• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu

Maciej Korolczuk
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu. Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. GrunwaldzkiejMapka. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.



Stan nawierzchni głównych arterii w Gdańsku jest:

Remont prawie dwukilometrowego odcinka w Oliwie będzie ostatnią modernizacją głównej arterii Gdańska w kierunku Sopotu. Przypomnijmy, że w poprzednich latach drogowcy modernizowali aleję kawałek po kawałku.

Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.

Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.

Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km. Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:

  • odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
  • odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).

Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.

  • Dokumentacja projektowa ma być gotowa najpóźniej w lipcu 2022 r.
  • Jeśli tego terminu uda się dotrzymać, wówczas same prace budowlane mogłyby ruszyć jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Ma być mniej trawników



Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.

- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.

Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • Tylko nie zwężajcie jezdni (13)

    • 53 15

    • Estakadę postawia tymczasową albo bedziecie chodnikiem jeździć? (6)

      Jak to sobie wyobrażasz?

      • 5 0

      • (5)

        Tymczasowo może być, chodzi o to, żeby nie zwężać docelowo jezdni na jakieś pasy rowerowe czy chodniki, jak to jest ostatnio modne przy każdym remoncie.

        • 15 3

        • No tak, biedni kierowcy zajmują tylko 90% pasa drogowego, nie można im tego zmniejszyć! (4)

          • 5 14

          • (1)

            No tak biedni rowerzyści. Chcą pasy rowerowe a czy tak ładują się bezczelnie z rowerem do autobusu. Hipokryci.

            • 7 3

            • nie uogólniaj

              liczba osób korzystających z autobusu ze swoim rowerem jest pomijalnie mała. Realokacja przestrzeni miejskiej w celu poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów to dobra polityka. Jak na razie liczba kierowców zajmujących legalnie i nielegalnie chodniki w naszym mieście jest kilkatysięcy razy wyższa od liczby osób wsiadających do autobusów z rowerami.

              • 1 0

          • Pokaż mi takie miejsce w Gdańsku (1)

            Gdzie masz 1 chodnik dla pieszych o szerokości jednego pasa, i 9 pasów dla samochodów, bez żadnych buspasów, linii tramwajowych, dróg rowerowych czy pasów zieleni? Ciekawy jestem gdzie w centrum miasta znajdziesz taką drogę.

            • 7 1

            • Mogę Ci pokazać bez problemu miejsce gdzie masz 2 pasy i 50cm chodnik, a o DDR to można pomarzyć...

              Chodników szerokości pasa zwyczajnie nie ma. W najlepszym wypadku masz 1.5m + 2m parking...

              Tak przy okazji - od kiedy Przymorze jest w centrum?

              • 3 6

    • Pewnie zweża

      Bo dziki nie mają gdzie biegać hehe

      • 6 3

    • (2)

      Przecież już dawno jest ścieżka rowerowa wzdłuż Grunwaldzkiej, więc nic nie będą zmniejszać. Polecam czasem wysiąść z samochodu i przejść się lub przejechać rowerem po Gdańsku to wtedy nie będzie zbędnej paniki, że zwężą drogę.

      • 2 2

      • Przy Bramie Wyżynnej od dawna przejście podziemne, a i tak robią przejście naziemne. Znając pomysły FRAG i DRMG każdy remont jest powodem do paniki.

        • 7 4

      • no Hallera jednak zwężyli

        parking dla tirów jest ważniejszy

        • 3 0

    • Proponuję

      Zwężyc drogę do jednego pasa. Wszyscy będziemy jeździć tramwajami i autobusami. Ja dzisiaj przemieszczałem się Sopot, Gdynia, Gdańsk oliva. Rębiechowo i Przeróbka. Myślę że tramwajem bym to obskoczył szybciej albo ?? bym był Jeszcze w połowie drogi a to już północ hmm

      • 1 2

    • Bardzo dobrze ze chociaż zwężyli od Kaprow do Derdola

      Jak sobie przypomnę te trzy pasy i prędkość aut na tym skrajnym pasie przy chodniku....chore! Teraz przynajmniej piesi bezpiecznie moga iść chodnikiem, miejsce jest też dla rowerzystów a i jest gdzie auto zaparkować. Same plusy tego zwężenia. Wcale się nic nie korkuje, przepustowość jest i tak ogromna. Do pełni szczęścia tylko brakuje posadzonych drzew na pasie środkowym.

      • 0 0

  • (3)

    Nie dziwię się...niestety stan gdańskich dróg to katastrofa...lata zaniedbań, brak kompleksowego planu na inwestycje drogowe i jak zwykle wybieranie najtańszego wykonawcy.Nie tędy droga moi mili ale widać ludziom pasują te dziurska i koleiny.

    • 35 14

    • Ale za to są parady różnego rodzaju i rydwan stoi!

      • 8 8

    • Kiedyś Rzeczpospolitej

      Zaczniecie remontować?! Ona się zapada w wielu miejscach. Dziury, że strach jechać .

      • 4 1

    • W imieniu ludzi przepraszam za dziury, koleiny, lata zaniedbań i brak kompleksowego planu...

      • 3 1

  • Dobrze, że jest kasa na parady. Jeszcze za rok wpadną w jakąś dziurę. Ale na pewno zasypią kolorowym piaskiem. (2)

    • 51 23

    • Jakie parady? (1)

      • 3 3

      • LPG... Porady zblazowanych

        • 2 1

  • (3)

    Grunwaldzka to arteria łącząca najpopularniejsze galerie;) Ruch jest fest, szczególnie rzuca się w oczy duża ilość utrzymanek w Suv-ach. Już słyszę głosy, że to "Aleja Utrzymanek i glonojadów";)

    • 37 11

    • Rada na przyszłość

      Proponuję skupić się na własnym życiu a nie innych. Natomiast jeśli naprawdę słyszysz głosy w głowie to umów pilnie wizytę u lekarza.

      • 12 14

    • Utrzymanki..heheh..ludzie to jednak mają problemy. (1)

      A życie tak szybciutko mija.

      • 6 4

      • A usta trzeba pompować bo się eksploatują;)

        • 4 1

  • (3)

    a nie można naprawić samą farbą?

    • 24 6

    • (2)

      To w Gdyni

      • 7 2

      • W Gdansku to samo

        • 2 5

      • Niby tak, ale to bardzo kusząca wizja dla włodarzy wszystkich miast.

        • 2 2

  • Mamy złe drogi (21)

    Jedne z gorszych w Polsce - patrząc na inne duże miasta. Młodsze dzielnice mają często nowe, ale dzielnice z dolnego tarasu to porażka. Grunwaldzka, czy chociażby przy parku (Rybińskiego).
    Często jadę w Gdańsku 30-40 km/h jak widzę te dziury i "fale Dunaju".

    • 136 34

    • (5)

      Bo "tubylcze" dzielnice były olewane na rzecz słoików i nowobogackich z dolnego tarasu. Miasto nagle przypomniał sobie o Oliwie, Wrzeszczu, czy osławionej Hallera dzieją się dzięki dogadzaniu rejonom pato-bookingowym.

      • 20 14

      • Ma cztery pasy, tramwaj, darmowy parking pod domem i jeszcze źle, bo droga nierówna (4)

        I nie idze zapiep**ać 90 w mieście...

        • 18 20

        • (3)

          A to wszystko, żeby pokonać trasę: kosmetyczka-sponsor(numerek)-galeria- apartament;)

          • 12 11

          • Równie dobrze, żeby pokonać trasę:

            Szkoła na drugim końcu miasta - monopolowy - praca pod domem...

            • 4 6

          • Co Ciebie dzisiaj gryzie? powiedz. Może coś tu wspólnie poradzimy. (1)

            • 6 4

            • Brak numerka, to dosc ewidentne.

              • 7 2

    • nie uważam, żeby w Gdańsku było lepiej ani gorzej niż gdzie indziej (7)

      ale bajanie o jeżdżeniu 30-40km/h plusowane przez 90% czytelników - piękny poniedziałkowy żarcik. Ja jeżdżę po mieście licznikowe 55km/h (tam, gdzie ograniczenie jest 50km/h) i przez 99% czasu ktoś wisi mi na zderzaku, bo uważa, ze jeżdżę za wolno.

      • 28 7

      • (3)

        Licznikowe 55. Jesteś Pan wspaniały człowiek

        • 7 2

        • Przejedź się kiedyś 50, to zrozumiesz że się nie da. (2)

          Mam tylko nadzieję że po wprowadzeniu tych kosmicznych mandatów się uspokoi i nie będą się przed Ciebie wciskać "mistrzowie kierownicy", którzy muszą zapiep**ać i stać na każdym czerwonym...

          • 16 7

          • (1)

            No, najlepsi ci kozacy, którzy grzeją na łep na szyje, jak baba z Radomia po 3 cytryny, a potem stoją na światłach z czerwonym ryjjjem;)

            • 12 2

            • Łep?

              • 1 0

      • bo pewnie tak jest

        • 0 0

      • i co najlepsze. w strefie zamieszkania te prędkości wcale nie są mniejsze.

        • 1 2

      • Polecam ulice Malczewskiego, potem na Pohulankę i po Biskupiec Górce. Jest tam nawet taki fotoradar co dziękuje za jazdę poniżej 50 km/h ale jechać powyżej 20 już się nie da...

        • 0 0

    • Mlode dzielnice maja dobre drogi????

      Co ty bredzisz typie. Tam w ogóle nie ma dróg, albo płyty położą

      • 15 4

    • (1)

      Chyba nie byłeś we Wrocławiu albo Szczecinie. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma co?

      • 10 5

      • Co jak co, ale w Szczecinie są nienajgorsze drogi. Chciałbym, żeby takie przynajmniej u nas były. Co do Wrocławia pełna zgoda - jeszcze większa patologia niż u nas jeśli chodzi o jakość nawierzchni.

        • 0 0

    • W Gdyni jest gorzej

      W Gdańsku coś remontują. W Gdyni rządzą miernoty od stawiania pomniczków. Tu nic się nie dzieje poza przechwałkami.

      • 1 2

    • (1)

      Patrząc na to co jak są remontowane drogi i miejsca parkingowe . Można powiedzieć że miasto jest wrogiem samochodów ( szczególnie pani prezydent ) a sprzyja jedynie rowerztstom

      • 3 2

      • kierowcy najbardziej utrudniają życie innym kierowcom

        miasto jak mówi, że sprzyja rowerzystom, to mówi. Rowerzyści mają na temat dbania o ich interesy często inne zdanie. Sprawdź jakość nawierzchni na ulicach historycznej części miasta - może cośkolwiek zrozumiesz i przestaniesz nieświadomie cierpieć na samochodozę.

        • 0 2

    • no to dobra prędkość w mieście

      • 1 0

  • :/ (4)

    To może przestańcie też zwężać w czwartki Grunwaldzkiej? Ktoś bardzo inteligentny zarządził zwężenie od godziny ok 17 do wieczora w stronę Gdańska... I ten parking z jezdni też zdjąć... Ostatnio jakiś mądry motocyklista wyprzedzal mnie po pasie parkingu, gdy skręcałem w wjazd na podwórze kamienicy ... Szkoda słów

    • 45 12

    • to dobrze że motocyklista, a nie kierownik na motorze :)
      Niestety w każdej grupie zdarzają się czarne owce, cóż pan poradzisz.

      • 0 2

    • (1)

      Podziękuj wieśniakom i d**ilom co się tam ścigają .

      • 3 4

      • Tu trzeba dziękować naszej dzielnej policji, że nie potrafi sobie z tym poradzić.

        Zwężenie jezdni to pudrowanie trupa. Nie tędy droga.

        • 3 1

    • Trafił d**il na d**ila, jeden wyprzedza po zatokach do parkowania, drugi robi prawoskręt bez dojechania do krawędzi jezdni...

      • 1 6

  • Czemu to tak dlugo trwa? (4)

    To tylko 2 km. Przecież to nie budowa metra.

    • 39 5

    • (1)

      Jaka prezydentka, takie tempo robót.

      • 13 4

      • Mili kochani i drodzy. Brak inwestycji dewejlopera na R powoduje, że się nie spieszę. Całuję Was tęczowo

        • 5 2

    • Bo to Gdańsk.

      • 3 2

    • tia, ze szwagrem zrobiłbyś to w tydzień za połowę kosztów

      • 0 0

  • Tempo zaiste szalone.

    • 33 5

  • a dla rowerzystów dalej ta chodnikowa prowizorka zostaje? (6)

    szkoda. To jednak główny ciąg komunikacyjny 0.5mln miasta.. Troche wstyd. To nie Cedry Małe.

    • 21 17

    • (1)

      W cedrach jest droga rowerowa:)

      • 4 0

      • chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po nim rowerem jak już

        warto rozróżniać. droga rowerowa w myśl konwencji czy ustawy prawa o ruchu drogowym jest osobną drogą, a nie przestrzenią współdzieloną z pieszymi.

        • 5 2

    • To główny ciąg komunikacyjny, ponieważ jest tam droga wojewódzka 468, czyli dzięki samochodom (3)

      Czemu nie uważasz torów SKMki za główny ciąg komunikacyjny i nie chcesz tam zabierać miejsca pod drogę rowerową?

      • 1 2

      • Skoro autostrada może mieć dwa pasy (2)

        To i droga wojewódzka może...

        • 1 1

        • Autostrada nie ma przejść naziemnych ani skrzyżowań kolizyjnych, więc nic nie ogranicza jej przepustowości (1)

          Na tej drodze wojewódzkiej jest coraz więcej skrzyżowań kolizyjnych i przejść naziemnych, więc trzeci (a nawet czwarty) pas jest potrzebny

          • 1 1

          • Skoro są tam kolizyjne skrzyżowania, to potrzebne jest minimum ostrożności, a nie dodatkowe pasy do zapierd*****

            Jedynie lewoskręty/prawoskręty, poza tym w mieście max. 2 pasy, reszta DDR i/lub buspas.

            • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane