• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (22)

    Kopenhaskie rowery ładują się w punkcie postojowym, nie ma tam przestojów na lądowanie akumulatorów

    • 258 6

    • To prawda. Przynajmniej co któras stacja powinna umożliwiać lądowanie roweru (14)

      Inna sprawa ze koszt wypożyczenia na caly dzien roweru elektrycznego w kopenhadze wynosi 300DKK czyli okolo 170zl !

      • 11 9

      • Ale zarabiają (1)

        20 tys. zł

        • 0 0

        • Ale prawie) połowa idzie na podatki. Mieszkałem tam i tyle płaciłem.

          • 0 0

      • (5)

        A średnie zarobki w Danii, w 2016: 4 850 EUR brutto, czyli ponad 20 tysięcy złotych.
        Może to jest metoda na narzekaczy.

        • 36 1

        • poza tym z Wiki (4)

          The cycles could be used in daylight hours during the summer months (mid-April to November) by using a 20 DKK coin to retrieve them from the cycle stands. The coin was refunded when you returned the bike

          1DKK = 0.573PLN czyli 'żeton' do zwrotu jest za niecałe 10PLN - podkreślam do zwrotu

          z innej strony chyba obecnie obowiązującego rozwiązania:

          Pay-as-you-go 15DKK (7PLN) za 30 minut - u nas 3PLN
          Abonament (są różne) 70DKK miesiecznie - w tym 140 minut bezpłatne (ale miesięcznie), minuta płatna 0.35 (15gr)

          czy to dużo czy mało?

          niby 140 minut bezpłatnych to mało (ale przynajmniej rowery są i system funkcjonuje) , ale na minuty kosztuje ledwie 2x wiecej niz u nas (a jak podajesz Duńczycy zarabiają 4x więcej), a opłata z abonamentem za minutę to ledwie 5 gr więcej niż u nas...

          przy okazji u nas parking jest naliczany jak minuta, u nich to połowa kosztu minutowego

          nie ma także 500PLN depozytu (na minuty)

          nie widze także 'kary' za wypozyczenie na 12 godzin jak u nas

          • 11 3

          • a ile dopłaca Kopenhaga? (2)

            • 3 0

            • ile by nie dopłacała to i tak brudas zepsuje (1)

              • 2 2

              • Polak brudas i pijak?

                • 0 0

          • Ceny są na stronie bycyklen.

            • 0 0

      • co ty pitolisz (2)

        za 40 zeta mam miesięczny abonament (140 minut free) i 10 groszy za minutę wypożyczenia. Do tego warto się odnieść, to jest skala porównawcza.

        • 7 0

        • 140 dziennie, czy miesięcznie? (1)

          • 0 0

          • Są różne modele płatności, ten to "subscription" i za 70 koron miesięcznie, czyli ok. 40 zł dostajesz 140 minut na miesiąc w cenie i każda dodatkowa minuta kosztuje 0,35 korony (20 groszy po dzisiejszym kursie) - jak napisał ktoś już wcześniej.

            Jednak dla studentów i osób, które nie ukończyły 22 roku życia za 70 koron jest 280 minut, a koszt za dodatkową minut jest niższy o połowę.

            Mevo jest na pewno tańsze, ale czy ma sens takie porównywanie kosztów w Kopenhadze i Gdańsku? Kopenhaga zajmuje w rankingu najdroższych miast europejskich miejsce 10 a Gdańsk 90 (wg Expatistan), a mapa googlowska podaje czas przejazdu rowerem z lotniska do centrum zbliżony do 25 minut - niezależnie w którą stronę, co w naszym mieście zajęłoby z godzinę pod górkę i nieco mniej z górki :)

            • 2 0

      • Tourist

        Nie można porównywać ich cen z naszymi. Mają tam solidne zarobki i duże podatki.

        • 4 2

      • i to jest jedyna metoda

        na narzekaczy

        • 6 2

      • Dla mieszkańców?

        O k...a

        • 0 6

    • bylem ale nie widzialem wspomaganych elektrycznie rowerow w kopenhadze. cos zmyslasz (2)

      Kopenhaga jest plaska. po co mieliby się pchać w takie rowery?

      • 1 9

      • (1)

        Ze strony bycyklen: "All bikes are fitted with an electric motor, which will assist you up to 22 km/hour. This limitation is a safety precaution."

        Napisz może Duńczykom, że coś zmyślają.

        • 12 0

        • daj spokój...on był w Kopenhadze ale zapomniał dopisać ze zwiedzał...w google maps

          • 3 0

    • (2)

      A podobno mevo to pierwszy system e-bike w Europie, jak zawsze PO manipuluje

      • 28 16

      • (1)

        Nie pierwszy, tylko największy.

