają tam solidne zarobki i duże podatki.
- 4 2
-
2019-04-28 13:55
i to jest jedyna metoda
na narzekaczy
- 6 2
-
2019-04-28 13:41
Dla mieszkańców?
O k...a
- 0 6
-
2019-04-28 20:38
bylem ale nie widzialem wspomaganych elektrycznie rowerow w kopenhadze. cos zmyslasz (2)
Kopenhaga jest plaska. po co mieliby się pchać w takie rowery?
- 1 9
-
2019-04-28 20:48
(1)
Ze strony bycyklen: "All bikes are fitted with an electric motor, which will assist you up to 22 km/hour. This limitation is a safety precaution."
Napisz może Duńczykom, że coś zmyślają.- 12 0
-
2019-04-29 14:24
daj spokój...on był w Kopenhadze ale zapomniał dopisać ze zwiedzał...w google maps
- 3 0
-
2019-04-28 13:16
(2)
A podobno mevo to pierwszy system e-bike w Europie, jak zawsze PO manipuluje
- 28 16
-
2019-04-28 21:01
(1)
Nie pierwszy, tylko największy.
- 5 2
-
2019-04-29 08:36
pierwszy największy system w europie
bo tymczasem we Vietnamie ...
- 3 0
-
2019-04-28 12:54
Miś czeka na pocałunki ...
... wiecie gdzie :)
- 19 5
-
2019-04-28 12:06
(20)
W tym kraju nigdy nic nie może się udać. Przekręty, głupie tłumaczeniami urzedasów.
- 214 22
-
2019-04-29 13:41
(1)
niestety ale to nie w kraju, tylko w Tym glupim miescie nic nie jest jak trzeba. Wieksze miasta jak Warszawa, Lodz, Krakow maja rowery i nigdy nie ma problemu z wypozyczeniem, a ostatnio tez wprowadzili hulajnogi elektryczne. Wiec uwierz mi to ten d**ilny Gdansk tak tylko ma, mafia i przekrety to tutaj na porzadku dziennym.
- 1 1
-
2019-05-01 11:34
masz racje z tym Gdańskiem
ale mieszkańcy widać też mało myślący skoro ciągle peło i peło
- 0 0
-
2019-04-28 12:42
Trojmiasto w pigulce. Tak ze wszystkim (7)
Jakim kraju? Co masz do tego kraju? Czy trojmiejska sycylia to caly ten kraj? Pewnie na codzien punktujesz rzad za kazdy szczegol a jak Twoi idole kolejny raz daja ciala w kluczowych projektach za gruba kase to ten kraj winien ??
- 19 8
-
2019-04-28 14:10
Może helikopter za cenę 10 caracali? (3)
Który nie może lądować na polskich statkach?
- 14 7
-
2019-04-28 16:59
może spróbuje na molo w Sopocie (2)
a nuż się uda, wtedy statek podpłynie
- 3 0
-
2019-04-29 08:29
a wyposażony w środki odstraszania podwodny rower macierewicza wyladuje na molo (1)
już wkrótce .....
- 1 1
-
2019-05-01 11:33
a co SzP Dulkiewicz tak właściwie robi....
widać ją w mediach a czy dziury w asfalcie w GD same się załatają, porażka jak można jeszcze głosować na to PO...
- 0 0
-
2019-04-28 13:53
twoi idole (2)
w rządzie na całej linii dają ciała, nie tylko w kluczowych projektach.
- 9 13
-
2019-04-28 14:17
Pis poprostu przegrywa juz wszedzie ale zapozycza Kraj ile wlezie.. (1)
...kiedys rak robil Edward Gierek i to..dziala...
