- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (193 opinie)
- 2 "Zakaz dla rowerzystów na Sopockiej" (438 opinii)
- 3 Bruk nie zniknie, ale będzie remont (70 opinii)
- 4 Kamienica piękna, ale prace uciążliwe (34 opinie)
- 5 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (234 opinie)
- 6 Schody samoróbki zastąpi chodnik (47 opinii)
Akcja kontrterrorystów w Osowej
Dwie osoby zatrzymano podczas akcji CBŚP i kontrterrorystów w Osowej w niedzielę wieczorem.
Do zatrzymania doszło ok. godz. 21:30. Czytelnicy Raportu z Trójmiasta byli świadkami zdarzeń, do jakich doszło m.in. na ul. Międzygwiezdnej w Osowej.
- Wychodziłam akurat z klatki, jak typ biegł od ul. Marsa przez ul. Międzygwiezdną. Powalili go, było chyba siedmiu ze sprzętem, paru po cywilnemu biegło. Zabrali mu broń i zaprowadzili do radiowozu - napisała czytelniczka Trojmiasto.pl.
Wcześniej policjanci zatrzymali innego mężczyznę w mieszkaniu w okolicy. Policyjni kontrterroryści weszli do niego po wcześniejszym wyważeniu drzwi.
Policjanci nie podają informacji na temat tej akcji, nie wiemy więc na razie, kogo ani z jakiego powodu zatrzymano.
Opinie (217) ponad 20 zablokowanych
-
2021-01-04 09:16
błagam: w Osowej (24)
oczy bolą patrzeć
- 82 20
-
2021-01-04 11:00
W Osowie. (8)
Bo mówi się w pupie a nie w pupej.
- 9 16
-
2021-01-04 11:09
Jak już... to w Czarnej (pupie) (5)
Osowa to przymiotnik ;) Pochodzi od Osowa Góra (Karczma). Zatem w Osowej. I taka też odmiana funkcjonuje w urzędach.
- 21 2
-
2021-01-05 14:21
w czy na? (2)
Czy w takim razie nie powinno to brzmieć "na Osowej" od "na Górze"?
- 0 3
-
2021-01-07 11:20
Od Góry pochodzi nazwa Karczmy, a od nazwy Karczmy nazwa miejscowości.
Osowa Karczma - w Osowej Karczmie.
- 2 0
-
2021-01-07 07:23
Dobre pytanie ale raczej nie. A to dlatego, że nazwa nie oznacza wierzchołka góry lecz zbocze! Określenie Góra zmyla i pewno została najpóźniej używana i wynika z braku jasnego; pierwotnego obrazu osady! Pewno też zmieniły się warunki językowe, a brak zainteresowania pochodzeniem nazwy i często zmieniające się wpływy zatarły ślady.
AC- 3 0
-
2021-01-05 13:54
Obie formy
sa dopuszczalne
- 0 4
-
2021-01-04 18:39
Dokładnie!
- 4 3
-
2021-01-04 18:22
wazne pytanie w czyjej? (1)
- 2 0
-
2021-01-04 19:15
A nie chcesz wiedzieć kogo pupa?
- 1 3
-
2021-01-04 10:32
A nie lepiej "w Osowie", jak "w Oliwie"? (4)
Skąd ta przymiotnikowa odmiana?
- 6 13
-
2021-01-05 13:53
Obie formy (2)
w Osowej i w Osowie są dopuszczalne
- 0 4
-
2021-01-06 14:37
Można sprawdzić (1)
Ten portal wycina odsyłacze, ale może uda się po kawałku. Serwer: nlp.actaforte.pl:8080, ścieżka: Nomina/Miejscowosci?nazwa=Osowa . Czyli w Osowej. W Osowie może być, ale gdzie indziej. Tamże można sprawdzić np. Chełm itp.
- 2 2
-
2021-01-07 11:18
Odmiana "W Osowej" jest zatwierdzona urzędowo, a zatem formalnie tylko ona jest prawidłowa.
Ludność napływowa nie ma wyczucia, stąd z reguły kłopoty z odmianą dzielnic. Niedawno słyszałam kwiatek w postaci "wynająłem mieszkanie na Wrzeszczy". Brrr...
- 2 0
-
2021-01-04 10:50
bo to jest przymiotnik
- 14 1
-
2021-01-04 09:58
Może sprawdź najpierw (9)
etymologię nazwy
- 19 5
-
2021-01-04 11:14
Osowa Karczma (8)
W Osowej Karczmie... czasem podają etymologię Osowa Góra.
Odmiana przydawkowa funkcjonuje jako jedynie poprawna w urzędach.- 17 0
-
2021-01-04 13:47
Zgadza się, kiedyś była nazwa Espenkrug, czyli Os(ik)owa Karczma. (6)
To było w rejonie końca jeziora Osowskiego i ulic Kielnieńskiej / Gnieźnieńskiej / Chełmińskiej.
Wysoka, d. Wittstock, znajdowała się w rejonie dzisiejszej Castoramy.- 5 1
-
2021-01-05 13:51
Wysoka to nie Osowa.
Potwierdzam. Mieszkam na Wysokiej. Ale to już Gdynia obecnie.
- 0 3
-
2021-01-04 15:11
(4)
Niemieckie nazwy na Pomorzu to brzmieniowe adaptacje albo wolne tłumaczenie. A osika to akurat lubi górki więc pasuje ale to nazwa drzewa pochodzi od jego ekologii, więc pierwotnie Osowa to też raczej nazwa orograficzna.