        • 5 2

        • pierwszy największy system w europie

          bo tymczasem we Vietnamie ...

          • 3 0

    • Miś czeka na pocałunki ...

      ... wiecie gdzie :)

      • 19 5

  • (20)

    W tym kraju nigdy nic nie może się udać. Przekręty, głupie tłumaczeniami urzedasów.

    • 214 22

    • (1)

      niestety ale to nie w kraju, tylko w Tym glupim miescie nic nie jest jak trzeba. Wieksze miasta jak Warszawa, Lodz, Krakow maja rowery i nigdy nie ma problemu z wypozyczeniem, a ostatnio tez wprowadzili hulajnogi elektryczne. Wiec uwierz mi to ten d**ilny Gdansk tak tylko ma, mafia i przekrety to tutaj na porzadku dziennym.

      • 1 1

      • masz racje z tym Gdańskiem

        ale mieszkańcy widać też mało myślący skoro ciągle peło i peło

        • 0 0

    • Trojmiasto w pigulce. Tak ze wszystkim (7)

      Jakim kraju? Co masz do tego kraju? Czy trojmiejska sycylia to caly ten kraj? Pewnie na codzien punktujesz rzad za kazdy szczegol a jak Twoi idole kolejny raz daja ciala w kluczowych projektach za gruba kase to ten kraj winien ??

      • 19 8

      • Może helikopter za cenę 10 caracali? (3)

        Który nie może lądować na polskich statkach?

        • 14 7

        • może spróbuje na molo w Sopocie (2)

          a nuż się uda, wtedy statek podpłynie

          • 3 0

          • a wyposażony w środki odstraszania podwodny rower macierewicza wyladuje na molo (1)

            już wkrótce .....

            • 1 1

            • a co SzP Dulkiewicz tak właściwie robi....

              widać ją w mediach a czy dziury w asfalcie w GD same się załatają, porażka jak można jeszcze głosować na to PO...

              • 0 0

      • twoi idole (2)

        w rządzie na całej linii dają ciała, nie tylko w kluczowych projektach.

        • 9 13

        • Pis poprostu przegrywa juz wszedzie ale zapozycza Kraj ile wlezie.. (1)

          ...kiedys rak robil Edward Gierek i to..dziala...

          • 11 15

          • zapożyczało kraj PO

            żeby spiąć budżet dobrali się do naszej kasy z OFE
            Dzisiaj jest inaczej i bardzo dobrze...

            • 0 0

    • Tylko w tym mieście. (9)

      W kraju od paru lat wszystko zmienia się na lepsze. Jeszcze tylko odpowiednie osoby wejdą do parlamentu UE to i Europa zmieni się na lepsze,

      • 24 11

      • niezbyt rozumiem sugestię... (1)

        przypominam, ze w funkcjonującej Warszawie od niepamiętnych czasów rządzi PO

        przypomnę również że Polska zmieniała się na lepsze pod rządami PO

        i dorzucę, że Mevo jest nadzorowane przez 14 gmin, w tym Gdynię i szczurka, któremu najbliżej jest do Ordo Iuris i PISu

        • 0 2

        • chyba żartujesz

          PO to same afery VAT podniesiony z 22 do 23% zabrana kasa z OFE paliwa, hazardy, media można by tak wymieniać i żadna z obietnic króla Europy z 2007r spełniona...

          • 0 0

      • Tylko cale trojmiasto pokazalo Pisowskiej patologi.. (6)

        ..srodkowy palec:)I kocham Gdansk za to;)

        • 11 18

        • Jasne. (4)

          Najważniejsze to dowalić PiSowi. Na złość mamie odmrożę sobie uszy.

          • 15 2

          • a kto rządzi? kto jest teraz odpowiedzialny personalnie za cały ten burdel i to chamstwo w państwie (3)

            no dawaj ale dokładnie i oPiSowo

            • 1 3

            • Odpowiedzialni są żałośni ludzie którzy nie mogli się pogodzić z przegraną (2)

              I utratą koryta

              • 2 2

              • tak tak przez 8 ostatnich lat ... i tak samo jak za PO (1)

                i PO kazało PiSiemu marszałkowi zamówić ośmiorniczek+ 5kg kawioru za 1,7mln zł i PO z TotALNĄ Opozycją kazało za 65tys rucyfistkę zatrudnić na stanowisku króliczka NBP+ itd itd itd

                • 3 2

              • PO to samo zło

                gdzie moje pieniądze z OFE czy PO je mi odda??????

                • 0 0

        • To masz rower metropolitalny na swoją miarę

          • 13 1

  • ciekawy

    jaki jest układ właścicielski w tym całym MEVO......