- 11 15
-
2019-05-01 11:32
zapożyczało kraj PO
żeby spiąć budżet dobrali się do naszej kasy z OFE
Dzisiaj jest inaczej i bardzo dobrze...- 0 0
-
2019-04-28 12:10
Tylko w tym mieście. (9)
W kraju od paru lat wszystko zmienia się na lepsze. Jeszcze tylko odpowiednie osoby wejdą do parlamentu UE to i Europa zmieni się na lepsze,
- 24 11
-
2019-04-29 14:51
niezbyt rozumiem sugestię... (1)
przypominam, ze w funkcjonującej Warszawie od niepamiętnych czasów rządzi PO
przypomnę również że Polska zmieniała się na lepsze pod rządami PO
i dorzucę, że Mevo jest nadzorowane przez 14 gmin, w tym Gdynię i szczurka, któremu najbliżej jest do Ordo Iuris i PISu- 0 2
-
2019-05-01 11:30
chyba żartujesz
PO to same afery VAT podniesiony z 22 do 23% zabrana kasa z OFE paliwa, hazardy, media można by tak wymieniać i żadna z obietnic króla Europy z 2007r spełniona...
- 0 0
-
2019-04-28 13:56
Tylko cale trojmiasto pokazalo Pisowskiej patologi.. (6)
..srodkowy palec:)I kocham Gdansk za to;)
- 11 18
-
2019-04-28 21:37
Jasne. (4)
Najważniejsze to dowalić PiSowi. Na złość mamie odmrożę sobie uszy.
- 15 2
-
2019-04-29 08:27
a kto rządzi? kto jest teraz odpowiedzialny personalnie za cały ten burdel i to chamstwo w państwie (3)
no dawaj ale dokładnie i oPiSowo
- 1 3
-
2019-04-29 11:39
Odpowiedzialni są żałośni ludzie którzy nie mogli się pogodzić z przegraną (2)
I utratą koryta
- 2 2
-
2019-04-29 12:03
tak tak przez 8 ostatnich lat ... i tak samo jak za PO (1)
i PO kazało PiSiemu marszałkowi zamówić ośmiorniczek+ 5kg kawioru za 1,7mln zł i PO z TotALNĄ Opozycją kazało za 65tys rucyfistkę zatrudnić na stanowisku króliczka NBP+ itd itd itd
- 3 2
-
2019-05-01 11:27
PO to samo zło
gdzie moje pieniądze z OFE czy PO je mi odda??????
- 0 0
-
2019-04-28 17:31
To masz rower metropolitalny na swoją miarę
- 13 1
-
2019-05-01 11:23
ciekawy
jaki jest układ właścicielski w tym całym MEVO......
- 0 0
-
2019-04-28 12:25
TriStar się udał to i Mevo pozwoli zarobić gdańskiej mafii (10)
Od początku takie projekty są ustawiane na wydojenie publicznych pieniędzy.
Ludzie trochę popiszą na forach i temat przycichnie.
TriStar - nie działa w nim ani jeden pomiar prędkości, ba nigdy nie został włączony. Kasa za miliony na prywatnych kontach wpływowych urzędników.
Ot i Gdański układ zamknięty.
Kolebka AmberGold i innych fajnych pomysłów.- 158 18
-
2019-04-30 17:29
TriStar jest super
Wiesz co, mam pracę, dzięki której mogę pomieszkać po kilka lat w większych miastach i akurat Trójmiasto było jednym z najprzyjemniejszych miejsc do jeżdżenia pod względem świateł z jakim się spotkałem. Owszem jest kilka newralgicznych miejsc (jak Morena), ale zapraszam Cię do pojeżdżenia w innych miastach jak Bydgoszcz, Kraków czy Łódź, gdzie stoisz na każdych światłach, a ich zmiana trwa niekiedy 6-7 minut.
- 0 0
-
2019-04-28 13:43
Ale Gdańszczanom to pasuje. (4)
Pokazali to w wyborach
- 27 7
-
2019-04-29 16:14
Kto liczył głosy?
Ciekawe, ale pytania zadaję sam sobię, bo hejtstop jest jak pleśń. Ojej, czyżbym coś sugerował?
- 0 0
-
2019-04-28 14:42
I to jest bolesne. (1)
Ktoś nie umie przez kilka lat policzyć własnych mieszkań, a ludzie ufają, że uczciwie będzie zarządzał budżetem miasta.
- 26 0
-
2019-04-29 14:44
boli, że wyborcy kopnęli w d.upsko?
ma boleć!
- 1 4
-
2019-04-28 13:52
Pampers
Uspokój się już
- 4 20
-
2019-04-28 20:03
(1)
A najgorsze jest to że za chwilę budowniczemu tego układu będą stawiać pomniki bo przecież męczennik
- 12 2
-
2019-04-29 14:47
to forum to pisiorski i putinowski trolling w czystej postaci
kupiły was te dziady czy jak?
- 2 5
-
2019-04-28 15:27
jesteś dobrze poinformowany.
Może podziel się z nami na czyje konto wpłynęły pieniądze. Tylko odważnie i podpisz się, a nie swoje urojenia wypisujesz.
- 3 14
-
2019-04-28 14:17
Jak masz takie dane o korupcji to idź do Ziobry
- 5 11
-
2019-04-28 13:11
Opinia wyróżniona
A powie mi ktoś (18)
Po cholerę to całe wspomaganie elektryczne? Nie można było normalnych rowerów naładować i tylko jakichś tam procentów niewielkich tych elektrycznych?
Co ludziom nogi ucięło? Rower jest po to, żeby pedałować. Się wszyscy strasznie wygodni robią z tego co widzę.
Jak ktoś chce wspomaganie elektryczne to można sobie skuter wypożyczyć i wieźć leniwe tyłki na takich samych zasadach co rowerem.- 237 49
-
2019-04-30 16:43
A dla mnie super - idealna opcja na dojazdy do pracy i z pracy, bez pocenia się i męczenia. Szkoda tylko, że organizacyjnie niewypał...
- 0 0
-
2019-04-28 14:57
Ale nie chodzi o to, że rowery są wspomagane elektrycznie, lecz o to, że ich wcale nie ma! (6)
Po prostu je zabrali, została tylko niewielka część.
- 7 2
-
2019-04-28 15:21
Ale część problemu (5)
wynika chyba stąd, że nie nadążają ich ładować czy wymieniać akumulatorów
- 10 0
-
2019-04-28 15:50
(4)
Jakby tak było, to by były stojaki pełne rozładowanych rowerów. A stojaki są puste. Ktoś zabrał rowery.
- 15 2
-
2019-04-28 16:01
(2)
Zabrał bo je trzyma pod stadionem i pobiera kasę a może 200 jest działających
- 7 2
-
2019-04-29 11:12
ok. 500-600 jest dostępnych
polecam statystyki na stronie MevoWatchdog.
- 1 1
-
2019-04-28 16:54
Pod stadionem je trzyma???
No brawo ty cebulo ha ha;))))
- 1 9
-
2019-04-28 21:54
Przejdź się pod, na przykład, budynki kompleksu biurowego w Oliwie. Tam masz kilkadziesiąt rowerów codziennie. Do wyboru, oczywiście w godzinach pracy personelu. Potem się rozjeżdżają po peryferiach.
- 0 2
-
2019-04-29 10:01
Popieram
Mógłbym jeździć zwykłym rowerem gdyby minuty z abonamentu liczyły się na pół. 180min zwykłym lub 90 zwykłym + 45 min elektrycznym, lub 90 elektrycznym.
- 4 0
-
2019-04-28 13:35
to nie jest rower elektryczny tylko rower wspomagany elektrycznie (1)
bez pedałowania można nim jechać tylko z górki lub na pewnym odcinku na zasadzie inercji. We wszystkich innych miejscach trzeba pedałować: nawet częściej niż na rowerze tradycyjnym z dużą zębatką z przodu.
- 14 1
-
2019-04-29 09:42
w zasadzie można by zrobić abarotno
kręcąc pedałami ludzie ładowali by TE akumulatory ... które zasilały by urząd miasta za darmola :)))))))
- 5 3
-
2019-04-28 16:54
(2)
"Rower jest po to, żeby pedałować."
Te rowery nie są po to, żeby pedałować, tylko żeby się przemieszczać.- 10 3
-
2019-04-28 19:44
każdy rower jest po to, by się przemieszczać (1)
z gorki nie potrzeba pedałować. W Trójmieście takich odcinków jest bardzo wiele.
- 1 1
-
2019-04-28 20:40
Ale wraca się pod górkę, i wtedy masz już problem kiedy nie masz warunków. A możesz ich nie mieć jeśli:
a) jesteś stary
b) masz ubytek na zdrowiu (np. słabe kolana)
c) nie masz kondycji
d) nie masz możliwości wziąć kąpieli, a czeka cię 8 godzin w robocie
To ma być system ogólnodostępny, a nie przeznaczony dla wysportowanych mężczyzn 15-40 lat, przebierających się w pracy w odzież firmową.- 20 0
-
2019-04-28 15:31
Po to, aby ci wszyscy ultra-hiper-trendi-eko-wege... (1)
... hipsterzy na sojowych late i dietach owocowo-warzywnych też mieli szanse :) Na zwykłych rowerach przecież nie dadzą rady.
- 23 4
-
2019-04-28 18:50
Albo po to, żeby móc podjechać gdzieś rowerem na krótkim dystansie bez potrzeby targania wszędzie własnego jak bezdomny.
- 2 9
-
2019-04-28 17:36
Bo miało być spektakularnie, super, najlepiej w Polsce. Parę osób chciało się ogrzać w świetle jupiterów, udzielić wywiadów, zabłysnąć w rankingach. A wyszedł zonk. Teraz myślą jak odwrócić kota ogonem.
- 8 2
-
2019-04-28 15:15
a jak uzasadnić milionowego misia zwykłymi rowerami?
Orliki też były potrzebne ale bardziej chodziło o sprzedaż plastikowej trawy przez kolesia z jedynie słusznej opcji.
- 15 5
-
2019-04-30 16:40
Kurczę, jechałam dziś Mevo i tak technicznie jestem zachwycona. Na sam szczyt stromej góry podjechałam bez problemu (normalnym rowerem, moim prywatnym, jest to bardzo trudne), jazda była ogromnie komfortowa, lekka i przyjemna. Świetna opcja na dojazdy do pracy, by nie przyjechać spoconym i zmęczonym (oraz na powroty, gdy po całym dniu pracy ostatnie, na co człowiek ma ochotę, to się męczyć). Kibicuję Mevo, by w końcu się ogarnęli, bo jak na razie organizacyjnie jest to jedna wielka porażka, a wypożyczenie roweru graniczy z cudem. Tak więc - rowery fantastyczne, ale organizacyjnie porażka.
- 2 2
-
2019-04-29 19:59
działa ok (2)
jak dla mnie wszystko gra. Wspomaganie, jakość, wygoda. Nie mam zastrzeżeń. Trochę ich mało jak na tylu chętnych, nie wiem czy już wszystkie dostarczono?
- 4 3
-
2019-04-30 08:46
Nie ma wszystkich (1)
Na razie jest ok. 1000, docelowo ma być 4000. No i jak na tą cenę i liczbę zainteresowanych to będzie też mało.
- 1 0
-
2019-04-30 14:33
czyli, żeby odtrąbić sukces trzeba jakoś zniechęcić klientów. Najprościej ceną?
- 0 1
-
2019-04-28 12:33
Miasto nie do zycia,Boże co tu sie dzieje, ktos rządzi tu? (4)
- 60 10
-
2019-04-29 13:43
(2)
popieram, najgorsze miasto w Polsce!
- 0 3
-
2019-04-30 09:58
Ocj boszzzz jaki Ty jestes załosny z tym wylewaniem bolu d....y. :)
- 2 0
-
2019-04-29 14:49
wyjedź na podlasie lub podkarpacie
tu nikt za takimi łajdakami łez wylewać nie będzie
- 3 1
-
2019-04-28 15:28
krówka
Po co się męczysz?, przeprowadź się tam gdzie jbędzie ci dobrze.
- 6 5
-
2019-04-30 09:07
Zastanwiam się czemu jesteśmy pod każdym względem w tyle skoro tylu ekspertów mamy....
- 2 1
-
2019-04-30 08:39
Dlaczego na fb już nie na tego wpisu P. Cyniak?
Jak się kliknie w link i prześledzić komentarze we wpisie to nie ma tam wpisu P. Cyniak, który jest na screenie. Usunęła? A czemu? Niewygodny fakt?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.