- 2 3
-
2021-01-04 17:21
Na przykład Windorp, Loryniec, Nowy Port, Szkoty (Stare i Nowe), Bohnsack (dziś Sobieszewo) Westerplatte. (3)
Można by jeszcze podyskutować np. nad Oksywiem, Jastarnią, Rozewiem, Stilo czy Rowokołem. Sugeruję być ostrożnym z uogólnieniami.
Osika w niemieckiej nazwie jest przesłanką na rzecz pochodzenia nazwy słowiańskiej od drzewa a nie od "osuwania się". Nie mam natomiast informacji co było pierwsze: karczma czy góra.- 5 1
-
2021-01-04 18:48
Oczywiście nie mówię o Nowym Porcie i o wspolnym dla BS, Baltów i Germanów Windorp i jego pierwowzorów. Oks ... tu nie szło o Woły wcale, a Stilo proste i ostre jak sztylet ale nie na ;)
- 1 3
-
2021-01-04 18:25
Osowa kryje pewną kombinację cech, której główna to jej szczególna topografia, która w zależności od preferowanego kontekstu użytkowników zwykle oznacza jedno lub drugie, dlatego Góra potrzebuje sprecyzowania o ...Osowa. To sygnalizuje gostek "z Osowej" w swoim komentarzu poniżej.
Ale jak już pisałem Osowa funkcjonuje sama i to nie tylko w tym regionie. Prawdopodobnie właśnie wynika to z cech pewnej grupy języków, które inaczej regulują stosunki między rodzajami wyrazów, mianowicie tak, że w efekcie nie wiadomo czy wpierw było jajko czy kura.- 1 3
-
2021-01-04 18:01
Podpinasz się i dajesz jeszcze rady?
Podyskutować akurat nie trzeba bo to co wymieniasz jest akurat wszystko IE, BS albo Bal. A Osowa właśnie na pewnym etapie zlewania kultury Słowiańskiej z Pomorską bilingualnie a raczej polylingualnie nazywana jak masło maślane: Osowa/"Góra"/"Krug" bo to wszystko jedno i to samo!- 1 3
-
2021-01-04 13:10
Osowa to moim zdaniem od położenia na pochyłym terenie bez tarasu. Stąd jej przymiotnikowa forma. Pokrewny dzisiejszy wyraz, to np. o(b)suwać się. Sprawdziłem położenie miejscowości o podobnych nazwach w Czechach.
Etymologia to mój konik.
AC- 6 5
-
2021-01-04 13:48
Akcja liść dębu (1)
Pewnie zatrzymali grożnego Osła z Zaspy..
- 4 1
-
2021-01-06 18:28
BINGO
Kolego co za intuicja, Fajny nick Osioł ale trafny. He he he
- 0 0
-
2021-01-04 09:01
Jak nie wiecie co się stało, to po co piszecie (3)
nieprawdziwe informacje jakiegoś typa spod klatki
- 131 44
-
2021-01-06 18:19
Dziadu Ja znam typa
I powinni go odpalić ! Znalazł się obrońca diabła!
- 0 0
-
2021-01-04 14:38
Używaj chociaż odpowiedniego rodzaju zgodnego z wypowiedzią czytelniczki
Skoro uważasz, że powyższe jest nieprawdziwe to pewnie wiesz co się naprawdę stało. Mów, wszyscy jesteśmy ciekawi ;)
- 5 3
-
2021-01-04 11:01
podobno w domu przechowywali podrukowane ulotki antyrządowe
- 26 11
-
2021-01-06 09:53
Nie powinno być komisariatow
I wolna amerykanka haracze burdele kradzieże to by było życie pełen terror j broń na ulicach
- 0 1
-
2021-01-06 09:52
Się nadajecie
Co wy wiecie o życiu przestępczym : )
- 0 0
-
2021-01-06 09:05
Wiadomo kto
To był Tygrys z Przeróbki. Nazywają go też Wróbel. Przeniósł się ostatnio na Osowę.
- 0 1
-
2021-01-04 09:09
Vaxxed (1)
Uciekli spod igły... ale nie daleko
- 18 12
-
2021-01-05 22:26
Nie uciekł a odjechał ;) to są dwa różne pojęcia
- 0 0
-
2021-01-04 23:45
Anty kryminalisci (3)
Widziałem, to było niesamowite. Całe życie pracuje na kasie w sklepie i nie chce juz byc dalej nieudacznikiem, wiec teraz idę na policjanta i zabiorę się za Olgierda Lipnickiego i jego bande, a wtedy zlapie i pozamykam zostane bohaterem i mimo, że nie jestem zbyt urokliwy zdobędę miłość moich marzeń i będę żył długo i szczęśliwie.
- 6 2
-
2021-01-05 22:23
Skoro nie jesteś urokliwy to zostań tam gdzie pracujesz dobrze pewnie Ci tam idzie
- 1 0
-
2021-01-05 10:27
Boli cie ten olgierd cooo
- 1 1
-
2021-01-05 09:02
Daniel daj juz spokój
- 1 0
-
2021-01-05 22:19
ważne córka
Nie oczerniajcie mojego tatusia skoro nie macie o tym zielonego pojęcia ;)
- 4 2
-
2021-01-04 12:57
Pewnie już są na wolności... (1)
- 5 0
-
2021-01-05 22:13
ważne córka
Nie oczerniajcie mojego tatusia
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.