    • 0 0

  • TriStar się udał to i Mevo pozwoli zarobić gdańskiej mafii (10)

    Od początku takie projekty są ustawiane na wydojenie publicznych pieniędzy.
    Ludzie trochę popiszą na forach i temat przycichnie.

    TriStar - nie działa w nim ani jeden pomiar prędkości, ba nigdy nie został włączony. Kasa za miliony na prywatnych kontach wpływowych urzędników.
    Ot i Gdański układ zamknięty.

    Kolebka AmberGold i innych fajnych pomysłów.

    • 158 18

    • TriStar jest super

      Wiesz co, mam pracę, dzięki której mogę pomieszkać po kilka lat w większych miastach i akurat Trójmiasto było jednym z najprzyjemniejszych miejsc do jeżdżenia pod względem świateł z jakim się spotkałem. Owszem jest kilka newralgicznych miejsc (jak Morena), ale zapraszam Cię do pojeżdżenia w innych miastach jak Bydgoszcz, Kraków czy Łódź, gdzie stoisz na każdych światłach, a ich zmiana trwa niekiedy 6-7 minut.

      • 0 0

    • Ale Gdańszczanom to pasuje. (4)

      Pokazali to w wyborach

      • 27 7

      • Kto liczył głosy?

        Ciekawe, ale pytania zadaję sam sobię, bo hejtstop jest jak pleśń. Ojej, czyżbym coś sugerował?

        • 0 0

      • I to jest bolesne. (1)

        Ktoś nie umie przez kilka lat policzyć własnych mieszkań, a ludzie ufają, że uczciwie będzie zarządzał budżetem miasta.

        • 26 0

        • boli, że wyborcy kopnęli w d.upsko?

          ma boleć!

          • 1 4

      • Pampers

        Uspokój się już

        • 4 20

    • (1)

      A najgorsze jest to że za chwilę budowniczemu tego układu będą stawiać pomniki bo przecież męczennik

      • 12 2

      • to forum to pisiorski i putinowski trolling w czystej postaci

        kupiły was te dziady czy jak?

        • 2 5

    • jesteś dobrze poinformowany.

      Może podziel się z nami na czyje konto wpłynęły pieniądze. Tylko odważnie i podpisz się, a nie swoje urojenia wypisujesz.

      • 3 14

    • Jak masz takie dane o korupcji to idź do Ziobry

      • 5 11

  • Opinia wyróżniona

    A powie mi ktoś (18)

    Po cholerę to całe wspomaganie elektryczne? Nie można było normalnych rowerów naładować i tylko jakichś tam procentów niewielkich tych elektrycznych?
    Co ludziom nogi ucięło? Rower jest po to, żeby pedałować. Się wszyscy strasznie wygodni robią z tego co widzę.
    Jak ktoś chce wspomaganie elektryczne to można sobie skuter wypożyczyć i wieźć leniwe tyłki na takich samych zasadach co rowerem.

    • 237 49

    • A dla mnie super - idealna opcja na dojazdy do pracy i z pracy, bez pocenia się i męczenia. Szkoda tylko, że organizacyjnie niewypał...

      • 0 0

    • Ale nie chodzi o to, że rowery są wspomagane elektrycznie, lecz o to, że ich wcale nie ma! (6)

      Po prostu je zabrali, została tylko niewielka część.

      • 7 2

      • Ale część problemu (5)

        wynika chyba stąd, że nie nadążają ich ładować czy wymieniać akumulatorów

        • 10 0

        • (4)

          Jakby tak było, to by były stojaki pełne rozładowanych rowerów. A stojaki są puste. Ktoś zabrał rowery.

          • 15 2

          • (2)

            Zabrał bo je trzyma pod stadionem i pobiera kasę a może 200 jest działających

            • 7 2

            • ok. 500-600 jest dostępnych

              polecam statystyki na stronie MevoWatchdog.

              • 1 1

            • Pod stadionem je trzyma???

              No brawo ty cebulo ha ha;))))

              • 1 9

          • Przejdź się pod, na przykład, budynki kompleksu biurowego w Oliwie. Tam masz kilkadziesiąt rowerów codziennie. Do wyboru, oczywiście w godzinach pracy personelu. Potem się rozjeżdżają po peryferiach.

            • 0 2

    • Popieram

      Mógłbym jeździć zwykłym rowerem gdyby minuty z abonamentu liczyły się na pół. 180min zwykłym lub 90 zwykłym + 45 min elektrycznym, lub 90 elektrycznym.

      • 4 0

    • to nie jest rower elektryczny tylko rower wspomagany elektrycznie (1)

      bez pedałowania można nim jechać tylko z górki lub na pewnym odcinku na zasadzie inercji. We wszystkich innych miejscach trzeba pedałować: nawet częściej niż na rowerze tradycyjnym z dużą zębatką z przodu.

      • 14 1

      • w zasadzie można by zrobić abarotno

        kręcąc pedałami ludzie ładowali by TE akumulatory ... które zasilały by urząd miasta za darmola :)))))))

        • 5 3

    • (2)

      "Rower jest po to, żeby pedałować."
      Te rowery nie są po to, żeby pedałować, tylko żeby się przemieszczać.

      • 10 3

      • każdy rower jest po to, by się przemieszczać (1)

        z gorki nie potrzeba pedałować. W Trójmieście takich odcinków jest bardzo wiele.

        • 1 1

        • Ale wraca się pod górkę, i wtedy masz już problem kiedy nie masz warunków. A możesz ich nie mieć jeśli:
          a) jesteś stary
          b) masz ubytek na zdrowiu (np. słabe kolana)
          c) nie masz kondycji
          d) nie masz możliwości wziąć kąpieli, a czeka cię 8 godzin w robocie

          To ma być system ogólnodostępny, a nie przeznaczony dla wysportowanych mężczyzn 15-40 lat, przebierających się w pracy w odzież firmową.

          • 20 0

    • Po to, aby ci wszyscy ultra-hiper-trendi-eko-wege... (1)

      ... hipsterzy na sojowych late i dietach owocowo-warzywnych też mieli szanse :) Na zwykłych rowerach przecież nie dadzą rady.

      • 23 4

      • Albo po to, żeby móc podjechać gdzieś rowerem na krótkim dystansie bez potrzeby targania wszędzie własnego jak bezdomny.

        • 2 9

    • Bo miało być spektakularnie, super, najlepiej w Polsce. Parę osób chciało się ogrzać w świetle jupiterów, udzielić wywiadów, zabłysnąć w rankingach. A wyszedł zonk. Teraz myślą jak odwrócić kota ogonem.

      • 8 2

    • a jak uzasadnić milionowego misia zwykłymi rowerami?

      Orliki też były potrzebne ale bardziej chodziło o sprzedaż plastikowej trawy przez kolesia z jedynie słusznej opcji.

      • 15 5

  • Kurczę, jechałam dziś Mevo i tak technicznie jestem zachwycona. Na sam szczyt stromej góry podjechałam bez problemu (normalnym rowerem, moim prywatnym, jest to bardzo trudne), jazda była ogromnie komfortowa, lekka i przyjemna. Świetna opcja na dojazdy do pracy, by nie przyjechać spoconym i zmęczonym (oraz na powroty, gdy po całym dniu pracy ostatnie, na co człowiek ma ochotę, to się męczyć). Kibicuję Mevo, by w końcu się ogarnęli, bo jak na razie organizacyjnie jest to jedna wielka porażka, a wypożyczenie roweru graniczy z cudem. Tak więc - rowery fantastyczne, ale organizacyjnie porażka.

    • 2 2

  • działa ok (2)

    jak dla mnie wszystko gra. Wspomaganie, jakość, wygoda. Nie mam zastrzeżeń. Trochę ich mało jak na tylu chętnych, nie wiem czy już wszystkie dostarczono?

    • 4 3

    • Nie ma wszystkich (1)

      Na razie jest ok. 1000, docelowo ma być 4000. No i jak na tą cenę i liczbę zainteresowanych to będzie też mało.

      • 1 0

      • czyli, żeby odtrąbić sukces trzeba jakoś zniechęcić klientów. Najprościej ceną?

        • 0 1

  • Miasto nie do zycia,Boże co tu sie dzieje, ktos rządzi tu? (4)

    • 60 10

    • (2)

      popieram, najgorsze miasto w Polsce!

      • 0 3

      • Ocj boszzzz jaki Ty jestes załosny z tym wylewaniem bolu d....y. :)

        • 2 0

      • wyjedź na podlasie lub podkarpacie

        tu nikt za takimi łajdakami łez wylewać nie będzie

        • 3 1

    • krówka

      Po co się męczysz?, przeprowadź się tam gdzie jbędzie ci dobrze.

      • 6 5

  • Zastanwiam się czemu jesteśmy pod każdym względem w tyle skoro tylu ekspertów mamy....

    • 2 1

  • Dlaczego na fb już nie na tego wpisu P. Cyniak?

    Jak się kliknie w link i prześledzić komentarze we wpisie to nie ma tam wpisu P. Cyniak, który jest na screenie. Usunęła? A czemu? Niewygodny fakt?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane